Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:06

tessyke schreef:
Dat hoort bij de plantengekte *\o/*

Hier mijn bloempje, zo schattig :+:

[ [url=m/HIyGCL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rtOBM4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh super schattig !!

Ik vind sanseveria’s juist heel leuk .
Lekker stevige dikke planten zijn het

Kijk mijn mega drama plant perst er effe 3 blaadjes uit :oo

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:43

Oeh die epipremnun vind ik leuk!!
Ik ben een lijstje aan het maken voor mijn plantenwand. Ik heb 7 potjes te verdelen over 2,50 meter. De potjes hebben verschillende groottes en het begin van de muur start op 1 meter van een groot raam op het zuiden.
Ik heb al een scindapsus en string of hearts die ik daar neer wil hangen. Nav dit topic wil ik ook de Hoya linearis en het erwtenplantje.

Weet iemand of die geschikt zijn voor deze situatie mbt licht, en hebben jullie nog andere ideeën die mooi tot hun recht komen in een hangpotje? Ik weet nog niet of ik om en om hangplant/staande plant wil gaan doen of alles hang, wat lijkt jullie mooier? En welke dan dus mooi zijn icm de eerder genoemde!

Foto's zijn zeer welkom. Ik kan me herinneren dat hier iemand ook zo'n stang had maar kan het niet meer terugvinden..
Laatst bijgewerkt door ElSea op 20-04-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:46

250 meter, nou dan kan je je lekker uitleven :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:52

liekec schreef:
Oeh die epipremnun vind ik leuk!!
Ik ben een lijstje aan het maken voor mijn plantenwand. Ik heb 7 potjes te verdelen over 250 meter. De potjes hebben verschillende groottes en het begin van de muur start op 1 meter van een groot raam op het zuiden.
Ik heb al een scindapsus en string of hearts die ik daar neer wil hangen. Nav dit topic wil ik ook de Hoya linearis en het erwtenplantje.

Weet iemand of die geschikt zijn voor deze situatie mbt licht, en hebben jullie nog andere ideeën die mooi tot hun recht komen in een hangpotje? Ik weet nog niet of ik om en om hangplant/staande plant wil gaan doen of alles hang, wat lijkt jullie mooier? En welke dan dus mooi zijn icm de eerder genoemde!

Foto's zijn zeer welkom. Ik kan me herinneren dat hier iemand ook zo'n stang had maar kan het niet meer terugvinden..

7 potjes voor 250 meter? Daar kun je er wel een paar meer kwijt :P :+

Mijn hangers zijn vooral Hoya's. Maranta leuconeura doet het ook leuk in een hangpot.

En wat betreft de stang denk ik dat je die van mij bedoelde?

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:56

Hahaha, mijn huis is idd geen 250 meter diep :+ 2,5 dus.

Leuk, thanks voor het voorbeeld! Jij hebt dus wel hangers en staande afgewisseld, vind dat wel leuk staan eigenlijk.
Ik ga me verdiepen in Hoya's. Hoe heet deze?
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:01

Hoya kerrii is dat <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:02

black_kelpie schreef:
Hoya kerrii is dat <3

Kan je die ook laten hangen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:05

liekec schreef:
black_kelpie schreef:
Hoya kerrii is dat <3

Kan je die ook laten hangen?

Hij klimt liever, maar kan ook zeker hangen.

De planten aan de stang zijn wel allemaal hangers overigens, ook die kleine in het midden (Hoya obscura) gaat hangen als hij wat groter is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:13

Ik wil graag een boompje bij de voordeur gaan zetten, heeft iemand tips of aanraders? :D
Wil er eentje die winterhard is en max 150/200cm hoog wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:16

Buiten?

