Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en het is nu ook best mooi buiten.
of wegbrengen voor verkoop op commissie. Ze pakken alleen maar plek in en het is zonde van het geld ook.
Varekaj schreef:Ik had een tijdje terug iemand die de helft van de prijs bood en het wou passen, maar ik moest er wel helemaal tot voorbij Bouillon voor rijden en ze zou me €50 verplaatsingskosten geven en pas betalen als ze het uitvoerig had kunnen laten nakijken en testen.
Sorry, maar ik ga geen 5u in een auto zitten voor €50 en dan nog geen enkele zekerheid of ze het aankoopt.
, dus vind het best spannend om het ergens op te gaan bouwen. Straks krijg je over 30 jaar ineens een gevalletje: ja sorry we zijn failliet, of hebben besloten dat de markt compleet is ingestort dus je krijg nog maar x van wat je heb gespaard terug, of je gaat er een berg extra belasting over betalen oid, terwijl ik over het gespaarde bedrag al belasting betaald heb natuurlijk via mn werkgever, verzin het. Het is nou niet zo dat ik geld te over heb, dus zal er echt wel flink mn best voor moeten doen om wat apart te zetten van mn minimumloontje, waarvan ik nu in theorie natuurlijk ook wat royaler kan leven of meer comfort hebben. Of wie weet ga ik ook wel dood op mn 40ste, dan heb je er ook niks aan haha.
. Dus wat is verstandig, dat bedrag alsnog laten staan of toch op enige regelmaat weer wat bijstorten?Citaat:Zou pensioensparen niet uitgekeerd worden bij overlijden als erfenis
) Dat ik het geld dan maar naar een goed doel voor dier en natuur laat gaan oid.Citaat:hier in huis verwarmen we niet meer boven 16,5 graad).
Ik ben best wel veel bezig met milieu en klimaat, ben heel bewust van mijn consumptiepatroon, voeding en verbruik, maar leven met een kachel onder 21 graden zou ik echt ondragelijk vinden. Zit nu altijd al met 3 dubbele thermokleding en een fleecedeken op de bank om het behaaglijk te houden met maar 21 graden 
) ook wel eens jong spul beleerd en dan weer verkocht en het was niet zo dat ik er heel veel aan overhield als je alle kosten bekeek maar wel dat je dan eigenlijk voor niets paard kon rijden. Alleen zo lastig wanneer verkoop je... als ze zo lekker gaan lopen wil je ze het liefst zelf houden maar goed... vooral als je naar de M/ Z rijdt en dan verder wilt (toen in ieder geval) worden de kosten voor alles bij elkaar zo hoog dat dat ook weer niet uit kan. Dus vond het altijd best lastig. Nog afgezien van het feit dat je je hecht... Ik heb momenteel totaal geen inzicht meer in wat een jong talentvol sportpaard kost en wat de kosten zijn om zover te komen
Ik betaal er €10 per maand voor en daarmee zijn mijn kindjes en ik verzekerd voor een bedrag van bijna 10k. Daarvan betaal je een ‘normale’ uitvaart, waarbij je bij een begravenis misschien nog wat bij moet betalen.
Citaat:Ik heb een jong paard, een toffe Tinkermerrie. Zelfzeker, cool, sociaal, knap ding. Mooi maatje. Gezond. Maar ik heb echt geen tijd. En een beetje de bibbers als ik eraan denk haar in te gaan rijden. Ik ben niet zo’n held (meer). Ze kost me maandelijks zonder bijzonderheden €300. Zucht. Dus ik weet niet zo goed of ik haar wel aan moet houden. De passie is ook een beetje weg na het overlijden van m’n oude paard…