Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:13

Ben benieuwd naar de foto's doubtless

Morgen word onze pvc vloer geplakt en dinsdag komen de bank en eettafel etc :):)
Zo spannend
Levering dinsdag ochtend tussen 7 en 10 dus morgen bed over sjouwen voor eerste nachtje :z

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:19

Annet_Dottie schreef:
Even een ander vraagje, waar shoppen jullie het liefst voor huis inrichting spulletjes? Dus sierkussens, kleedjes, maar ook voor een nieuwe bijzettafel of iets dergelijks?
Action, kwantum, ikea enz heb ik al wel op m'n lijstje verder is het een beetje te lang geleden voor me, dan ga ik deze week even een rondje stad doen :)
Voornamelijk Karwei, maar in de bouwmarkt kom je soms superleuke dingen tegen! En natuurlijk woonwinkels waarbij je je meer kan richten op accessoires. Tuinwinkels ook inderdaad.

Iemand ervaring met gedroogde berenklauw bloemen? Ik wil er van de week een aantal gaan plukken en drogen voor decoratie in huis. Vind ze erg aansprekend!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:09

Lekker vooruitzicht Duplo!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:29

Trendhopper, Pronto, Leenbakker, Loft17, Loods5, Woonexpress, Marktplaats.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:39

noviceh schreef:
Iemand ervaring met gedroogde berenklauw bloemen? Ik wil er van de week een aantal gaan plukken en drogen voor decoratie in huis. Vind ze erg aansprekend!

Doe je voorzichtig? De brandwonden die berenklauw kan veroorzaken zijn echt niet leuk! :=

Verder geen ervaring, maar vond wel deze informatie

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:03

Ja ik heb ook eens gedroogde berenklauw in huis gehad.
Gedroogd kunnen ze weinig kwaad.
Vond ze wel beetje breekbaar en in het begin vielen ze uit.
Ik had ze met spuitlak wit gemaakt was wel erg leuk.

Edit. Je kunt beter even wachten totdat ze zelf zijn gedroogd ivm blaren idd.
Gedroogd zijn ze gewoon aan te raken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:20

Thnx voor de adviezen!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:46

Vloer ligt <3
Afbeelding
Nog steeds zo verliefd, neef heeft heel secuur gewerkt en was wat langer werk dan hij had gedacht maar vind het echt zo mooi!

Stuk bij de put had gewoon veel tijd nodig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:58

Gaaf Duplo!!!

Wat hebben jullie voor verlichting in je badkamer?
Ik heb een kleine badkamer:
Afbeelding

En dit zit boven de spiegel:
Afbeelding

Gewone halogeen spotjes dus, maar die dingen worden zó warm!
Ik heb nog een make up spiegel gekocht, want op deze afstand kan ik écht geen mascara opdoen...

Ik dacht voor aan het plafond aan een rond ding met niet meer dan twee spotjes (led uiteraard), want ik ben wel flink wat licht gewend in de douche. En dat is ik nu, op dit moment hangt er een losse spaarlamp :') Want ik kom er nog niet echt uit. :+
Spotjes in het plafond zijn geen optie.

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:08

gewoon de led versie bij ikea kopen voor in de wastafel ipv die hallogeen.

Wij hebben op het plafond een badkamerlamp van de gamma. En hebben verlaging langs de kans gemaakt, waar naast spotjes ook de leidingen door lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was richting het einde van de verbouwing. Op het houtpaneel zit nu nog een witte radiator en gelijk rechts van de deur de glazen douchewand (ruimte is 2x2,3m).Ik kom er nu achter dat ik schijnbaar geen foto heb van dat het af is.... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:14

Ik wist niet dat Ikea die dingen ook in Led had, maar dat is in ieder geval al fijn om te weten! Want ik heb zo niet echt een idee voor iets anders daarboven. Dit ding is dus ook van Ikea? Want nadeel is wel dat hij niet zo RVS is als hij lijkt...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:27

Wij hebben dimbare spotjes in de badkamer.

Gedroogde berenklauw heb ik in de woonkamer staan. Sinds de kerst en nu begint ie uit te vallen

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:53

Hier ook spotjes in de badkamer dus kan je verder ook niet echt helpen

Bed staat dus nu lekker ff in de tuin zitten en vannacht eerste nacht in het nieuwe huis *\%/*

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:14

Wij hebben deze lamp in de badkamer, geeft veel licht en oogt (vinden wij) sjiek:

Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:17

Dat is idd een hele mooie lamp!
Bij ons komen er hoogstwaarschijnlijk spotjes.

Afgelopen weekend tegels uitgezocht voor de badkamer, hal en keuken, laminaat besteld voor de bovenverdieping en woonkamer en ook nog de keuken besteld! *\o/*

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:22

Hoi allemaal!

Ik kom even binnen vallen, wel nadat ik alle foto's in dit topic heb gezien natuurlijk! Zaten echt mooie woningen tussen. Alleen jullie wonen allemaal zo groot heb ik het idee haha. Ik sta eerste bij een super leuk nieuwbouw huurhuisje maar zou graag jullie tips willen wat betreft het indelen want ik zie eigenlijk alleen maar nadelen.. %)

Afbeelding

Ik kan dus kiezen uit 2 soorten woningen. 1 met het balkon op het zuiden (wel op de 2de verdieping jammer genoeg :') ) En op de eerste verdieping zijn er ook nog woningen vrij maar die hebben het balkon op het oosten. Anyway ik heb er dus een balkon bij en de deuren zijn volledig van glas waardoor de woning hopelijk aardig licht is. Iemand die met mij mee wilt kijken hoe ik het het meest tactisch kan indelen? Beginnend bij de slaapkamer. Zoals jullie zien is de slaapkamer behoorlijk klein en is er niet echt ruimte voor een kledingkast. Deze zal dan al in het techniek hok moeten maar daar komt gok ik ook mijn wasmachine. Het hokje in de hal zal dan voor opslag moeten dienen voor de stofzuiger en strijkijzer etc.

