Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:20

Ik heb wel de folders van winkels hier uit de buurt op een app op de Ipad. Krijg je alle folders online te zien. Best handig. Ik haat die dingen in de brievenbus :o

Glutenvrij, joh wat duur zeg!
Wij eten speltbrood (en dan liefste zonder gist ook) en dat is ook al zo duur. 3,25 tot 4 euro voor een brood. De kinderen eten wel gewoon brood dus dat scheelt weer.

We hebben hier in P'rend ook zo'n winkel (nette winkel!) die alle restjes opkopen. Vooral veel shampoo en wasmiddel, maar vorige x ook Ten Cate ondergoed voor 2,50 euro! Word ik blij van!

En ik kijk ook bij Action voor voedingsmiddelen. Olie om mee te bakken etc. Scheelt ook veel!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:58

Ik krijg hier maar weinig folders (alleen ah en 2 bouwmarkten) maar kijk dus standaard op internet voor de aanbiedingen, meestal kijk ik gewoon specifiek naar de supermarkten die hier in de buurt zitten, als ik wat breder wil zoeken tik ik gewoon 'aanbiedingen' of 'folders' in in google :P

Glutenvrij is duur ja, maar zoals ik al zei bepaalde dingen beginnen gelukkig steeds goedkoper te worden door meer keuze (marktwerking :P), je moet het alleen net even weten, zoals de pasta van de lidl dus, dat is al een half jaar in het assortiment maar wist ik dus niet. Dirk heeft ook pasta van ong. dezelfde prijs (10 ct duurder), maar alleen spaghetti en pijpjes en ik wil spiraaltjes >.<

Ik moet wel erbij vermelden dat als je een glutenvrij dieet volgt je een behoorlijk bedrag kunt aftrekken van de belasting hoor, voor 2013 1300 euro vlgs mij, dit zou eerst afgeschaft worden ivm bezuinigingen maar is niet doorgegaan. Dit wel in combinatie met een doktersverklaring dat je het dieet op medische noodzaak volgt.

Verder valt het wel mee hoor als je dus 'van nature' glutenvrij eet zoals ik doe, ik eet geen brood maar havermout als ontbijt en lunch met bijv maaltijdsalade, omelet, pannekoeken, portie warm eten, soep etc, 2x warm dus. Dit omdat ik het meeste gv brood gewoon niet zo lekker vind en het zonde vind 3 euro te betalen aan wat ik niet lekker vind lol.
Zonder frikandellen, koekjes, bladerdeeg etc kun je prima leven dus hoef je ook niet aan te schaffen, meel is wel handig maar gebruik ik alleen om zelf te bakken wat ik dus niet heel veel doe en daarbij kan ik bepaalde soorten ook bij de toko vinden, melen die van nature glutenvrij zijn (rijstmeel, cassavemeel) en zijn wat goedkoper.
Pasta is nu dus al een stuk goedkoper dan het bijv. 2 jaar geleden was (toen vond je het niet onder de 3 euro) dus eet ik nu ook meer, maar deze kan gewoon met de wekelijkse boodschappen mee.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:35

Kan niet meer editten, inmiddels langs de lidl en dirk geweest dus een deel van mijn weekboodschappen al binnen.

Lidl had de pasta inderdaad liggen en heb dus gelijk 3 pakken meegenomen (het is toch weer de week van de maand waarin ik veel 'voor de voorraad' haal), verder daar een chinese kool van de aanbieding meegnomen (89 ct) en een laserpen... speeltje voor de kat lol, was 9,85 daar kwijt (ook vuilniszakken)

Daarna bij de dirk weekboodschappen en veel vlees meegenomen en gelijk nagevraagd. Afprijzen van het vlees doen ze daar om 6 uur 's morgens vandaar dat er nu veel meer lag dan op een later tijdstip (ik ga meestal eind van de middag), schade daar was 23,15 (maar met 2x speklapjes a la minute(4 st per pakje), 5x varkensfiletlap (grootverpakking), 300 gr nasivlees, allen 35% korting, varkensrollade (aanbieding), 2x varkenshaasje (goedkope diepvriesversie, aanbieding).
Veel vlees dus voor de vriezer.

Verder ook nog 6,75 bij de action uitgegeven voor een nieuwe emmer/mop en 2 kussentjes

9,85+23,15+6,75= 39,75

Moet nog wel morgen wat groente/fruit halen en bij de AH worstjes, broccoli, en hak

Kom dan op 55 euro oid uit voor deze week maar heb dan wel zo'n beetje vlees voor meer dan een maand in de vriezer gegooid

MoSt81

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:45

Op facebook loopt een actie voor een gratis maaltijdpakket (weet niet hoe ik het moet noemen) van Aviko. Ik heb de bon al via de mail gekregen. Wat vlees erbij en we kunnen er een dagje goedkoop van eten denk ik.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:55

Annemiek80 schreef:
Kan niet meer editten, inmiddels langs de lidl en dirk geweest dus een deel van mijn weekboodschappen al binnen.

