Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:30

manzano schreef:
In het bestemmingsplan staat maar 1 wooneenheid. Dus zou dat wel even goed nagaan.

Dat hebben we nu ook, maar net als bij dit huis elk een eigen deel. Eigen woonkamer keuken slaapkamer en de rest gezamenlijk. Dat is geen enkel probleem.

Kaka

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:35

Dat kan wel een probleem zijn als de gemeente wil handhaven. Je mag niet zomaar meer dan 1 wooneenheid op een kadastraal perceel hebben. Denk aan de Meilandjes. Even goed navragen. Vaak genoeg zijn er wel mogelijkheden om het aan te passen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:16

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:19

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:29

pillow schreef:
manzano schreef:
In het bestemmingsplan staat maar 1 wooneenheid. Dus zou dat wel even goed nagaan.

Dat hebben we nu ook, maar net als bij dit huis elk een eigen deel. Eigen woonkamer keuken slaapkamer en de rest gezamenlijk. Dat is geen enkel probleem.

Zijn steeds meer gemeenten die er op (gaan) handhaven. Goede vriend van mij zit nu aardig in de oliebol doordat een buurman het heeft doorgegeven bij de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:58

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:30

manzano schreef:
Zijn steeds meer gemeenten die er op (gaan) handhaven. Goede vriend van mij zit nu aardig in de oliebol doordat een buurman het heeft doorgegeven bij de gemeente.

Ik vind het eigenlijk helemaal van de gekke. In deze tijd van woning krapte en grote woonboerderijen willen ze toch juist stimuleren om er meerdere wooneenheden in te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:32

Ooooh, die in Bierum is leuk geworden zeg! Aparte vorm ook.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:42

pillow schreef:
manzano schreef:

Ik vind het eigenlijk helemaal van de gekke. In deze tijd van woning krapte en grote woonboerderijen willen ze toch juist stimuleren om er meerdere wooneenheden in te maken.

Ja dat zou je denken..... De logica moet je me ook niet vragen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:15

pillow schreef:
manzano schreef:

Behalve dat de hele omgeving is ingericht alsof er op dat perceel maar één wooneenheid is. Dus straten ingericht alsof er x huishoudens wonen, x parkeerplekken per (gepland) huishouden, stroom, riolering, etc. aangelegd alsof een wijk x huishoudens heeft...
En dan wonen er dus ineens y.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:33

We hebben het niet over woonwijken.... Maar vrijstaande woonboerderijen Ed in het buitengebied

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:49

manzano schreef:
We hebben het niet over woonwijken.... Maar vrijstaande woonboerderijen Ed in het buitengebied

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:54

Citaat:
Behalve dat de hele omgeving is ingericht alsof er op dat perceel maar één wooneenheid is. Dus straten ingericht alsof er x huishoudens wonen, x parkeerplekken per (gepland) huishouden, stroom, riolering, etc. aangelegd alsof een wijk x huishoudens heeft...

Wij parkeren op eigen terrein, zitten niet op de riolering. En wij zijn 2 alleenstaanden en denk dat wij minder belasten dan een gezin met 3 kinderen. Die hebben ook allemaal 2 auto's en als de kinderen het rijbewijs hebben, staan er nog meer. Een gezin gebruikt veel meer stroom en water. Dus jou opmerking is niet echt steekhoudend.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:21

pillow schreef:
Citaat:

Wij parkeren op eigen terrein, zitten niet op de riolering. En wij zijn 2 alleenstaanden en denk dat wij minder belasten dan een gezin met 3 kinderen. Die hebben ook allemaal 2 auto's en als de kinderen het rijbewijs hebben, staan er nog meer. Een gezin gebruikt veel meer stroom en water. Dus jou opmerking is niet echt steekhoudend.

Als er in het buitengebied op dit vlak ineens afgeweken kan worden van de bestemmingsplannen, wat voorkomt dan nog dat er in woonwijken of op andere vlakken van wordt afgeweken?
Waarom zou je deze ene uitzondering toestaan? En als je dat doet, wat voor argumenten zijn er dan nog om een volgende uitzondering niet ook toe te staan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:25

Bestemmingsplannen verschillen sowieso altijd per locatie. En je moet dat ook per locatie kunnen bekijken. Een boerderij van 300m2 op een perceel van 1000m+ is nou eenmaal geen rijtjeswoning zonder eigen parkeergelegenheid etc.

Dat is precies wat je zegt.... Een woonwijk is er niet op ontworpen en dan geeft het overlast, terwijl dat in het buitengebied niet aan de orde is en juist kan bijdragen aan het oplossen van een probleem/tekort.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:40

manzano schreef:

Je zult als man een driehoek-relatie hebben met twee bi-sexuele vrouwen.

Wie denkt de gemeente dan te zijn om te verbieden onder een dak te wonen?

