Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:36

Naath86 schreef:
Was laatst trouwens een documentaire over Speltbrood op. Speltbrood van de supermarkten is eigenlijk helemaal geen speltbrood, zit nog steeds veel te veel tarwe in, maar wordt als spelt verkocht. Maar mensen kijken niet op het labeltje wat er in zit, maar zit amper spelt in!!

dat wou ik net zeggen idd, was op kassa groen ofzo vorige week of 2 week geleden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:37

Je moet alleen even opletten dat er vaak in de 'goedkope' producten (koeken, brood, luxe broodjes) lupinemeel in zit.
Dat wekt redelijk wat allergische reacties op.

Ik ben er zelf ook allergisch voor. Dus even in de gaten houden als je rare dingen waarneemt in je lijf ;)

Sonja Bakker, ga ik eens kijken. Dat boek verkopen ze ook bij de Lidl heb ik begrepen. Slim!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:50

saroanda schreef:
nientje78 schreef:
nou..die kipbraadworsten zijn anders zeer goed te eten :j

Zijn die goed ja? Heb er ook een zak van. Morgen maar eens 2 ontdooien.

Vinden wij wel, maar smaken verschillen natuurlijk ;)
Ben benieuwd hoe jullie ze vinden :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:06

opisop_shop schreef:
Naath86 schreef:
Was laatst trouwens een documentaire over Speltbrood op. Speltbrood van de supermarkten is eigenlijk helemaal geen speltbrood, zit nog steeds veel te veel tarwe in, maar wordt als spelt verkocht. Maar mensen kijken niet op het labeltje wat er in zit, maar zit amper spelt in!!

dat wou ik net zeggen idd, was op kassa groen ofzo vorige week of 2 week geleden.

Idd Kassa Groen was dat! Was best interessant!!

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:02

Ging dat speltbrood puur over de supermarkt? Ik haal ze bij bakker bart, daar staat op de site bij ingerdienten echt alleen speltmeel en lijnzaad enzo. geen tarwe. Ik ga er vanuit dat het dan wel klopt..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:06

Volgens mij was het C1000, AH, Plus en Jumbo zo uit mijn hoofd..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:46

Ik had vandaag ruim 17,- aan bonus bij de AH. Dat was wel lekker. De rekening was wel wat hoger dan normaal: 39,-. Maar flink ingeslagen (deo, wasmiddel)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:57

Wij waren aan nieuwe pannen toe (aanbaklaag is kapot) en die waren bij de Appie in de aanbieding, mooi 65 euro bespaard en 3 goede pannen rijker!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:11

De meeste recepten van het nieuwe sonja bakkerboek kun je ook op kaartjes krijgen bij de lidl. Dan hoef je eventueel het boek niet te kopen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:49

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:31

Goed idee van de kaartjes van Sonja! Ga ik van de week even kijken.

Docu van speltbrood ga ik straks even kijken, altijd interessant!

Bij de onze bakker blijken ze 2 soorten te hebben. Ik heb nu dus de minder lekkere variant. Snap niet dat ze dat niet aangeven als je dat besteld, maar goed........

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:27

Ik wil me hier ook melden om ideeën op te doen.
Ik woon samen met mijn vriend, graag wil ik beter letten op mijn boodschappen uitgaven.
Ik doe 1 X in de week boodschappen voor circa 30 euro bij de Lidl en 1X in de week bij of ah of c1000 of jumbo voor ook circa 30-40 euro.
Het verschilt per week. Ene keer ben ik 60e per week kwijt en soms 80e per week.
Als ik echt geen zin heb om op te letten dan ben ik zo'n 100e kwijt.
Ik doe 1 X per week de meeste boodschappen.

Lidl is goedkoop en heb je fijne producten, groot nadeel vindt ik dat er toch vaak veel dingen zoals groentes niet op voorraad zijn.
Waardoor ik wel eens een weekje Lidl oversla maar ik wel gelijk 80e kwijt ben ipv 60

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:45

Maandag trouwens voor 32 euro boodschappen gedaan bij c1000 en 21e bij de Lidl! Ik had nog vlees in de vriezer en genoeg frisdrank, dat scheelt altijd sowieso een hoop. Ze hadden bij de c1000 pakken van knorr in de aanbieding, dus daar gelijk 5 stuks van ingeslagen dus daar kunnen we ook weer even mee vooruit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:13

LauwtjuhLevi schreef:
Ik wil me hier ook melden om ideeën op te doen.
Ik woon samen met mijn vriend, graag wil ik beter letten op mijn boodschappen uitgaven.
Ik doe 1 X in de week boodschappen voor circa 30 euro bij de Lidl en 1X in de week bij of ah of c1000 of jumbo voor ook circa 30-40 euro.
Het verschilt per week. Ene keer ben ik 60e per week kwijt en soms 80e per week.
Als ik echt geen zin heb om op te letten dan ben ik zo'n 100e kwijt.
Ik doe 1 X per week de meeste boodschappen.

