[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:09

Wil ook in de toekomst meer gb :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:30

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb vanmiddag de Nano gekocht. Eens even uitpuzzelen hoe het werkt. Het formaat scheelde behoorlijk met de touch! En uiteindelijk kan ik de dingen die ik op de touch zou kunnen ook op mijn telefoon. :):)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:29

Veel plezier met je nano! En inderdaad als je een smartphone hebt dan heb je de touch niet echt nodig. De nano is dan veel makkelijker meenemen. Welke kleur heb je gekozen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:34

zilver/witte. Ik vond de donker grijze ook mooi, maar vond de witte voorkant mooier dan de zwarte :) ! In ieder geval tijdloos.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:54

Ja die is zeker mooi. Ik vind een witte voorkant ook veel mooie dan een zwarte.
Is het verder gelukt om je muziek erop te zetten?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:55

Ik heb hem nu aan de lader liggen en ben vast muziek op mijn laptop aan het zetten. Ik ben benieuwd!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:35

Heb je itunes op je computer staan? Dat heb je wel nodig om er muziek op te zetten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:02

Ik ga eindelijk over van iphone 4s naar iphone 5s *\o/*
16GB naar nog steeds 16GB heb ik voldoende aan.. Foto's verwijder ik regelmatig nadat ze op dropbox zijn geladen, en heb maar een paar albums aan muziek, ik update altijd de albums die ik op dat moment het meeste luister :)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:36

Hoi,
Nu ios 8 al een hele tijd uit is en een aantal apps toch wel erg sloom openen. Vraag ik me af of dit verbetert als ik mijn 4s update.
of raden jullie het af om een 4s met ios 8 te laten draaien omdat hij dan slomer wordt?

wie o wie heeft er ervaring?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:01

De mijne draait goed op ios 8. Ik heb ook een 4s.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:05

ik heb een 4S gehad die prima draaide op iOs 8. Ik heb hem weggegeven omdat ik een 6 kocht. De huidige eigenaar klaagt over de batterij: die gaat MAAR 1 dag mee :+ , dat is ze niet gewend, de batterij van haar Nokia 3300 ging wel 2 weken mee :j _O-

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:42

Dat klinkt positief. Mijn baterij is momenteel ook niet je van het.. dus of ik het daarom nu moet laten... denk het niet. dank voor de ervaringen:)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:51

Ik zit een beetje met een soort probleem;
Ike eet niet zo goed wanneer ik m'n telefoon het beste kan opladen
-'s nachts is slecht
Nu is ie bijv nog 55% na een dag gebruiken dus straks voor het slapen is niet nodig en 's ochtends is er te weinig tijd voor om m helemaal 100% op te laden. Ik wil wel wat goed is voor mijn telefoon

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:20

Ik laad hem dan wel snachts op hoor. Als je maar 1x per week ongeveer wel zo leeg mogelijk maakt voor het opladen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:22

ik leg hem zodra ik 's avonds thuiskom aan de lader en als ik dan naar bed ga, is ie wel 100% opgeladen en dan haal ik hem er weer af

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:34

Waarom is 's nachts slecht? Ik laat hem altijd leeglopen tot 5% ongeveer (en 1x per week helemaal) en leg hem dan aan de lader. 's Ochtends haal ik hem dan rond 6.30 direct van de lader af.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:02

Te lang aan de lader schijnt niet goed te zijn voor de batterij.
Toen de telefoons nog voor telefoneren waren ging die van mij pas aan de lader als hij uitviel door een lege batterij. Maar met die moderne computers van tegenwoordig moet ik de dag echt met een volle accu beginnen wil ik de dag door komen. Hij ligt dus altijd de hele nacht aan de lader.

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:24

Ik heb sinds vorige week een tijdschakelaar tussen de lader. Ingesteld dat die 's nachts 2,5 uur oplaad en dan is die weer 100% maar heeft die niet de hele nacht geladen :j

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:34

Het is gewoon super slecht als je m er 's nachts in doet kan je m er niet zomaar uithalen bij 100% dan gaat je batterij naar de kl*ten
Dus daaom mijn vraag

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:54

ponypret123 schreef:
Ik zit een beetje met een soort probleem;
Ike eet niet zo goed wanneer ik m'n telefoon het beste kan opladen
-'s nachts is slecht
Nu is ie bijv nog 55% na een dag gebruiken dus straks voor het slapen is niet nodig en 's ochtends is er te weinig tijd voor om m helemaal 100% op te laden. Ik wil wel wat goed is voor mijn telefoon

Ik heb hetzelfde als jij.
Ik neem op 'dag 2', als ie nog 40-50% is, mijn oplader mee naar school en dan laad ik hem als ie leeg is aan mijn laptop of in het stopcontact op :)

Edit; Wifi 's nachts uitzetten scheelt ook veel batterij!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:28

