Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:28

Ik heb echt geen idee van dat soort kleuren. Ik ga voor veel mensen veel te extreem. :=

Hier wel weer een leuke update. Gisteren deze prachtige oude radiator opgehaald voor in onze hal.

Afbeelding

Langzaamaan verzamel ik alles om de hal te kunnen maken.

Het moet deze richting op gaan (ai gegenereerd om een beeld te kunnen geven).

Afbeelding

Het behang is er, de spiegel, lampen, de onderdelen om de bank te bouwen, plinten ook en nu dus de radiator. Binnenkort leggen we elektriciteit en water in de muur en dan kan de boel dicht. Ik hoop dat ik dan ook snel tegels voor de vloer heb en hout voor de lambrisering.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:32

Wat een prachtige radiator <3. Zoiets zou ik ook wel in de hal willen, geweldig!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:02

Olie heb ik hier voor de bovenverdieping gewoon van de gamma gehaald, was iets van 30 euro voor een flesje van HG en dat werkte prima. Hier de vloer goed geboend na het schilderen en toen 2 x in de olie om hem weer wat te voeden. Ziet eruit als nieuw.

Malenka ik vind het echt een prachtige radiator en ik snap helemaal welke kant je op wil!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:52

Majabeestje schreef:
We hebben op dit muurtje urban taupe. Nou vind ik die kleur te donker voor de rest van de woonkamer. Heeft iemand tips voor een lichtere kleur die goed matcht met urban taupe?
Ik heb inmiddels 6 testers geprobeerd :')

[ [url=m/bJIW4E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond urban taupe ook mooi maar te donker. Wij hebben gekozen voor gentle stone op de kozijnen en deuren. Ram op de muren. En mild stone voor de trap. Ik denk dat deze ook mooi zouden zijn bij urban taupe. Kan nog geen foto maken hoe het er in de praktijk uit ziet want dat is voor ons ook nog een verrassing want we zijn volop aan het klussen. Maar ik voeg even een foto bij van de testers.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:21

Ik heb urban taupe gecombineerd met Histor shells sand grey.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:47

Mooie kleuren, Wendy :D. De grijze van boven is gentle stone, denk ik?

Ik heb een nieuwe plant. Zo blij mee <3.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:21

Oehh wat voor plant is het? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:22

Monstera deliciosa :D.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:28

Wat een mooie radiator!!! Die zou ik ook zo kunnen kiezen :j

San, mooie plant!!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:06

_San87_ schreef:

[ [url=m/oLN1Pj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee de lichtste (lijkt op de foto wit) is gentle stone. En de donkerste is mild stone. De middelste tint is ram.

Afbeelding

Dit is gentle stone op het kozijn.
Ik zal morgen bij daglicht anders nog even een foto nemen met iets echt wits er langs.

Gave plant! Mooi vol ook.

Ik kan niet wachten om te gaan wonen en inrichten.

We hebben net een isolerende verf op het plafond gezet want na soppen, opschuren, weer soppen en 3 lagen monodek hadden we nog steeds de strijd met de nicotine niet gewonnen :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:11

Mag ik hier ook om tips vragen? Sorry voor de zooi, we zijn opruiming aan het houden....

Ik vind de muur tussen raam en kast te leeg, maar we weten niet goed wat we daar zullen doen. Geen planken, want dan stoot je je hoofd, behangcirkel hebben we al in de gang... Ik dacht misschien drie langwerpige panelen of een fotobehang of iets dergelijks, maar we weten het niet goed. De muur wordt vies als je er met de stoel tegenaan komt, dus dat is ook zonde... wie kan er creatief meedenken? :D
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:19

Wendy15 schreef:
_San87_ schreef:

[ [url=m/oLN1Pj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee de lichtste (lijkt op de foto wit) is gentle stone. En de donkerste is mild stone. De middelste tint is ram.

[ [url=m/7XhnEH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is gentle stone op het kozijn.
Ik zal morgen bij daglicht anders nog even een foto nemen met iets echt wits er langs.

Gave plant! Mooi vol ook.

Ik kan niet wachten om te gaan wonen en inrichten.

We hebben net een isolerende verf op het plafond gezet want na soppen, opschuren, weer soppen en 3 lagen monodek hadden we nog steeds de strijd met de nicotine niet gewonnen :')

Mooi zeg. Ik wil graag een nieuwe kleur op de trap (ik jank nu al van binnen). En neig naar een lichte grijs. Nu is ie ral 9001, maar daar zie je te snel wat op. Ram lijkt me dan wel mooi.

En succes met nicotine, zo ranzig :.

xMyrth schreef:
Mag ik hier ook om tips vragen? Sorry voor de zooi, we zijn opruiming aan het houden....

Ik vind de muur tussen raam en kast te leeg, maar we weten niet goed wat we daar zullen doen. Geen planken, want dan stoot je je hoofd, behangcirkel hebben we al in de gang... Ik dacht misschien drie langwerpige panelen of een fotobehang of iets dergelijks, maar we weten het niet goed. De muur wordt vies als je er met de stoel tegenaan komt, dus dat is ook zonde... wie kan er creatief meedenken? :D
[ [url=m/ljLbZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een spiegel? Dan lijkt de ruimte optisch groter.

Of een grotere/bredere kast zetten. Maar dat is meteen weer een investering.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:26

Ik zou ook uitkijken naar een andere kast. Ik vind deze qua verhouding niet zo mooi passen. Ook kan lambrisering een optie zijn om het vlak te doorbreken. Al is het al alleen maar geschilderd. Het maakt het raam denk ik ook nog wat interessanter en meer op zijn plek.

