Wat leuk man,allemaal mensen die knopen doorhakken!
Hier is de prijswijziging inmiddels ook doorgevoerd op Funda... ik blijf het een beetje raar vinden waarom de makelaar zo laatdunkend doet over de prijs, en onze woning steeds gaat zitten vergelijken met woningen waar veel minder onderhoud / modernisering aan is verricht...
Als ik nu zo op Funda even alle woningen uit-selecteer die geen rijtjeshuis zijn, dus hoekwoning, vrijstaand, 2-onder-1 kap enzo, en dan ons huis vergelijk met de andere huizen die te koop staan, dan lijkt de prijsstelling me toch helemaal niet zo slecht...?
Zouden jullie er eens on-bevooroordeeld naar willen kijken wellicht...?
http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/0-2 ... oonopp-af/Hier weergegeven op volgorde van woonoppervlakte.
Er staan er dan een paar boven onze woning (Kantelenweg 88) en dat lijken me de ergste concurrenten.
Die bovenste, de Kruisbooglaan 7, stond toevallig ook te koop toen ik mijn huis kocht en ik twijfelde destijds tussen beide woningen maar heb die van mij gekocht omdat die veel meer karakter had en niet zo midden in een kinderrijk woonwijkje lag maar rustig aan de verkeersluwe rand van een wat meer volwassen wijk. En ook vanwege al dat zielloze wit in dat huis, blegh

Die Troubadour is best veel huis voor weinig geld, die zal wel eerder weggaan neem ik aan.
De Karekietlaan heeft een vraagprijs van 3 ton vanwege Duokoop dat lijkt alsof hij goedkoper is.
De Burg. Letteweg heeft een kleinere oppervlakte en komt over als weinig luxe.
Vervolgens een paar nieuwbouwhuizen waar je dan waarschijnlijk nog met allerlei kosten zit om het af te bouwen.
Dan de Slotlaan die verkocht is onder voorbehoud.
Vervolgens het enige andere huis van hetzelfde type als ons huis, dat is de Kantelenweg 3.
Deze heeft een wat grotere tuin (die wel aan 2 kanten langs een straat richting het dorp ligt) en heeft wel 2 dakkapellen erop staan. Maar die zijn van hout en dat is natuurlijk een kwestie van tijd dat die vervangen moeten worden...kun je voor die kosten net zo goed op mijn huis 2 dakkapellen zetten

Dan heb je namelijk wel een huis met de hele buitenboel vervangen door (mooie kwaliteit houtnerf) kunststof, een schitterende keuken met vloerverwarming, die niet in de woonkamer staat.
Een mooie, ruime badkamer met hoek-ligbad en losse douchecabine (in plaats van alleen in een badkuipje kunnen), een moderne CV-ketel en alles uit 2005-2007 en weinig gebruikt.
Wat zitten ze dan te zeuren over mijn vraagprijs...?
Tja het blijven 2 slaapkamers, een enkeling in de wijk heeft in hetzelfde huis de boel veranderd en er 4 slaapkamers van gemaakt, die hebben de vide dan opgegeven om een 3e slaapkamer te maken en ook op het zoldertje nog een slaapkamertje gemaakt.
Er staan ook flats te koop met 2 slaapkamers, voor 2,5 ton.
Nuja, de woning wordt nu wel weer vaker bekeken, ben benieuwd of er nu wel een kijker komt