[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:31

met het huidige huis van ons is ook alles netjes gegaan hoor.

Wij hadden het huis gezien zondagavond, dus maandagochtend direct gebeld. leuk huis en nog leukere prijs, dus wij wouden echt heel snel kijken. woensdag kon maar dan met de zoon van de grote baas en de grote baas gaat echt over de huizen in Duitsland. zijn akkoord gegaan. Zoonlief had zich heel goed ingelezen en wist ons meer te vertellen als de grote baas zelf (bleek achteraf aan de telefoon). Het enige wat wij wat minder vonden is dat toen wij nog aan het kijken waren in de woning, de volgende kijkers al op de stoep stonden, maar dat begrepen we ook weer wel van hun kant bekeken. Wij waren direct verkocht en de volgende dag direct weer gebeld, voor nog een bezichteging maar dat ging ons puur om het bod uit te brengen toen bleek dat er meer kapers op de kust waren hebben we diezelfde dag de bezichteging afgebeld en het bod op tafel gelegd. alles is heel netjes en snel afehandeld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:32

Kijkers elkaar laten tegenkomen is sowieso een tactiek van makelaars :j
(buiten dat het wellicht ook gewoon praktisch is)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:34

ja en opzich vond ik het ook niet erg. maar wij hadden om 12 uur een afspraak, wij waren er uiteraard al eerder om het dorp te verkennen en zo. tot we de makelaar troffen om 20 voor 12, dus zijn we direct naar de woning gegaan om te kijken. om 5 voor 12 stonden de volgende kijkers al op de stoep en dat vind ik niet netjes terwijl onze afspraak officieel nog niet was ingegaan. Die mensen gaven ook direct toe dat ze eerder waren gekomen, nouja prima. Ergens maar goed ook, als wij die mensn niet gezien hadden, waren we niet zo snel geweest met handelen. We zagen aan hun dat ze het ook wouden hebben dus vandaar onze snelle actie's.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:57

Als wij het enigzins zo kunnen plannen, plannen wij er ook meerdere achter elkaar hoor. Dat is echt niet een tactiek, maar puur praktisch. Vooral bij panden die buiten deze plaats liggen en je dus meer reistijd hebt is het alleen maar fijner als je er maar 1x heen hoeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:58

Kan het me van praktisch oogpunt voorstellen, maar er zijn veel makelaars die de tijd net wat krap plannen zodat je elkaar tegenkomt :j

Dat staat zelfs zo in de offertes die wij van verschillende makelaars hebben gehad voor de verkoop van ons huis en heb het ook regelmatig meegemaakt met bezichtigingen dat we al mensen tegen kwamen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:00

het huis wat wij nu hebben gekocht ligt voor de makelaar toch op een ruim half uur rijden afstand, dus kan me heel goed voorstellen dat ze het zo gedaan hebben. en dat andere mensen eerder komen heb je als makelaar niet in de hand natuurlijk. wat ik zeg ik ben juist blij dat we ze gezien hebben en hun reactie, was voor ons een extra zetje om snel te handelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:03

Is ook zo.

Ik vond het bij een bezichtiging heel irritant. We hadden boven gekeken en toen we beneden waren ging de bel al weer. De achterdeur werd open gegooid zodat we zelf de tuin konden bekijken en de makelaar ging vast met de volgende kijkers naar boven :?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:08

Wij plannen ze altijd een half uur na mekaar, behalve als het de grotere woningen zijn. Maar idd zijn sommige mensen veel te vroeg en dan kom je mekaar idd tegen. Dat is voor ons ook moeilijk te voorkomen soms. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het als vervelend wordt ervaren. Maar k moet zeggen dat het bij ons zelden voorkomt dat ze elkaar treffen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:25

nee dat deed onze makelaar niet, die maakte netjes en rustig alles met ons af. wij waren net boven toen ze kwamen en hij is netjes bij ons gebleven. toen hij miet de andere mensen rond ging kijken mochten we zelf nog even rond lopen. Was erg fijn!
Vond het opzich niet echt vervelend hoor, tuurlijk je voeld je wat opgejaagd tijdens het kijken maar we vonden het toch wel fijn dat we hun reactie hebben gehoord al weten ze dat zelf niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:30

Wij melden altijd wel even bij het inplannen dat er nog een afspraak voor of na zit, als dat al bekend is tenminste. Scheelt weer voor de mensen die gaan kijken. Zijn ze iig op de hoogte.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:41

Daar waren ze op 15 minuten gepland (gewoon jaren 30 woning, dus niet énorm, maar wel een énorm(!!!) klushuis, dus je bent er niet zo super snel doorheen).

In de offertes van de makelaar stond (ik heb de pdf ff uit m'n mail gevist):

Citaat:
Per bezichtiging wordt een kwartier tot 20 minuten aangehouden, dit stelt de mensen in staat de woning op een rustige manier te ervaren en hun gevoel te laten spreken en is tevens kort genoeg om de eventuele volgende kijkers “ toevallig “ bij de ingang te treffen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:43

Hmmm.... 20 minuten houden wij ook wel aan, maar plannen express langer om de mensen meer tijd te geven en elkaar neit tegen te komen. Ook al voorkom je het natuurlijk niet voor 100%.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:46

Zeg ook niets over dat die tijd niet genoeg zou zijn. Maar ging me om de regel erna.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:46

Maar 15 minuten voor een woning die echt geschikt zou zijn voor "bouwval gezocht" vind ik wel wat weinig. Je moet dan toch even wat meer inschattingen maken en dingen wat rustiger bekijken. Maar dat vind ik hoor.
Vond het enorm vervelend dat je er zo doorheen gejaagd werd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:47

15minuten is voor een gewone woning nog niet eens voldoende vind ik :n

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:54

Zijn er hier mensen die al bijna de sleutel krijgen :) ?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:13

Wij deden over onze eerste bezichtiging wel 45 minuten :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:14

15 minuten vind ik ook aan de korte kant. Aan de andere kant heb ik ook woningen gezien waarmee het met 5 minuten al bekeken was :))
Bij het huis wat ik uiteindelijk gekocht heb kwam ik binnen, keek rond, keek m'n moeder aan en toen wisten we al dat dit 'm moest gaan worden :D maar goed, ik heb dan ook appartementen bekeken. Zeker als die in redelijke staat zijn dan heb je er ook gewoon minder tijd voor nodig, minder oppervlakte om te bekijken immers.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:25

Nou ja, niet zozeer oppervlakte, maar het zit op 1 etage :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:26

Ja dat bedoel ik :D Scheelt weer trappen klimmen en tuinen bekijken enzo :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:38

Ik heb tot nu toe 1 huis gezien waar ik meteen zoiets had van 'ik weet genoeg'. Berdien weet wel welke ik bedoel. := Verder overal toch zeker wel minimaal 25 minuten binnen geweest.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:39

Bij ons huis kwam het ook wel doordat we wisten dat de staat slecht was, we hebben dus echt alle hoekjes e.d. bekeken. :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:12

SteffiiY schreef:

wij, morgen om 10.00 uur is het zover!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:33

Net het taxatierapport ontvangen van het huis, we hebben het gekocht voor onder de taxatiewaarde, maar er is wel in opgenomen dat er op dit moment 'slordig gebruik gemaakt wordt van de woning'. :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:38

Pashon schreef:
SteffiiY schreef:

wij, morgen om 10.00 uur is het zover!

spannend!