Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:26

Ik lig echt nooit meer in bad, hebben nu in het nieuwe huis ook weer een bad maar best klein.
Mijn man gaat nog wel eens met de kinderen in bad maar dat is nu ook alweer 5 maanden geleden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:30

Ook bij ons geen bad meer. In totaal 23 jaar een bad gehad in 2 huizen. Handig met de kinderen toen ze klein waren, maar in het tweede huis in 12 jaar volgens mij niemand van ons gezin die meer dan 5 keer dat bad heeft gebruikt.

In ons huidige huis hebben we direct het bad laten vervangen door een inloopdouche en in ons vakantie-appartement gaan we de badkamer opknappen. Ook daar een fijne inloopdouche en geen bad. Maar vooruit, als je het fijn vindt, zeker doen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:31

Heerlijk zo'n vrijstaand bad, als je die echt vrijstaand kan plaatsen dan zou ik dat zo doen

Soms kom je die tegen in een standaard badkamer en dan 1 kant bijna aan de muur, dat lijkt mij echt een ramp met schoonmaken.

Wij hebben wel een bad, gaan er ook bijna wekelijks in.
Dubbele wasbak was hier trouwens ook een must, vonden wij. Staan er elke dag samen in de ochtend en de avond, vind het heerlijk, ieder een eigen stuk spiegelkast en een eigen wastafel.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:36

Neroo schreef:
Hoi!

Ik zou ook graag een vraag een jullie willen stellen. Ik ben namelijk zoekende naar lampinspiratie voor in onze nieuwe keuken :) ( verven, plinten etc. moet nog, maar daar moet je maar even doorheen kijken haha ) Keuken is matzwart met oud schuurhout en antraciet granieten blad.

Iemand een tof idee?

[ [url=m/6stMmJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van die ouderwetse vintage light bulbs!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:38

_mexx_lady_ schreef:
Neroo schreef:
Hoi!

Ik zou ook graag een vraag een jullie willen stellen. Ik ben namelijk zoekende naar lampinspiratie voor in onze nieuwe keuken :) ( verven, plinten etc. moet nog, maar daar moet je maar even doorheen kijken haha ) Keuken is matzwart met oud schuurhout en antraciet granieten blad.

Iemand een tof idee?

Van die ouderwetse vintage light bulbs!

Edison lampen *\o/*.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:49

Gaaf bad kletskoekje! Ik lig ook regelmatig in bad, net zoals mn kinderen :D Dubbele wasbak in vorige huis gehad, toen erachter gekomen dat we van dat gemak nooit gebruik maakten.

Kwa lampen kan je alle kanten op. Zelf ben ik gecharmeerd van de Hektar serie van Ikea. Wil je spotjes? Een plafondlamp of hanglamp? Van die houten (bamboe?) gevlochten lampen krijg je ook een heel mooi effect. En nog belangrijker: moet je van dat licht gebruik maken bij je werkblad? Het werkt namelijk niet fijn als je in je eigen schaduw staat.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:55

Wij hebben lampen gekocht bij de Ikea. Ben ik normaal helemaal niet van, maar ze hebben nu heel eenvoudige mooie glazen lampen met een soort van rookzwarte waas. Echt prachtig. (Bijv. de Kadmium) en kosten geen drol. Ook met mooie sierpeertjes maar dan led!

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:58

Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:59

Wat een ontzettend leuk topic! Krijg er onwijs veel inspiratie van! Wij zijn vorig jaar met onze verbouwing begonnen en inmiddels boven bezig. Beneden is het grove werk af. De tafels moeten nog vervangen worden en op den duur ook een nieuwe bank, dus super leuk om dit topic te volgen!

Moet nog een hoop aangekleed worden hoor. Hier wat voor en hoe het nu is foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De woonkeuken. Achter de kookplaat komen nog tegeltjes. Het is kalkverf, dus de vetvlekken zijn nu niet meer weg te krijgen. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:03

Wat een ruimte... en ik vind je vloer erg mooi :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:12

Mooi gedaan!