Lidl had de pasta inderdaad liggen en heb dus gelijk 3 pakken meegenomen (het is toch weer de week van de maand waarin ik veel 'voor de voorraad' haal), verder daar een chinese kool van de aanbieding meegnomen (89 ct) en een laserpen... speeltje voor de kat lol, was 9,85 daar kwijt (ook vuilniszakken)

Daarna bij de dirk weekboodschappen en veel vlees meegenomen en gelijk nagevraagd. Afprijzen van het vlees doen ze daar om 6 uur 's morgens vandaar dat er nu veel meer lag dan op een later tijdstip (ik ga meestal eind van de middag), schade daar was 23,15 (maar met 2x speklapjes a la minute(4 st per pakje), 5x varkensfiletlap (grootverpakking), 300 gr nasivlees, allen 35% korting, varkensrollade (aanbieding), 2x varkenshaasje (goedkope diepvriesversie, aanbieding).
Veel vlees dus voor de vriezer.

Verder ook nog 6,75 bij de action uitgegeven voor een nieuwe emmer/mop en 2 kussentjes

9,85+23,15+6,75= 39,75

Moet nog wel morgen wat groente/fruit halen en bij de AH worstjes, broccoli, en hak

Kom dan op 55 euro oid uit voor deze week maar heb dan wel zo'n beetje vlees voor meer dan een maand in de vriezer gegooid

De broccoli bij de Lidl was even duur als die van de AH in de bonus, zag ik gisteren >;). Heb bij de AH ook wat vlees ingeslagen. Koop het er eigenlijk nooit en ik vond de kipfilets eenmaal uit de verpakking niet zo mooi eruit zien. Maar goed de vriezer is weer tjokvol :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:18

Plien91 schreef:
De broccoli bij de Lidl was even duur als die van de AH in de bonus, zag ik gisteren >;). Heb bij de AH ook wat vlees ingeslagen. Koop het er eigenlijk nooit en ik vond de kipfilets eenmaal uit de verpakking niet zo mooi eruit zien. Maar goed de vriezer is weer tjokvol :D

Gniffel, heb dus niet zo goed opgelet anders had ik het vandaag mee kunnen nemen, had een beetje haast dus pasta/kool/pen en vuilniszakken gegrepen en niet verder rondgekeken

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:51

Citaat:
De broccoli bij de Lidl was even duur als die van de AH in de bonus, zag ik gisteren

Hier was de broccoli bij de Lidl duurder dan die van AH in de bonus.
Kennelijk zijn de prijzen niet landelijk bij de Lidl.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:45

hier ook broccoli gehaald net bij de lidl, was volgens mij 89cent?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:27

Jargeau schreef:
Op facebook loopt een actie voor een gratis maaltijdpakket (weet niet hoe ik het moet noemen) van Aviko. Ik heb de bon al via de mail gekregen. Wat vlees erbij en we kunnen er een dagje goedkoop van eten denk ik.

Even nagekeken, ik heb geen facebook maar het gaat ook zonder facebookaccout, even deze 'test' invullen (maakt niet uit wat je invult je komt iedere keer op hetzelfde uit lol), en je gegevens invullen en dan krijg je een coupon per mail toegestuurd.
Dan moet je 'kokkerellen' van aviko aanschaffen, coupon invullen, streepjescode uitknippen, bon erbij en krijg je 4,99 (vermoedelijke aankoopbedrag) op je rekening gestort

http://avikokokkerellen.nl/?utm_source=website&utm_medium=link&utm_campaign=allesvoorniks_nl

Als je de coupon echter leest kom je erachter dat 'kokkerellen' te verkrijgen is bij de Jumbo en C1000, staat echter niet in de voorwaarden dat je het ook daar moet kopen, dus moet eerst even kijken of het niet toevallig ook bij de dirk/ah te krijgen is want jumbo en c1000 heb ik helaas niet in de buurt en om nu 10 km te gaan fietsen ervoor (onderwijl 20 supermarkten passerend :P)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:06

Ik heb vandaag weer flink vlees ingeslagen , ze hadden ook vlees dat vandaag op moest liggen afgeprijs ik durfde het niet mee te nemen maar dat kan gewoon ingevroren worden toch?