Ik kan niet anders dan 's nachts helaas. Op school is er vaak geen mogelijkheid om op te laden en dat kan dan telkens maar 50 minuten en dan moet hij er weer uit, op naar het volgende lokaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:36

ben je 's avonds ook niet thuis (om te eten en huiswerk te doen enzo)?
Ik heb mijn iPhones en iPad nu aan de lader liggen en als ik naar bed ga, zijn ze allemaal opgeladen. Ik ben net thuis uit mijn werk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:37

Je hebt ook van die mobiele opladers, van Duracell, kosten ong 2 tientjes en er zit een usb-poortje in.
Mobiele lader opgeladen meenemen en zo nodig tussendoor aan je telefoon hangen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:46

Tegenwoordig zitten er lithium batterijen in; het is eigenlijk slechter voor je telefoon om hem helemaal uit te laten gaan dan te vroeg bij laden oid...
Ik ben ff op zoek naar het artikel waar ik dat in gelezen heb, kom ik op terug.

edit:
http://www.apple.com/nl/batteries/why-lithium-ion/
https://www.hi.nl/blog/phone-opladen-he ... je-zin-107

Verder zal het constant aan de lader houden 's nachts niks doen aan de kwaliteit van je batterij.
Hier staan wat andere tips om de tijd die je zonder laden doet, te verbeteren:
http://www.iculture.nl/tips/tips-iphone ... ger-maken/

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:24

Een antwoord op jullie vragen:
Fabels en feiten: je smartphone batterij opladen
Facebook81Twitter0GooglePlus02 x bekeken0 reacties
Een lege batterij. Vind je dat ook zo vervelend? Natuurlijk zijn er oplossingen zoals een externe batterij, maar het liefst hebben we toch gewoon dat een volle accu een week meegaat? Deze blog geeft antwoord op de veelvoorkomende vragen rondom het opladen van je smartphone batterij.

Er wordt al vele jaren gewerkt om de batterij te verbeteren en krachtiger te maken. Zo is de capaciteit van batterijen vergroot en is de smartphone in veel opzichten al zuiniger gemaakt. Toch ontkom je er niet aan om de batterij met enige regelmaat op te laden. Daarom nemen we een aantal onduidelijkheden weg over het opladen van je batterij.

Meer opladen dan vroeger

Een oplader naast je bed of een tweede oplader voor op je werk. Het komt steeds vaker voor. Hoe kan het dat de batterijen van vroeger een hele week meegingen en ze het nu nog geen dag volhouden? Dit komt doordat oude telefoons over het algemeen over veel minder functies beschikten dan de huidige smartphones. Met name de internettoegang en het grotere scherm hebben er voor gezorgd dat de batterij tegenwoordig veel sneller leeg is.

Voor het eerst je batterij opladen

Een volkswijsheid is om je batterij de eerste keer helemaal leeg te laten lopen, om hem vervolgens helemaal op te laden. Is dit tegenwoordig nog wel zo? Volgens Samsung en Apple is dit niet meer nodig. De batterij moet wel geïnitialiseerd worden de eerste keer. Dit houdt in dat je je smartphone helemaal moet opladen tot 100%. Wij raden je aan om je smartphone de eerste keer 5 tot 6 uur op te laden, ook al staat er na een paar uur al dat je smartphone op 100% zit.

10 minuten opladen, kan dat kwaad?

De meeste smartphones beschikken over een Lithium-ion-batterij. De batterij werkt op basis van laadcycli. Eén laadcyclus is doorlopen wanneer 100% van de batterijcapaciteit is verbruikt. Dit is ongeacht het aantal keer dat je de batterij tussendoor oplaadt. Het kan dus geen kwaad om je batterij even tussendoor in de oplader te steken.

Stoppen met opladen voor de 100%

Je hebt niet altijd de tijd om je batterij voor de volledige 100% op te laden. Richt dit schade toe aan je batterij? Nee. Met de Lithium-batterijen is dit niet meer nodig. Het maakt voor de batterij niet meer uit of je de telefoon nu bij 100% of bij 80% loskoppelt van de oplader.

Kan ik mijn telefoon in de oplader laten zitten als deze 100% opgeladen is?

Je kan gerust je smartphone een hele nacht in de oplader laten zitten. Dit kan geen kwaad voor je batterij. De meeste opladers die meegeleverd worden bij je smartphone sluiten namelijk zelf de stroomtoevoer af bij 100%. Pas wel goed op bij andere opladers. Deze beschikken niet altijd over een automatische stop wanneer de accu volledig geladen is. De kans bestaat dat deze opladers te warm worden. Dit beschadigt je smartphone.

Kan ik mijn smartphone gebruiken tijdens het opladen?

Het kan voor je accu geen kwaad om je smartphone te gebruiken terwijl deze in de oplader zit. Het enige nadeel dat je zal ondervinden is dat de smartphone wel meer tijd nodig zal hebben om op te laden. Let wel op voor mogelijke verhitting van je batterij. Lees hier meer over op ons forum.