Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:tammiebels schreef:
Had ik je al eerder gevraagd welke je hebt? Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets
Ik gebruik de crocpot CR051 multicooker. Google maar eens, kost zo rond de 120 euro , toen ik hem kocht bij de mediamarkt zat er korting op van zo'n 20/25 euro. Ik ben er blij met. Via Facebook een paar pagina's met ervaringen en recepten, erg leuk
MarlindeRooz schreef:Ik eet ook makkelijk 500 gram aardappels in mijn eentje op hoor. Dat doe ik natuurlijk niet want het is niet gezond haha. Maar meestal eten wij 250 gram aardappels per persoon en dan zo’n 200-400 gram groente. En dan soms vega vlees en nooit een toetje.
Dees schreef:Ik zou willen dat ik een "kleine eter" was. Beter voor de lijn en beter voor de euro's.
mvdende schreef:Dees schreef:Ik zou willen dat ik een "kleine eter" was. Beter voor de lijn en beter voor de euro's.
Ja, inderdaad!
Grote eter zijn is leuk in een all you can eat, maar buiten z'n restaurant is het soms vaak best lastig. En duur inderdaad.
Red het nu nog maar nèt wel net niet met €40 per week voor mijzelf (alleenstaande) en dan eet ik echt niet continu biefstuk of zalm zeg maar. Biefstuk en zalm een paar keer per jaar max. Maar gewoon verse groentes / salades/ vlees/ zuivel is ontzettend in prijs gestegen het laatste jaar.
Maar terug op de gas prijzen: de cv slaat hier continu aan om het op 19°c te houden.
Eergisteren voor het eerst allebei de dekbedden van het 4 seizoenen dekbed op elkaar geklikt en in de hoes gestopt, nu eindelijk het snachts eens niet koud!
mvdende schreef:Dees schreef:Ik zou willen dat ik een "kleine eter" was. Beter voor de lijn en beter voor de euro's.
Ja, inderdaad!
Grote eter zijn is leuk in een all you can eat, maar buiten z'n restaurant is het soms vaak best lastig. En duur inderdaad.
Red het nu nog maar nèt wel net niet met €40 per week voor mijzelf (alleenstaande) en dan eet ik echt niet continu biefstuk of zalm zeg maar. Biefstuk en zalm een paar keer per jaar max. Maar gewoon verse groentes / salades/ vlees/ zuivel is ontzettend in prijs gestegen het laatste jaar.
Maar terug op de gas prijzen: de cv slaat hier continu aan om het op 19°c te houden.
Eergisteren voor het eerst allebei de dekbedden van het 4 seizoenen dekbed op elkaar geklikt en in de hoes gestopt, nu eindelijk het snachts eens niet koud!
Telpeva schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om het net wel net niet te redden wanneer je dit jaar 1300 euro energietoeslag hebt gekregen, en daarnaast nog 2x 190 euro hebt gekregen, terwijl je nog een oud energietarief hebt? Daar klopt dan toch ergens iets niet?
JenniferU schreef:Telpeva schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om het net wel net niet te redden wanneer je dit jaar 1300 euro energietoeslag hebt gekregen, en daarnaast nog 2x 190 euro hebt gekregen, terwijl je nog een oud energietarief hebt? Daar klopt dan toch ergens iets niet?
Nou ik snap dat wel hoor.
Wij ook nog een vast contract en leven niet anders als anders maar hier wordt het ook steeds krapper. Alles wordt duurder niet alleen de energie.
We gaan volgend jaar bijv 150 euro per maand extra betalen aan kinderopvang, maar mijn loon stijgt echt niet mee.
Benzine daalt gelukkig wel weer en zodra het warmer wordt kan ik weer op de elektrische scooter.
We redden het dankzij het vaste contract nog maar zodra die afloopt zie ik het voor ons ook somber in als er niks veranderd.
purny schreef:Ik ben blij als ik mijn weekboodschappen met 70 euro red.
40 euro per week? Dan moet je toch wel heel sober leven en niet gezond kunnen eten?
Maar ik ben idd van mening dat de boodschappen onwijs gestegen zijn.
Picopico schreef:purny schreef:Ik ben blij als ik mijn weekboodschappen met 70 euro red.
40 euro per week? Dan moet je toch wel heel sober leven en niet gezond kunnen eten?
Maar ik ben idd van mening dat de boodschappen onwijs gestegen zijn.
€70 per week voor één persoon? Dat vind ik wel echt veel eigenlijk, €10 per dag. Daarvoor kan ik elke dag biefstuk eten![]()
Ik geef hooguit €30 per week uit aan boodschappen en leef echt niet heel sober of ongezond.
Slmt9 schreef:Ik heb voor de nachten een fleece dekbedovertrek en hoeslaken. Wat een lifehack is dat geweest om daar achter te komen. Heerlijk zeg.
Wij hebben wel getest wat meer verbruikt;
- van 15 naar 16,5 en twee uur later naar 18
- van 15 in een keer naar 18 en warm houden
In ons huis verbruiken we in het tweede geval een stuk minder. We hebben een label A hoekwoning met radiatoren.
Wat ook mega scheelt is dat de kachel pas om 12u of om 14u aan gaat (ik ben zelf de hele dag thuis) en maar max 18 graden. Om 20:30 gaat hij weer uit.
Bellatrix schreef:Ik heb €60 in de week maar daar moeten ook 4 katten van leven. Daar moeten ook dingen zoals shampoo, wasmiddel en dergelijke vanaf.