[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:04

We vinden Belgie erg prettig om te wonen . Ik vind de gezondsheidszorg hier zoveel beter.Ik zeg niet dat we het nooit zouden doen hoor,maar dan moet het wel heel aantrekkelijk zijn.
We wonen nu best al mooi,alleen geen paarden aan huis en ik zou nog meer afgelegen willen wonen ,nu heb ik toch wel dichtbij buren.De paarden staan nu op 100 meter van huis op een wei die we delen met anderen.
Dus vandaar dat we best kieskeurig zijn.
Als we een woning willen gaan bezoeken ga ik eerst de omgeving bekijken voor ik een afspraak maak.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:18

Snap ik, maar ik blijf ook met onze zorg in België hoor! ;) Zijn gewoon in Be verzekerd en zo doorgegeven in Nl. Wij hebben een hele hoop huisjes met grond gezien die voor belachelijk veel geld gingen, uiteindelijk over de grens iets gevonden voor een schappelijk prijsje, dan was de keuze niet zo moeilijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:34

Dat is waar Djeenie,maar we sluiten de mogelijkheid ook niet uit.Maar mochten we de keus hebben,liever niet.
We wonen goed,dus we gaan alleen weg als het echt beter is,we hebben al heel wat gezien.Als we niet werkafhankelijk waren dan gingen we richting de Ardennen,daar hebben ze wel wat we zoeken,alles behalve werk :-)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:46

True, dan zaten wij ook op z'n minst in de ardennen, of beter nog, Frankrijk, maar werk hield ons toch iets dichterbij...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:08

Werk blijft altijd een lastig puntje bij verhuizen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:32

Grappig om te lezen dit :j ik dacht altijd dat Belgie goedkoper was qua huizen dan Nederland :?

Nou hier is het in gang gezet, vanmorgen de eerste makelaar op bezoek gehad, vanmiddag de tweede. Die van vanmorgen heeft ons destijds ook dit huis verkocht, ze heeft alles netjes uitgelegd en gaat nog wat dingen uitzoeken rondom de prijsstelling van huizen hier in de buurt.
Hoe vergelijkbaar/doorzichtig zijn de tarieven van verkoopmakelaars eigenlijk?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:48

Wendy, misschien kan je op funda of op de site van NVM wat wijzer wordt mbt de tarieven. gemiddeld is wel tussen de 1 en 2 %, maar het verschilt nogal wat je daarvoor krijgt.
sommige makelaars rekenen opstartkosten, en extra voor advertenties, plattegronden, videopresentaties, openhuizendagen.... dus pin je niet te veel vast op die 1 of 2 procent, dat kan best meer worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:12

Dat bedoelde ik ook met die transparantie :j
De makelaar die we vanmorgen hadden gaf heel duidelijk aan dat open huizendagen etc extra kost. Niet erg, maar als dat er bij een ander weer bij in zit, maakt dat het vergelijken erg lastig

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:14

Morgen tekenen. := Nu wordt het wel heel erg echt :=

AAAH

Zo nu weer verder met de inrichting :Y)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:24

Wij gaan morgen ook tekenen :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:13

Wij hebben een huis *\o/* vandaag zijn de bewoners akkoort gegaan! En 13 juni de oplevering *\o/*

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:13

Gefeliciteerd quera!!!
@ Wendy: Ik denk dat België toch een pak duurder is, hangt natuurlijk wel af van streek tot streek...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:03

Gefeliciteerd quera

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:42

Gefeliciteerd Quera!

Wendy ook op weg naar de verkoop dus, wij ook :) Wij hebben gisteren een makelaar opdracht gegeven ons huis te verkopen. Maandag komen ze foto's maken en dan kan de hele boel in gang gezet, best spannend!
Wat betreft die kosten, lees nu voor het eerst over open huizendagen en andere extra's die meer kosten, daar hebben beide makelaars het niet over gehad en omdat wij daar geen idee van hadden, hebben we er ook niet naar gevraagd... Maar de courtage en de opstartkosten verschilden behoorlijk tussen de makelaars die langs zijn geweest. Degene die we nu in de arm nemen, rekent 1,3% excl btw en €484 opstartkosten. De ander 1,75% incl en €675 opstartkosten. Scheelt in ons geval gauw €600 dus dat is toch een flink bedrag.. Maar we zullen dus nog wel even moeten navragen wat er precies bij in zit allemaal!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:50

Wij gaan dinsdag het voorlopige koopcontract tekenen!! Spannend. Daarna gelijk naar de hypotheker zodat hij alles verder kan gaan regelen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:08

Super nieuws hier overal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:48

Wendy schreef:
Grappig om te lezen dit :j ik dacht altijd dat Belgie goedkoper was qua huizen dan Nederland :?

Nou hier is het in gang gezet, vanmorgen de eerste makelaar op bezoek gehad, vanmiddag de tweede. Die van vanmorgen heeft ons destijds ook dit huis verkocht, ze heeft alles netjes uitgelegd en gaat nog wat dingen uitzoeken rondom de prijsstelling van huizen hier in de buurt.
Hoe vergelijkbaar/doorzichtig zijn de tarieven van verkoopmakelaars eigenlijk?

Belgie was ooit goedkoper,maar dat is voltooid verleden tijd helaas.
Er zijn nog wel delen in Belgie die goedkoper zijn maar dat is wallonie of zo.Dat is net als Groningen waar ook alles goedkoper is.Maar Antwerpen is peperduur.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:02

Veelal goede berichten hier. Reageer momenteel weinig ivm het klussen. Vanavond de traploper eraf gesloopt, blijkt dat ding met weet ik veel hoeveel nagels vast te zitten aan het hout van de trap. Welke je er een voor een met een tang uit kunt gaan trekken. 8)7

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:50

Leuk klusje sjas := Ongeveer net zo leuk als een trap kaal krabben van lijmresten, met het idee hem te verven om uiteindeljk te besluiten hem toch te laten bekleden :+ Was niet echt een zinvolle klus zo :=

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:58

Veel plezier sjaslique, heb ik onlangs ook gedaan, rotwerkje :Y) Ze hadden het tapijt vastgelijmd en erin genageld :7 Nu moeten we die lijm er nog afhalen...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:15

Bij ons gelukkig niet vastgelijmd, wel om de halve cm zowat een nagel erin gezet. Dus had al een blaar, dus vandaag mag iemand anders even nagels vangen.

Nee die van ons moet geverfd worden en dan komen er nog halve maantjes op.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:01

Wat een goed nieuws allemaal!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:12

Gefeliciteerd allemaal!

Onze kopers hebben de financiering rond, dus dat is een mijlpaal bereikt, maar of wij onze eigen financiering rondkrijgen horen we pas maandag en dat is nog best wel spannend.

Zo niet, staan we over een maand op straat met kids, katten en konijnen...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:27

Brr Hamont, spannend weekend, ik zou gek worden met zo'n gedachte... :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:09

Hamont dat is echt spannend! Ik duim voor je!!