Lidl is goedkoop en heb je fijne producten, groot nadeel vindt ik dat er toch vaak veel dingen zoals groentes niet op voorraad zijn.
Waardoor ik wel eens een weekje Lidl oversla maar ik wel gelijk 80e kwijt ben ipv 60

Lidl is wel goedkoop indd, maar niet bij alle producten.
Bijvoorbeeld de tomatenpuree, heb je 4x 140 gram ben je over de 1 euro kwijt, terwijl ik bij de ah tomatenpuree kan halen voor 7 cent per 70 gram. Ben ik bij de ah toch goedkoper uit. Zelfde met pasta soorten. Dus kijk echt goed wat je haalt bij de lidl en ah.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:24

Nu ik allergisch blijk te zijn voor lupinemeel haal ik minder dingen bij lidl, die knallen het nl overal in.

Groente en fruit haal ik er wel veel.

Maar ik vraag me af..........halen jullie alles vers? Blik of pot is vaak goedkoper toch? Ik haal veel vers (eigenlijk alleen maar) maar betaal me 3 slagen in de rondte. -O-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:39

heb je het dan over groente en fruit? of ook 'pakjes'?

Groente en fruit haal ik merendeel vers, maar zeker in de winterperiode zijn groente soms duur en wijk ik regelmatig(er) uit naar een pot groente, zomers eigenlijk helemaal niet omdat groente dan in verhouding weer een stuk goedkoper is.

Uit pakje eet ik niet echt veel maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik glutenvrij moet eten (geen keuze/levensstijl) en zeer veel dingen daardoor afvallen omdat er tarwemeel/tarwezetmeel of andere glutenvolle granen inzitten.
Knorr wereldgerechten die regelmatig in de aanbieding is is daarom voor mij bijv. geen optie... geen enkele variant daarvan is glutenvrij, dingen als chicken tonight is 1 versie geloof ik glutenvrij (maar die koop ik ook nooit want vind ik niet bijzonder lekker), pastasauzen pak ik ook niet uit pot hoewel veel wel glutenvrij zijn, wel gebruik ik een blik tomatenblokjes of een pakje gezeefde tomaten als basis voor een tomatensaus bijv. op smaak maken van de saus doe ik zelf met verse kruiden (basilicum heb ik bijv. in de vensterbank staan).
Boemboe (voor nasi) gebruik ik ook uit een pakje omdat ik daar een glutenvrije variant van gevonden heb (ah eigen merk) en ik ook lekker vind, maar denk dat ik deze ook wel zelf zou kunnen maken dus dat is puur luiheid.

Lidl kom ik zelf zelden, alleen als ze bepaalde groenten in de aanbieding hebben die ik wil hebben, moet wel zeggen dat hun groenten er over het algemeen goed uitzien. Verder haal ik groente/fruit met name van de markt of uit de aanbieding (van de ah/dirk/lidl)

Pasta/glutenvrije meelsoorten/havermout/koekjes ed haal ik trouwens niet bij de supermarkt omdat ik hier dus echt aangewezen op specifieke dieetproducten, deze koop ik eens in de zoveel maanden online in in grotere hoeveelheden, met koekjes geldt dan gewoon op is op, ga niet eerder bestellen voor ik ook de rest weer nodig heb, koekjes eet ik dan ook zelden lol (zijn ook ongelooflijk duur dus dat haalt het plezier van een lekker koekje ook omlaag), zelfde geldt voor frituurproducten (kroketten/frikandellen/kaassouflé etc... daarnaast heeft mijn frituur het begeven dus koop ik die sowieso niet meer)/evt. gebak/dingen van bladerdeeg enz

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:29

Bij c1000 hebben ze weer kies en mix op vlees :) 3 bakjes voor 6 euro, in een bakje zitten 4 stukken vlees. Heb meteen maar 6 bakjes meegenomen en in porties van twee opgedeeld, vind dat lekker vlees altijd :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:08

Ik gebruik eigenlijk geen pakjes, alleen als het echt even niet anders kan.

Ik ben vreselijk allergisch voor kerrie en dat gooien ze overal in. Hier 1 moppie in huis wat walgt van Hollandse pot, maar ik vind het zelf erg lekker dus soms ontkomen ze er niet aan.

Glutenvrij is ook goed opletten inderdaad zeg! Is dat te doen?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:52

jazeker, is prima te doen hoor maar het geeft wel wat beperkingen tov de normale mens zegmaar :P

Door de tegenwoordige hype in 'terug naar de natuur'/biologisch/gezond zonder toevoegingen etc, komen er gelukkig ook steeds meer glutenvrije producten op de markt, hierdoor wordt uiteindelijk de prijs ook weer wat lager van (concurrentie zorgt voor lagere prijzen :) wat binnen zo'n dieet enorm scheelt. Want ik overdrijf niet als ik zeg dat specifiek glutenvrije producten 5x duurder zijn dan een gelijksoortig product in de supermarkt.
Hype bedoel ik in dit niet negatief hoor, zoals ik al zei door die 'stroming' komen er voor mij meer dingen beschikbaar en goedkoper.

