Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:56

In Nijmegen rekenen ze dacht ik zelfs met 1 en op sommige plekken zelfs met een halve auto... overal zijn er parkeerproblemen. Bij ons in de straat gelukkig niet want hier is het juist heel ruim opgezet. En kunnen zelf 3 auto’s kwijt op de oprit. Dat is voor in een nieuwe woonwijk tegenwoordig wel een unicum.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:57

Bij een vriend van mij gaan ze aan de overkant van de straat een nieuwe flat bouwen (ipv wat laagbouw wat er nu staat) waarbij de 0.8 parkeerplek per woonunit gaan rekenen... lekker dan

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:59

Ik woon gelukkig in een wijk waarin iedereen minimaal 2 auto’s op de oprit kan zetten. En op de parkeerplaatsen ook echt auto’s staan van mensen die op bezoek komen. Echt fijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:10

tirzasarah10 schreef:
Ik snap de frustratie maar over al die auto's word ook gewoon wegenbelasting betaald. Wij hebben het geluk dat als wij willen alle auto's(4stuks+vrachtwagen)op het erf passen maar soms als we het 1 of ander willen doen zullen er auto's op de weg moeten staan. Dit is voor ons een reden om ook groter te gaan wonen maar er is wel 1 buurman die constant zijn zegje moet doen over de auto's. De buurman ging tot zo ver door dat hij zelfs stennis ging maken in welk parkeervak wij gingen parkeren.
Ik denk dat parkeren altijd wel een issue zal blijven, meer mensen, meer auto's en Nederland word er niet groter op :+

Nou nee, dus.
Hier twee waar niks betaald wordt, drie in de overgangsregeling en eentje op kwart-tarief.

}:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:14

Ik woon in een appartementencomplex waar iedereen in de parkeergarage een eigen garage heeft, het is 25 jaar oud en de huidige auto’s passen niet meer in de garage. Buiten aan de straat zijn een paar parkeerplekjes. Het is dus altijd “parkeeroorlog” bij ons dus. Bijna iedereen heeft nog 2 auto’s.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:11

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:14

Citaat:
Als er in het buitengebied op dit vlak ineens afgeweken kan worden van de bestemmingsplannen, wat voorkomt dan nog dat er in woonwijken of op andere vlakken van wordt afgeweken?
Waarom zou je deze ene uitzondering toestaan? En als je dat doet, wat voor argumenten zijn er dan nog om een volgende uitzondering niet ook toe te staan?

Ons huis heeft bestemmingsplan wonen dus er wordt nergens afgeweken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:40

pillow schreef:
Citaat:
Als er in het buitengebied op dit vlak ineens afgeweken kan worden van de bestemmingsplannen, wat voorkomt dan nog dat er in woonwijken of op andere vlakken van wordt afgeweken?
Waarom zou je deze ene uitzondering toestaan? En als je dat doet, wat voor argumenten zijn er dan nog om een volgende uitzondering niet ook toe te staan?

Ons huis heeft bestemmingsplan wonen dus er wordt nergens afgeweken.

Alleen geldt standaard dat er 1 wooneenheid mag zijn per woning, tenzij anders is aangegeven. Dus al die huizen voor dubbele bewoning moeten wel worden aangepast in het bestemmingsplan. Alleen is dat gewoon per geval maatwerk. Dat is precies het idee van een bestemmingsplan.

We hebben hier niet heel veel parkeerproblemen gelukkig. Alleen idd ook steeds meer van die bedrijfsbusjes die mee naar huis gaan. Vind dat vooral lelijk uitzicht :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:57

ikke schreef:
pumpina schreef:
---Blue_Eyes---
Ik deel deze nog even voor de paardenliefhebber:

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-87 ... intweg-18/
----

Deze staat naar mijn idee al een paar jaar te koop en staat er nu opnieuw op denk ik. Ben dan altijd wel benieuwd waarom t niet verkoopt!

Misschien levert het lezen van gemeentelijke plannen wel wat op?

Het staat nu mooi landelijk maar blijft dat ook zo?

Dat blijft wel zo, maar een van de dingen waar een koper over viel is bv het feit dat de kennel niet voortgezet mag worden als mijn oom ermee stopt (bij verkoop van de boerderij dus).
Verder weet ik het werkelijk niet, ik vind het zelf echt een leuke plek en zou er best willen wonen (maar ik heb geen 8 ton in mijn kontzak) :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:39

Zo te zien moeten de rietendaken ook worden opgeknapt of vervangen, duur grapje

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:53

Cayenne schreef:
Drie paardenstekjes. Misschien zit er wat bij voor een bokker die de paarden aan huis wil?

