Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:53

Het viel mij ook al op bij producten als chips en rozijnen. Ben benieuwd!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:43

Ik hoorde hier toevallig eergisteren wat op het nieuwe. Sommige bedrijven doen het nu al, anderen wachten tot het nieuwe jaar.
Deels slim om het nu voor de feestdagen te doen want veel mensen kopen de producten toch wel en in januari willen heel veel mensen het weer zuiniger aan doen en zien dan ineens dat de bedragen bij andere winkels omhoog is gegaan.

Ik heb net een deel van de kerstboodschappen gehaald, tot nu toe netjes binnen het budget en nog maar een paar dingen nodig dus waarschijnlijk lukt het wel met dit budget.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:53

De BTW verhoging is maar een paar cent per euro, dat merk je nauwelijks.. maar de inflatie, vraag en aanbod, en extra kosten vanuit de landbouw, dat doet veel meer.

Hier nog 15 euro over deze maand, eens zien of ik daar de kerstboodschappen ook nog voor kan halen. Leuke uitdaging :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:58

Wat een rust hier

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:13

Voor vele een dure maand.

Voor mij zelf ook een dure maand, maar niet aan boodschappen.
Het riool zat begin van de maand bijna verstopt, dus deze hebben we laten vernieuwen. En in november had mijn shet koliek verschijnselen, op een zondag avond, de rekening van de da is ook betaald. Tevens krijg ik binnenkort nog de rekening van beide paarden vaccineren en gebitscontrole.
En we moeten voor ons bed ook nog eigenlijk een nieuw topmatras, daar wachten we maar even mee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:16

Zeker, decembermaand is geen goedkope maand.
Mijn auto moest ook voor een beurt en ben ook nog eens jarig in december.

Ik heb wel bijna het boodschappenpakket van Boni bij elkaar gespaard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:34

Wij hebben fijne financiële meevallers gehad. Een hele goede afsluiter van 2018!

Krijgen in januari ook nog ongeveer €300 terug van Engie.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:37

Fijn vec :)

Ik zag een paar nieuwe aanbiedingen van scoupy in de app staan. Verder inderdaad een dure maand. Ik hoop dat er begin januari weer goede aanbiedingen komen bij o.a AH, kan er weer het een en ander ingeslagen worden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:54

C_arola schreef:
Fijn vec :)

Ik zag een paar nieuwe aanbiedingen van scoupy in de app staan. Verder inderdaad een dure maand. Ik hoop dat er begin januari weer goede aanbiedingen komen bij o.a AH, kan er weer het een en ander ingeslagen worden.

Denk hamster weken om toch de mensen de winkel In de krijgen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:40

Klopt, ik zag het net in een email van AH staan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:23

Hebben jullie ook ervaring met www.thuisafgehaald.nl ?
Als kok zelf of als afhaler?

Ik heb me zojuist ingeschreven omdat ik het een erg leuk concept vind. Helaas is er momenteel niets in de buurt bij mij, maar wie weet.
En wie weet wil ik ooit ook eens wat gerechten delen/verkopen. Ik vind koken echt super leuk om te doen, maar als je maar alleen bent heb je vaak óf geen zin, of je maakt meteen een pan vol. Gerechten die niet in te vriezen zijn, zou je dan bijv. kunnen verkopen als er vraag naar is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:28

8nnemiek:
Hoe gaat jou Rotterzwam growkit??

Mijne is bijna vol, laatste weken ging het erg snel. Er vormen zich zowaar wat zwammetjes/trosjes die voorzichtig richting de zijgaten groeien :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:12

Die van mij is ook vol en staat al ruim een week op een lichte plek. Hier groeien nog geen zwammen, maar dat kan komen doordat het niet heel warm is bij ons thuis, dan kan het schijnbaar iets langer duren. Ik ben erg benieuwd!
Wat leuk dat ze bij jou al beginnen te groeien! Een flinke oogst zou leuk zijn :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:53

Bij mij is het ook niet echt heel warm, maar heb 'm in de vensterbank in de keuken staan. Daar iets onder zit wel een verwarmingsradiator, die heb ik niet altijd aan maar soms.