Kletskoekje, ik houd ook niet van badderen maar dat bad staat alleen al prachtig. Heel mooi!

Wat betreft het soort lamp in de keuken zou ik gaan voor een combi van (mat) zwart en geel of koper.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:13

Vind het mooi Mayo, maar heb wel zoiets van ,wat jammer dat er niks van de charme van het oude huis terug te vinden is. Het is nu een nieuwbouw woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:15

beatje schreef:
Vind het mooi Mayo, maar heb wel zoiets van ,wat jammer dat er niks van de charme van het oude huis terug te vinden is. Het is nu een nieuwbouw woning.

Ben ik niet met je eens, de balken en de tegelvloer geven juist heel mooi dat karakter weer.. Vind het echt passen bij het huis :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:32

beatje schreef:

Ja, ik zie absoluut wel wat je bedoelt. De Het zou zo maar een nieuw(er) huis kunnen zijn.

Maar wel een mooi nieuw(er) huis.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:45

Neroo schreef:
Hoi!

Iemand een tof idee?

Toffe keuken. Ik vind de lampen van vipp heel erg mooi.
https://vipp.com/en/shop/lighting

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:04

beatje schreef:

Ik heb dat ook een klein beetje. Ik vind het huis er echt supermooie en smaakvol uitzien, maar ik mis een beetje terugkomst van bijv de glas in loodarme, paneeldeuren etc. Maar dat is denk ik ook smaak...vond het voor ook niet heel verkeerd namelijk...

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:05

Bedankt ! Snap wat je bedoelt hoor! We hebben wel bewust gekozen om het glas in lood erin te laten. Verder was alles zo enorm rot/afthans (teiltjes om lekkages op te vangen stonden in het plafond en de gaten zaten in de vloer) dat er verder weinig van bewaard kon worden. :=

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:06

dems75 schreef:
beatje schreef:

Ik heb dat ook een klein beetje. Ik vind het huis er echt supermooie en smaakvol uitzien, maar ik mis een beetje terugkomst van bijv de glas in loodarme, paneeldeuren etc. Maar dat is denk ik ook smaak...vond het voor ook niet heel verkeerd namelijk...

Glas in lood ramen zitten er nog in en die blijven boven ook bewaard :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:29

Even een vraag: ik heb een nieuw rolgordijn nodig, raam is bijna vierkant dus vindt geen kant-en-klaar maten maar wel de juiste breedte. Is het om de een of andere reden vervelend als het, zeg maar zo'n zeventig centimer te lang is? Op maat laten maken wil ik niet en degene die ik op het oog heb kan niet zelf ingekort worden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:45

Te lang is niet zo'n probleem. Dat rol je toch op. Als de breedte maar goed is.
Alleen wordt de rol aan de bovenzijde wat dikker natuurlijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:16

Ja, dat dacht ik ook. Aan de andere kant, de kortste lengte die ze hebben is wel een standaard ding, dus zal er niet heel raar dik uitzien, lijkt me.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:47

xMayo schreef:
De woonkeuken. Achter de kookplaat komen nog tegeltjes. Het is kalkverf, dus de vetvlekken zijn nu niet meer weg te krijgen. _O-

[[ Afbeelding ] ]

Waar heb jij die keuken gekocht? <3

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:52

Ik denk ook niet dat dat stoort hoor Mysa als de breedte goed is. Heb er weinig verstand van verder. :=

Drenthie, die hebben we met de hand laten maken bij vd Assem keukens en interieur. :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:40

mysa schreef:
Ja, dat dacht ik ook. Aan de andere kant, de kortste lengte die ze hebben is wel een standaard ding, dus zal er niet heel raar dik uitzien, lijkt me.
Nee hoor, dat verwacht ik ook niet.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:42

Prachtig huis xMayo!