[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:05

Janine1990 schreef:
Enorm bedankt Spekkie!!!

Graag gedaan :)
Ik heb het al eerder voor mezelf uit zitten zoeken, omdat ik benieuwd was hoeveel je nu uiteindelijk kwijt bent bij het kopen van een huis. Ik vind het nogal wat :o

ElizeVdS

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:04

Cayenne op zich wel al vrees ik at dat huis simpelweg niet bestaat voor ons budget.

Het enige dat dit huis mist is een ruimte om kantoor aan huis te hebben,althans de ruimte is er op zolder maar dat is met klanten ontangen niet ideaal. Tegelijk moet mijn eventuele bedrijf nog opgestart gaan worden en is loondienst niet uitgesloten.

Ander twijfelpuntje is de stad (Hardinxveld) die bekend staat als nogal Christelijk maar het gaat om een vrij groot compleet nieuwbouwproject dus dat is al anders dan de oude kern..

Onze wensenlijst is daarentegen heel pittig:
- ligging op het zuiden
- min 100m2 leefruimte
- speelruimte vlakbij voor de kinderen
- goede scholen
- woning liefst van na 2000 ivm hoogte en daarbij behorende ruimtelijke gevoel
- wijk moet ruim opgezet zijn
- liefst dus kantoorruimte/ontvangstruimte aan huis

Dit alles binnen zoekgebied Gorinchem/Utrecht/Rotterdam (iig boven rivier) en met een prijs van max 350.000 incl. eventuele kluskosten.

Laatste punten wat betreft hoogte/ruimtelijkheid van woning en wijk is iets dat we nu hebben en iets teveel aan gehecht geraakt zijn. Daarmee kom je wel direct uit op nieuwbouw en dat zie je terug in de prijs waarbij we moeten inleveren op ofwel de kantoorruimte ofwel de zonligging. Dan maar de zonligging nu kantoor immers toch nog een onzekere factor is en als het wel van de grond komt daar makkelijker een mouw aan te passen is.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:47

Het is dat het zo ver is Elize, anders had ik wel iets geweten voor je.

Hier nog steeds t zelfde stadium.
Iig aan de makelaar doorgegeven dat wij wel alles aan t bekijken zijn en dat hij 't moet laten weten als er nog serieuze interesse is.

Probleem is dat alles hier zo pokkeduur is.
Er zijn aan de rand van de "stad" (iig geen grootstad) hier gronden verkocht van 400m2 voor 195.000 mèt bouwverplichting :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:00

Sommige regios zijn idd idioot duur. Hier is het redelijk maar nagenoeg geen nieuw aanbod. In de afgelopen 6 weken is er geen enkel nieuw huis in de verkoop gekomen onder de 200000,00. Overigens nog niets gehoord van de makelaar. Nog een halve dag te gaan. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:14

Karuna, in welke regio zoek je ook alweer?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:14

Stalken die handel Karuna!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:20

Cayenne de exacte plaats houd ik liever prive.grofgezegd driehoek zuthpen, arnhem, doetinchem. Ben nu gericht met een woonplaats bezig. De plaatsen eromheen liggen me niet of de delen waar ik zou willen wonen vallen af ivm extreem veel berken bomen.

Janine ik kan wel stalken maar als makelaar verkopers niet te pakken kan krijgen valt er weinig te stalken, alleen is wel als dat ook niet lukt loopt voorbehoud af aanstaande zondag en effectief dus vrijdag eind van de dag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:22

karuna schreef:
Cayenne de exacte plaats houd ik liever prive.grofgezegd driehoek zuthpen, arnhem, doetinchem. Ben nu gericht met een woonplaats bezig. De plaatsen eromheen liggen me niet of de delen waar ik zou willen wonen vallen af ivm extreem veel berken bomen.

Janine ik kan wel stalken maar als makelaar verkopers niet te pakken kan krijgen valt er weinig te stalken, alleen is wel als dat ook niet lukt loopt voorbehoud af aanstaande zondag en effectief dus vrijdag eind van de dag.

Oooh ik dacht dat je de makelaar niet te pakken kreeg :+
oliebol man...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:42

Kantoor weer gebeld. Makelaar belt me vandaag op als goed is. Ben maar begonnen met kleuren. Boek heeft als ondertitel kleur jezelf kalm. Goed dat ik me toch al niet fit voel. Ben duf met kop vol snot waardoor druk maken toch al niet zo best gaat.Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:03

Pffff adviseur belde makelaar heeft hem gebeld. Onenigheid tussen de verkopers. Hij wil verlengen zij niet. -O- Hoor morgen ochtend uiterlijk of verlengd wordt of niet. Dan moeten er twee afwijzingen worden aangevraagd voor hypotheek die uiterlijk vrijdag daar moeten zijn. of verkopers proberen over te halen met een zekerheidsclausule. Man man nog een nacht afwachten. %) :=