Als je ze even een "kick" wil geven, kun je de bak ook even een nachtje/dag in een koude omgeving zetten, zoals de schuur. Schijnt dat ze dan "in paniek" raken, en extra hard gaan groeien.
Dat stond in elk geval in de mails met tips en instructies.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:23

Vanaf 1 januari gaat de stappenteller van de Etos opnieuw in!
Je spaart voor extra spaarpunten. Altijd handig

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:29

Ik dacht er van de week al aan dat op 1 januari de nieuwe ronde ingaat.
Is het weer enkel punten dit keer?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:30

Schandalig en belachelijk trouwens, die btw verhoging op o.a. boodschappen van 6% naar 9%.
Gaat een heel stuk duurder worden dus {:)-:(

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:52

Wat het extra duur gaat maken zijn de prijsverhogingen die ze er extra tegenaan gaan gooien denk ik.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:11

JoyCiej007 schreef:
Schandalig en belachelijk trouwens, die btw verhoging op o.a. boodschappen van 6% naar 9%.
Gaat een heel stuk duurder worden dus {:)-:(

Das 3 procent. Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Met de inflatie erbij zal het misschien 5 procent zijn.

Voorbeeld: het brood wat ik graag eet wordt dan 6 cnt duurder. Tuurlijk, 100x 6 cnt is 6 euro, maar denk dat het echt wel mee gaat vallen. Ik ga niet hamsteten nu.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:19

Ik denk dat de prijzen zeker een stuk omhoog gaan maar dat komt omdat bedrijven de btw verhoging gaan gebruiken om de prijzen flink omhoog te kunnen doen. Dit was vorige week in het nieuws, daarin werden een kapper en een lunchroom geïnterviewd die de bedragen flink omhoog gingen gooien. Ik ga ervanuit dat zij niet de enigen zullen zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:19

Op 100 euro wordt het dus 3 euro duurder. Nadeel is dat veel bedrijven er een extra prijsverhoging bovenop zullen gooien denk ik, dat is vervelender.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:05

Dus weer opnieuw sparen met de stappenteller? Hoop dat het dit keer bij mij beter gaat met de punten bij schrijven, de vorige ronde is er 2 keer niets bijgeschreven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:44

Voor degene die het voor 1 persoon per week met minder dan 50 euro doen, zouden jullie mij een berichtje kunnen doen met een voorbeeld wat je dan per week haalt/eet? De komende maanden zal het enorm aanpoten worden om rond te komen, qua bezuinigen heb ik alles al gedaan denk ik. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:16

Voor mij alleen kom ik rond de 25 euro per week uit met boodschappen. Dat kán nog goedkoper, maar dat wil ik niet.
Ik haal wat er in de aanbieding is. Laatst had ik schoonzusje op bezoek, die was aan het daten met een jongen. Zij vond het verbazingwekkend dat hij eerder de AH folder erop nakeek en dan besloot wat hij ging eten. Voor mij is dat al jaren vaste prik. Natuurlijk eet ik ook wel eens een keer waar ik zin in heb, maar ik ben niet erg kieskeurig wat betreft dat ik die avond echt een bepaald gerecht MOET eten. Dus ik haal de aanbiedingen, doe lange niet dagelijks boodschappen en kook vaak voor meerdere dagen. De rest vries ik dan in of doe ik in de koelkast voor de dag erna. Ik eet vaak vegetarisch, dat scheelt ook een boel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:17

Is dat bedrag puur voor de boodschappen of ook andere kosten?
Ik heb nl €50,- per week voor boodschappen, hondensnacks, extraatjes etc en kom gemiddeld op €35,- à €40,- voor puur boodschappen uit.
Soepen en goulash maak ik per 3,5l (of meer), 2 porties eet ik gelijk (verdeeld over 2 avondmaaltijden), de rest vries ik per 1-2 porties in.
Pastasaus etc maak ik ook gelijk een grotere hoeveelheid van, pasta/rijst kook ik per portie apart.
Stamppotten zijn ook vrij goedkoop en makkelijk in te vriezen.
Ik koop vaak bij de aldi, in de aanbieding en/of met 30% sticker erop, soms koop ik een zooi groenten (denk aan champignons, paprika, uien, broccoli, mais, bonen/doperwten etc), combineer dat met aardappelen/pasta/eieren/vlees/bladerdeeg (of quichedeeg) en maak daar de hele week gerechten mee (lasagne/pasta, soep, pizza, quiche, agv, salade, wraps etc).

De huishoudelijke producten probeer ik te spreiden, dus bijv de ene week wasmiddel, de andere week wasverzachter, dan weer toiletpapier, een volgende keer allesreiniger etc en wanneer je eens een bedragje over hebt gelijk wat inslaan of dat bedragje in een potje stoppen voor een krappe week.