Een appelboompje? :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:18

Ik zie hier veel epipremnum langskomen. Ik heb zelf hier een scindapsus pictus en zit een beetje te dubben waar ik hem wil hebben. Bij het raam (niet voor het raam), of juist wat verder weg? Wat raden jullie aan?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:36

Epipremnum houden van licht, halfschaduw maar niet van direct zonlicht

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:39

Sokje_6 schreef:
Ik zie hier veel epipremnum langskomen. Ik heb zelf hier een scindapsus pictus en zit een beetje te dubben waar ik hem wil hebben. Bij het raam (niet voor het raam), of juist wat verder weg? Wat raden jullie aan?

Mijn pictus staat best een eindje van het raam (3 meter van het zuidraam) en doet het goed. Ze zijn niet zo heel fussy, niet heel donker en geen direct zonlicht, dan gaat het meestal wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:46

Komen weer veel leuke planten voorbij!

Die stang met hangplanten is leuk <3

Wat denken jullie? Overkill of niet? _O-
Afbeelding
Links pink butterfly stekjes.. rechts mikte mn vriend voor de grap erbij, de bonen en tuinbonen die we over hadden en weg moeten nog.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:06

Hier 3 epipremnum die het allemaal goed doen bij halfschaduw met zeker 2 a 4u veel (in)direct zonlicht!
Ben echt verliefd op de lemon <3 vanmorgen uitgebreid begroet bij het wakker worden!

Het ompotten van de string of pearls was echt drama overigens... hele wortelsysteem viel uit elkaar dus hoop dat hij het allemaal overleeft :'(

Wat een leukerd die pink buttterfly! Hoop dat die goed gaan groeien :D

Die stang is echt plant goals :o! Dat wil ik ook... misschien kan ik vriendlief verleiden tot een leuk klus projectje *D
Mijn collectie mist nog een hoya... we hadden helaas gisteren bij het tuincentrum dubbel betaald voor een gouden regen... dus ligt nog een tegoedbon die ik van de week op moet halen. Toch maar kijken of ze nog een hoya hebben! En ik wil zo graag een calethea tricolor <3
Ik heb net geteld, en inmiddels zitten we op ruim 25 planten in ons appartementje van 70 vierkante meter :+ M'n vriend doet me wat als ik meer in huis haal denk ik!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:22

Wauw, die plantenstang! <3

Even bijlezen hoor.

Loeky - Prachtige plant! Je kat eet hem niet op?!

Tutti_frutti - Wat heerlijk zo'n bakfiets vol groen! Fantastische plantenscore voor 70m2 :)) Wat is die mooie plant met licht en donkergroen rechtsonder op de laatste foto? En string of Pearls ompotten heb ik ook wel eens geprobeerd. Wat een hel. Mijn ervaring is wel dat als je de grond in het begin goed nat houdt ze als een malle wortelschieten. Dus komt vast goed!

Mossel - Heerlijk dat ze even buiten mochten spelen haha. Wat een leuke hond ook <3

Igniss - Ik geef mijn erwtjes 1x per week water, de allerkleinste (potjes van 3cm :')) helemaal nat, de andere echt maar een klein beetje. Gewoon van bovenaf. Verder staan ze in een zonnige kamer met aan het begin en eind van de dag direct zonlicht, dus de grond droogt vrij snel uit. Heb je ze niet te veel water gegeven? En erg leuk dat kruidenrekje!

Little-birdy - Wat goed!

Liekec - Hoe zit het precies met het zonlicht? Ik heb zelf een kamer met het raam op het zuiden, dus de hele dag zonlicht. Mijn string of hearts deed het fantastisch in de schaduw, in direct zonlicht werden ze (in de zomer) lichtpaars, dat vond ik lelijk. Erwtenplantjes kunnen wat beter tegen direct zonlicht is mijn ervaring. Scindapsus deed het top in direct zonlicht in de winter, en doet het nu goed op een plek met indirect zonlicht. Ik vind met name de Scindapsus erg leuk als hangplant. Erwtjes en string of hearts vind ik zelf mooier tegen een kast aan. Die Hoya is erg leuk trouwens!!

