Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:30

Ik heb pas dichtgebouwde ramen... :Y) Plissé bouwt de boel niet dicht :n

Mensen hoeven niet te zien wat voor tv ik heb en of het een paasei in huis is of niet. En het gaat met name om dat eerste. Er wordt nogal wat gevonden in een dorp :Y)
Vind het ook altijd heel erg onrespectvol om bij mensen naar binnen te gluren. Dus ik zorg ervoor dat ze dat bij mij niet doen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:36

topsylover schreef:
Als iemand het persoonlijk opvat dan is dat diegene zijn eigen probleem. Ik vind het een afschuwelijke trend om je ramen maar compleet dicht te bouwen en vroeg me af waarom mensen dit deden.

Omdat ze het mooi vinden :)* .

Ik heb zelf ook plisségordijnen (wit) en wil nooit meer anders _O_.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:41

Wij hebben door Veneta ook plissé in laten meten, het heeft heel veel voordelen maar ik twijfel toch nog of ik het wil laten zetten. Het praktische heeft me in ieder geval wel overtuigd (boven en onder licht reguleren, het kan op een kiepraam gezet worden, dubbelwandig dus houdt veel warmte tegen), maar ik twijfel nog bij onze ramen. Iemand een mening? Ze zouden dan wit worden, ongeveer dezelfde kleur als de kozijnen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 15-09-19 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:42

Ach ieder z'n smaak toch. Dat hou je toch, dat de een het mooi vindt en de ander niet.

Ik vind de raamdecoratie ook niet zo, maar je zithoek/woonkamer wel <3 kan zo in een magazine!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:47

Gave ramen PabloBokt!!! <3

Snap dat je er iets voor wilt, maar ik begrijp ook dat het heeeeeeel moeilijk is... Met plissé haal je wel de charme van je ramen/kozijn af... Maar dat doet al het andere ook :Y)
Ik moest meteen denken aan het penthouse van de Vanderwoodsen's in Gossip Girl... Misschien kan je met penthouse op Pinterest wat ideetjes op doen?

Al vermoed ik dat het daar veelal gaat om vitrages...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:50

Plissé kun je ook in het kozijn hangen, als in, enkel t glas bedekkend. Denk dat dat de beste optie is, als je wat voor je ramen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:16

topsylover schreef:
Ik heb even een oprechte vraag over mensen met die plisségordijnen zoals hierboven.
Wat vinden jullie zo mooi aan een zwarte balk midden over je raam die alle uitzicht blokkeert? Ik krijg er een beetje een crimineel gevoel van, zo'n zwart balkje voor je ogen. :=

Bij mij voorkomt het inkijk vanaf de bovenverdiepingen achter mijn huis. Onderdoor kan ik mijn tuin wel inkijken vanaf de bank en bovenlangs zie ik de lucht, dus veel meer licht dan bijvoorbeeld bij rolgordijnen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:25

Hoe warm word het in de zomer Pablo? Anders zou ik wel voor iets gaan wat lichtverduisterd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:27

Wij hebben in de woonkamer gordijnen voor de sier hangen. Maar wonen dan ook in buitengebied boven een schuur, dus geen inkijk. In een rijtjeshuis zou ik echt wat ophangen.. vreselijk om savonds in een vissenkom te zitten vind ik persoonlijk :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:30

_San87_ schreef:
Plissé kun je ook in het kozijn hangen, als in, enkel t glas bedekkend. Denk dat dat de beste optie is, als je wat voor je ramen wil.

Ja, dat was inderdaad ook het idee. Er komen dan 3 plissé gordijntjes, 1 per raam en bedekken het kozijn niet; ze vallen als het ware in het kozijn waardoor het een geheel zou moeten worden. Vandaar ook voor een gelijkende kleur gekozen. Vooral ook voor het kiepraam praktisch, daar kunnen ze namelijk de plissé vastklemmen aan het kozijn zodat de plissé tegen het raam aan blijft als we het raam kantelen of openen. De onderste ramen worden sowieso niet bedekt, omdat de katten dan niet meer naar buiten kunnen kijken als we niet thuis zijn en we bang zijn dat er nageltjes in eindigen :Y)

@Janine1990 ja, gaaf zijn ze he <3 ben er helemaal verliefd op geworden gelijk toen we hier kwamen wonen. Maar ze zijn inderdaad erg moeilijk om te "behangen". Vooral omdat we het uitzicht voor onze katten niet willen beperken en de onderste ramen dus vrij willen houden. Die vermaken zich namelijk kostelijk met alles wat er voorbij komt op straat :+

