Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:12

Wij hebben ook Duettes, bij onze ramen in dit huis de beste oplossing en ideaal! Je huis blijft licht omdat je niet het licht van boven blokkeert, maar toch iets meer privacy omdat het de inkijk breekt. En je kunt altijd zelf bepalen waar je 'de balk' plaatst (hoog, laag, midden etc) of hoe groot je het maakt etc. Je kunt er super veel kanten mee op en zelfs helemaal omhoog of naar beneden doen zodat je geen gordijnen zou zien.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:46

MamaMiesje:
Je gaat naar je bord waar je een pin bewaard, die je wilt verwijderen.
Afbeelding

Je kiest de pin die je wilt verwijderen.
Afbeelding

Op je ipad druk je net zolang op je scherm tot je de drie symbooltjes ziet met o.a. het pennetje. Je sleept je vinger naar het pennetje.
Afbeelding

En dan druk je op verwijderen.
Afbeelding

Hetzelfde principe geldt als je een heel bord wilt verwijderen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:29

xPabloBokt schreef:
Majabeestje schreef:
Heeft iemand ervaring met een pvc vloer in betonlook? Ik twijfel in ons nieuwe huis tussen een visgraat vloer en een betonlook vloer. Wil er namelijk graag een keuken bij met houten kastjes en dat vind ik prachtig bij een betonlook vloer maar een gietvloer wordt te duur en daar moet wel vloerverwarming onder.
Ben wel benieuwd of een pvc betonlook vloer mooi is of te 'nep'

Ja, wij! :)

[ [url=m/cYCagy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons zit er ook vloerverwarming onder trouwens. De vloer zelf is super makkelijk schoon te houden. Ik kamp nu wel met putjes onder de eetkamerstoelen, maar dat is in de rest van het huis geen probleem.

Thanks!! Ziet er mooi uit! Zie zo op de foto niet echt de naadjes zitten, zie je die in het echt goed?
Welke vloer is dit?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:57

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:47

Denise_Storm schreef:
Tip voor radiatoren die niet zo mooi zijn: Sentimo! Dat zijn platen die je met magneten tegen je verwarming bevestigt. Niet super goedkoop, maar een stuk voordeliger dan nieuwe radiatoren. Je hebt 3 looks, wij hebben de Groove. Zowel beneden (2 hele grote radiatoren) en op de slaapkamer (ook een flinke).

[ [url=m/cUKA2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iK1Nm9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tmvZHe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dOWOH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh prachtig zeg!
Vind je bank ook heel mooi, waar heb je die van weg? O:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:38

Ryder schreef:
MamaMiesje schreef:
DTV:

Wij interieurjunkies zijn natuurlijk ook Pinterestjunkies, dus weet één van jullie of je op je bord ook plaatjes kan verwijderen? :o?

Jep! Onderaan bij ‘bewerken’, plaatje van een potloodje.

Dankjewel! En Karijn ook :j *\o/*

Mijn badkamer moodboard:

Afbeelding

Mogelijke indeling
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:45

Ik zou het toilet niet zo snel voor de douche doen.. Dan eerder in die andere hoek, linksboven

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 06:03

Dat dacht ik net ook

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:36

Relaxed schreef:
Ik zou het toilet niet zo snel voor de douche doen.. Dan eerder in die andere hoek, linksboven

Dat ligt een beetje aan hoeveel werk het is met de leidingen...

Ze zou ook de ingang van de douche de andere kant op kunnen doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:44

Relaxed schreef:

moet even kijken of dat technisch gezien kan; daar staat het nu namelijk ook en ik weet dus niet of dat helemaal omgelegd kan worden? De toiletafvoer zit namelijk verstopt in dat kolommetje rechtsonder

Waar ik de douche gezet heb, zit nu nog het bad en dus is er daar een afvoer.
Waar ik de wastafel gezet heb, zit hij nu ook en is dus nu ook al afvoer
Waar ik de kasten gezet heb, zit nu nog de douche, in die hoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:59

Afvoeren zijn moeilijker om te leggen dan de gewone waterleidingen.. Kun je de douche niet een kwart draaien? Dus de deur naar links?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:40

Of gewoon jezelf aanleren dat je de toiletbril sluit voor het doorspoelen?