Sokje_6 - Mijn pictus hangt net om het hoekje van een zuidraam. Dus krijgt indirect zonlicht en doet het daar heel goed op. Ik zou hem dus wat verder weg zetten, tenzij je een raam op het oosten (of waar is de zon het zwakst?) hebt.

Idinn- Wat precies zit er nou in die supersonische kas? :D

Deze week komen mijn plantenboxen. Ik kan niet wachten *\o/*

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:37

Iemand enig idee welke ceropegia soort ik heb gevonden?Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:39

Sokje_6 schreef:

Ik heb hem gehad op enkele tientallen cm van een zuidraam af, en een uurtje direct zonlicht per dag. Daar deed hij het het beste, maar hij staat nu op 2/3 meter van dat raam af zonder direct zonlicht en gaat nog steeds lekker. Inderdaad geen lastige plant. Alleen dat plekje waar hij eerst stond moest mijn string of hearts heen, die doet het daar nu echt stúkken beter.

Mossel: epipremnum zou dus ook aan mijn stang kunnen dan. Schrijf ik er bij!

Idinn: wat is dat witte waar ze in liggen?

Xrlijn: zonlicht is denk ik alleen sochtends direct, verder veel indirect licht want ze hangen dus op een tot 3 meter van een groot raam op het zuiden. Ik ben ook echt verliefd op mijn scindapsus, hij hangt zo mooi! Thanks voor je info verder, zal ik terug opzoeken als ik ze daadwerkelijk op ga hangen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:59

Was inderdaad een leuk avontuur zo met de bakfiets! Dat is een Tineke, dus Ficus elastica. Laatst van moeders overgenomen en hij groeit als kool, dus mocht wel iets meer ruimte.
Afbeelding
<3

Welke boxen heb je besteld? Hoop dat ze leuk gevuld zijn!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:11

Jaa precies Liekec, ik vind de scindapsus ook mijn mooiste hangplant. Klinkt als de perfecte plek voor de meeste planten. Gaat vast een mooie plantenstang worden!

Zo hé, echt een hele gave plant Tutti_frutti. Hij ziet er erg gelukkig uit!

Ik ben voor de kneusjesbox gegaan (uiteraard :D) en de luchtzuiverende plantenmix, beide van plantje.nl. Ik ben er erg benieuwd naar!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:24

nijnthju schreef:
Iemand enig idee welke ceropegia soort ik heb gevonden?[ [url=m/1nfRYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt een string of spades

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:00

Black Kelpie, wat voor plant is die lange helemaal links?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:07

Tutti_Frutti schreef:
Black Kelpie, wat voor plant is die lange helemaal links?

Helemaal links is Monstera adansonii, de meest linkse aan de stang is Hoya linearis.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:26

Hey hoi!

Mag ik mij ook melden? Ik lees al een tijdje mee en reageerde sporadisch, maar wil nu het topic wat beter gaan volgen.

Ik ben net een jaar bezig met stekjes en planten. Inmiddels al een hele monstera familie, calathea's en epipremnums. Ik ruil ook geregeld stekjes. Ik woon op de Veluwe :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:31

Die stang is echt gaaf black_kelpie! <3

Qua hangplanten houdt ik ook van epipremnums en Hoya’s. Mijn pictus staat bovenop de kast, eerst echt in indirect zo licht maar nu wat uit het licht, want de kast is verplaatst :') Ben benieuwd hoe hij het op zijn nieuwe plek doet.

Ik had weer eens een erwt vermoord, dus wilde bij de bloemenwinkel hier kijken voor een nieuwe. Ben erachter gekomen dat ik ze dus inderdaad teveel water geeft, dus dacht, we proberen nog 1 keer. Had ze er nog 2, echt geen kneusjes, maar ze vond ze niet meer moeders mooiste dus ik heb ze allebei gekregen voor de prijs van eentje :D