Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:11

Wat een gave kaarsstandaarden van berkenhout hierboven!

Kentaro, klinkt heel gaaf!
Wij zijn ook aan het bedenken hoe we de kleding in huis gaan opbergen. We hebben nu op het kleine kamertje 3 paxkasten naast elkaar staan (jóekels!) met deuren (middelste met spiegel). Maar eigenlijk waren de kasten te hoog voor die kamer en moest de onderkant afgezaagd worden en het laminaat eromheen gelegd worden. Nu gaat mijn zoontje naar die kamer verhuizen en moeten de kasten eruit, die we niet meer kunnen gebruiken (mogen ook gelijk nieuw laminaat leggen). Op de zolder hebben we een puntdak en nu zag ik gisteren dit op welke.nl: http://cdn3.welke.nl/photo/scale-614xau ... Herck.jpeg
Nou zat ik te denken om er ook louvre deurtjes in te zetten, maar op een rails, want er is weinig ruimte om deuren open te doen (zit een hekje) of je krijgt heel lage/ondiepe kasten. Als mensen een ander briljant idee hebben dan hoor ik het uiteraard ook graag :D

xNathaliee; bij http://www.factoryhouse.nl/ hebben ze ook betaalbare banken, daar komt onze bank vandaan.

Liiza, hoe heb je de gang gepimpt? Of wat ga je doen? :)

Gisteren ben ik met mijn moeder bezig geweest om een overtrek voor het hondenkussen te maken van postzakken. Wat een rot klus :P De naald brak halverwege, dus vanavond gaan we verder. Dit weekend wil ik een hondenbed gaan maken van pallethout.

xNathaliee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:25

Thanks voor de tip!

Heb op otto.nl ook 2 mooie gezien maar daar kan je natuurlijk de bank niet eerst zien en voelen ergens in een winkel..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:29

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:42

Die poster op de deuren is inderdaad gaaf!
Alles wat niet af te sluiten is, is geen optie. De zolder is in eigendom van de katten, maar buiten dat hebben we een kat die stof (kleding) kapot bijt. En haren overal op is ook niet zo lekker :+ Zo'n harmonicadeur zou idd ook een mogelijkheid zijn, maar vind ik niet zo mooi.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:52

Bijleespost:

XanneX: Ik zou indd ook meer accesoires in je vensterbank zetten.

Sammiej: Wat een uitzicht zeg. Welke plaats is dat?

Sakkia: Leuke planten indd. Ik wil ook planten maar eerst maar eens zien hoeveel plek eris als de meubels staan. Vind die potten van de action best leuk!!
Ja de webshop! Ga ik zo ff naar kijken.

Kristie: Heb ik ook indd. Steeds de zelfde dingen op die website.

Doeii: Zijn jullie wel al over?

Rommulus: Wij hebben een mooie kast van 200 euro, leggedeelte, lades en hang gedeelte. Wij kunnen onze kleding en handdoeken er ruim in leggen/hangen.

xNathaliee: Leuk dat je gaat samenwonen. Huur of koophuis?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:20

Hai Ash, nee nog niet over.
Xxx

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:21

ja de webshop is best duur, maar kijken is gratis ;)

Ik heb best een grote walk in closet, helemaal voor mij alleen *\o/* Vriendlief heeft een oude kast van de Leen Bakker ofzo. Daarvoor komt ooit nog wel een keer een andere kast als we de bovenverdieping gaan verbouwen *ooit*

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:27

Even verslagje van mij,
Matras komt waarschijnlijk vandaag binnen en word dan hopelijk mogen geleverd. MEubels zijn maandag binnen in die winkel en worden ergens volgende week geleverd als het goed is.

Maandag op Dinsdag nacht helaas poging inbraak bij ons gepleegd. Ik hoorde geluiden (maar dat hoor ik vaker, panisch voor inbraken) dacht dat het niets was, naar de wc gegaan, lichten aan terug naar mijn bed, hoor ik weer geluiden, mathijs wakker gemaakt, die hoorde niets. Weer gaan slapen. Volgende ochtend stond mijn voordeur open :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:38

:oo Dat meen je niet?!?!? Wat erg!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:42

Ben al druk aan het puzzelen :o
Ash Rijswijk ligt niet naast de deur :+

En eh poging tot inbraak moet je wel melden.
Ik zou ook asap maatregelen nemen als ik jou was..
Hier word ook met regelmaat ingebroken dus leef met je mee.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:45

rommulus schreef:
Ben al druk aan het puzzelen :o
Ash Rijswijk ligt niet naast de deur :+

En eh poging tot inbraak moet je wel melden.
Ik zou ook asap maatregelen nemen als ik jou was..
Hier word ook met regelmaat ingebroken dus leef met je mee.

Ja hebben we ook gedaan, ben er mee bekend qua werk indd (politie)
Nee bedoel meer dat wij een nieuwe kast hebben gekocht die handig is en niet duur, bij de ikea. Erg fijn. Miss ook wat voor jou

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:06

Ik ben al via de planner aan het puzzelen ??
Het enige nadeel is dat ik de kasten zelf niet echt bijzonder vind :o
Vriend en ik zijn echt van het massieve hout met flink beslag dit idee : https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... pkTeqeHuXg
Ben alleen erg weg van het systeem :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:08

Zo'n kast vind ik ook super! Zou je anders niet deuren voor de kast zelf kunnen maken!? Beslag is los te koop.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:11

Mooie kast zeg, net te horen gekregen dat volgende week Donderdag mijn meubels worden geleverd!!

Jippie!! Nu nog planning maken wat ik voor die tijd af wil hebben.

Twijfel ook nog over hoe ik de banken neer wil zetten. We hebben natuurlijk een heel mooi uitzicht en twijfel of ik die ene bank wel of niet met de rug naar het raam moet zetten of de bank tegen de muur aan doorschuiven naar de vensterbank en dan die andere bank met rug naar de slaapkamer te zetten :P
Volgens jullie het nog?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:13

Daar was ik idd al mee aan het puzzelen.
1 = 1 is nogal lastig.
Ik kan nergens vinden of de systemen te koop zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:41

ash, ik zou absoluut niet m'n bank met de rugleuning naar het raam zetten, als je zo'n mooi uitzicht hebt!!

rommulus, welke systemen bedoel je?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:50

Ja ik zat daar ook al een beetje mee. Naja we zetten het neer zoals het goed lijkt anders kunnen we altijd nog schuiven.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:08

Het wordt een huurhuis. We willen eigenlijk een koophuis (vinden huren een beetje zonde). Maar wegens omstandigheden moeten we nu wel voor een huurhuis gaan kijken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:25

Het pax systeem ;)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

hoe zijn de ikea kledingkasten eigenlijk? Wij willen een nieuwe goede kledingkast kopen en hebben een oog op de Hemnes kledingkast van ikea, maar hoe zijn de kasten eigenlijk? We zaten te denken aan de pax kasten, maar daar zitten zoveel gaatjes in de zijkanten zodat je alles kunt verstellen, dat ik het eigenlijk niet zo mooi vind. Ook is de kleur niet helemaal zoals ik het wil dus nu maar een oog op een andere kast. Maar zijn de kasten degelijk? Ook de achterwanden? Die zien er vaak wat kwetsbaar uit.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:09

Bah inbrekers.. The other side of het samenwonen brr.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:24

Inbrekers??

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:25

Ash_ schreef:
Even verslagje van mij,
Matras komt waarschijnlijk vandaag binnen en word dan hopelijk mogen geleverd. MEubels zijn maandag binnen in die winkel en worden ergens volgende week geleverd als het goed is.

Maandag op Dinsdag nacht helaas poging inbraak bij ons gepleegd. Ik hoorde geluiden (maar dat hoor ik vaker, panisch voor inbraken) dacht dat het niets was, naar de wc gegaan, lichten aan terug naar mijn bed, hoor ik weer geluiden, mathijs wakker gemaakt, die hoorde niets. Weer gaan slapen. Volgende ochtend stond mijn voordeur open :(

Sakkia denk aan de hand van mijn bericht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:36

Oh bah bah en bah. Wij hebben in maart een inbraak gehad, waren niet thuis en het hele huis overhoop.

Af en toe ben ik ook weleens alleen thuis en dan slaap ik echt maar 3 uurtjes per nacht ofzo. De rest van de nacht lig ik stijf van de adrenaline en een hoge hartslag in bed :o
Dus pas goed op jezelf, bij mij heeft het echt veel meer indruk gemaakt dan ik had gedacht. Ik ben helemaal niet snel bang of voel me onveilig....... Maar hier kan ik geen weerstand tegen bieden. Het gaat goed zolang ik gewoon beneden zit, pas als ik naar bed moet en de lampen uit e.d.
Wij woonden er toen ook nog niet zo lang.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 21-11-13 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:46

XNathaliee: Welkom :) Wij hebben een Ikea bank, rond 500 euro. Moet zeggen dat hij tegen valt, je ziet echt al zit plekken, terwijl ik de kussen elke week omdraai. Dus ik zou voor iets kiezen dat misschien wat langer goed blijft en eventueel wat duurder is.

Ash: Wat erg! Hebben wij ook gehad, alles overhoop :( Daarna gelijk meer sloten op de deuren gezet.
Het geeft je gelijk dat panische gevoel weer terug. Hopelijk kun je maatregelen nemen om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd.

Gisteravond hebben ik samen met m'n vriend de film Prisoners gekeken, gelijk weer panisch en niet kunnen slapen omdat ik elk geluid hoorde..

In dit huis hebben we gelukkig inbouwkasten, ideaal!

Ik zal vanavond een foto maken van de gang tot nu toe :)