Linde: https://www.funda.nl/koop/linde/huis-41 ... e-riete-4/

Tolbert: https://www.funda.nl/koop/tolbert/huis- ... straat-84/

Boven-Leeuwen: https://www.funda.nl/koop/boven-leeuwen ... traat-6-a/

Die linde zou ik wel willen hebben, maar ja moet ik eerst ergens geld weg zien te krijgen :')

In het dorp hebben we geen parkeerproblemen gelukkig, ieder zijn eigen oprit en dan nog een overvloed aan pakeerplaatsen.

Bij ons vorige huis was het echt een pakeerdrama... vooral omdat ze vanuit de naast gelegen scholen en sportschool ook pakeerde... klanten van de sportschool waren soms zo aso dat ze gewoon de auto op en voor opritten zetten.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:53

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:42

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:59

Zo'n stijl meubels verwacht je ook niet in zo'n huis :D Maar ieder z'n smaak natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:02

Nee je verwacht het niet. Daarom vond ik het ook zo grappig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:22

Wat een verschrikking die meubels, maar wel consequent doorgevoerd.

Wat veel hokjes bij die in Kantens, je zou er nog verdwalen :+

Hier gelukkig geen parkeerprobleem, passen 4 auto's op de oprit als t moet. MAar toen ik een poosje terug mijn auto (noodgedwongen) een paar dagen op de openbare parkeerplaats had staan begon een van de bewoners daar te klagen. Stel je voor dat je 50 meter moet lopen naar je auto :+

Wij hebben inmiddels ons huis verkocht, heeft funda niet eens gehaald

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:26

Kom weer even bovenduiken als stille meelezer en Funda bewonderaar :')

SusanH schreef:
Nou idd wat een hoop kamers. Ik ben het overzicht kwijt.

Ik kwam dit pareltje tegen, zelfs het badkamermeubel is in stijl. Vond de zolder alleen een beetje uit de toon vallen: https://www.funda.nl/koop/veenendaal/hu ... oglaan-91/

Ik dacht aan de inrichting dat het huis een stuk ouder zou zijn dan dat het is :') Had geen 1997 verwacht.

@miccamaaike Gefeliciteerd met de verkoop van je huis *\o/*

Mijn schoonouders hebben het huis zojuist ook verkocht. Moest heel veel aan gebeuren (inclusief alle kozijnen en dergelijke) en toch een bod boven de vraagprijs zonder voorbehouden, binnen een week verkocht. Ik blijf me toch verbazen hoe snel alles blijft gaan en hoe normaal het lijkt om zonder voorbehoud te bieden!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:30

Ja t is echt bizar, maar zonder voorbehoud lijkt wel de enige weg te zijn.. wij hebben ook zonder voorbehoud gekocht en verkopen ook zonder voorbehoud. Het is een bizarre tijd zo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:55

Bij ons is de inschrijving ook gesloten. Record aantal biedingen. Dus we zijn mega blij. Snel de koopovereenkomst regelen.
Overigens hebben onze kopers gewoon een voorbehoud financiering voor een gedeelte.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:28

Ons optrekje komt volgende week in de verkoop. En dan maar hopen dat we iets anders kunnen vinden.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:50

pumpina schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik deel deze nog even voor de paardenliefhebber:

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-87 ... intweg-18/

Deze staat naar mijn idee al een paar jaar te koop en staat er nu opnieuw op denk ik. Ben dan altijd wel benieuwd waarom t niet verkoopt!

Ligt heel dicht bij de A16 en verderop zit een waterzuivering en varkensstal...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:01

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:28

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:57

Oeh die is wél heel leuk. Mooi om te zien, echt mooi gedaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:19

lies_sparkle schreef:
SusanH schreef:
https://www.funda.nl/koop/kootwijkerbro ... ampweg-29/ absoluut niet standaard. Die ponystal is echt te leuk.

Wauw! Deze voor later als ik groot ben haha. Echt heel leuk!

Hij is wel leuk…. Maar ligt wel minder leuk dan een de andere kant van de A1….

Vind het echt een ontzettend leuk huis, dat wel… met kk erbij wordt het toch wel een pittige grap qua prijs….