Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:12

_San87_ schreef:
Misschien ben ik gek, maar de mogelijkheid om dat te doen staat op je plank, toch? Neem aan dat daar ook zwaardere versies van zijn, voor grotere borden.

Thee zou ik in een blik bewaren. Donker en droog, blijft de smaak beter. En blikken kun je stapelen.

Haha ohja, ik was dat detail even vergeten ;)
Het moet platter op elkaar, dit rek neemt veel te veel ruimte in, in mijn kast. Dan streeft het z'n doel voorbij.

Goed punt van de thee! Nooit over nagedacht, het staat nu donker, maar in de keuken zal het minder donker staan. thanks!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:15

Ik neem aan dat je die rekken in verschillende formaten, lengtes en breedtes hebt. Zou daar eens naar zoeken :j.

Ik vind die manier van opbergen wel echt ideaal. Scheelt toch een hoop ruimte +:)+.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:29

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:00

Niet echt de bedoeling om nog veel meer aan de wand te schroeven, maar ik heb nog niet op Amazon gekeken :D Dus daarvoor wel heel veel dank!

Inmiddels wel twee tafeltjes besteld voor in de kast, dan kan ik stapelen, is ook een goede optie.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:15

Dat heet een bordenrek ;)

Op So Clever heb je er een aantal staan met vakken voor verschillende soorten borden maar niets tussen de borden zelf dus ze staan tegen elkaar aan.

Leuke site voor opberg inspiratie iig :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:16

oliebol, die site kon ik niet meer op komen!

Mijn dank is groot! :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:20

Heeft iemand hier een electrische top-down bottem-up duette? Hoe bevalt dat?
Ik heb nu met koordjes en ruzie ermee. touwtjes zijn dun en snel in de war.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 20:47

Wil er iemand eens meedenken met hoe ik het beste onze nieuwe woonkamer kan indelen?

Dit is mijn huidige woonkamer en dus mijn huidige banken en bijzettafels

Afbeelding

En dit wordt onze nieuwe woonkamer. De huidige is rond de 5 bij 3.5 en de nieuwe 10 bij 3.5
Er hoeft hier geen eettafel, want die komt op de hoek bij de keuken.

Op de muren komt dezelfde kleur als de kleur die ik nu ook op de muren heb.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zo lastig. Op zich wil ik de banken wel in de buurt van de houtkachel, maar waar dan de televisie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 20:58

Heb je misschien een plattegrond, oid? Ik vind het zo op de foto lastig inschatten waar de ramen/deuren zitten en hoe de muren lopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:47

Plattegrond is niet echt meer representatief want we hebben een stuk uit de schuur bij het woonhuis getrokken, maar woonkamer is nog woonkamer.

Kantoor is nu hal met voordeur en de trap is ook verplaatst naar de hal.
Het stuk waar de keuken zat komt de eettafel en rechts daarvan wat op het plattegrond nog schuur is daar is nu een bijkeuken en keuken.

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:48

Kan iemand ook voor ons nieuwe huis meedenken qua indeling? Oranje zijn muren die we eruit hebben, keuken blijft op dezelfde plek en groen is een hoge koelkast met daarnaast werkblad en kastjes.
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:20

Matheno schreef:
Wil er iemand eens meedenken met hoe ik het beste onze nieuwe woonkamer kan indelen?

Dit is mijn huidige woonkamer en dus mijn huidige banken en bijzettafels

[ [url=m/js8Ejm.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit wordt onze nieuwe woonkamer. De huidige is rond de 5 bij 3.5 en de nieuwe 10 bij 3.5
Er hoeft hier geen eettafel, want die komt op de hoek bij de keuken.

Op de muren komt dezelfde kleur als de kleur die ik nu ook op de muren heb.

[ [url=m/s6WVkp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qkCHuS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het zo lastig. Op zich wil ik de banken wel in de buurt van de houtkachel, maar waar dan de televisie

Is het een optie om een zithoek bij de haard te maken en een aparte tv hoek/deel? Je woonkamer wordt echt supergroot.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:21

Flying_Angel schreef:
Kan iemand ook voor ons nieuwe huis meedenken qua indeling? Oranje zijn muren die we eruit hebben, keuken blijft op dezelfde plek en groen is een hoge koelkast met daarnaast werkblad en kastjes.
[ [url=m/36EBwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou mijn meubels op schaal tekenen en dan lekker schuiven op papier tot je tevreden bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:33

Matheno schreef:
Plattegrond is niet echt meer representatief want we hebben een stuk uit de schuur bij het woonhuis getrokken, maar woonkamer is nog woonkamer.

