Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:14

Supersonische kas is een led groeilamp die 16 uur per dag aan gaat en dan 8 uur uit _O-

Dat wit is een rand diatomeenaarde, had wat last van rouwvliegjes. Dus hier deels wat erbij. Maar durfde niet tot aan de mini stekjes.

Erwtjes kan ik ook niet mee omgaan. Ze zijn wel heel leuk!

Xlrlijn, oeh benieuwd naar jou kneusjesbox!

Tutti_frutti, mooi exemplaar!!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:14

nijnthju schreef:
Iemand enig idee welke ceropegia soort ik heb gevonden?[ [url=m/1nfRYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben erachter, het is de ministar!

tessyke

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:57

Ik ben blij dat ik niet de enige was die nog nooit een bloempje op die plant had gezien :')

Ik ben echt jaloers op jullie hangplanten!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:32

Erwtjes zijn zo leuk, maar ik vermoord ze...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:32

Ohhh nee zijn die lastig? Die wil ik ook :( :o

Plantje.nl was wel oke om op te bestellen toch?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:33

Liekec, zeker een aanrader! Kneusjes doen het supergoed hier <3

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:07

Plantje.nl is prima om te bestellen inderdaad! Wel een wat lange levertijd, maar planten staan goed vast in de doos en wordt netjes bezorgd. :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:25

Coconut schreef:
Hey hoi!

Mag ik mij ook melden? Ik lees al een tijdje mee en reageerde sporadisch, maar wil nu het topic wat beter gaan volgen.

Ik ben net een jaar bezig met stekjes en planten. Inmiddels al een hele monstera familie, calathea's en epipremnums. Ik ruil ook geregeld stekjes. Ik woon op de Veluwe :)

Wat leuk, welkom! Heb je momenteel al wat stekjes staan? :)

Ontherun - Wat aardig dat je ze allebei kreeg voor de prijs van één. Dat is nog eens leuk! Inderdaad niet te veel water geven en kijken wat ze doen (snotterig gekrompen is te veel water, uitgedroogd gekrompen is te weinig heb ik geleerd). Desnoods gebruik je de tweede als experiment, dat je die nóg minder water geeft dan de ander :)) Als je dat over je plantenhart kan verkrijgen haha.

Idinn - jij krijgt de prijs voor coolste kas, wat geweldig. Kan niet anders dan dat daar mooie plantjes (en tuinbonen :') ) uitkomen!

Liekec - Plantje.nl heeft inderdaad wel een levertijd van dik 2 weken. Zal een foto maken van hoe ze het bezorgen als ik mijn pakketje krijg, dan heb je een goed beeld :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:28

Ik meld me ook weer! *\o/* Heel lang inactief geweest op Bokt, maar nu hopelijk weer wat vaker aanwezig. O:) Inmiddels is mijn planten collectie aardig uitgebreid en staan er voor nu nog 3 planten op mijn wenslijst: de philodendron pink princess, strelitzia (eventueel de mutatie-versie) en pilea sugar (pannenkoekje plantje met wit erin)! :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:31

Dik 2 weken is niet zo erg. Zijn zij ook een beetje redelijk geprijsd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:37

liekec schreef:
Dik 2 weken is niet zo erg. Zijn zij ook een beetje redelijk geprijsd?

Ik vind plantje.nl fijn, daar heb ik ook mijn anthurium vandaan :) Prijzen zijn eerlijk, je betaalt niet de hoofdprijs maar ook geen absolute bodemprijzen. Kwaliteit van de planten is daar ook naar.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:42

Oh, ik zie dat het hier over plantje.nl gaat. Ik heb daar vorige maand een kneusjesbox besteld, toen kostte hij nog €17,50. Wat een ge-wel-dig pakket kreeg ik. 11 plantjes! Ik heb super veel planten echt over de 150 en toch zaten er plantjes bij die ik nog niet had. Ik had er maar 1 kneusje inzitten, een peperomia die heel erg veel dorst had!

Of ik ze zelf zou kopen? Nee dat denk ik niet... maar voor die prijs? Ja, zeker! Wat een geweldig pakket! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:54

Ja die kneusjesbox lijkt mij ook zo geweldig! Maar ben bang voor een philodendron of alocasia erin, die blijven in mijn huis echt niet leven -O-

Ik heb bij Intratuin laatst besteld, drie hele grote planten en dat ging echt heel goed! Intratuin hield mij keurig overal van op de hoogte. Maakte me wel zorgen om postNL omdat één plant langer duurde, maar die heeft Intratuin achtergehouden tot PostNL in die regio weer voldoende ruimte had om hem te komen halen.

Mijn laatste aanwinsten komen van mijn lokale tuincentrum De Schouw. Als je in de buurt van Houten woont kan ik dat echt aanraden, niet zo massaal. Erg gezellig én als corona voorbij is hebben ze ook het leukste tuincafé :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:32

Ik ben heel kritisch qua wat ik mooi vind dus zo'n kneusjesbox is niks voor mij haha. Vind het wel een heel mooi initiatief!!

