Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:31

Goed daar kom ik weer.. Twijfelde steeds al of ik het hier moest vragen omdat het natuurlijk uitleggen aan de hand van foto's is nu..

Ik twijfel dus heel erg wat ik met de indeling van de woonkamer moet, om te beginnen de bank/tv kant,
sorry voor de ontiegelijke bende maar de boel staat hier echt op z'n kop..

Afbeelding

Het enige wat hier zeker weten van blijft zijn de bank, de tv meubel en de tv. Het blauwe kastje links op de foto gaat weg maar krijg ik zelf niet naar beneden (schuur) getild, wat daarop staat is kringloop spul, de salontafel twijfel ik ontzettend aan maar gaat denk ik ook weg, vind hem te groot in combinatie met mijn bank, er komt waarschijnlijk zoiets (zie foto hier onder) simpels bij, en ik heb natuurlijk het tafeltje wat op z'n kop staat ook nog (net geverfd) dus dat was ongeveer mijn plan.

Afbeelding

Alleen dan zit ik met een ontzettende zee aan ruimte tussen bank en tv, de enige manier om dat op te vullen is in mijn ogen met iets van een kleed? Maar verder loop ik vast, kwa kleden moet ik wel voorzichtig zijn iets te hoogpolig werkt echt niet voor mij helemaal in combinatie met 2 katten, te laagpolig gaan de katten denk ik meer zien als krabmat, vermoed ik maar geen idee.
Maar dan als ik dat doe (andere ideeën/oplossingen zijn ook zeer welkom) wat voor kleur moet je dan hebben, ik heb al veel grijs dus absoluut geen grijs kleed, moet wel bij natuurtinten passen, heb helaas even geen foto van m'n moodboard maar met natuur tinten bedoel ik beige/houtlook, en mooie rustige groene kleuren.

Misschien gaan we ook nog schuiven met de bank en de tv om dat anders te maken en een soort scheiding in de woonkamer te maken omdat ik dus een hele lange woonkamer heb (doorgebroken muur, volgende stuk was oorspronkelijk slaapkamer).

Dan dus het volgende stuk waar ik vooral mee zit..

Afbeelding
Afbeelding

De grote bank gaat weg die staat er tijdelijk, de bureaustoel achteraan gaat ook weg, en achter de bank staat de grote nieuwe stoel die gaat of naar het zit deel of naar de kleine slaapkamer.
Het gaat vooral om mijn desk en eettafel, eettafel staat nog beneden moet nog geschuurd en gelakt worden..
De bende is omdat ik net m'n kastje heb verkocht waar al m'n haar/make up spul in/op stond, het nieuwe kastje staat ook nog beneden :P
Maar goed waar ik het meeste mee zit is mijn eettafel, dit is een bar met 4 krukjes, heb alleen een foto van de tafel zelf voor het idee hoe ver die uit steekt.

Afbeelding
Hier staat ie dus tegen de grijze muur aan waar nu de leren bank tegen aan staat foto is vanaf de andere kant genomen.

Ik zat dus te denken of om hem aan de schouw te doen (waar m'n wasrekje nu tegen aan staat), of toch wat meer de desk kant op. Ik ben alleen bang dat als ik hem naast of schuin tegenover mijn desk doe dat dit stuk woonkamer gelijk te groot word.
Eigenlijk wil ik mijn desk niet weg doen maar is hij misschien wel te groot.
Anderzijds zit ik ooit aan een eettafel te eten? Zelf eigenlijk niet, met gesprekken, of samen met mensen eten is het wel handig maar dat gebeurd momenteel ook niet super vaak dus de eettafel hoeft ook niet echt het middelpunt te zijn hier in ieder geval niet zo dat je er echt met moeite nog omheen kan lopen.

Ik zat dus te denken mijn desk een kwartslag te draaien en bij het raam/de kachel te plaatsen, net gemeten maar dat komt niet uit omdat de vaste kast die er zit dan niet meer open kan.
Dus evt. een kwartslag door draaien en dan tegen de grijze muur helemaal in de hoek en de eettafel op de plek waar de desk nu staat maar dan iets meer richting schouw, in het midden van de muur ongeveer dus, of juist andersom natuurlijk..

En dan nog het stukje in de midden van de woonkamer als laatste, rond de schouw zeg maar. Op de schouw heb ik het heel leuk vind ik maar dat hele tussen stuk is verder leeg.
Iemand nog een idee hoe ik dat op kan leuken?
Niet te vergeten ook wel handig om te melden is dat er nu inderdaad geen planten hier in huis staan maar die er nog wel komen!

