[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:52

Hebben jullie dan ook zo'n vet groot bad?

Wij hebben een 'gewoon' bad, wat inhoudt dat ik blote tieten, knieën of voeten heb... Oftewel, altijd koud :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:53

Ik ook, en spieren vinden het erg fijn. Maar ja andere huis heeft minidouche, -O- enige compromis dat ik heb moeten doen, eerder huis had mega badkamer met groot twee persoons whirlpool en aparte douche op afschot met luxe. Alleen nagenoeg geen fatsoenlijke tuin achter. Alleen bestraat ongeveer twee keer drie bij drie en een mega beton vloer probleem.

Bad is niet groot. Wel lekker. Ik kan onderuit schuiven met pootjes over de rand, dan is romp warm en hoofd onderwater. Maar ben zelf ook maar 160 cm

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:55

Karuna, kun je geen andere kamer opofferen om een badkamer te maken? Of een muur doorbreken/verplaatsen?

Wij hebben een gewoon ligbad hoor. Geen whirlpool of wat dan ook :P Ik ben gelukkig niet zo groot, dus ik kan er helemaal in (moet me altijd schrap zetten om niet onder water te glijden _O- )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:58

Aaaah :+
Ja dan ben ik opzich een klein beetje een reus met mijn 1.86m. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:59

Cayenne boven twee grote slaapkamers en een logeerkamer. Ik wil zelf voor aan de park en oost kant slapen. Achter kleine slaapkamer/logeerkamer opofferen zou kunnen maar budget ontbreekt voorlopig. Achterste grote slaapkamer wordt werk/knutsel/rommel/strijkkamer. Om daar ook nog een bed in te proppen is ook zowat, dan is stukje garage opgeven voor badkamer een logischer stap. Wasmachine staat daar al, dus afvoer. Boiler ook, dus warm water. Eventuele cv komt daar ook te hangenGezien formaat van de garage kan ik daar ook een stuk van missen. Alleen ook daarvoor mist budget.

Eerst door gaan, dan gaan wonen en rustig gaan nadenken wat werkt, wat niet en tot die tijd chemisch toilet neerplanten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:03

Ah ja, ik ben maar 1.67m (volgens mijn ID kaart. Ik denk dat ik dat het nog ruim geschat is :') ).

Karuna, of een hot tub in de tuin :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:06

Is een optie houtgestookt :+ maar ja ook daar budget. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:15

Op BVA komen ze nog weleens goedkoop voorbij :P
Sowieso een leuke site voor 'koopjes' in huis. Wel rekening houden met de btw en thuisbezorgregeling :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:51

Of gewoon marktplaats in de gaten houden voor een goede tweedehands die met spoed weg moet ofzo :j
Zo hebben wij het zwembad hier verkocht: was een enorm ding (5,5 bij 10 meter) , maar wel compleet (niet verwarmd). Voor 200 euro op marktplaats gezet, zelf uitgraven. Ze stonden er voor in de rij, de mensen die hem over genomen hebben waren heel blij en wij ook, want we waren er vanaf :D

Een bad mis ik nog steeds in dit huis, maar ooit komt er een nieuwe badkamer, met bad. We kunnen immers niet alles tegelijk :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:54

Ik houd bva ook in de gaten. Komt best al wat vandaan. :D Maar geld is dadelijk aardig op en eventueel een cv heeft toch hogere prioriteit dan een hottub. :') en dan eerder overkapping/uitbouwtje bij achterdeur dan een hottub. :+ of ik moet hem zelf gaan maken

Zie nu dat een hottub huren voor een week 80 euro is wordt ie voor gebracht en gehaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:02

Kan me voorstellen dat CV voorrang heeft :j Ik zou niet eens meer ergens durven wonen met gaskachels. Niet na wat een oudklasgenoot/vriendinnetje is overkomen... ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:04

Kachel is twee jaar oud en goed onderhouden, ook schoorsteen wordt nagekeken. Co melder ophangen die hier ligt is een must. Heb nu een houtkachel en ook co melder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:59

Mmm bij bva staan vier cv ketels nieuw. Zou met alle kosten op 826 euro uitkomen bij aanschaf ipv 1600 via de normale weg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:13

Nou, dat scheelt al een hoop! Nog wel iemand vinden die hem dan kan installeren?
Ik zie daar ook zoveel dingen voorbij komen zoals keukens en badkamers dat ik denk: eigenlijk zijn we gewoon een dief van ons eigen portemonnee om dit in een winkel te kopen.
Maar manlief wil het niet van BVA af halen :\

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:07

Wij kunnen in het bad van ons huurhuis met twee lekker ondergedompeld liggen :D

Wij zijn eerst zelf een keertje gaan kijken en dan met ouders en schoonouders.
Ik hoop vriendlief er van te kunnen overtuigen dit weekend definitief een gedacht te maken, dan kunnen we naar de bank.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:28

Goede tip van BVA, wij moeten nog een cv ketel hebben in de garage.

