Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:46

Roodvos schreef:
Citaat:
De juiste code zou RAL 1013 zijn.

Als ik mij niet vergis wordt er nu bij mij gesausd met o.a. ral 1013. Die heet dan pearl white.
Is echt een hele mooie warme kleur. Maar niet te donker.
Komt bij mij in de hal en trapgat, toilet, bijkeuken en overloop.

Ral 1013 is inderdaad parelwit, een creme-achtige kleur. Wel mooi.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:48

Martine schreef:
Heb namelijk deze kandelaar gekocht en daar gaan er zoveel op _O-
Nou moet m nog binnen krijgen :=

[ [url=m/Yvv6zm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou die kandelaar is wel binnen maar er is 1 deel afgebroken. Was zeer slecht verpakt. Gewoon los in een (wat te kleine) doos gestopt. Zat verder geen enkele bescherming (kranten of plastic oid zodat hij niet kon schuiven) om… -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:31

Martine schreef:
Martine schreef:
Heb namelijk deze kandelaar gekocht en daar gaan er zoveel op _O-
Nou moet m nog binnen krijgen :=

[ [url=m/Yvv6zm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou die kandelaar is wel binnen maar er is 1 deel afgebroken. Was zeer slecht verpakt. Gewoon los in een (wat te kleine) doos gestopt. Zat verder geen enkele bescherming (kranten of plastic oid zodat hij niet kon schuiven) om… -O-

Nah, wat kak :\. Neem aan dat je m terug doet? Ga je er opnieuw bestellen?

Martine

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:32

Was via Marktplaats -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:39

Ik heb eindelijk nieuwe sierkussenhoezen die ik mooi vind, en die niet een rib uit m'n lijf kosten :=.

Ik was op zoek naar wat neutraler en beetje dezelfde kleurstelling:

Afbeelding

Het beige kussen links heeft ook een bladprint, die valt op de foto helaas weg. Ik zoek alleen nog een mooie lamp, maar weet echt even niet waar ik naar op zoek ben. Wie weet is het een gevalletje, loop er tegenaan.

Ook hebben we een geweldige nieuwe mand om het haardhout in te doen <3. Ook verbergt ie het verlengsnoer. En er past voor drie dagen aan hout in :D.

Afbeelding

En ik heb wat lopen rommelen met ons aanzicht bij de televisie. Mooie nieuwe vaas gekregen, toffe kandelaars met led-kaarsen gekocht, wat fröbeltjes weggehaald.

De mand dient als opberger, wat ik ideaal vind. De cozy cave ligt niet altijd daar, alleen als de zon erop staat. Dan moet de Weim zonnebaden :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:40

Martine schreef:
Was via Marktplaats -O-

Ah balen... Kan ie gelijmd worden? En dan met goudverf de naad bijwerken?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:54

Oh wat balen van die kandelaar! :oo Echt zonde als het zo slecht verstuurd wordt.

San, jouw huis <3 Vind heel veel ruimtes van jou prachtig! Dit ook weer, ziet er heel gezellig uit en die plant maakt het echt af.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:07

_San87_ schreef:
Martine schreef:
Was via Marktplaats -O-

Ah balen... Kan ie gelijmd worden? En dan met goudverf de naad bijwerken?

Dat hoop ik. Ga het in ieder geval wel proberen :j

Mooie mand San. Fijn altijd dat ze wat kunnen verbergen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:12

Hhilde schreef:
Oh wat balen van die kandelaar! :oo Echt zonde als het zo slecht verstuurd wordt.

San, jouw huis <3 Vind heel veel ruimtes van jou prachtig! Dit ook weer, ziet er heel gezellig uit en die plant maakt het echt af.

Dank je wel <3.

Beb ook echt blij met de plant, een Sansevieria Whalefin. Ik hoop dat ie weer gaat groeien. Sinds we verhuisd zijn is ie bokkig, haha. Maar goed, ik begon met een blad, nu is t een heuze plant.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:37

Wat een mooie kussens! Waar heb je die vandaan? :D

_San87_ schreef:
Ik heb eindelijk nieuwe sierkussenhoezen die ik mooi vind, en die niet een rib uit m'n lijf kosten :=.

Ik was op zoek naar wat neutraler en beetje dezelfde kleurstelling:

[ [url=m/juMuGB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het beige kussen links heeft ook een bladprint, die valt op de foto helaas weg. Ik zoek alleen nog een mooie lamp, maar weet echt even niet waar ik naar op zoek ben. Wie weet is het een gevalletje, loop er tegenaan.

Ook hebben we een geweldige nieuwe mand om het haardhout in te doen <3. Ook verbergt ie het verlengsnoer. En er past voor drie dagen aan hout in :D.

[ [url=m/RrMccj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb wat lopen rommelen met ons aanzicht bij de televisie. Mooie nieuwe vaas gekregen, toffe kandelaars met led-kaarsen gekocht, wat fröbeltjes weggehaald.

De mand dient als opberger, wat ik ideaal vind. De cozy cave ligt niet altijd daar, alleen als de zon erop staat. Dan moet de Weim zonnebaden :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:34

Action :=. Behalve de achterste rechts, die had ik al.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:38

_San87_ mooi sfeervol zo!!! Ik zou denk ik persoonlijk wel de planken nog iets 'rustiger' willen hebben, je hebt er nu best wel veel losse voorwerpen op staan.

