bridgetF schreef:Gisteren gebeld met een makelaar daar we een leuk hoekhuis hadden gezien op funda.
Het huis stond er slechts een dag op.
Verteld de makelaar dat er al bijna 20 bezichtigingen aangemeld stonden.
Daar kwam nog eens bovenop dat na bezichtiging je een bod kon doen en dat er dan na afloop naar bod en de voorwaarden gekeken werden. Omdat we nog een huis te verkopen hadden, had het geen zin om te kijken, omdat er ook al vele een bezichtiging hebben gepland die wel al hun huidige huis hadden verkocht.
Dit gaf meer zekerheid naar verkoper. Dat snap ik wel, maar vind het maar een rare manier van verkopen.
In deze tijd kun je toch geen risico nemen om eerst te verkopen en dan te kopen, dadelijk zit je zonder huis. Vind maar rare voorwaarden om tot een bezichtiging te komen. Ik hoor juist van menig makelaar dat in deze tijd nu heel normaal is om eerst te kopen en dan te verkopen.
Ik heb de mensen wel gevonden op facebook waar het huis van is en overweeg ze een mail te sturen en te vragen of het hun eis is of die van de makelaar.
Zo werkt het hier in Randstad al een aantal jaar. Vanaf denk 2017 zeker binnen bepaalde prijsklasse (zeg tot 300.000 ongeveer). Het is als koper erg lastig.
Ik zit nu zelf midden in het verkoopproces van mijn appartement en morgen om 12.00 uur hoor ik hoe en wat
Wel erg fijn als het verkocht is / als er een goed bod ligt want dan is er ook geen gedoe meer met de overbruggingshypotheek. Die is nog steeds niet rond voor de aankoop van mijn nieuwe huis.
Er is hier vrijwel niemand die eerst verkoopt en dan koopt, want dan heb je grote kans dat je tussentijds moet verhuizen naar een huurwoning. En laten die huurwoningen hier gewoon totaal onbetaalbaar zijn / ze zijn er gewoon niet. Er is hier echt sprake van woningnood... gemiddelde huurwoning (woning) kost 1200 - 1500 Euro huur, appartementen zitten rond 850 - 1200, en dan heb ik het over kale huur. Maar nogmaals zie er maar eens een te krijgen. Dat is geen doen. Met dan ook nog borgsommen van vaak 3x de huur plus idiote eisen aan inkomen.
@Kimmel top dat het rond is!
@Vireye wat vervelend
maar gaat vast wel goedkomen uiteindelijk!