Kantoor is nu hal met voordeur en de trap is ook verplaatst naar de hal.
Het stuk waar de keuken zat komt de eettafel en rechts daarvan wat op het plattegrond nog schuur is daar is nu een bijkeuken en keuken.

[ [url=m/fzugk4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt mooi! Wel een lastig formaat woonkamer, zo'n lange smalle rechthoek. Ik zou denk ik voor zoiets gaan, mits de afmetingen van de ruimte en van de muren het toestaan:

Afbeelding
Uiteraard niet op schaal, maar je snapt het idee, denk ik.

Op deze manier heb je je zithoek bij de haard en een mogelijkheid de televisie op te hangen, en kun je vanaf de bank ook naar buiten kijken. Desnoods schuif je t geheel nog wat naar links.

In de hoek rechts kun je een kast oid zetten, lekkere stoel erbij om te lezen, of als je kinderen hebt, een speelhoek of zo. Aan de andere kant een mooie grote plant, oid.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:04

Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat nu naar de eettafel zit. Maar ik denk dat dit zou passen.

Tv hoek in de hoek rechts, een roomdivider om die hoek ook wat af te schermen. Dan een zithoek bij de kachel bestaande uit een stoel en een chaise lounge richting de kachel en eenzelfde de andere kant op zodat je door twee ramen naar buiten kunt kijken, gezellig kunt kletsen en een heerlijke plek hebt om een boek te lezen oid. In de linkerhoek zou ik dan een flinke boekenkast bouwen.

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:49

Richting de eettafel is nu helemaal open:

Afbeelding

En daar rechts van, dus zeg maar achter de houtkachel daar, daar komt de keuken; en daarachter de bijkeuken

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:01

Ik ben heel benieuwd naar wat je er uiteindelijk van maakt. Het kan echt een heerlijke ruimte worden als ik dat zo zie!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:07

Hahaha ik ben zelf ook heel benieuwd. 1 maart hebben we de overdracht van ons oude huis dus het is nu echt een race tegen de klok. De badkamer is bijna af, keuken wordt eind komende week gemonteerd. Boven zijn de vloeren bijna allemaal gelegd, maar beneden moeten we nog verven en de vloeren leggen. Wordt een uitdaging... :-D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:43

Ik zou de kachel vervangen door een open haard.

Afbeelding

Ook als je de bank er niet recht voor hebt, dan nog zie je vanuit een hoek het vuur.
Wat op de foto rechts zit, kan je links laten aanbouwen. En daar je tv op. Kabels aan de achterkant netjes wegwerken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:05

Maar wat je plaatst is toch een gashaard en geen open haard zo met de glasplaten?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:42

Volgens mij kan zoiets niet met een houtkachel. Maar aan de zijkanten heb ik ook geen ruimte om daar een frame te maken voor de televisie. Aan de ene kant zat de oude trap en daar is nu de doorgang naar de hal en de andere kant is nu helemaal open en daar komt dan onze lange eettafel

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:26

Ik heb even jullie advies en inspiratie nodig voor ik een echtscheiding aanvraag :+
Mijn man drinkt dagelijks veel koffie en zijn koffiemachine staat in de keuken naast de muur.
Ik weet niet wat hij allemaal doet, maar de koffiespetters hangen op de muur, onder het koffiemachine en soms tot in de kast eronder -O- Poetsen is niet zijn beste vak dus ik sta daar altijd geïrriteerd te schrobben :P
Dus ik zoek een soort systeem/onderlegger met 1 gesloten zijkant (in het zwart) zodat het hopelijk wat netter blijft allemaal. Maar ik heb geen idee op wat ik juist moet zoeken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:31

PSvanLot schreef:
Maar wat je plaatst is toch een gashaard en geen open haard zo met de glasplaten?

Het gaat om het idee. Je kan bij een open haard ook glaspanelen hebben. Vrienden van ons hebben dat. Dan kan je zowel vanuit de eethoek als de woonkamer genieten.

Ik kon niet goed zien of je links ervan iets kon bouwen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:37

karijn schreef:
Ik zou de kachel vervangen door een open haard.

[ [url=m/BGa2Je.png]Afbeelding[/url] ]

Ook als je de bank er niet recht voor hebt, dan nog zie je vanuit een hoek het vuur.
Wat op de foto rechts zit, kan je links laten aanbouwen. En daar je tv op. Kabels aan de achterkant netjes wegwerken.

Dan is een houtkachel met rondom glas ook een optie.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:42

Misschien lees ik verkeerd hoor, maar ik heb niet meteen het idee dat er een nieuwe haard/kachel gebouwd/neergezet gaat worden. Kost ook een klap geld, helemaal wanneer het rookkanaal verplaatst moet worden.