Een derde optie is om een band van kleur van de vloer over de muur en over het plafond te schilderen. Recht over de eethoek heen. Daar vandaan zou ik dan verschillende hanglampen naar beneden over de eettafel hangen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:04

_San87_ schreef:
Mooi zeg. Ik wil graag een nieuwe kleur op de trap (ik jank nu al van binnen). En neig naar een lichte grijs. Nu is ie ral 9001, maar daar zie je te snel wat op. Ram lijkt me dan wel mooi.

En succes met nicotine, zo ranzig :.

Het is inderdaad iets donkerder en grijzer dan ral 9001 :j zit een beetje tussen grijs en taupe in maar dan heel licht. Ben vergeten een foto te maken met iets wits erlangs, doe ik van het weekend nog even bij daglicht :j

We hebben voor de inrichting niet echt veel budget, maar had een kast gezien waar we echt helemaal verliefd op waren. Hebben 'm gekocht en als we er aan toe zijn kwa dat het klussen enigszins klaar is dan wordt ie gebracht. Met mooie brede planken zodat mijn rollen leer erin passen en het toch netjes blijft in huis <3

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:07

Práchtig <3

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:40

Hoihoi!
Ik lees al weer even mee en heb al aardig wat ideeën opgedaan.
Volgende week krijg ik de sleutel van m'n eerste eigen huisje en kan het inrichten gaan beginnen.

Ik heb op een bureau stoel na niks wat mee gaat. Langzaam aan krijg ik wel een idee wat ik mooi vind.

Nu heb ik alleen voor raambekleding in de woonkamer nog geen idee wat ik wil, doordat ik geen rechte kozijnen heb.
Afbeelding
Voorbeeldje van de kleine slaapkamer. In elke kamer is een wand geheel raam, in de woonkamer naast het raam ook een glazen deur naar het balkon. Verder ook allemaal op het westen, waardoor het best warm kan worden. O en nog handig om te weten, de ramen gaan naar binnen open.

Het mooist vind ik Plisségordijn die in het kozijn valt, maar dat kan niet met deze vorm.

Jullie ideeën wat mooi zou staan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:22

@kosseh: ik zou voor duo rolgordijnen gaan die niet ín het raam hangen maar er voor.
Wie bedenkt het om dit soort ramen toe te passen :)

@wendy: dat is een hele mooie doorleefde kast!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:24

DubbelFun schreef:
@kosseh: ik zou voor duo rolgordijnen gaan die niet ín het raam hangen maar er voor.
Wie bedenkt het om dit soort ramen toe te passen :)

@wendy: dat is een hele mooie doorleefde kast!

Architecten die er zelf niet hoeven te wonen :roll:
Wij hebben ook een lang smal raam in de badkamer waar je net niks aan hebt. Ik wil daglicht :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:21

kosseh schreef:
Hoihoi!
Ik lees al weer even mee en heb al aardig wat ideeën opgedaan.
Volgende week krijg ik de sleutel van m'n eerste eigen huisje en kan het inrichten gaan beginnen.

Ik heb op een bureau stoel na niks wat mee gaat. Langzaam aan krijg ik wel een idee wat ik mooi vind.

Nu heb ik alleen voor raambekleding in de woonkamer nog geen idee wat ik wil, doordat ik geen rechte kozijnen heb.
[ [url=m/SqfkWy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voorbeeldje van de kleine slaapkamer. In elke kamer is een wand geheel raam, in de woonkamer naast het raam ook een glazen deur naar het balkon. Verder ook allemaal op het westen, waardoor het best warm kan worden. O en nog handig om te weten, de ramen gaan naar binnen open.

Het mooist vind ik Plisségordijn die in het kozijn valt, maar dat kan niet met deze vorm.

Jullie ideeën wat mooi zou staan?

Kan dat niet? Op maat kan best veel tegenwoordig. Al moet je dat natuurlijk wel mooi vinden.

Afbeelding

Het zijn wel echt debiele ramen, zo. Is het draai-kiep? Dan kun je wel voor een top down buttom up plisse kiezen en die naar beneden doen als je het raam open zet. Of ervoor kiezen het plisse niet in het kozijn te hangen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:47

Kiepen en draaien neem ik aan naar buiten?

Dan zou ik voor top down bottom up plisse gaan idd die er net iets voor hangen. Wat San zegt dus.

En dan voor de sfeer en demping van het licht en geluid misschien overgordijnen er bij. Ik hou in de slaapkamer enorm van overgordijnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:19

xMyrth schreef:

[ [url=m/ljLbZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan het op de foto niet zo goed zien. Maar kan je je tafel niet een slag draaien? Vind het allemaal een beetje in een lijn staan. Maar nogmaals ik kan een vertekend beeld hebben. Andere kast of spannend foto behang zou inderdaad mooi kunnen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:59

Ik ben rustig aan het kijken naar (een) nieuwe fateuil(s). Wat is dat moeilijk zeg :=.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:20

Vooral veel meubelwinkels aandoen en overal op gaan zitten :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:23

Ik ben nu nog lekker aan het googlen, maar ik vind het echt moeilijk. Je ziet nu heel veel die ronde stoelen, vind ik tof, maar past niet bij ons huis.

Ik wil iets kleiners, maar wel comfortabel (we hebben nu twee Ektorp fauteuils, ik wil wat kleiner/smaller). Er is ZOVEEL KEUZE :)).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:39

Wij hebben fauteuils van Eleonora, erg tevreden over!