Badderen doe ik ook veel liever dan douchen. Huis wat wij kochten had er een fantastisch whirlpool bad in zitten, mazzeltje. Had die anders nooit zelf aangeschaft.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:35

Fijn Karuna van je verlening! Nu hopen dat het snel rond is.

Vandaag tweede keer bij huis gaan kijken, met schoonvader en opa mee. Het huis is geweldig qua gevoel, veel beter dan we dachten eigenlijk. Maar hij is afgekeurd door zowel mijn schoonvader als opa op de bouwkundige staat. Zij hadden binnen no-time het huis volledig geinspecteerd, geklopt op de muren, gevoeld aan de daken. Ramen waterpas gemeten, knikkers over de vloer laten rollen en zelfs delen van de muur in hun handen gehad. Kortom, geen goede staat. Als we een flinke pot geld zouden hebben om er in te steken was het wellicht interessant, maar dan was het nog de vraag of het huis het wel terug zou verdienen.

Doet toch een beetje zeer, want het huis qua gevoel is geweldig. Maar het zou onverstandig zijn om het te kopen. Dus toch maar weer verder.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:00

Wij wachten nu op de berekening wat en hoe. Ook wat we zelf in moeten brengen of dat haalbaar is. Spannend dus
We hebben een huis op het oog van 179.900 :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:16

Jammer Roos!

Spannend LinsxDot!

Ik heb gisteravond nog een 'sollicitatie' verstuurd, mijn vorige opdrachtgever heeft weer vacatures staan. Ik weet niet of ik nog in de poule stond (= ook via dit uitzendbureau) voor deze vacatures, dus een keer extra is geen probleem lijkt me. :o
Daarbij heb ik dan ook weer een soort van drukmiddel naar mijn huidige opdrachtgever, als die niet met me verder wil als uitzendkracht. Kan ik naar de oude opdrachtgever, scheelt het me enorm veel kilometers en geldt mijn perspectiefverklaring wel.
Zal wel niet helemaal vriendelijk zijn van mij... Maar dat is dan maar zo.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:22

Doen waar je zelf beter van word toch!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:56

Jammer Roos! En spannend Linsxdot..

Janine, inderdaad lekker doen waar je zelf beter van wordt.

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat de hypotheek rond is <3 zoooo blij!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:58

Gefeliciteerd Amandananana!!!! *\o/*

Ik weet nu al dat het hier niet in dank wordt afgenomen hoor. Niet bepaald gemakkelijke mensen :o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:07

Denk maar zo Janine: het geluk van andere mensen maakt jouw bankrekening niet.

Heb zo ook lang getwijfeld om van Mn eerste "vaste" job weg te gaan, was zo'n toffe ploeg.
Maar ik kon omhoog in functie en loon maar wel bij een ander bedrijf.
Toffe ploeg kan allemaal wel zijn maar die betalen de huur/ stalgeld niet natuurlijk :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:49

Goedemorgen, Zou ik hier ook mee mogen praten?

Wij, vriend en ik, zijn 2 weken geleden naar de financieel adviseur geweest om te kijken wat we kunnen krijgen aan hypotheek.
Nu langzaam aan het kijken en afgelopen woensdag een bezichtiging gehad bij een huis wat totaal niet beviel en gister een bezichtiging gehad bij een huis wat erg goed voelt en voor de rest ook aan onze eisen voldoet :)

Maar nu, hoe nu verder?
In ieder geval een tweede bezichtiging plannen om samen met mijn vader (interieurarchitect) te kijken.
En dan? Ook alvast een aankoopmakelaar inschakelen? Of doe je dit na de tweede bezichtiging?
Of eerst naar de financieel adviseur? of toch eerst een bouwrapport laten opstellen?
Heb je dat bouwrapport ook nodig voor de bank, volgens mij niet, maar ik weet het gewoon niet zeker meer :o.
Of toch ook eerst laten taxeren?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:55

Aankoopmakelaar is een optie, dat hoef je niet per se te doen. Bij ons ging hij mee vanaf de tweede bezichtiging. Als je erover denkt het te kopen zou ik wel naar de financieel adviseur gaan om een berekening te laten maken. Als je na de tweede bezichtiging er nog steeds mee door wil kun je een bouwtechnische keuring uit laten voeren. Die heb je niet perse nodig voor de bank want is niet verplicht. Ik zou het wel laten doen als het geen nieuw huis is. De taxatie gebeurt als je het al gekocht hebt, dat is puur voor de bank.