Sorry voor m'n super lange verhaal maar ik kom er niet meer uit _O-

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:06

Ik ga er toch tegenin, ik zou de tv en bank omdraaien. Als je op de bank zit, is je zicht veel rustiger. Ook zou ik eerder kiezen voor een (kleine) hoekbank, zodoende kan je van de zitkamer een knus hoekje maken. Misschien kan je nog een goedkope (nep) openhaard op de kop tikken, of alleen de ombouw om de loze ruimte onder de schouw op te vullen. Je desk zou ik afscheid van nemen en tegen die muur de tafel plaatsen. Wel zou ik hier een lage tafel van maken. Dan kan je m ook als desk gebruiken. Bureaustoel kan daar prima bij, voor gasten eventueel klapstoeltjes of krukjes (laatste kan je ook als tafeltje gebruiken).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:17

Wij hebben sinds kort een nieuwe eettafel met 6 nieuwe stoelen, zo blij mee!

Nu een tafel van 240 cm in plaats van de 140 cm die we eerst hadden.

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog nieuwe lampen erboven, heb hier in het topic al mooie voorbij zien komen.
We zijn op zoek naar wat industrieels.
Wat er nu boven hangt heb ik bewust maar geen foto van gemaakt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:26

Oei, daar kan ik weinig zinnigs op zeggen. Ik zie door de bomen het bos niet echt.

Ben zelf wel van bank - salontafel - tv. Bijzettafeltje naast de bank kan altijd wel. Afstand tussen bank en tv hoort afhankelijk te zijn van de grootte van je tv. Is die klein zou ik eerder gaan voor een plank achter de bank om iets op te zetten. Zou alleen niet mijn voorkeur hebben.

Verder ben ik heel traditioneel van de eettafels, ze horen in een huis. Zelf heb ik een bartafel gekocht, zie vorige berichten. Als je een originele ronde bartafel hebt, kan je er misschien meer kanten mee op, zonder dat het meteen in de weg staat. Aan de foto's te zien is het een langwerpige kamer, ik zou liever een kamerscherm plaatsen om te breken dan zo'n tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:28

noviceh schreef:
Ik ga er toch tegenin, ik zou de tv en bank omdraaien. Als je op de bank zit, is je zicht veel rustiger. Ook zou ik eerder kiezen voor een (kleine) hoekbank, zodoende kan je van de zitkamer een knus hoekje maken. Misschien kan je nog een goedkope (nep) openhaard op de kop tikken, of alleen de ombouw om de loze ruimte onder de schouw op te vullen. Je desk zou ik afscheid van nemen en tegen die muur de tafel plaatsen. Wel zou ik hier een lage tafel van maken. Dan kan je m ook als desk gebruiken. Bureaustoel kan daar prima bij, voor gasten eventueel klapstoeltjes of krukjes (laatste kan je ook als tafeltje gebruiken).

Als ik een hele volle bankrekening had gehad had dat allemaal gekund :P De bank heb ik nog geen week geleden gekocht en vind ik hier perfect passen, de bank en de tv zijn ook net 2 maand geleden omgedraaid en ik vind dit juist fijner omdat ik als ik op de bank zit graag naar buiten wil kijken en normaal juist altijd op stond en voor het raam ging staan loeren, vooral als ik op iemand zat te wachten ofzo heb ik nu het ideale uitzicht voor. Zoals gezegd de bank en tv gaan we misschien ook nog verschuiven maar over aanschaf van een hoop nieuw (groot) spul is geen sprake. Ik ga sowieso ook niet en de desk en de bar weg doen , heel misschien een van beide maar ik kijk liever eerst naar hoe kan ik het maken met alles wat ik nu wil houden er bij, als dan uiteindelijk blijkt dat alle oplossingen niet naar mijn smaak zijn of niet werken word dat hem niet.
De bureaustoel gaat ook weg.
Toch bedankt voor het mee denken! :) Heb het topic gestipt sowieso dus tegen de tijd dat alles klaar is (eerst de bank maar eens weg) kijken we verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:31

Janine1990 schreef:
Oei, daar kan ik weinig zinnigs op zeggen. Ik zie door de bomen het bos niet echt.

Ben zelf wel van bank - salontafel - tv. Bijzettafeltje naast de bank kan altijd wel. Afstand tussen bank en tv hoort afhankelijk te zijn van de grootte van je tv. Is die klein zou ik eerder gaan voor een plank achter de bank om iets op te zetten. Zou alleen niet mijn voorkeur hebben.

Verder ben ik heel traditioneel van de eettafels, ze horen in een huis. Zelf heb ik een bartafel gekocht, zie vorige berichten. Als je een originele ronde bartafel hebt, kan je er misschien meer kanten mee op, zonder dat het meteen in de weg staat. Aan de foto's te zien is het een langwerpige kamer, ik zou liever een kamerscherm plaatsen om te breken dan zo'n tafel.