Zoals jullie op onderstaande foto kunnen zien is de woonkamer ook behoorlijk klein zodra er een hoekbank in staat.

Afbeelding

Heb de woning niet compleet kunnen indelen aangezien ik de formaten van de badkamer niet weet. Naast de hoekbank zal dan de koelkast moeten komen en dan is die kant vol. Ik denk erover om tussen de hoekbank en de koelkast een laag muurtje te maken met een stukje aanrechtblad erop zodat het wat meer afgezonderd is. Een eethoek is dus al geen optie gezien de ruimte en ik zie ook lastig in waar ik iets van een bureautje kwijt kan.. -O-

Ik kom nu misschien behoorlijk negatief over maar denk écht dat er wat van te maken valt maar weet nog niet hoe. Hoop dat jullie tips hebben!
Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 28-08-17 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:26

Welkom lovey_ou. Ik kan helaas je foto's niet zien.
Maar je hebt dus nog keuze waar je komt te wonen? Leuk zeg en ook spannend!
Ik woon op dit moment ook vrij klein en toch past er n hoop in huis. Dus met een beetje passen en meten zal t bij jou ook wel lukken toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:45

Wij hebben een plafonnière in de badkamer hangen (weet niet meer wie het vroeg), van mat glas. Gebruiken voornamelijk het spiegellicht :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:46

Wat hebben jullie als achterwand in de keuken?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:03

Heb de foto's aangepast Kenyada. Kon ze op mijn mobiel ook niet zien inderdaad.. Ja ik kan 'kiezen'! Je kan iedere week op 3 woningen reageren dus had op 3 verschillende gereageerd en stond bij alle 3 op nummer 1! :D

Denk dat jouw woning een stukje groter is als die van mij. Mijn keuken zit waar jou eettafel staat. Heb je al foto's van hoe het nu is ingericht? Ziet er wel mooi uit op je plattegrond!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:07

Is het een optie om ipv een hoekbank een kleinere bank te plaatsen?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:18

lovey_ou schreef:
Heb de foto's aangepast Kenyada. Kon ze op mijn mobiel ook niet zien inderdaad.. Ja ik kan 'kiezen'! Je kan iedere week op 3 woningen reageren dus had op 3 verschillende gereageerd en stond bij alle 3 op nummer 1! :D

Denk dat jouw woning een stukje groter is als die van mij. Mijn keuken zit waar jou eettafel staat. Heb je al foto's van hoe het nu is ingericht? Ziet er wel mooi uit op je plattegrond!

Jaaa maar dat is de nieuwe woning! Waar ik nu woon is een bovenwoning met 1 slaapkamer, kleine badkamer,hal en woonkamer/keuken. Volgens mij staan er in het vorige topic nog foto's van.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:19

@lovey_ou

Ik vind het wel meevallen met klein. Ik heb jaren op 25m2 gewoond (waar alles makkelijk in paste) en woon nu ietsje groter dan jij gaat wonen. Even goed nadenken over wat je echt nodig hebt en zo praktisch mogelijk indelen. Naar mijn idee is dit huis als eerste woning een paleisje (en dan ook nog nieuwbouw!). :D

De slaapkamer is door de deur naar de technische ruimte niet zo praktisch in te delen. Ik zou het bed zetten waar het nu staat, kies dan wel een bed van 1.40mtr. Dan heb je ruimte om een hoge kast in de hoek te zetten en dan kan de deur ook nog open. Zelfs met een bescheiden tafeltje naast bed, anders evt een plankje boven het hoofdeinde van je bed om je lampje en wekker etc op te zetten.

Woonkamer:

Rode ding is een wandrek. Dat zou ik flink groot en hoog kiezen. Haaks erop/erin een tafelblad met twee eetstoelen er bij. Dat is ook op een logische plek vlak bij je keuken en 'breekt' het zicht op je keukenblok een beetje. Verder aan de andere kant vd kamer een bank, evt iets breder dan dit. TV kan in je wandmeubel staan. Grijze dingen zijn bijzettafeltjes. Groene vierkantje optioneel een extra stoel.

Afbeelding

Eea is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak je hoeveel mensen gaat entertainen in je huis. Ik heb meestal niet meer dan 1 of 2 gasten te gelijk dus dan kom je prima weg met een eettafel met twee stoelen (opklapstoeltje erbij voor als je met z'n 3en bent). Een extra luie stoel (groene blokje) heb je ook niet nodig als je meestal toch maar weinig mensen over de vloer hebt etc.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:23

Iemand uit mijn vrienden kring stelde dat ook al voor inderdaad en dan met zo'n voetenbank pouf met een dienblad erop zodat je die eventueel aan kan schuiven zodat het een hoekbank wordt. Echter is dat niet helemaal mijn smaak. Wil eigenlijk helemaal geen tafeltje zodat het mooi open blijft. Denk dat een hoekbank wel weer een mooie toevoeging is als ik hem misschien spiegel. Zo gebruik ik de ruimte voor de deur ook zonder dat het veel licht inval wegneemt :)*

Wauw Ir111 kijk ik zou er zelf bijvoorbeeld nooit bij nadenken om daar mijn bank neer te zetten :') Dit zet dingen in een ander perspectief, dankjewel!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:09

:D

Zoiets bedoel ik met eettafel haaks op je wandrek. Visualiseer er even een heel wandrek omheen, daarin laat je een ruimte/gat vrij waar je zo een eettafel in schuift. Moet lukken voor weinig geld bij Ikea.

Afbeelding