[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:14

Pff, de mensen die ons huis gekocht hebben, zijn de eerste keer 2 uur in huis geweest voor de bezichtiging en daarna nog 2 keer! Grondig dus, maar wel verkocht ;-)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:46

Nou, wij hebben ook eindelijk iets te horen gekregen van de makelaar. De kijker van de openhuizendag was niet (meer) geinteresseerd helaas.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:13

Helaas is is de verkoop van mijn huis 14 dagen voor het passeren van de akte ontbonden.
Wij hadden het voorbehoud 3x moeten verlengen... en nu helaas ontbonden.
Op basis van medische gronden, lees verhoogde bloeddruk/cholestrol. Hij krijgt daardoor geen overlijdensrisicoverzekering. Dus daar zit je dan met je ingepakte huis en een nieuw gehuurd huis voor twee maanden. Wie weet er een snelle manier van verkoop?? of heeft iemand tips??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:22

Er komen morgen weer kijkers. Zo maar eens heel snel opruimen en schoonmaken :))

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:52

Wat goed!!!! succes!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:37

Owens: Dat noem ik nog eens pech! Balen joh. Kun je je huurcontract nog ontbinden? Ik weet het niet. Je hoeft er maar één voor te vinden hè? Mss goedkoper aanbieden, maar dat zal ook de opzet niet zijn.

Manzana: Ben ik dan de enige die er naar uit kijkt dat ze haar paard zelf in de wei mag zetten? Of hebben jullie die niet? Ik heb er 3 en bij het zoeken naar een huis is er serieus rekening gehouden met ze. Met 3 paarden van ongeveer 200 euro aan pensionkosten per maand, wordt het interessant om te kijken voor iets, waar je ze thuis kan houden. 600 euro per maand is een beeldige hypotheek. Dat is in ons geval gelukt. Grappig dat het hier nu meer verkopers betreft. Ik vraag me af of de kopersmarkt is aangetrokken. Veel huizen blijven veel te lang te koop staan. Ik heb er helemaal geen zicht op, hoe het er nu voor staat.
Ik duim voor je, dat deze kijkers kopers worden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:13

Tuurlijk is dat voor veel mensen een droom, maar in een flinke regio van Nl zal dat ook zo blijven ;) Ben hier voor 4 ton al blij met een aardige tuin.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:06

Wat ontzettend balen Owens!

Manzano, jij hebt al aardig wat kijkers over de vloer gehad of niet?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:01

Zo ik ben sneller dan de makelaar, ik heb mijn huis weer op van allerlei site gezet.
Hij is wel aangemeld op funda, maar moet omgezet worden van verkocht naar te koop.
Dat duurt een paar dagen. Die dagen wil ik niet verspillen.
Oke er staat geen foto's bij, maar wel een link naar de fundasite.
met overal het nummer van de makelaar.

Ik wil gewoon als nog naar mijn nieuwe huis..... voor eind mei!!!!!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:58

Nou, hier is het ook vreemd verlopen. Het huis waar we over in onderhandeling waren is gister ineens verkocht aan kijkers die blijkbaar meteen een fiks bedrag op tafel hebben gelegd. :oo We kregen ineens een telefoontje dat het verkocht was. Volgens mij mag dat helemaal niet, een huis aan een derde partij verkopenn terwijl je met de tweede in onderhandeling bent. Nou waren we al aan het twijfelen of we hier wel uit zouden gaan komen met de verkoper en ik heb woensdag een bezichtiging staan bij een ander huis, maar toch, het is niet bepaald netjes gegaan. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:09

Nee da's niet bepaald fraai.

Wat betreft paarden aan huis.. als je forse pensioenkosten hebt dan kan het wel aantrekkelijk zijn. Ik sta nou voor €90 per paard per maand, inclusief onbeperkt ruwvoer in de winter, waterbakken worden gedaan etc. Heb er zelf helemaal geen werk aan zo. Wat dat betreft sta ik niet te springen om ze aan huis te hebben :)) Ze staan in een leuke, jonge groep waardoor mijn bijna vierjarige kleuter genoeg te spelen en de donderjagen heeft. Anders had hij alleen z'n mams gehad. Saaaiii :D :D

Ik zit ondertussen weer op kantoor, mensen informeren over hun hypotheek terwijl het veel te mooi weer is om binnen te zitten ^)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:23

Nou 3 met de openhuizendag. Verder nog niet hoor. Maar we staan pas 3 weken te koop.

Niet netjes Imre :n Klacht indienen??

Hier is het nog heel grijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:24

Ik heb geen paard, maar 3000 vind ik echt te weinig voor 2 paarden en een paard alleen houden vind ik niks.
Sowieso heb ik niet zo veel behoefte aan paard aan huis :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:47

manzano schreef:
Ik heb geen paard, maar 3000 vind ik echt te weinig voor 2 paarden en een paard alleen houden vind ik niks.
Sowieso heb ik niet zo veel behoefte aan paard aan huis :o

Ik had altijd de paarden aan huis (bij mijn ouders) nu woon ik samen in Enschede. Toch zou ik niet naar een pensionstal willen. Je kunt thuis alles heerlijk zelf doen zoals je wilt. Geen gezeur met de pension houder, niet met anderen en altijd lekker rustig. Maar ik ben niet anders gewend, dus kan waarsch gewoon niet aarden ergens anders. Het is wel mega veel werk, dat klopt :j
Daarnaast hoop ik later met vriendlief weer richting ouders te gaan (is een woning met inwoning).