Mbt tot ontbijtproducten ben ik aangewezen op specifiek glutenvrije producten bijv.
Ik eet zelden glutenvrij brood, maar eet havermout. Haver zelf is glutenvrij, echter de havermout/havermeel etc van nederlandse (en ander europese komaf) is behoorlijk besmet met tarwe, ik kan dus geen havermout van Quaker of euroshopper oid nemen maar ben aangewezen op Provena (deze is van finse komaf en is een totaal glutenvrije productielijn waar geen ander graansoort in de buurt komt van teelt tot verpakking zegmaar), maar ja dat is dus import en voor een beperkte doelgroep dus duur(der).
Cornflakes zou je denken dat die van corn/mais zijn gemaakt... zijn ze ook maar helaas wordt er ook standaard gerstemoutaroma aan toegevoegd, gerst is weer niet glutenvrij, en hoewel het in een minime hoeveelheid erin zit wordt ik er toch echt doodziek van.

Paar vergelijkingsdingen:
- Brood, 3,50 voor 600 gr (en het is licht verteerbaar en compact brood, dus 3 boterhammen staat gelijk aan 2 boterhammen tarwebrood bijv. je eet er dus meer van)
- 2 croissantjes, 2,75
- slagroomsoesjes, 4,99
- pakje met 5 plakjes bladerdeeg, 4,75
- 5 frikandellen, 3,50
- 5 kroketten, 4,99
- 2 sauzijzenbroodjes, 4,25
- Provena havermout, 2,49
- provena havermeel (bijv. voor pannenkoeken) 400 gr, 2,49
- cornflakes, gem. 4 euro voor een pak
- bloem 1 kg, 3,99
- broodmix per kg, gemiddeld zo'n 5-6 euro voor een standaardvariant
- Pasta, pas sinds een jaar 1,59 voor 500 gr, ben daar nog steeds superblij mee
andere varianten, gem. 3 euro voor 500 gr
- stroopwafels 8 stks, 5,50
- 100 gr speculaasjes, 2,50
- 2 roze koeken, 3 euro
- 6 mini/kleine cakejes, 3,19

Deze prijzen even geplukt van de grootste webwinkel in gv producten, de biologische supermarkten/eco plaza etc zijn nog duurder over het algemeen.

Ik eet dus vooral 'van nature' glutenvrij en probeer niet teveel naar specifiek glutenvrije producten te grijpen, alleen qua ontbijt ontkom ik daar niet echt aan want op alleen yoghurt/smoothie trek ik het niet, heb nl ook behoorlijk wat kcal nodig per dag om maar even te noemen (mijn darmen zijn redelijk 'stuk' daardoor neem ik minder voedingsstoffen op en moet ik ook gemiddeld wat meer eten, daarnaast chronische ontstekingen die ook 'kcal vreten' zegmaar.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:52

LauwtjuhLevi schreef:
Maandag trouwens voor 32 euro boodschappen gedaan bij c1000 en 21e bij de Lidl! Ik had nog vlees in de vriezer en genoeg frisdrank, dat scheelt altijd sowieso een hoop. Ze hadden bij de c1000 pakken van knorr in de aanbieding, dus daar gelijk 5 stuks van ingeslagen dus daar kunnen we ook weer even mee vooruit.

Je kunt ook naar de maga food stunter gaan voor vlees. Zit in Nijkerk maar ik begreep dat hij nu ook in Amersfoort zit. Kijk maar eens op www.megafoodstunter.nl

Kijk eens of je voor bepaalde zaken geen goedkoper alternatief kunt bedenken. Bijvoorbeeld yoghurt met een scheutje ranja ipv vla met een smaakje. Of zelf je plakje ontbijtkoek snijden ipv de gesneden variant te kopen.

Wij zijn ook met z'n 2-en en ons weekbudget is € 50,-.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:58

lidl heeft nu volgens mij nu ook nog-wat-vrije pasta, zal dat dan glutenvrij zijn?
Zag ik vorige week liggen in elk geval, dus ook daar krijgen ze dan meer dingen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:10

opisop_shop schreef:
lidl heeft nu volgens mij nu ook nog-wat-vrije pasta, zal dat dan glutenvrij zijn?
Zag ik vorige week liggen in elk geval, dus ook daar krijgen ze dan meer dingen.

heeeeeeeeeeee, thanks!!!
gelijk even gegoogled en inderdaad hebben zij sinds een half jaar ook gv pasta in het assortiment, en zou vlgs mensen van het coeliakieforum ook prima te kanen zijn (al vind ik alle maispasta zo'n beetje hetzelfde smaken lol)
Afbeelding
scheelt me weer bestellen binnenkort (pasta is nl op maar meel/havermout niet lol)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:12

Die zag ik ook liggen!

ik ben bij de lidl geweest kruiden etc pasta mixen blok kaas had 45 artikelen voor 44 euro :) (kon het echt net met de fiets meenemen :') )

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:03

Kennen jullie nog meer websites als voordeelmuis.nl? Ik had hier nog nooit goed naar gekeken tot vanavond. Wat een goede site. Ga er zeker meer gebruik van maken.