@Wesco het wordt hier aardig warm omdat de ramen op het zuiden staan, momenteel is het hier binnen 26 graden. Verduisterend hebben we een moment overwogen maar dat willen we liever niet, omdat we de lichtinval in onze woonkamer prachtig vinden en dat niet willen wegnemen. Daarom is uiteindelijk de keuze voor plissé gevallen omdat dit door de dubbelwandigheid veel warmte tegen schijnt te houden, ondanks dat het niet verduisterend is. Tevens daarvoor gekozen omdat we de lichtinval goed kunnen reguleren, wat prettig is in verband met de televisie waar nu erg veel licht op valt.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:31

Ik wil ook plisse gordijnen, vind het juist heel erg mooi staan <3

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:32

Ander leuk interieurdingetje, onze nieuwe custom design krabpaal gisteren opgehaald <3 eindje voor gereden maar ben er zo verliefd op!

Afbeelding

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:45

:')
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 15-09-19 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:59

Verkeerde topic?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:02

xPabloBokt schreef:
...Daarom is uiteindelijk de keuze voor plissé gevallen omdat dit door de dubbelwandigheid veel warmte tegen schijnt te houden, ondanks dat het niet verduisterend is. ..
Ik hoop voor je dat het idd werkt, want als de warmte op de ramen staat zal dat toch doorstromen naar binnen.
Wil je het binnen koeler houden zul je dus iets aan de buitenkant moeten doen om de zon van het glas te houden bijv. buitenjaloeziën.
Ik heb van 12 tot ie ondergaat zon en ben blij dat ik nu al een paar jaar die buitenjaloeziën heb met de afgelopen temperaturen van 35/40 graden.
Voordeel is dat je ze zo kunt kantelen als jij wilt en dus de lichtinval regelen. Met overburen werkt het ook perfect tegen inkijk :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:07

Melia schreef:
Relaxed schreef:
Hebben jullie ervaring met spackwerk over sauzen? Ik had vanavond contact met de stukadoor en vroeg naar de kleuren. Hij raadde aan om het gewoon te sauzen na het spacken ivm de kosten.. Is dat niet een beetje zonde?

Wij hebben ook gesaust nadat de stukadoor geweest is. Zie het probleem niet zo goed? Het ziet er prachtig uit al zeg ik het zelf.

Bij ons gaat de stucadoor het verven na het stucen. Stuc op kleur raadde de stucadoor af, ik ben alleen vergeten waarom :+

Heel gaaf gedaan die muur, en goed passende decoratie ook, temptation!
Magda, Heb je nog een plank laminaat over? Misschien dat je daar dan eea op kan testen wat hier genoemd wordt. Anders degene die het afgeplakt heeft eens vragen?
Mooie lamp Detroit! Waar heb je die vandaan?
@majabeestje: ik had pvc tegellook/betonlook in m'n oude keuken. Zag er erg goed uit, die van mij was echter wel heel kras gevoelig. Dus ik zou dat zeker testen.
@kletskoekje, héél gaaf! Waar hadden ze die?
@denise_storm, daar heb ik voor mijn vorige huis wel naar gekeken, maar nooit gekocht. Ziet er erg goed uit zo!
@topsylover: ik vind het vooral mooi dat niet m'n hele raam dicht hoeft, en ik toch niet recht naar mensen op straat staar. Zonder gordijnen vind ik raar, en klassieke gordijnen moeten meteen helemaal dicht = donker en saai.
@pablo wat gaaf! Waar heb je die gekocht?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:07

KletsKoekje schreef:
Gisteren op pad geweest voor een vloer.
Beneden wordt het een visgraat pvc vloer, vrij licht qua kleur aangezien we zwarte deuren en keuken krijgen. Helaas geen foto want de batterij van mijn telefoon was leeg..

En een super gave eettafel gezien. Wel aan de prijs.. Maar ben verliefd! We moeten even kijken tegen die tijd maar denk wel dat dit het gaat worden. [ [url=m/C9dRSY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZiRacZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kletskoekje, volgens mij hebben wij dezelfde smaak :)
Ik vind het een super mooie tafel, heel stijlvol. En door de zwarte zijrand en de zwarte poten vind ik een houtlook vloer, zelfs met visgraat motief, denk ik geen probleem. Er zit een buffer tussen.

