Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:15

Dat hoort bij de plantengekte *\o/*

Hier mijn bloempje, zo schattig :+:

Afbeelding

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:19

Ik app zelfs foto’s van nieuwe bladeren naar iedereen die maar wilt (en niet wilt dus). Vriend kijkt me ook telkens weer zo aan >;) als ik weer sta te wijzen en planten onder zijn neus duw :=
Dus nee, niks raars aan!

Gaaf hoor die planten allemaal zo hanafubuki. Ik wil ook een stippen begonia <3

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:22

Ik heb 1 plant.. die geeft continu bloemetjes. Dus mn vriend moet elke dag komen kijken :')

Vind ie gelukkig wel leuk..

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:28

Ik weet niet hoor iedereen over de sanseveria's maar ze trokken mij nooit zo. Misschien toch een keer een kans geven. ZZ plant en rubberplant net zo, misschien vind ik volle planten gewoon mooier :')

Ohja hangplanten! Die kunnen er nu ook komen <3 Wil heel graag een erwtenplantje en het liefst variegata vind die zo enorm mooi. Eindelijk lekker uitbereiden, vind het ook heerlijk om ze te verzorgen/om te potten en binnenkort ook de eerste douche (gaat verder met planten afstoffen)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:01

Laatst zette iemand hier een Anthurium in het topic met heel gaaf blad, zonder bloemen geloof ik.
Weet iemand hoe die heet? En kan je die gewoon in tuincentra krijgen? Hier bij de Tuinland hebben ze hem iig niet.

Edit, heb d naam al :D
Anthurium crystallinum of anthurium calinervium.
Laatst bijgewerkt door Loose op 19-04-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:03

hmmm sanseveria's zeggen mij ook helemaal niets :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:12

Loose schreef:
Laatst zette iemand hier een Anthurium in het topic met heel gaaf blad, zonder bloemen geloof ik.
Weet iemand hoe die heet? En kan je die gewoon in tuincentra krijgen? Hier bij de Tuinland hebben ze hem iig niet.

Was het die van mij? https://www.instagram.com/p/B-KR-ZjCxI2 ... _copy_link

Dit is een Anthurium Clarinervium, ze zijn online wel te krijgen voor relatief vriendelijke prijsjes.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:14

Emmaa_ schreef:
Loose schreef:

Was het die van mij? https://www.instagram.com/p/B-KR-ZjCxI2 ... _copy_link

Dit is een Anthurium Clarinervium, ze zijn online wel te krijgen voor relatief vriendelijke prijsjes.

Jaa die inderdaad! Ik ga even googlen. Ben echt een Anthurium fan, past mooi in de collectie :))

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:16

Wat een beauty Em!

Hier ook een sanseveria staan, maar heb er ook niet zo veel mee. Ik Ghana had ik er wel 2, die waren echt gigantisch, en een hele makkelijke plant in dat klimaat.

Gisteren een hele boel meters macrame besteld! Vrienden en family krijgen er allemaal 1 voor hun verjaardag komende tijd :') Vind het zulke fijne bezigheidstherapie.

We gaan zo meteen naar het tuincentrum, voor potgrond. Ik beloof niet dat ik zonder planten thuiskom :+ Vriend ziet de bui al hangen....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:20

Ik wilde gisteren naar het tuincentrum voor tuinaarde en compost (moestuin) maar ik ben op de parkeerplaats omgedraaid... Veel te druk en dus onverstandig. Ik ga het morgen middag nog eens proberen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:23

Ik heb 2 Sanseviera's. Het zijn niet mijn lievelingsplanten maar wel leuk en makkelijk.

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:31

Hier hebben ze een maximum aantal karretjes in gebruik bij het tuincentrum, viel me reuze mee eerder deze week qua drukte.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:26

black_kelpie schreef:
Hier hebben ze een maximum aantal karretjes in gebruik bij het tuincentrum, viel me reuze mee eerder deze week qua drukte.

Ja hier ook, en die worden netjes ontsmet en uitgedeeld. Maar zag toch iedereen zich ophopen aan het begin van de winkel...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:31

Hier viel het gister ook erg mee qua drukte, ook bij de ingang. En inderdaad max aantal karretjes die ontsmet werden voordat je er 1 mocht pakken.

Ging gister potjes halen voor m'n nieuwe plantjes, stond ineens deze ook zomaar in m'n karretje. Vind ze zo schattig. :D
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:33

Leuk Mandarijn! Ik vind een hangplantje tegen een donkere kast altijd erg mooi :)

Tutti_Frutti, wat voor touw gebruik jij voor macrame? (En anderen?)