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:24

Oke ik heb paniek wie kan mij helpen :') ik voel me zo dom en leek hierin

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:26

LinsxDot: ik zou gewoon je vraag stellen, denk dat iedereen in dit topic je graag wil helpen (voor zover we kunnen)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:31

Gisteren makelaar gehad over de vloer waar we goed gevoel bij hadden. Nu gaan we alles opknappen voor verkoop. Nu kwam zij met hypotheekadviseur alleen zag ik op de site een bedrag staan dat ik dacht :o is dat bedrag berekend met je nieuwe hypotheek of moet je dat zelf meteen overmaken? ( ik hou niet van verassingen en dit huis nu is overkocht van familie ging heel anders dan nu)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:36

Nou, prima vraag toch? Wij betalen als ik het nog goed weet binnenkort 1700e voor de hypotheekadviseur voor het regelen van een nieuwe hypotheek.

Ze heeft bij ons wel te maken met een gift, maar geen restschuld of het overzetten van een hypotheek. Evt overlijdensrisicoverzekering of levensverzekering kunnen we ook via haar afsluiten, dan wel voor meerprijs. Als t goed is kunnen we daar morgen naar vragen, dan gaan we weer.

Edit: we hebben laatst ook met de bank gesproken. Daar kost het advies ongeveer de helft, maar heb je dus alleen keuze uit hypotheek 1 of hypotheek 2 van bank x. Wat bank y en z bieden kijken ze niet naar. Kun je niet genoeg lenen voor hypotheek 1 of 2 is het verhaal dus ook afgelopen.

Edit 2: in een overzichtje hierboven over kosten koper ed kun je vinden dat een deel van het hypotheekadvies aftrekbaar is van de belasting. Ook kun je evt een deel meefinancieren met je hypotheek (max 1% van de koopsom)
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 19-04-17 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:39

Ja zij gaat voor ons kijken wat we min voor ons huis moeten krijgen ( event met restschuld als dat mogelijk is) en kijken wat we verder kunnen enz maar hoe gaat dat precies in ze werk met betalen enz?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:42

Ik kan me voorstellen dat ze dan bij jullie wat meer vragen, omdat dat wel wat uitzoekwerk is. Je zou evt een oriënterend gesprek aan kunnen vragen, bij sommige banken/adviseurs kan dat gratis.

Je kunt ook contact zoeken met je huidige hypotheekverstrekker. Je zou denken dat die je kostenloos kunnen vertellen wat bij verkoopprijs x de restschuld is en of je boetes moet betalen of dat je soepel kunt oversluiten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:59

Klopt ze komt idd eerst voor gratis orientatie gesprek! Het is 1200 euro valt opzich mee dus. Excl btw. Maar moet je dat zelf van je spaargeld overmaken? Of mee finacieren in je nieuwe hypotheek?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:01

Bij ons financiëren we het mee in de hypotheek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:01

het is toch voor de verkoop van je huidige woning?
Dan moet je dat zelf betalen.... Dat heeft niks met de financiering van je nieuwe huis te maken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:05

Liezel1 schreef:
het is toch voor de verkoop van je huidige woning?
Dan moet je dat zelf betalen.... Dat heeft niks met de financiering van je nieuwe huis te maken.

Nee het is voor nieuw huis! Dit huis gaat te koop maar het gaat voor namelijk om nieuwe hypotheek wat en hoe ( wel ivm oude hypotheek maar dat is logisch)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:06

Cayenne schreef:

Kijk duidelijk top stukje stress minder :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:08

Die 101% is niet van de koopsom maar van de waarde van de woning. Essentieel verschil :) Kan op hetzelfde uitkomen, maar de waarde kan ook hoger( = meer ruimte voor het meefinancieren van zaken) of lager ( = ellendig) uitvallen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:09

LinsxDot schreef:
Cayenne schreef:

Kijk duidelijk top stukje stress minder :')

hou je er wel rekening mee dat je ook nog een hoop andere kosten krijgt? Je kunt niet alles mee financieren.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:10

Cayenne schreef:

Kijk duidelijk top stukje stress minder :')[/quote]

hou je er wel rekening mee dat je ook nog een hoop andere kosten krijgt? Je kunt niet alles mee financieren.[/quote]
Dat weten we idd wel maar moet overzichtje maken maar zie door bomen bos niet meer haha.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:13

Ik kom even binnen vallen, wij hebben vorig jaar verkocht en gekocht, de financieel adviseur heeft toen helemaal voor ons berekend en uitgelegd welke kosten er waren en wat er in de hypotheek kon en hoeveel we dan nog zelf moesten inleggen, maakte een hele hoop duidelijk.
Vooral ook met eerst verkoop en eventuele restschuld is het fijn om alles door iemand die er verstand van heeft op een rijtje te laten zetten.