Snap ik, het is hier ook een gekkenhuis nu overal staat wat, had verwacht dat m'n oude bank allang weg zou zijn maar dat valt dus vies tegen. Toen kwam ik de bank tegen die ik het liefste wou voor een mooie prijs met als gevolg 2 banken _O-

Er komt dan wel een tafeltje tussen bank en tv maar een kleiner tafeltje zeg maar.
Afstand tussen bank en tv is goed, bedoel meer dat als de salontafel wel weg gaat dat het best een ruimte is daar tussen en ik dacht misschien is dat weer een beetje op te vullen met een kleed of iets. Lastig uit te leggen :P

Ja de tafel om de kamer op te breken was in eerste instantie een idee maar ik ben nu al wel opgeschoven, aan de schouw word hem waarschijnlijk echt niet dus kom ik op het stuk grijze muur/desk die kant, alleen wil dus beide daar graag hebben/houden dus daarin zit ik te puzzelen..
Maar misschien als de bank etc weg is maar eens gaan schuiven en kijken...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:15

Zou je ook eens een foto kunnen maken met de gordijnen open? En evt een platgegrondje voor ons kunnen maken waar je de deuren en ramen ook intekent?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:30

_Nancy schreef:
Wij hebben sinds kort een nieuwe eettafel met 6 nieuwe stoelen, zo blij mee!

Nu een tafel van 240 cm in plaats van de 140 cm die we eerst hadden.

[ [url=m/dhqoXY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/03yos4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu nog nieuwe lampen erboven, heb hier in het topic al mooie voorbij zien komen.
We zijn op zoek naar wat industrieels.
Wat er nu boven hangt heb ik bewust maar geen foto van gemaakt :')

Mag ik vragen waar je die stoelen vandaan hebt? Ik vind ze gaaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:30

Kenyada schreef:
Zou je ook eens een foto kunnen maken met de gordijnen open? En evt een platgegrondje voor ons kunnen maken waar je de deuren en ramen ook intekent?

Ik zal het proberen :) Ben niet zo goed in tekenen etc. Komt later even dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:12

Afbeelding

Wat een opgave :P
Het is absoluut niet op maten gebaseerd hoor, was het allemaal maar zo groot _O-

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:13

lovey_ou schreef:
Zoals jullie zien is de slaapkamer behoorlijk klein en is er niet echt ruimte voor een kledingkast. Deze zal dan al in het techniek hok moeten maar daar komt gok ik ook mijn wasmachine. Het hokje in de hal zal dan voor opslag moeten dienen voor de stofzuiger en strijkijzer etc.

Heb je ipv een staande kast al eens overwogen om kastjes boven het bed te hangen. Bijvoorbeeld van de besta serie van Ikea?
http://www.ikea.com/ms/media/roomsettings/ideas/organising/20151_idst02b/20151_idst02b_hs07_PH121280.jpg

En in de keuken kun je eventueel het keukenblok spiegelen met een lage opstelling/werkblad. Daar past dan een tafelmodel koelkast onder en aan de buitenkant kun je er 4 krukken onder schuiven die je tevoorschijn haalt bij bezoek. Heb je ook gelijk extra werkruimte en ruimte gebroken. De bank daarachter met de hoek aan de kant van de ramen. TV tegen de muur hangen met een bescheiden tv meubel.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:32

Afbeelding

zo dus. En ik zou toch 2 kleine bijzettafeltjes nemen. Van het soort dat je naar hartelust kan verplaatsen en dus neer kan zetten waar je ze nodig acht. Vooral smal dus en ongeveer even hoog als de zitting (kun je ze ook nog als voetenbankje gebruiken of als extra kruk)

Nu ik erover denk. Je zou de krukken die ik op het plaatje onder het aanrechtblad scuif ook als bijzet kunnen gebruiken. Omdenken ^^.

En in de slaapkamer kun je naast kastjes boven het bed er ook nog één naast het bed kunnen zetten die qua hoogte op één lijn komt met de hangkastjes. Maar het zou mij voorkeur zijn om de vloer vrij te houden gezien de kleine ruimte. En je kan ook een bed kiezen met bergruimte eronder voor zaken als sokken en ondergoed e.d. . Dat kunnen ingebouwde lades zijn, maar ook van die opbergbakken op wieltjes die er net onder passen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:36

Ik wilde net roepen idd
Bed met lades is idea als je extra bergruimte nodig hebt
Losse bakken kan ook, maar die heb ik nu en merk dat ik toech liever lades heb

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:57

Maar waar laat je je kleding, beddegoed en handdoeken dan?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:02

in die hangkasten boven het bed. Die kan je kamerbreed ophangen. In het ergste geval zelf 2 boven elkaar. Net als keukenkastjes zeg maar..