Heb nu voor een week a 2 weken wel vlees , voor de nasi en of bami heb ik ook spul en ik heb zus uit de brand geholpen die door prive omstandigheden niet veel geld heeft voor haar en haar zoontje van bijna 2 .. Dus volgende week wat aanbiedingen en meer haal ik niet :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:21

Ik vries dat vlees altijd gewoon in inderdaad. Het enige waar je op moet letten is dat het echt dezelfde dag ingevroren moet worden en dat je het de dag van ontdooien ook werkelijk opeet.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:25

Ik heb de Robijn voor 2 euro gehaald bij Blokker.
Kruidvat heeft een aanbieding 3 voor een tientje...zit evenveel in.
Bij Blokker dus 5 voor een tientje..... *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:48

Ondanks her bezuinigen kies ik niet snel voor kiloknallers of goedkope kant-en-klaar vleessoorten. Dan liever wat minder vlees.
Bij Lidl heb je biologische gehakt, dat is het kleinste pakje en kost minder dan de grote pakken. Die kies ik altijd voor losbakken of kleine balletjes.
Kleine balletje zijn sneller gaar dus handig als je haast hebt en 3 kleintjes lijkt meer op het bord dan 1 klein uitgevallen grote bal.

Verder heb ik bij AH de Edet wc-papier aktie gekocht. 1+1 gratis, nu heb ik dus een voorraad van 32 rollen, maar met PDS gaat dat er wel snel doorheen. Grootverbruiker dus

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:34

Vanochtend naar de c1000 een dorp verderop geweest, vanwege de sluiting hadden ze 50% korting. Ik was er niet met openingstijd, vond het ff te koud en vroeg om daar om 8 uur te staan. Maar heb flink ingeslagen. Luiers, diepvries, vlees, van alles! In totaal 140 euro, zit ook al bier en veel voor manlief z'n verjaardag bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:50

Kking dan sla ik dat voortaan ook in :) , eet zowieso dezelfde dag het ontdooide vlees :)

Ik eet al het vlees , ik ben niet moeilijk en het noem me egoist het doet me niks waar mijn voorraad vandaan komt..

Oh top deals Saroanda!

Ik zit wel goed voorlopig , heb vandaag kipfilet en worst gehaald en verder heb ik alles op vlees gebied wel in de vriezer :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:52

Ik was bang dat m'n vriezer vol zat maar het kon er allemaal nog wel bij. M'n voorraadkast puilt nu echt uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:56

:') Wel jammer dat zoveel c1000 verdwijnen..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:00

Hier gaat er ook 50% op volgende week!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:16

Hier gaat de C-1000 ook Jumbo worden, ik zal het eens in de gaten houden wanneer ze daar de winkel leeg gaan verkopen.

Vroeger kocht ik ook altijd de luiers groot in als ze in de aanbieding waren, mijn allergische zoon hield alleen met Huggies zijn billen redelijk heel.
Voor mijn dochter ben ik later de luiers van Lidl gaan gebruiken, de waren 14 jaar geleden echt super. Hoe dat nu is weet ik natuurlijk niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:27

Hier deze week niet bezuinigd op boodschappen wel kinderkleren goedkoop gekocht. 5 kledingstukken normaal bijna 70,- nu 39,- betaald dus dat voelt wel goed :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:45

bij de makro hebben ze 7 t/m 9 februari stampotdagen, dan heb je volgens mij voor E4,99 het volgende:
5 kilo aardappels
zuurkool
boerenkool
boerenkool
rookworst
jus

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:37

Ik zie hele handige tips voorbij komen! Super!
Ik ga morgen langs die mega stunter.

Zijn er hier ook mensen die bepaalde verse groentes invriezen? Zoja welke? Van huis uit weet ik dat mijn moeder dat alleen met paprika doet!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:37

Paprika, ui, bloemkool, brocoli, rode kool, prei, sperziebonen... eh.. ik probeer altijd gewoon. Ik blanceer niet van te voren, maar gooi het wel bevroren in de pan.

wortels

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:41

Ik ga zo mijn erwtensoep in de vriezer knallen. Handig voor noodgevallen.
pakketje komt van Lidl vandaan, ideaal!

Ik vries alles in, maar meestal is het al op voordat het in de buurt van de vriezer komt. Door dit topic ben ik veel bewuster/gerichter inkopen gaan doen.
Liever x extra naar de supermarkt dan dingen weg gooien ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:54

Ja dat heb ik ook, dat ik bewuster ben gaan inkopen. Als ik nog wat heb ik de koelkast en dat moet op, gaat dat ook eerst op. Wat ik aan vlees in de koelkast hebt, maak ik ook eerst wel op. Stel ik heb nu kippenbouten in de vriezer liggen, verzin ik een recept mee. Is al voor een dag minder vlees kopen, en ik las af en toe eens vegetarisch in (maar is wel lastig want mijn vriend is op en top vleeseter, alleen vegetariche wokgerechten vind hij nog wel te eten).