Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:46

Net lidl geweest maar verschil merk je wel hoor.
Voorgebakken crosaintjes waren altijd €0,99 per 4 en nu €1,10
Leverworst 3 van die ronde dingetjes waren €0.69 en nu 0,79
En zo meerdere dingetjes, sommige 0,5 cent erop... kleine bedragen denk je maar tel maar eens alles op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:28

Mijn brood bij de bakker is ook 15 cent omhoog gegaan , maar het zijn kleine dingen die duurder zijn geworden . Als je alles optelt na een week ..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:39

Het is me nu gewoon nog niet opgevallen. Ik heb voornamelijk groente en fruit ingeslagen, heel veel in de aanbieding!
En volkorenbrood, maar dat was ook in de aanbieding. Ik kijk meestal niet naar de individuele prijzen, meer naar het eindbedrag in verhouding tot wat ik in mijn karretje heb liggen. En dat was niet heel anders dan anders.
Zou maar zo kunnen dat ik het op de maandbedragen wel ga zien.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:37

De afbakbroodjes bij de Jumbo waren in december al duurder geworden.

Zojuist wortels bij de Boerenbond gehaald. Deze waren eerst 3.99
Nu 4.10 De carrière zei dat ze door de btw duurder waren geworden.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:57

Ik werk in een supermarkt en de prijzen zijn zeker wel gestegen. Wij zijn een kleine plus supermarkt en moesten vorige week tussen de 7000 en 8000 prijzen veranderen.. en de meeste zijn omhoog gegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:10

Ik sta er eigenlijk niet eens bij stil. Alles word duurder. Ben alleen heel benieuwd naar m'n loonstrook over een paar weken

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:14

Ik had vrijdag niet het idee dat ik veel meer kwijt was aan boodschappen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:39

Ik zie het wel aan de prijzen maar kan nog gewoon alles kopen wat ik nodig heb zonder krap te moeten zitten.

Had voor kerst een vvvpas gehad met €15,- erop, die heb ik mooi gebruikt om de huishoudelijke producten weer ff aan te vullen. :)
Kwam mooi uit zo na de feestdagen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:41

Ik wel := maar ik wist de prijzen van veel artikelen in de supermarkten uit mijn hoofd die ik regelmatig koop.

Vandaag wel een mazzeltje. Artikelen houdbaar tot die dag of de dag erna zijn vaak afgeprijsd en nou was er ook een bakje vlees met sticker die nog tot 11-1 goed was :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:20

Ik ben er ook niet zo mee bezig. Die €0,10 extra per product vind ik echt niet zorgwekkend en daar kan ik niet van wakker liggen. Momenteel ben ik weer extra aan het bezuinigen, december is een hele dure maand geweest voor mij, ook eigen schuld, ik kan de lekkere dingen niet laten liggen en zo veel mooie producten die er alleen in december zijn. Ik ben dus hartstikke blut al twee weken. Nu heb ik gelukkig nog wat reiskosten gekregen die ik nog tegoed had, en heb ik wat spulletjes kunnen verkopen via Marktplaats.
Boodschappen van afgelopen week en komende week komen uit op ongeveer €20-25 euro per week. Dat vind ik prima. We gaan vaak wel 1-2 keer in de twee weken uit eten, dit betaalt mijn vriend, en ik betaal de boodschappen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:32

Ik zag wel wat verhogingen bij de ah. Maar die euro op een weekbudget maakt niet heel veel uit voor mij. Dan maar een keer iets minder luxe nemen. Eet deze week de vriezer leeg (alleen spul voor de kat, wc papier en groente en fruit gehaald) en ga eind van de week wel wat dingen inslaan met hamsterkorting (pakjes lipton voor 80 cent) (gevulde pasta voor een euro voor vriendlief).

Nog meer mensen die al servies gehaald hebben met de servieszegels? Ik heb die grote grijze schaal en twee kleine gekocht. Superleuk maar vind een hele set wat duur. Vergeleken met wat het normaal kost niet, maar ik zou het normaalgesproken ook niet kopen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:56

Ik zag inderdaad ook een aantal prijsverhogingen, bij de Jumbo hier klopten de meeste prijzen niet meer met de handscanner. Gelukkig waren de prijzen niet veel hoger, ik zag in elk geval geen product waarbij de prijs veel hoger dan de 3% was. Hier ben ik netjes binnen het budget gebleven dus ik ben tevreden.