Mijn zaagcactus gaat enorm hard! Allemaal nieuwe groei. En mijn monstera heeft nu al weer een nieuw blad, wat me echt verbaasd omdat we hem 2 weken geleden nog verpot hadden en veel wortels hadden ingekort.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb nog stekjes van de zaagcactus in de aanbieding voor de liefhebbers.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:53

Waarom stopt ze niet met groeien -O-

Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:59

Ik ben nu dus bang dat mijn kneusjesbox gaat tegenvallen, omdat mijn verwachtingen zo hoog zijn :P

Intratuin vond ik qua leveren (van niet-planten overigens) juist iets tegenvallen, doordat ze de levertijd door de drukte momenteel niet kunnen aangeven. Is begrijpelijk, maar ik heb liever een wat langere levertijd die klopt, dan dat ik hoop dat het op een bepaalde dag komt, maar track en trace elke dag een dag opschuift. Bestelling werd uiteindelijk 5 dagen later bezorgd :) Is in normale tijden waarschijnlijk wel gewoon goed!

Leuke wensenlijst xCODA!

En wat fijn dat je Monstera het zo goed doet Liekec! Werkt het goed om hem tegen zo'n stok te laten opklimmen?

Zo hé Wendy_Komen, krijgt ie iedere dag Pokon?! _/-\o_ Prachtig wel!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:14

Niet eens :o Ooit als kneusje voor een paar euro bij de supermarkt gekocht, en ze blijft maar gaan _O-
Maar zo heb ik wel meer planten die mogen stoppen met groeien -O-

Is het leuk om mijn verzameling te laten zien? Of is daar geen behoefte aan?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:18

Wendy_Komen schreef:

En dat vraag je in een topic met plantengekken :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:32

Hanafubuki schreef:
Ja die kneusjesbox lijkt mij ook zo geweldig! Maar ben bang voor een philodendron of alocasia erin, die blijven in mijn huis echt niet leven -O-

Ik heb bij Intratuin laatst besteld, drie hele grote planten en dat ging echt heel goed! Intratuin hield mij keurig overal van op de hoogte. Maakte me wel zorgen om postNL omdat één plant langer duurde, maar die heeft Intratuin achtergehouden tot PostNL in die regio weer voldoende ruimte had om hem te komen halen.

Mijn laatste aanwinsten komen van mijn lokale tuincentrum De Schouw. Als je in de buurt van Houten woont kan ik dat echt aanraden, niet zo massaal. Erg gezellig én als corona voorbij is hebben ze ook het leukste tuincafé :D

Ik heb vijf weken geleden daar besteld, heb al mijn potten maar nog steeds geen planten... Tijd om mijn geld terug te vragen denk ik :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:35

liekec schreef:

Ik heb wel interesse, maar ik weet niet of ik iets heb nu wat je er voor terug zou willen? :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:47

Eelmo schreef:
liekec schreef:

Ik heb wel interesse, maar ik weet niet of ik iets heb nu wat je er voor terug zou willen? :)

Zelfde hier :j Wat zou je ervoor willen hebben? Plant/geld.

Dank allen voor het advies voor mijn scindapsus! Ik heb een groot raam, maar wel op het oosten dus 's ochtends direct zonlicht en daarna niet meer. 3 meter van het raam af zal ie dus niet zo grappig vinden maar blij te lezen dat ie makkelijk is verder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:52

Wendy_Komen schreef:

Ik vind dit een gekke vraag..

.. wil ze allemaal zien *\%/*

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:20

xIrlijn schreef:
Loeky - Prachtige plant! Je kat eet hem niet op?!
Deze week komen mijn plantenboxen. Ik kan niet wachten *\o/*

Nee gelukkig niet! Hij kwam net binnen dus moest hem nog even besnuffelen. Hij laat alle planten met rust behalve mijn Guzmania -O-. Hij drinkt uit de kelk maar hij is te groot om dat te doen zonder de bladeren te beschadigen... Dus ik moet nog even bedenken wat daarmee handig is om te doen. Verder houd hij zich tevreden met zijn kattengras plantje gelukkig!

Benieuwd naar je box!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:37

Pfoeh, ik ben hier al in geen tijden meer geweest. Jullie zijn in de tussentijd hard gegaan met dit topic! Ik heb niet alles gelezen, maar zo te zien is bij iedereen het voorjaar vol aan de gang en zijn de planten weer flink aan het uitlopen. Hier ook. Weer twee nieuwe bladeren aan de monstera, de hedera heeft fris, groen blad en zelfs de philodendron die ik inmiddels had opgegeven krijgt knop.

Helaas wel flink last van rouwvliegjes, dus ik heb ook maar een pot diatomeeënaarde besteld. Inmiddels de eerste planten voorzien van een laag. Is het nog van belang dat ik het goed aan stamp of maakt dat verder weinig uit en is een losse laag bovenop de potgrond ook goed? En hoe dik moet de laag ongeveer zijn? Ik heb 10L, dus hoef niet zuinig te zijn. :+

Het opkweken van avocadoplantjes begint bij mij intussen ook een beetje uit de hand te lopen. Ik heb zes plantjes staan, heb er ook al drie weggegeven en heb nu drie pitten in een ziplockzak zitten om te ontkiemen. Weet alleen nog niet wat ik met al die avocadoplanten ga doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:59

Rouwvliegjes zijn echt een ramp -O- hier ben ik er gelukkig vanaf na het weggooien van de ZZ plant waar ze inzaten maar heb nog preventief aaltjes liggen. :j

Heb je een foto van de avocadoplantjes? :D ik heb het hier wel eens geprobeerd maar het wilde niet echt lukken. Valt beetje in dezelfde hoek als Alocasia's en Philodendrons hier in huis, de omgeving lijkt niet ideaal genoeg :n