Ik kreeg net een update (in filmpjesvorm _/-\o_ ) van mijn huisgenootje dat mijn twintig kleine plantjes op mijn studentenkamer allemaal nog leven *\o/* Het screenshot doet ze geen recht, want normaal staan ze leuk naast elkaar op de vensterbank, kasten en raamkozijnen, maar ik deel hem toch even!
Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:02

Ik heb ook helemaal niets met sanseverias (ik heb ze wel, de eerste plant die ik niet dood gemaakt heb :+ ) maar moet zeggen dat er tegenwoordig wel mooiere versies van gekweekt worden! Die gele zoals Loose heeft vind ik dus echt heul lelijk :') Maar samurai dwarf vind ik wel leuk, en de lichtere, bijna blauwe sanseverias zoals Whale fin vind ik ook wel oke.

Tutti frutti, waar heb je touw besteld? :)

Wat fijn dat je planten nog leven Irlijn :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:21

Yaay wat fijn Irlijn!

Ik vind de Sanseverias echt helemaal niks helaas. Vind hem niet mooi of zoiets :'). Niet mijn plant. Maar dat hoeft ook niet.

Mijn vriend liet mij alleen naar de Intratuin gaan om een plantje voor mijn schoonzus te kopen.... ja dat gaat dus mis. Oooops wij zijn een Scindapsus Marble Queen (Epipremnum) rijker. Hopelijk gaat hij het daar goed doen, hij heeft daar namelijk wel een uurtje direct zonlicht... Even afwachten
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:51

Ach fijn dat ze nog leven!

Die hierboven is ook leuk!
Het is dat ze hier al zeuren dat ik zoveel planten heb... :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:56

Loeky01 schreef:
Yaay wat fijn Irlijn!

Mijn vriend liet mij alleen naar de Intratuin gaan om een plantje voor mijn schoonzus te kopen.... ja dat gaat dus mis. Oooops wij zijn een Scindapsus Marble Queen (Epipremnum) rijker. Hopelijk gaat hij het daar goed doen, hij heeft daar namelijk wel een uurtje direct zonlicht... Even afwachten
[ [url=m/jJgySN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een epipremnum :j die kunnen wel tegen een uurtje direct zonlicht :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:25

Prachtige epipremnum hier boven!!

Wat fijn dat alle plantjes het nog zo goed doen, mooie collectie en wat om naar uit te kijken als je weer naar huis gaat!

Ik heb besteld bij goedkoopstehobby.nl :') was het goedkoopst, pipoos vond ik best prijzig. Heb nu 4 kleuren touw, ringen en kralen besteld. Voor wat meer varieties! :D

Die strings of heart is echt gaaf, supermooie lang strengen al zeg!

Tessyke, ik wist niet dat die bloemetjes gaven! Hoe krijg ik die ook?! :')

Hier vandaag een uitstapje tuincentrum... dat liep natuurlijk compleet uit de hand. We wouden wat tuinplantjes, ter compensatie van de slechte bestelling van laatst. Hier kwamen we mee thuis...

Afbeelding

Voor binnen een erwtenplantje, een Heart of Strings (denk ik), en een Epipremnum Lemon <3
Afbeelding

Voor buiten kruiden, een gouden regen, kruisbessen, margrietjes, en nog wat kleine dingen.

En heel stel nieuwe potten! Aantal moesten nog gepot of omgepot, en nog wat extra voor plantjes die nog op de wishlist staan :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tutti_Frutti op 19-04-20 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:40

Volgens mij is dat kindje op moeders schoot, die jij string of hearts noemt.

Mijn planten mochten even buiten spelen terwijl ik het huis aan het schoonmaken was
Afbeelding

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:56

Aah kijk! Weer wat geleerd. Hij is heel roze, erg leuk!

Ze knappen er zo van op, even lekker zonnen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:12

Nee sorry foutje, het is een moederplant, lijkt op klinkt als :+ :')

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:24

Tomato tamato :+

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:52

Hanafubuki Ik zit in een app groepje met een paar vriendinnen die ook wel gek zijn van plantjes, daar worden blaadjes en bloemetjes ook heel enthousiast getoond :D

tessyke - Aah schattig! Ik heb die nog nooit met bloementjes gezien.

Manderijn - string of hearts is ook een van mijn favoriete plantjes hier. Ze groeien wel echt enorm snel, heb al meerdere keren kunnen snoeien.

xIrlijn - leuk die ewrtenplantjes! Hoe hou je die zo in leven? Bij mij ging die dood |(

Loeky01 - die is mooi! Hebben ze hier in tc helaas niet.

Tutti_Frutti - go big or go home! Die lemon is erg leuk, tc heeft die hier ook niet -O- net zoals een paar andere vrij normale planten die ik nog wil.

Sanvaserieas zijn mijn ding ook niet. Vind ze maar saai.

Afbeelding
Hier mijn kruiden rekje gemaakt van wat restant stijgerhout en ikea potjes

Eerste rij: chocolade munt, bieslook, bonte tijm
Onderste: Marokkaanse munt, peterselie, rozemarijn.

Zal binnenkort eens een rondje plantenfotos maken. Vind het leuk om te zien wat iedereen heeft <3