Scoupy heeft trouwens een paar nieuwe aanbiedingen zag ik net.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:38

Als de prijzen op de kassa niet kloppen met het kaartje krijg je het toch gratis bij de jumbo?
Da's lekker boodschappen doen dan als het allemaal nog niet klopt ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:01

Oh is dat zo? Ik kan me voorstellen dat ze dat bij een btw verhoging niet gaan doen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:53

De oorzaak is niet jouw probleem. Het klopt, als de schapprijs afwijkt van de kassaprijs dan krijg je het artikel gratis. Is onderdeel van de 7 zekerheden. Maakt niet uit welke kant op trouwens, zowel bij duurder als bij goedkoper.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:04

Bedankt voor de informatie, ik dacht er thuis aan maar wist het niet zeker.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:31

Bij de Coop hangt er een brief op de deur, dat de schapkaartjes nog veranderd zouden worden.

Het zou me niets verbazen als ze dat bij de Jumbo ook hebben gedaan en dat je daarom het product niet gratis zou krijgen. Maar ik weet niet of dit zo is.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:16

Wij doen standaard bij de Aldi en de Albert Heijn boodschappen. Eerst de Aldi, en alles wat ze daar niet hebben bij de AH. Ik probeer altijd onder de 60 euro per mand te blijven en eigenlijk lukt dat ook altijd wel.

Als goed voornemen dit jaar wil ik wat vaker menu's vooruit plannen. Ik koop altijd al wel een keer per week boodschappen, maar koop dan gewoon wat in de aanbieding is zonder er verder bij na te denken. Dat betekent dat we toch nog wel regelmatig dingen bijhalen, of lunch vergeten. Dat wil ik niet meer.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:54

Bij de Albert Heijn hing ook een brief bij de ingang, dat de prijzen zijn veranderd per 1 januari en dat men daar rekening mee dient te houden tijdens het boodschappen doen, omdat de prijzen van de kassa/van het schap misschien niet overeen kunnen komen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:16

Mijn goede voornemen is om minder te hamsteren. Denk altijd dat ik meer op krijg dan ik daadwerkelijk doe waardoor ik soms wat weg moet gooien . Of lekkers halen in de aanbieding wat alsnog veel geld kost omdat ik t in 1 keer heb opgegeten. Tuurlijk vlees wat in de vriezer kan kan ik best wat meer van halen. Maar soms is vers vlees echt wel lekkerder

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:04

Bonna schreef:
Wij doen standaard bij de Aldi en de Albert Heijn boodschappen. Eerst de Aldi, en alles wat ze daar niet hebben bij de AH. Ik probeer altijd onder de 60 euro per mand te blijven en eigenlijk lukt dat ook altijd wel.

Als goed voornemen dit jaar wil ik wat vaker menu's vooruit plannen. Ik koop altijd al wel een keer per week boodschappen, maar koop dan gewoon wat in de aanbieding is zonder er verder bij na te denken. Dat betekent dat we toch nog wel regelmatig dingen bijhalen, of lunch vergeten. Dat wil ik niet meer.

Een mandje past ook niet zoveel in dus dat moet lukken. :+ Maarreh 60 euro per MAAND? Bedoel je niet per week? :=

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:26

Zo gek is 60 euro niet toch ? Ik red het merendeel van de maanden ook om rond de 60euro te zitten. Als je alleen bent en slim inkoopt lukt dat best

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:50

Nou ik zal wel een grote eetlust hebben dan... 60 euro per maand lukt hier echt niet. Maar wel een kat en vriend in de weekenden en extreem goedkoop vlees doe ik niet aan

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:24

15 euro per week is weinig, als ik nu alleen zelf al kijk naar groenten/fruit/boterham+beleg ben ik dat al kwijt. En dan heb ik geen luxe uitgaven, zitten er geen huishoudelijke artikelen bij en niet eens vlees :+ Ben dan héél erg benieuwd hoe jullie boodschappen lijstjes eruit zien en waar ik het goedkope spul over het hoofd zie :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:32

Uit WIJ kopen, maak ik op dat Bonna niet alleen is, maar zelfs alleen vind ik dat extreem weinig. Met zijn tweeën vind ik 50 euro per WEEK goed te doen als je gewoon beetje oplet, maar de helft voor 1 persoon lijkt me al best pittig eigenlijk := K zal wel te verwend zijn :+