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 00:03

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 00:40

pumpina schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik deel deze nog even voor de paardenliefhebber:

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-87 ... intweg-18/

Deze staat naar mijn idee al een paar jaar te koop en staat er nu opnieuw op denk ik. Ben dan altijd wel benieuwd waarom t niet verkoopt!

Misschien levert het lezen van gemeentelijke plannen wel wat op?

Het staat nu mooi landelijk maar blijft dat ook zo?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:00

https://www.funda.nl/koop/ederveen/huis ... kade-8-8a/ Je kan komen kijken op de kijkdagen, en bieden op inschrijving vanaf 925.000. Heeft nog een agrarische bestemming.

Dat van die woonwijken en het parkeren is trouwens wel een probleem. Hier heel veel mensen met een eigen bedrijfje of baan in de bouw. En ook gezinnen met meer dan 2 auto's vanwege thuiswonende kinderen met rijbewijs. Toen dit gepland werd in de jaren 70 en opgeleverd werd in 1980 had niet eens ieder gezin 1 auto.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:10

Ook nu worden woonwijken nog steeds gebouwd met anderhalve parkeerplaats per woning, voor zover ik weet. En daarbovenop dan een x-aantal gastenparkeerplaatsen (vaak wat verder weg)

Ik ben nog nooit een woonwijk tegengekomen waar standaard gerekend werd met 2 auto's per woning (terwijl dat redelijk de norm is tegenwoordig - óf pa en ma hebben ieder een auto óf minimaal 1 nog thuiswonend kind schuift z'n eerste 6e handse voor de deur na het behalen van het rijbewijs)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:28

Klopt idd, ook in nieuwbouwwijken vaak krap aan met parkeren.

Wij hebben het geluk dat wij nog een garage hebben waar 1 auto in kan. Past trouwens alleen de kleinste auto in, die grote lukt niet omdat er aan de andere kant van het weggetje parkeervakken zijn. Als daar auto's staan krijg je de SUV nooit in en uit de garage.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:42

ikke schreef:
manzano schreef:

Je zult als man een driehoek-relatie hebben met twee bi-sexuele vrouwen.

Wie denkt de gemeente dan te zijn om te verbieden onder een dak te wonen?

Dat mag ook. Zolang je het huis maar niet inricht als 2 volledig zelfstandige wooneenheden als in het bestemmingsplan 1 wooneenheid is bepaald.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:59

Ibbel schreef:
Ook nu worden woonwijken nog steeds gebouwd met anderhalve parkeerplaats per woning, voor zover ik weet. En daarbovenop dan een x-aantal gastenparkeerplaatsen (vaak wat verder weg)

Ik ben nog nooit een woonwijk tegengekomen waar standaard gerekend werd met 2 auto's per woning (terwijl dat redelijk de norm is tegenwoordig - óf pa en ma hebben ieder een auto óf minimaal 1 nog thuiswonend kind schuift z'n eerste 6e handse voor de deur na het behalen van het rijbewijs)

Ga je ook niet vinden want die 1,5 auto is inderdaad de norm en hoe minder "openbaar" terrein hoe meer je kunt bebouwen en dus geld voor vangen.

Hier twee overburen op die manier. De ene heeft er drie, de andere, inkl z'n bedrijf, heeft er nu vijf staan. Twee kunnen op de oprit, waar de rest staat lijkt me duidelijk.

Dit is zo'n jaren '60 straat maar al wel met een garage bij elk huis (hoe vooruitstrevend was men toen al!) maar ook een oprit houdt een keer op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:04

Gelukkig kunnen wij er gewoon 15 op eigen terrein kwijt en dan zie je ze nóg niet staan :))
(Ooit uitgeprobeerd met een feessie :P )

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:27

ikke schreef:
Ibbel schreef:

Ga je ook niet vinden want die 1,5 auto is inderdaad de norm en hoe minder "openbaar" terrein hoe meer je kunt bebouwen en dus geld voor vangen.

Hier twee overburen op die manier. De ene heeft er drie, de andere, inkl z'n bedrijf, heeft er nu vijf staan. Twee kunnen op de oprit, waar de rest staat lijkt me duidelijk.

Dit is zo'n jaren '60 straat maar al wel met een garage bij elk huis (hoe vooruitstrevend was men toen al!) maar ook een oprit houdt een keer op.

Ik snap de frustratie maar over al die auto's word ook gewoon wegenbelasting betaald. Wij hebben het geluk dat als wij willen alle auto's(4stuks+vrachtwagen)op het erf passen maar soms als we het 1 of ander willen doen zullen er auto's op de weg moeten staan. Dit is voor ons een reden om ook groter te gaan wonen maar er is wel 1 buurman die constant zijn zegje moet doen over de auto's. De buurman ging tot zo ver door dat hij zelfs stennis ging maken in welk parkeervak wij gingen parkeren.
Ik denk dat parkeren altijd wel een issue zal blijven, meer mensen, meer auto's en Nederland word er niet groter op :+