3000m3 vind ik ook veel te weinig. Wij hebben 3 paarden en 1,6ha grond aan huis en omdat ze hele dagen buiten staan is zelfs dat te weinig. Ligt ook wel aan de indeling van het perceel, maar goed. We hebben dus vanaf nu nog 2,5ha bijgehuurd bij de buurman :D

@ Owens: jeetje wat onwijs balen zeg! Helemaal omdat je zelf alles al had geregeld wat betreft verhuur?
Wat betreft snelle verkoop is daar volgens mij niet DE manier voor. Je moet gewoon net DIE persoon vinden die het wil kopen. Scherp in de markt zetten wil wel helpen, maar zegt zeker niet alles. En heel veel adverteren etc helpt ook niet, tenminste vind ik. T is vooral jammer geld.
Kun je je huurcontract niet laten ontbinden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:28

De kijkers waren super enthousiast. Ben benieuwd!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:24

Naja Manzano, 4 kijkers in drie weken tijd vind ik niet weinig.

Hopen dat er een volgende afspraak volgt!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:24

kom later bijlezen. hier helemaal happy. we hebben alles nu sleutel, huis.
echt in een deuk gelegen voor het maken van de foto op de verhuiskaarten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:31

bij deze wat foto'tjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:33

Berdien schreef:
Nee da's niet bepaald fraai.

Wat betreft paarden aan huis.. als je forse pensioenkosten hebt dan kan het wel aantrekkelijk zijn. Ik sta nou voor €90 per paard per maand, inclusief onbeperkt ruwvoer in de winter, waterbakken worden gedaan etc. Heb er zelf helemaal geen werk aan zo. Wat dat betreft sta ik niet te springen om ze aan huis te hebben :)) Ze staan in een leuke, jonge groep waardoor mijn bijna vierjarige kleuter genoeg te spelen en de donderjagen heeft. Anders had hij alleen z'n mams gehad. Saaaiii :D :D

Ik zit ondertussen weer op kantoor, mensen informeren over hun hypotheek terwijl het veel te mooi weer is om binnen te zitten ^)

Ik neem aan dat je pensionkosten bedoelt? Hier heb je dat niet voor dat geld, of je moet er nog flink geld en tijd in willen steken. Dat doe ik dan liever op mijn eigen landje. Hier kost goed pension toch echt wel rond de 225 euro per maand. Voor 3 paarden dus een flink bedrag. Voor een jong paard vind ik het ook anders dan voor een paard dat volop in training is. Er wordt hier op 2 van de 3 gewoonlijk behoorlijk gereden.

Imre: Hier zou ik ook werk van maken. Dat is zeker niet netjes! Blijkbaar doen makelaars rare dingen in deze tijden. De huizenmarkt zit weer volledig op zijn gat.

Manzano: voor een KWPN lijkt het weinig ja, maar een paardje wat met minder tevreden is, kan er vrij bewegen en er zeker staan. Dan heb je en een bak en een weitje. Een vriendin van mij rooit het prima zo met maar liefst 3 paarden. Eén staat er te koop inmiddels en die stond idd in de zomer in een grote wei met leeftijdgenoten. Hij wordt 3 dit jaar. De andere is een Arab. Ze koopt haar hooi elders in en de paardjes lopen zomer en winter lekker een uur of 2 per dag buiten. Ze heeft haar landje zodanig opgedeeld, dat ze toch altijd in het gras staan.
Er zijn veel mensen die maar één paard hebben. Voor hen is het voldoende. En een shettie eet ook niet zo veel hè? Het kán wel. Wij hebben meer land nu bij ons huis hoor. Daarom hebben we hiervoor gekozen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:34

Pashon! Leuke foto's! Ter ere van wat zijn ze gemaakt? Het lijkt wel Beieren!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:35

zijn foto's voor op de verhuiskaart.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:35

:)) Kan me helemaal voorstellen dat jullie in een deuk lagen!

Ik heb de hele avond bij mijn schoonzus in het nieuwe huis geholpen. Ze zijn vandaag overg gegaan en de kasten moesten in elkaar. Wat een pokkewerk. Schroefjes verdwenen, welke plank moest ook alweer waar, deurtjes scheef. Pff. Maar goed, er staan er nu weer vier, en de kamer van hun oudste is zo goed als ingericht. Nou ja, de grote stukken dan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:51

Ja, wat een werk hè? Verhuizen. Wij hadden een verhuisbedrijf ingeschakeld. Die vonden het ideaal dat we een 'rechte' trap hadden. Alles is ineens opgepakt en verplaatst naar het nieuwe adres. Ideaal dus! Niks schroefjes zoeken. Wij deden ook van alles wat wel uit elkaar ging, de schroefjes in een zakje en plakten dat aan een onderdeel van de kast of item waar het bij hoorde. Dus bij ons is alles nog compleet.

Haha, ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat! Welke foto is het geworden voor het verhuisbericht?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:16

Goedemorgen :wave:

Owens, wat balen zeg dat het niet door is gegaan

Imre, dat is zeker niet netjes!!

Pashon, leuke foto's zeg! :))

Paarden aan huis, tja ik heb geen eigen paard, dus kan er ook niet over meepraten :+

Hier geen nieuws over huis verder. We zijn een weekendje naar Antwerpen geweest, waren 5 jaar samen zaterdag en van zaterdag op zondag is 's nachts om 3 uur het veulentje van mijn vz-paardje geboren :+: .
Afbeelding

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:03

Pfoeh, een hoop gebeurd hier de afgelopen dagen! Heb weinig tijd om te bokken nu het werkende leven weer is begonnen :D

Kreeg wel een smsje van mijn ex; volgende week kijkers voor het huisje in Eindhoven!