Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:27

Klinkt bekend. Wij krijgen ons sleutels volgende week, terwijl we zou krijgen in april.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:20

Vervelend als het zo uitloopt! Ons huis zou zomer 2021 opgeleverd worden en dat is vervroegd naar week 4 van 2021 :wow:

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:22

Rose94 schreef:
Vervelend als het zo uitloopt! Ons huis zou zomer 2021 opgeleverd worden en dat is vervroegd naar week 4 van 2021 :wow:

Wauwwww welke aannemer heb jij?!

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:36

SolarHertog schreef:
Rose94 schreef:

Wauwwww welke aannemer heb jij?!

Van de Mheen. Uit Hoevelaken.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:10

Die van ons zijn ook snel, ze zijn in juni gestart met heipalen en ze willen voor kerst opleveren. En dat gaan ze redden ook, mocht COVID geen gekke dingen doen, maar omdat ze zo snel zijn hebben we ons oude huis nog niet verkocht. Ben nu wel afleveringen aan het kijken van vt wonen om inspiratie op te doen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:44

Hier ook snel, maart palen geslagen en 3 sept oplevering

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:43

Hi!

Wat hebben jullie voor trap bekleding. Wij kunnen de treden laten bekleden met pvc maar kost 1700 euro per trap exclusief verven. Schrok van de prijs maar wellicht is dit een normale gangbare prijs.

Vind het persoonlijk ook niet super mooi op de foto's en de showroom is dicht. *\o/*

Ben benieuwd!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:46

Wij hebben wel laten bekleden met PVC, maar voor minder dan de helft van dat bedrag. :)

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:36

Wat voor bekleding heb je dan? En zelf gelegd ? Waar ben je geweest ?

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:55

Ik vraag me af hoe het kijken gaat bij andere mensen die wachten op hun woning? Wij mochten vanaf betaal termijn 6 door de weeks van 15:00 tot 15:45 kijken, om zo de bezoekers te kunnen spreiden. Vandaag kregen wij bericht dat we tot nader bericht helemaal niet meer welkom zijn op de bouwplaats in verband met Corona.
Hoe doen andere mensen dit met dingen (laten) opmeten?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:04

Opmeten na oplevering.. Wij mochten één keer tijdens de bouw een half uur binnen kijken..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:01

Rose94 schreef:
Ik vraag me af hoe het kijken gaat bij andere mensen die wachten op hun woning? Wij mochten vanaf betaal termijn 6 door de weeks van 15:00 tot 15:45 kijken, om zo de bezoekers te kunnen spreiden. Vandaag kregen wij bericht dat we tot nader bericht helemaal niet meer welkom zijn op de bouwplaats in verband met Corona.
Hoe doen andere mensen dit met dingen (laten) opmeten?

Dit is uitzonderlijk dat je zo vaak kan komen kijken. Wij hebben 2 of 3 kijkdagen gehad. Op een gegeven moment naar de bouwkeet gelopen om te zeggen dat ik het eea op wilde laten meten. Was geen probleem.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:26

Helemaal niet zo bij stil gestaan, maar bijzonder om te lezen dat mensen niet zomaar hun woning binnen mogen. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, realiseer me nu dat wij maar boffen, we kunnen aan komen wandelen wanneer we maar willen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:06

Hoi allemaal,
Ik meld me hier ook graag.
Wij hebben vorige week dinsdag de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning *\o/*

Mijn man zit zelf in de bpuw en gaat veel zelf doen. We hebben het huis dan ook casco laten opleveren.
Als optie wel meteen 2,5m uitbouw genomen, en witte platen op zolder.

Betreft kijken op de bouw; wij hadden een feestelijke opening bij start bouw, 4 oktober voor het eerst pas een kijkuurtje, en kregen 15 dec sleutel. Ivm corona dus bijna geen kijkmoment gehad.

Wij gaan op zolder slapen, daar is nu een wand geplaatst, 2 grote dakramen en een raam op de voorzolder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn man is ook begonnen aan de badkamer en gaat morgen beginnen met tegelen

Afbeelding

Afbeelding
Dit was nog voor de oplevering, maar dan hebben jullie een idee :)

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:24

Wat een mooi huis! Veel klus- en woonplezier alvast.
Onze oplevering is een maand verplaatst. Die staat nu gepland voor februari.

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:44

Hallo allemaal!