En als je persee een hanggedeelte nodig hebt zou ik die naast het bed creeeren. Zo`n hip open ding. Meestal hangt daar toch je mooie spul aan. Maak je een buis aan de onderkant van de hangkastjes.

Beddegoed zou ik zelf denk ik een plank maken in die kast op de hal. Daar is echt wel meer ruimte dan alleen een strijkplank en een stofzuiger. En beddengoed heb je niet dagelijks nodig.
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 29-08-17 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:03

Achzo ja. Dat is idd wel n slim idee. Mits de muren t aankunnen natuurlijk.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:09

En dit bedoel ik in de keuken, maar dan dus los. En waar dat kastje met manden zit dan de koelkast inbouwen(en een tafelmodel diepvries ernaast, al zou die waarschijnlijk ook in je berging kunnen zetten). En waar de manden staan dan krukken en als je dan vind dat je ruimte eronder over hebt misschien nog een paar planken met leuk showspul, mooi service, klassiek braadpan , you name it.
Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:21

Zo bank, locker en eetbankje zijn binnen

Afbeelding
Bank gaat nig wel iets meer de hoek in maar morgen de plinten schilderen die vandaag ook geplaatst zijn <3

Helaas eettafel in nalevering ivm vertraging boot dus kan nog 3 weken duren ;(

Maar is dezelfde stijl als het bankje alleen dan witte poten

Annet ik vind het lastig om te zien door idd de vele spullen, ik zou op een droge dag alles buiten zetten waar je over twijfelt om te houden en dan eerst schuiven met wat overblijft en dan evt een voor een dingen er bij plaatsen om te kijken hoe het er uitziet en voelt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:39

Mooie bank! Wat voor stof/leer kleur is dat?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:00

Donkergrijs en combi textiel met gerecycled leer, van Gigameubel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:10

Duplo schreef:

[ [url=m/Y20qTp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bank gaat nig wel iets meer de hoek in maar morgen de plinten schilderen die vandaag ook geplaatst zijn <3

Annet ik vind het lastig om te zien door idd de vele spullen, ik zou op een droge dag alles buiten zetten waar je over twijfelt om te houden en dan eerst schuiven met wat overblijft en dan evt een voor een dingen er bij plaatsen om te kijken hoe het er uitziet en voelt

Ik heb nog een plattegrondje gemaakt waar ik alleen de tv + kast, bank, salontafel, schouw en desk heb ge"tekend" weet niet of je daar meer mee kan :x goede tip wel, alleen kan ik het meeste zelf niet tillen, deels ook de reden waarom het zo vol staat..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:31

Annet_Dottie schreef:
Duplo schreef:

[ [url=m/Y20qTp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog een plattegrondje gemaakt waar ik alleen de tv + kast, bank, salontafel, schouw en desk heb ge"tekend" weet niet of je daar meer mee kan :x goede tip wel, alleen kan ik het meeste zelf niet tillen, deels ook de reden waarom het zo vol staat..

En als je eerst alle kleine "rommeltjes" en de dingen die je wel zelf kunt tillen weg zet?
Ik zou ook eerst beginnen met de grote dingen neerzetten zoals bank, tv meubel en eettafel.
Dan heb je beter overzicht en kun je wat makkelijker schuiven met de grote dingen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:10

Duplo! Wat gaaf! I like your style! <3

Annet, zelfs met je plattegrond vind ik het lastig. Je geeft nogal wat mitsen en maren mee, ik ben daar te chaotisch voor :') Ik ga mee met het advies van Duplo. (zo
Heb je al eens naar Pinterest gekeken naar life hacks? Staan vaak hele briljante manieren op om ruimte te besparen die eigenlijk nagenoeg niks kosten! Zijn vast wat mensen hier die hele gerichte zoekwoorden hebben hiervoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:58

Bedankt allemaal!
Ik zal eens kijken of ik deze week een beginnetje kan maken met ook de schuur opruimen en de buurvrouw vragen of die even wil helpen tillen en het kleine spul naar de kringloop brengen dan is er al veel meer overzicht als het wat leger is zal ik nog een keer een foto maken.
Kwa schuiven snap ik maar over het algemeen blijft het wel ongeveer allemaal op dezelfde plek staan, tafel komt als er ruimte is ook naar boven eerst alleen het blad en dan inderdaad gewoon schuiven en kijken wat ik het mooiste vind.

Thanks voor de pinterest tip ook! Zal eens kijken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:00

Dan vraag je toch of iemand je wil helpen?

Duplo, bankje <3

Ik heb vanavond in de logeerkamer plinten gelegd, dus die is nu af!