Jongens ik heb tips en voorbeeldplaatjes nodig. :D Hoe werken jullie de kattenbakken netjes weg?
Ze staan bij mij boven in de studeerkamer, ik zag al wel ideeën voorbij komen met een IKEA Hol opbergmand, maar daar passen geen 2 bakken in...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:16

Ja, ik wil inderdaad nog wat dingetjes weghalen. Maar dat betekent de planken schoonmaken, en dáár heb ik nog geen zin in gehad :)).

En ik weet nog niet precies wat ik weg wil halen. Een aantal dingen op de plank staan er strategisch (contactdoos) en er staan dingen met emotionele waarde/van betekenis. En ik stoor me er ook niet aan dat het voller staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:21

Kattenbakken wegwerken heb ik niet echt tips voor, wij hebben geen katten.

Kun je ze in een kast/dressoir wegwerken? Mijn schoonmoeder had dat. In de zijkant zat een luikje die in de bak uitkwam.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:25

Nou, zo........

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:08

xLoki schreef:
_San87_ mooi sfeervol zo!!! Ik zou denk ik persoonlijk wel de planken nog iets 'rustiger' willen hebben, je hebt er nu best wel veel losse voorwerpen op staan.

Jongens ik heb tips en voorbeeldplaatjes nodig. :D Hoe werken jullie de kattenbakken netjes weg?
Ze staan bij mij boven in de studeerkamer, ik zag al wel ideeën voorbij komen met een IKEA Hol opbergmand, maar daar passen geen 2 bakken in...

Je hebt van Ikea de Smastad speelgoedkist/lade kast zegmaar. Ik denk niet dat je het er met 1 redt, maar misschien 2 naast elkaar? Ik heb wel eens een beter voorbeeld voorbij zien komen, maar met dit plaatje heb je een beetje een idee wat ik bedoel:

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:26

Dat hebben wij gedaan met een andere kast van IKEA, Brimnes! Zo konden we op de planken erboven nog spullen kwijt. Staat wel maar 1 bak in maar wel ruimte over en misschien is er nog wat slims te verzinnen met de twee ‘verdiepingen’. Incl magnetisch bewegingslampje :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:28

Hoi Bokkers,

Mijn plan was eerst om het parket in mijn nieuwe huis op te (laten) schuren en opnieuw te (laten) lakken.
Nu adviseerden vrienden van mij dit niet te doen omdat hier flink wat tijd en geld mee gemoeid is. Daarnaast is het ook niet zeker of het schuren en lakken goed uitpakt.

Zij raadden aan om er een mooi laminaat overheen te leggen als ik toch een houten vloer look wil. Ik vind zelf visgraat mooi en zag dat dit ook in laminaat beschikbaar is om zelf te leggen.

Iemand ervaring met een soortgelijke overweging? Ervaring met parket schuren en lakken (tijd, geld en resultaat) of het leggen van visgraat laminaat? Wat zijn zaken om rekening mee te houden?

Ik investeer nu nog niet in een dure vloer, omdat het in mijn lijn der verwachting ligt dat de benedenverdieping over een aantal jaar verbouwd wordt. Het gaat nu dus puur om het netjes opfrissen van de huidige (parket) vloer.

Huidige vloer
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:36

Ik zou het schuren en olieën. Dat kun je gewoon zelf doen. Bij de bouwmarkt een vloerschuurmachine huren, alles schuren, stofvrij maken en vervolgens olie erop. Mijn ouders deden hun teak vloer altijd zelf, dat is echt goed te doen. Olieën moet je wel herhalen, 1x per jaar oid. Schuren is eenmalig.

Met lakken heb ik geen ervaring.

Het kost je een paar dagen, maar is denk ik de goedkoopste optie. Ik zou zelf geen laminaat over een goed functionerende en houten parketvloer leggen. Doodzonde.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:43

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:49

Zelf schuren en lakken is prima te doen. Maar wel een best klusje.
De schuurmachine is zwaar en iets te lang op 1 plek resulteert in een deuk in je vloer.
Lakken moet wel met flink wat lagen, minimaal 3.
2x nu zelf gedaan. In ons eerste huis, waar het overigens prima was gelukt.
Waar we nu wonen ook zelf gedaan,maar we hebben niet voldoende afgelakt (of het was gewoon kl*te lak) want de vloer ziet er nu echt beschadigd uit helaas.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:03

Oke dus er zijn ook nog meer smaakjes dan alleen lakken, maar ook oliën dus. (Ik weet hier dus echt weinig van merken jullie wel) :')

Wat voor een kosten moet ik ongeveer denken?

De vloer is uit 92, nog nooit geschuurd en altijd geboend.

Morgen zal ik het ook eens mijn klusgrage vader voorleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:16

Denk dat de schuurmachine aan 100 euro per dag zit, ongeveer. Exclusief borg. Olie ligt eraan welke je kiest. Dat kan van 30 tot 200 euro gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:10

We hebben op dit muurtje urban taupe. Nou vind ik die kleur te donker voor de rest van de woonkamer. Heeft iemand tips voor een lichtere kleur die goed matcht met urban taupe?
Ik heb inmiddels 6 testers geprobeerd :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:25

Wat wil je precies, de lichte muren wat donkerder maken, of een compleet andere tint? Misschien is de ral 1013 een optie.

Mooie van taupe is dat het een natuurtint is, dat overal wel bij past.

(Was het een bewuste keuze de akoustische panelen niet tot aan het plafond te laten komen? Of komt er nog een sierlijst langs oid?)