Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemYntJee schreef:Yipee denk dat niet te snel hoor! Wij schreven ons ook in op de gok en kregen van de ruim 200 mensen op een project van 43 huizen onze voorkeurswoning toegewezen. Bouw duurt een eeuwigheid maar volgend jaar verhuizen we.
Huidige huis ook gekocht van de woningbouw, moest inderdaad helemaal maal maar daar was de prijs ook naar. Inmiddels ook al weer verkocht met een mooie overwaarde.
Liex schreef:Hoe heb jij dat ervaren C_estmoi, een huis kopen van de woningbouw? Wij hebben een bezichtiging gepland staan bij een voormalige huurwoning (klinkt zo aftans maar is echt een leuk huisje), en voor zover ik weet is het nog van de woningbouw maar wordt het wel verkocht door een 'normale' makelaar.
bridgetF schreef:Gisteren gebeld met een makelaar daar we een leuk hoekhuis hadden gezien op funda.
Het huis stond er slechts een dag op.
Verteld de makelaar dat er al bijna 20 bezichtigingen aangemeld stonden.
Daar kwam nog eens bovenop dat na bezichtiging je een bod kon doen en dat er dan na afloop naar bod en de voorwaarden gekeken werden. Omdat we nog een huis te verkopen hadden, had het geen zin om te kijken, omdat er ook al vele een bezichtiging hebben gepland die wel al hun huidige huis hadden verkocht.
Dit gaf meer zekerheid naar verkoper. Dat snap ik wel, maar vind het maar een rare manier van verkopen.
In deze tijd kun je toch geen risico nemen om eerst te verkopen en dan te kopen, dadelijk zit je zonder huis. Vind maar rare voorwaarden om tot een bezichtiging te komen. Ik hoor juist van menig makelaar dat in deze tijd nu heel normaal is om eerst te kopen en dan te verkopen.
Ik heb de mensen wel gevonden op facebook waar het huis van is en overweeg ze een mail te sturen en te vragen of het hun eis is of die van de makelaar.
Liex schreef:Het is inderdaad een rare gang van zaken, je zult maar zonder huis komen te zitten. Al zal dit niet heel gauw gebeuren.
Wij hebben nu wel besloten dat we ons huis al in de verkoop gaan doen. De belangrijkste reden is dat je daarna precies weet wat je te besteden hebt en dus strategischer een bod op een nieuwe woning kunt doen. De overdracht van onze huidige woning kunnen we altijd een paar maanden later zetten, wij zijn in die zin niet heel bang om zonder woning te geraken.
Vanmiddag huis kijken, zo benieuwd!
Citaat:Het is inderdaad een rare gang van zaken, je zult maar zonder huis komen te zitten. Al zal dit niet heel gauw gebeuren.