Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VanHuisUit schreef:@Veriye als alles gewoon loopt gebeurt het wel vaker dat het een paar dagen langer wordt hoor die datum dat de voorwaarden verstrijken. Maar ook dat kan zenuwslopend zijn.
Veriye schreef:Maar, hij kan toch zijn spullen na de overdracht daar stallen. HIj krijgt dan toch de sleutels en kan gelijk door met zijn vrachtwagen? Wat is dat dan voor raar gedoe? ik zou er nooit op het idee komen om er nu al spullen te dumpen alhoewel de financering nog niet rond is.
AppleSter schreef:@Achterom; 1,5 jaar... Das lang! Hoe kan het dat de overdracht pas zoveel later was?
Yipee schreef:In welke regio zoek je want dit klinkt wel extreem maar komt voor?
Er staan meestal wel wat bezichtigingen als ik bel dus je moet er snel bij zijn, zeker zonder aankoopmakelaar. Want de eerste plekjes lijken te gaan naar de mensen met een aankoopmakelaar. Maar tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met het inplannen van een bezichtiging (en dat omgeving rond Utrecht). Je moet alleen als een havik erbij zijn.
Ook meteen bieden heb ik nog niet ervaren. Wel dat het allemaal op inschrijving gaat. Oftewel je kijkt op donderdag en dan krijg je een biedingsformulier mee wat je dan uiterlijk maandag voor 12 uur moet inleveren met je uiterste bod. En dan kiest de verkoper het leukste bod.
Plukje schreef:Maar ook al heb je nog een huis te verkopen, dan hoef je dat nog niet als voorwaarde op te nemen. Wij hebben gekocht op voorwaarde van financiering, maar niet op voorwaarde verkoop huidige huis. Uiteindelijk hebben we ook helemaal geen moeite gehad om ons huis te verkopen, dus dat heeft ook geen problemen opgeleverd. Het is gewoon een keuze.
bridgetF schreef:Ik heb het denk ik wat ongelukkig beschreven, maar inderdaad zoals je zegt, na bezichtiging een formulier mee en dat binnen een x aantal dagen retourneren met je bod. (samen met een x aantal mensen die ook bezichtigd hebben en binnen de termijn hun bod kunnen aangeven.)
Het betrof een huis in een stad in de betuwe. Maar blijft wel raar om zo een bod te doen, wat als je net 500 euro onder een ander hebt gezeten, loop je het mooi mis op een habbekrats. Ook als je te veel noten op je zang hebt, bv iets langere oplevertermijn of verkoop eigen woning, bouwtechnische keuring dan kun je het wel vergeten.