Of gaat het voor mensen niet om het spatwater maar om de positionering?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:52

Voor mij zou het om de positionering gaan. Ik vind het persoonlijk niet prettig om tegen een toilet aan te kijken tijdens het douchen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:52

Het lijkt mij vervelend dat je kleddernat uit de douchecabine stapt en dan zo ongeveer op de wc staat.. Wil je je fatsoenlijk afdrogen heb je daar zo weinig ruimte voor.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:32

Huidige indeling :)
Afbeelding

Versie 2 nieuwe indeling
Afbeelding
(áls het toilet verplaatst zou kunnen worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:50

Toilet verplaatsen is ivm de afvoer een risico, die moet je dan goed kwijt kunnen in de vloer..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:56

Ben ik inderdaad ook bang voor :=

Misschien dat een klein stukje verderop wel kan?
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 16-09-19 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:59

Waarom niet zoals je eerste opstelling, maar de douche uitgang niet ri toilet maar de deur? Dan zit je ook niet met leidingen/afvoer helemaal omleggen. En je staat na douchen niet direct naast je wc.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:05

Kun je het niet bij een loodgieter navragen of het mogelijk is om het toilet te verplaatsen? Ik zou er inderdaad ook alles aan doen om te voorkomen dat je naast de wc moet douchen :=

Zijn er hier mensen met Besta kasten van IKEA? :) Zo ja, hebben jullie een foto van hoe je 'm gestyled hebt in huis?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:10

Aranel schreef:
Kun je het niet bij een loodgieter navragen of het mogelijk is om het toilet te verplaatsen? Ik zou er inderdaad ook alles aan doen om te voorkomen dat je naast de wc moet douchen :=

Zijn er hier mensen met Besta kasten van IKEA? :) Zo ja, hebben jullie een foto van hoe je 'm gestyled hebt in huis?

Afbeelding

Niet meer heel recent, staat nu niet zoveel meer op de kast...
En beetje een rare hoek, maar het is de 1.80m versie

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:13

Oh sorry had ik even erbij moeten zetten, ik bedoelde de hoge kasten, niet de tv meubel versie. Die hebben wij ook al staan namelijk :D
Ik twijfel om er een kast bij te kopen voor in de keuken om het mooi één geheel te maken maar ben bang dat het dan wel een groot wit blok wordt :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:22

Aranel schreef:
Oh sorry had ik even erbij moeten zetten, ik bedoelde de hoge kasten, niet de tv meubel versie. Die hebben wij ook al staan namelijk :D
Ik twijfel om er een kast bij te kopen voor in de keuken om het mooi één geheel te maken maar ben bang dat het dan wel een groot wit blok wordt :+

Ooooh haha ja die heb ik niet...

Hoewel... De vorige eigenaar van mijn huis had er wel eentje dacht ik... Was niet geheel mijn smaak :o

Afbeelding

Afbeelding

Niet de stijl die je bedoelt vermoed ik zo, maar het geeft wel een beetje weer dat te veel van dezelfde kleur in een relatief kleine ruimte (breedte woonkamer is 4 meter dacht ik) wat veel van het goede is inderdaad.

Edit: dit kon ook nog wel Hemnes zijn... :?
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 16-09-19 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:23

Arnon schreef:
Denise_Storm schreef:
Tip voor radiatoren die niet zo mooi zijn: Sentimo! Dat zijn platen die je met magneten tegen je verwarming bevestigt. Niet super goedkoop, maar een stuk voordeliger dan nieuwe radiatoren. Je hebt 3 looks, wij hebben de Groove. Zowel beneden (2 hele grote radiatoren) en op de slaapkamer (ook een flinke).

[ [url=m/cUKA2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iK1Nm9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tmvZHe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dOWOH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh prachtig zeg!
Vind je bank ook heel mooi, waar heb je die van weg? O:)

Dank je wel! :D De bank komt bij De Bommel vandaan en is de kleur antraciet. Als je wil, kan ik wel opzoeken hoe die heet. Stuur me dan even een pb!

Ik ga eerdaags echt even goede foto’s maken voor jullie van hoe alles nu geworden is. Ik hoop vooral dat ik jullie zo nu en dan kan inspireren, ik heb zoveel inspiratie uit dit topic gehaald!

En nog even over Sentimo. Iemand vroeg wat de kosten waren, maar kon niet zo snel terugvinden wie dat was.
Woonkamer voor 268x53x10,4 €225
Woonkamer achter 275x53x10,7 €230
Gang 105x45x7,6 €133
Slaapkamer 250x45x5,6 €186

Best een uitgave, maar een stuk goedkoper dan nieuwe radiator en heel scheelde heel wat verfwerk (wat best lastig mooi te krijgen is). En we hadden wel echt uitzonderlijk grote maten nodig, beetje jammer >;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:25

idinn schreef:
Waarom niet zoals je eerste opstelling, maar de douche uitgang niet ri toilet maar de deur? Dan zit je ook niet met leidingen/afvoer helemaal omleggen. En je staat na douchen niet direct naast je wc.

Afbeelding
Deze, bedoel je :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:26

Oh jeetje wat een prijzen Denise! :oo
Dan kan ik via een bevriende loodgieter goedkoper aan nieuwe radiatoren komen...

Maar goed, mooi is dit zeker wel! En een nieuwe radiator is niet per definitie mooi natuurlijk! Zeker als ze in het zicht hangen en je liever voor design gaat, ben je vele malen duurder uit. Ook ik. :+