Edit: ik lees nu ook over een kleed, dan lijkt het me helemaal geen probleem.

Ook de zwarte keuken en deuren klinken goed. Plaats je foto's als het klaar is?

Oh en ik zou graag weten waar de tafel te koop is :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 15-09-19 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:08

Relaxed schreef:
Verkeerde topic?

:') oeps

Rare is dat ik wel in het goede topic aan het typen was.
Dus hoe dat verhaal nou hier kwam?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:09

DubbelDun schreef:
xPabloBokt schreef:
...Daarom is uiteindelijk de keuze voor plissé gevallen omdat dit door de dubbelwandigheid veel warmte tegen schijnt te houden, ondanks dat het niet verduisterend is. ..
Ik hoop voor je dat het idd werkt, want als de warmte op de ramen staat zal dat toch doorstromen naar binnen.
Wil je het binnen koeler houden zul je dus iets aan de buitenkant moeten doen om de zon van het glas te houden bijv. buitenjaloeziën.
Ik heb van 12 tot ie ondergaat zon en ben blij dat ik nu al een paar jaar die buitenjaloeziën heb met de afgelopen temperaturen van 35/40 graden.
Voordeel is dat je ze zo kunt kantelen als jij wilt en dus de lichtinval regelen. Met overburen werkt het ook perfect tegen inkijk :)

Helaas huren wij en mogen wij geen aanpassingen aan het exterieur van het pand doen (appartementencomplex) zonder toestemming van de VVE -O- en het is ons ook een beetje te veel van het goede om daarin te investeren aangezien het een huurhuis betreft. Raambekleding voor het hele huis aan de binnenkant kost al ruim 1300 euro. Dan schaffen we liever een mobiele airco aan die mee kan naar het volgende huis.

@imd gevonden via de marktplaats op Facebook! Het is een particulier, een mevrouw die deze dingen zelf maakt voor (vind ik) een behoorlijk zacht prijsje. Haar 'bedrijfje' heet catsz.design :) ze maakt ook catnip speeltjes, hangmatten (ook op basis van boomstammen) en tipi holletjes.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:24

@ Denise_Storm

Sentimo ken ik al, ik vind het een mooie uitkomst voor radiatoren, die ik over het algemeen gewoon lelijk vind. Voor alle radiatoren dus :)

Je creatie van hout om dingen op te hangen ga ik onthouden, een heel leuk idee.

Van plissegordijnen houd ik niet, maar in combi met je gordijnen vind ik het beeld echt heel anders. Dat maakt het voor mij af. Over het algemeen vind ik plissegordijnen altijd een beetje "zielig" kijken. Helemaal met die touwtjes.

Let op: ik heb het over de gordijnen, niet over de bokkers erachter!!!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:24

ClaudiaHS schreef:
Relaxed schreef:
Verkeerde topic?

:') oeps

Rare is dat ik wel in het goede topic aan het typen was.
Dus hoe dat verhaal nou hier kwam?

Dan heeft het bokt databeest de hik :')
Nee serieus
Af en toe gebeurt dat gewoon , door de Jaren heen word Er zo af en toe een topic op forumzaken over geopend en Er is eigenlijk nooit een oplossing voor bedacht of een aanwijsbare oplosbare Oorzaak voor gevonden
Meestal is het gewoon grappig (soms minder handig)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:45

Hier ook plissegordijnen, mijn voortuin is wel 90cm breed en m'n bank staat bij het voorraam, dus giga inkijk :)
Heb wel witte trouwens :)
Aan de achter zijde heb ik geen gordijnen, maar dit:

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:06

MamaMiesje schreef:
DTV:

Wij interieurjunkies zijn natuurlijk ook Pinterestjunkies, dus weet één van jullie of je op je bord ook plaatjes kan verwijderen? :o?

Jazeker.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:29

MM dat kan inderdaad door naar je bord te gaan en te bewerken.

Zag een hele mooie tafel voorbij komen <3

Onze gordijnen zijn (worden) ook vooral decoratie /aankleding
Wij hebben luiken die op een gegeven moment dicht gaan, wij hebben absoluut geen inkijk maar ik vind het geen fijn idee.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:37

imd schreef:
Mooie lamp Detroit! Waar heb je die vandaan?

Thanks! Ben er heel blij mee!

Hij komt van straluma af *D