Ik twijfel dus heel erg wat ik met de indeling van de woonkamer moet, om te beginnen de bank/tv kant,
sorry voor de ontiegelijke bende maar de boel staat hier echt op z'n kop..

Het enige wat hier zeker weten van blijft zijn de bank, de tv meubel en de tv. Het blauwe kastje links op de foto gaat weg maar krijg ik zelf niet naar beneden (schuur) getild, wat daarop staat is kringloop spul, de salontafel twijfel ik ontzettend aan maar gaat denk ik ook weg, vind hem te groot in combinatie met mijn bank, er komt waarschijnlijk zoiets (zie foto hier onder) simpels bij, en ik heb natuurlijk het tafeltje wat op z'n kop staat ook nog (net geverfd) dus dat was ongeveer mijn plan.

Alleen dan zit ik met een ontzettende zee aan ruimte tussen bank en tv, de enige manier om dat op te vullen is in mijn ogen met iets van een kleed? Maar verder loop ik vast, kwa kleden moet ik wel voorzichtig zijn iets te hoogpolig werkt echt niet voor mij helemaal in combinatie met 2 katten, te laagpolig gaan de katten denk ik meer zien als krabmat, vermoed ik maar geen idee.
Maar dan als ik dat doe (andere ideeën/oplossingen zijn ook zeer welkom) wat voor kleur moet je dan hebben, ik heb al veel grijs dus absoluut geen grijs kleed, moet wel bij natuurtinten passen, heb helaas even geen foto van m'n moodboard maar met natuur tinten bedoel ik beige/houtlook, en mooie rustige groene kleuren.
Misschien gaan we ook nog schuiven met de bank en de tv om dat anders te maken en een soort scheiding in de woonkamer te maken omdat ik dus een hele lange woonkamer heb (doorgebroken muur, volgende stuk was oorspronkelijk slaapkamer).
Dan dus het volgende stuk waar ik vooral mee zit..

De grote bank gaat weg die staat er tijdelijk, de bureaustoel achteraan gaat ook weg, en achter de bank staat de grote nieuwe stoel die gaat of naar het zit deel of naar de kleine slaapkamer.
Het gaat vooral om mijn desk en eettafel, eettafel staat nog beneden moet nog geschuurd en gelakt worden..
De bende is omdat ik net m'n kastje heb verkocht waar al m'n haar/make up spul in/op stond, het nieuwe kastje staat ook nog beneden

Maar goed waar ik het meeste mee zit is mijn eettafel, dit is een bar met 4 krukjes, heb alleen een foto van de tafel zelf voor het idee hoe ver die uit steekt.

Hier staat ie dus tegen de grijze muur aan waar nu de leren bank tegen aan staat foto is vanaf de andere kant genomen.
Ik zat dus te denken of om hem aan de schouw te doen (waar m'n wasrekje nu tegen aan staat), of toch wat meer de desk kant op. Ik ben alleen bang dat als ik hem naast of schuin tegenover mijn desk doe dat dit stuk woonkamer gelijk te groot word.
Eigenlijk wil ik mijn desk niet weg doen maar is hij misschien wel te groot.
Anderzijds zit ik ooit aan een eettafel te eten? Zelf eigenlijk niet, met gesprekken, of samen met mensen eten is het wel handig maar dat gebeurd momenteel ook niet super vaak dus de eettafel hoeft ook niet echt het middelpunt te zijn hier in ieder geval niet zo dat je er echt met moeite nog omheen kan lopen.
Ik zat dus te denken mijn desk een kwartslag te draaien en bij het raam/de kachel te plaatsen, net gemeten maar dat komt niet uit omdat de vaste kast die er zit dan niet meer open kan.
Dus evt. een kwartslag door draaien en dan tegen de grijze muur helemaal in de hoek en de eettafel op de plek waar de desk nu staat maar dan iets meer richting schouw, in het midden van de muur ongeveer dus, of juist andersom natuurlijk..
En dan nog het stukje in de midden van de woonkamer als laatste, rond de schouw zeg maar. Op de schouw heb ik het heel leuk vind ik maar dat hele tussen stuk is verder leeg.
Iemand nog een idee hoe ik dat op kan leuken?
Niet te vergeten ook wel handig om te melden is dat er nu inderdaad geen planten hier in huis staan maar die er nog wel komen!
Sorry voor m'n super lange verhaal maar ik kom er niet meer uit