Dit topic is de laatste tijd niet meer zo actief, maar ik zag al wat eerdere discussies voorbijkomen over vloeren. Zelf heb ik ook een nieuwbouwwoning gekocht en is het lange wachten begonnen. Ik twijfel erg tussen de combinatie vloerverwarming met laminaat, pvc of toch keramisch parket. Van de bokkers die eerder al een keuze hebben gemaakt hebben (en er nu misschien wonen?), zijn jullie blij met je keuze? En zou je het aanbevelen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:49

Hier vloerverwarming met pvc vloer. Heel blij mee! Ook ideaal met schoonmaken zo'n gladde vloer zonder kiertjes :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:52

Mooie woning Kletskoekje! Jullie hebben ook van die hoge dakgoten zie ik. Ik vind dat echt prachtig en het geeft boven zoveel ruimte!

Marlissa, wij hebben voor pvc gekozen maar gezien we er nog niet wonen kan ik je nog geen eerlijk oordeel geven.

Wij hebben volgende week de eerste en enige kijkdag, zijn er nog tips waar we op moeten letten of wat we kunnen doen?

Afbeelding
Het wordt zo mooi <3

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:51

Wauw prachtige huizen zeg! Wij hebben te horen gekregen dat het huis in Q3 of Q4 wordt opgeleverd. Spannend! Hopelijk voor de volgende kerst erin!

Wij gaan voor plak PVC omdat dit vanuit WoningBorg het advies is in combinatie met vloerverwarming.

Nog een vraag, wij kunnen ook voor een soort koelinstallatie gaan met de vloerverwarming. Dit koelt in de zomer. Kosten zijn circa 2000 euro....hebben jullie dit en zijn jullie tevreden?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:49

Hier ook pvc vloer met vloerverwarming en vloerverkoeling. Pvc bevalt erg goed, vloer voelt lekker warm aan en de woning is ook snel verwarmd.

Vloerverkoeling hebben we nog niet gebruikt omdat we er pas sinds een maand wonen, maar met een kijkdag in de zomer was het buiten 30+ en binnen 21 graden (zonder raambekleding of iets). Dat voelde dus zeer aangenaam! Verwachtingen voor vloerverkoeling straks zijn dus ook hoog ;)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:41

Vloerverkoeling komt toch door het koude water wat van de warmtepomp afkomt. Wij hebben daar niks extra’s voor hoeven te betalen.

Ook wij hebben pvc laten leggen, voelt lekker warm, maar we hebben alleen nog maar geklust en wonen er nog niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:08

Vloerverkoeling hebben wij niet. Was volgens mij ook geen optie.

Onze oplevering is alweer vertraagd van maart naar -op z'n vroegst- april en nu kan de behanger/schilder niet meer -O-. Zo irritant, het huis is nagenoeg klaar maar die nutsaansluitingen belemmeren alles. Enfin, als we er jaren met plezier wonen dan is zijn die paar maanden vertraging verwaarloosbaar, maar we zijn niet zo goed in wachten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:15

Kan je niet iets met de 180 bouwdagen die ze hebben?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:25

Onze bouwer heeft 240 werkbare dagen en die termijn ging in op 10 maart 2020. In de praktijk is dit ong. 1j4m waarmee ze dus tot de zomer van 2021 zonder consequenties kunnen vertragen. Maar het blijft jammer dat tot augustus/september ‘20 werd aangegeven dat ze verwachtten na de kerst of begin januari te kunnen opleveren en we daar al een aantal leveranciers op hadden ingepland. We hebben gelukkig een partij gevonden die tijdtechnisch gezien het behangen&schilderen kan doen, nu nog afwachten of die offerte redelijk is.

We zijn wel heel blij met de ruimte! Je hoopt maar dat je obv de tekeningen een beetje een realistisch beeld in je hoofd hebt, maar het voelt zelfs ruimer aan dan we aanvankelijk hadden verwacht.

Afbeelding
Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:47

Heel mooi en ruim huis! Hoe groot is de woonkamer/beneden verdieping?

Wij hebbencook pvc met vloerverwarming maar wonen er nog niet dus kan er niets over zeggen. In huidige plavuizen met vloerverwarming, super blij mee (en katten ook haha)

Over 1,5 wk verhuizen. Morgen gaan ze vloer beneden plaatsen (pvc walvisgraat) , ze zijn aan het schilderen, garahe wordt nu geisoleerd, donderdag badkamer en toilet afmonteren, vrijdag komt loftdeur voor onze zolderslaapkamer, zaterdag oprit bestraten en zondag beginnen aan kast timmeren op zolder. Eind vd week dus weer flinke stappen gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding