Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:56

Oh dat zijn aardig wat groentes!
Hier gaat meestal ook alles op, maar als ik een aanbieding zie kan ik dus voortaan ook groentes extra kopen en invriezen :)

Mijn vriend is helaas ook een vleeseter wat voorheen resulteerde in een halve kg vlees per dag voor ons 2en......
Nu is het vaak +_200 gr. Tenzij we shoarma eten.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:56

Dit ga ik ook maar eens volgen, waarschijnlijk binnenkort op kamers dus alle handjes helpen!!

Mizora

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:34

Ik vries vrijwel alles in, ook qua groentes. Sla wordt niks kan ik je zeggen, maar het meeste is heel geslaagd.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:19

een tijdje geleden had iemand de tip om zelf pasta te maken. dit kan ik alleen nergens meer vinden. heft iemand voor mij het recept nog?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

liesJ schreef:
een tijdje geleden had iemand de tip om zelf pasta te maken. dit kan ik alleen nergens meer vinden. heft iemand voor mij het recept nog?

De tip die jij denk ik bedoelde staat hier [VT] Gevarieerd koken op minimum budget, recepten/berekeningen en dan de derde post van boven (geloof ik := )

Net boodschappen wezen doen. Eerst naar de Jumbo geweest, daar broccoli gekocht voor 75 cent. Toen ik langs het vlees liep zag ik 3 bakjes rundergehakt van elk zo'n beetje 250 gram op de datum van vandaag staan (dus gratis meenemen), een bakje met 2 slaburgers over datum (dus een goed bakje gratis), en een stuk zalm van 4 euro ook over datum (dus ook een goed stuk zalm gratis mee). De slaburgers eten wij niet, maar daar kan ik vast wel iemand blij mee maken. Toen naar de cruesli. Stond er nog maar 1 doos van de soort die ik wilde hebben (rozijn) en die doos was open, toen ik er een beetje geirriteerd mee in mijn honden stond te denken of ik die dan zou nemen of niet zag ik dat die óók over datum was. Toen maar een huismerk pak rozijnen cruesli meegenomen, weet niet of die net zo lekker is maar dat kan ik nu mooi gratis uitproberen :D En bij de zuivel nog een bak aardbei kwark op de datum van vandaag, en roze koeken waren ook over datum dus ipv daarvan maar gevulde koeken meegenomen (was geen goed pak meer bij). De dingen die ik gekocht heb waren: broccoli, diepvrieszakjes, basmati rijst en een zak chips, bij elkaar 4 euro zoveel, en voor de rest dus al die gratis dingen dus dat was wel ff heel lekker boodschappen doen :D

Toen naar de Lidl omdat ik nog wat groenten wilde hebben, daar snijboontjes gekocht voor 99 cent voor een vol pond. Volgens mij waren die bij Jumbo iets van 1,79 en dan nog voor 400 gram als ik me niet vergis. Dus dat scheelt echt flink. Meteen vanille vla en vanille yoghurt meegenomen daar. Die zijn volgens mij ietsje duurder dan de goedkoopste versies bij de AH, máár ze hebben een plastic dop en de goedkoopste bij de AH die dat hebben zijn absoluut duurder. Nog een fles advocaat meegenomen, mijn vriendin vind dat lekker in de vla, maar ik vind het best duur, maar aangezien er vandaag zonnepanelen op ons huis geplaatst zijn vond ik dat het wel een keertje mocht om het te 'vieren'. :o En bij de kassa zag ik ineens dat ze die superfijne diepvrieszakken waar ik al een hele poos naar zoek weer hadden, dus 2 doosjes meegenomen. Jammer van de zakjes die ik al bij Jumbo had gekocht, maar die komen ook wel weer een keer op.

Tot slot nog even naar AH om te kijken of er nog afgeprijsd vlees was. Ze hadden gehaktschnitzels met 35% korting, en rundervinken gewoon in de aanbieding met 25% korting. Dus redelijk kunnen slagen. Viel me eenmaal thuis wel op dat we meer vlees nog in de vriezer hebben liggen dan ik in mijn hoofd had, dus maar eens zien dat we die een beetje leeg gaan eten komende tijd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:32

Goed inkopen gedaan! Zijn de producten van alleen die dag qua datum en over datum gratis?
Ga ik de volgende keer dan ook op letten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:37

Maar wat veel spul over/op de datum zeg! Daar zou ik dus gek van worden want ik wil alles wel een paar dagen kunnen bewaren en let niet altijd op de datum.
Dat was ook het verschil tussen AH en Deen. Bij Deen moet ik echt opletten!

We eten vandaag restjes van gister :+

En zonder vriend eet ik met de kids ook wel eens makkelijk. Restjes kaas of vleeswaren en lekker tosti van maken of zo.

Nu heb ik nog een zak soepgroente over maar moet daar nog iets mee bedenken........

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:40

Misschien een omelet?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:43

Iieehh een omelet met soepgroenten is heel vies hoor. Die kruiden erdoor zijn best sterk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:52

@Alwiene: Zo, Jumbo heeft lekkere acties dus :D Ik wist helemaal niet dat je dingen die over de datum zijn gewoon mee mag nemen! Maar dat geldt dus ook voor producten met de datum van de dag zelf?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:56

Een product met de datum van vandaag mag je gratis meenemen. Vind je een product over datum, dan krijg je gratis een versie van dat product mee dat nog niet over datum is! :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:02

Dat is de vers is vers garantie van Jumbo. Alle spelregeltjes staan hier http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepag ... sgarantie/

Ruwweg geldt voor alle lang houdbare producten de datum van vandaag én morgen én overdatum is gratis. Voor alle vers producten (groente, vlees, vis, gebak) datum van vandaag én overdatum is gratis.
Brood doet helemaal niet mee (die om thuis af te bakken wel) en hoe ze omgaan met die speciale broodjes (worstenbroodjes ofzo) die ze daar zelf afbakken dat verschilt per jumbo vestiging en is heel onduidelijk.

Je moet bij de kassa even aangeven dat je datumproducten hebt en vrijwel overal moet je er dan mee naar de servicebalie waar ze het afschrijven.

Wat niet op de site staat, maar tot nu toe wel overal gehanteerd werd waar ik geweest ben: Planten hebben bij Jumbo een uiterste verkoopdatum. Is die datum voorbij maar staat de plant er nog wel dan mag je hem ook gratis meenemen. (wel even langs de servicebalie he)

Als je artikelen hebt die over datum zijn, neem dan zowel dát artikel als een met de goede datum mee naar de balie. En als het hele schap over datum is dan kan je een soortgelijk product met dezelfde of een goedkopere prijs meenemen, hier heeft men bij mij nog nóóit moeilijk over gedaan. Zolang het maar ongeveer gelijk is, dus niet een zak chips over datum hebben en dan met een zak andijvie aankomen, want zo werkt het dan weer niet ;) En uiteraard alleen als er van het originele product geen goede meer is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:52

Jammer dat we hier geen Jumbo hebben. Ik zou er een sport van maken :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:23

Er was ook een vrouw die dat probeerde te doen bij de Jumbo waar ik werk. Op een gegeven moment kreeg ze het niet meer mee, ze haalde de halve winkel overhoop :n

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:30

Weer zo'n handige tip! Ik kom niet vaak bij de jumbo, maar zal nu daar zeker op gaan letten als ik daar kom :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:47

Destination schreef:
Er was ook een vrouw die dat probeerde te doen bij de Jumbo waar ik werk. Op een gegeven moment kreeg ze het niet meer mee, ze haalde de halve winkel overhoop :n

maar regels zijn regels toch? ook al kun je wel aangeven dat ze er geen rommel van mag maken inderdaad.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:53

Bij ons zijn mensen uitgesloten van de vers is vers vanwege misbruik. Producten verstoppen ect. Denk dat daar ook zoiets moet zijn voorgevallen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:56

opisop_shop schreef:
Destination schreef:

maar regels zijn regels toch? ook al kun je wel aangeven dat ze er geen rommel van mag maken inderdaad.

Regels zijn wel regels ja, maar er zijn grenzen. En als je een dergelijke service echt uitbuit kan er een einde aan gemaakt worden door de betreffende Jumbo. En de vrouw in kwestie luisterde niet naar de verzoeken om er geen rommel van te maken. Nog boos worden ook als ze het niet meer meekrijgt...

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:57

Daar ga ik ook eens op letten als ik bij de Jumbo ben!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:59

hier van de week ranja: goedkope die ik wil is op, mocht 2 voor de goedkope prijs mee..
vlees stond op kaartje een andere prijs dan op verpakking, gratis mee.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:33

opisop_shop schreef:
Destination schreef:

Regels zijn wel regels ja, maar er zijn grenzen. En als je een dergelijke service echt uitbuit kan er een einde aan gemaakt worden door de betreffende Jumbo. En de vrouw in kwestie luisterde niet naar de verzoeken om er geen rommel van te maken. Nog boos worden ook als ze het niet meer meekrijgt...[/quote]

Jup hier ook zo'n stelletje gehad. Kwamen elke week.
Maar alle Jumbo's in Delft zijn gestopt met die regel, er werd zoveel voedsel weggegooit.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:38

Ik ken ook een filiaal waar een man alles over hoop trok.. Of bij de kassa's rondhangen om de 4e? in de rij te zijn zodat je het gratis krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:25

Goed dat ik het weet! Ideaal

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:55

Ik kom alleen bij de Jumbo voor de bananen en om mijn OV op te laden, verder kom ik er nooit :)

Meest doe ik mijn boodschappen toch bij de Hoogvliet en Digros en als de AH goede aanbiedingen heeft. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:31

Rampshellie schreef:
Ik ken ook een filiaal waar een man alles over hoop trok.. Of bij de kassa's rondhangen om de 4e? in de rij te zijn zodat je het gratis krijgt..

Over de 4e in de rij regel gesproken, hier werd bij een Jumbo verteld dat alle rijen dan 4 personen moeten hebben maar dat staat niet op de kaart die bij de kassa's hangt. Weten jullie hoe dat zit want ik denk dat die cassieres die toevoeging maar ineens bedachten..