Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:37

Tutti_Frutti schreef:
liekec schreef:
Er staan echt enorm veel filmpjes op YouTube, ik heb er een paar gecombineerd maar waar ik het meeste aan heb gehad is deze:
https://youtu.be/AjrCaHAqaBI

Dit is een goede inderdaad! Ring is niet echt nodig, met alleen een tow een lus maken kan ook.

Klopt, ik doe idd ook alleen een lus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:49

Afbeelding

Kijk mijn Thea nou :+:

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:20

Macs schreef:
Daar gaat het laatste blad :(.. In de grond zie je twee knolletjes waar nog een soort van iets groens met een bruin puntje uitkomt.
[ [url=m/w5oLbS.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze heeft het helaas ook begeven. Water geven helpt niet. Iemand nog tips?
[ [url=m/UxToCP.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze leek ook het laatste blad te hebben, maar nadat ik m naar het zuiden heb verplaatst komt er toch nieuw blad weer! Bij mn zus staat ie donker in een kast te woekeren, dus snap niet waarom deze zoveel licht wil hebben..
[ [url=m/oJHTJZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach gossie die tweede -O-

Wij hebben een plant gehad die gele bladeren kreeg doordat we te veel water gaven. Ik zou zelf denk ik het blad eraf halen en het knolletje op een plek zetten met wat minder zonlicht. Hier de ervaring dat nieuwe knoppen nogal snel miepen als ze te veel zon krijgen en weinig water. Vind al die groene sprieten wel hoopvol namelijk!

En soms zijn planten gewoon wispelturig. Ik heb een plant die dolgelukkig is naast de verwarming en een cactus die wekelijks water wil :') Hopelijk blijft hij het goed doen op het zuiden!

En wat leuk Hanafubuki! Ik word altijd blij van nieuwe bladerkinders <3

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:31

Dat wordt vast een heel mooi thea blad! <3

Vandaag de IKEA bestelling opgehaald, en naast dat ik heel blij ben met mijn bureau (waar uiteraard ook plantjes op komen), ben ik ook blij verrast door de Alocasia die ik besteld had! Echt een mooie, gezonde plant met veel blad en nieuwe groei!
Afbeelding

En ik heb onze paradijsvogel pot gepimpt met kerstlichtjes :+
Afbeelding

Volgensmij heeft hij trouwens een baby!! Of is dit ontkruid?

Afbeelding

Tijdens een uitstapje naar de dierenarts werd ik ook nog verliefd trouwens... wat een prachtige ZZ hadden ze daar staan!!

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:38

Eelmo schreef:
Air, je bent een held :D Mijn Maculata is idd geen Maculata, maar dezelfde die jij hebt! Mijn stekken zijn leftovers van een workshop enten (die het dankzij corona waarschijnlijk niet gered hebben...) Beide Begonia soorten hadden dus eigenlijk op een stammetje moeten staan, maar het 'afval' mochten we wel proberen te stekken. Zonde wel, want die Begonias op stam hebben echt vette groeivormen!

Macs, met een beetje geluk lopen je knollen weer mooi uit :(:)

Haha onbewust! Had je post helemaal gemist.

Oeh die Thea Warsewieczii(zoiets :')) doet het goed zo te zien!

Tutti_Frutti: ik vind dr planten van Ikea ook echt goed, helemaal omdat je vaak minder betaald dan in het tc :j Mooie Alocasia!

Kwam vanochtend een filmpje tegen over begonia's met "powdery mildew", meeldauw dus. Komt vaak voor en kan je behandelen met een mix van neem olie, afwasmiddel, water en baking soda. Dus nu direct toch maar even neemolie besteld, dat werkt toch wel bij heel veel beestjes en ziektes dus :)

De eerste siernetels kwamen maandag of dinsdag al opzetten, zie ze met de dag groeien :D
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:08

Komt die paradijsvogel nou tot aan het plafond? :oo

Hopelijk gaat de beestjesbestrijding werken Air!

Tutti_Frutti

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:13

Leuke babies Air! Zo leuk om ze elke dag zo hard te zien groeien!

xlrlijn, ja, hij raakt sinds kort het plafond :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:36

Je verzuipt straks in de siernetels Air :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:33

Waarschijnlijk :') Kan er wel wat weggeven, en heb een groot balkon waar nog wel ruimte over is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:38

Nooit genoeg siernetels!

Ik heb een kweekkasje met groeilamp besteld. Alles om mijn inimini pink butterflies het zo comfi mogelijk te maken :') En dan kunnen de siernetel stekjes er gezellig bij. En basilicum tot die buiten kan spelen.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:44

Hebben jullie nog tips om een calathea white fusion het zo fijn mogenlijk te maken. Staat nu bij te trekken in mijn kasje maar gaat erna in een vaas.
Afbeelding
Afbeelding

Vaas is kiezel, gaasje, houtskool, kokosgrond. Er komt nog een laagje spagnusmos op als ik de plant erin zet.

Ik mocht hem nog niet verpotten. Dus dacht hem met pot en al in de grond te stoppen. Als de luchtvochtigheid te laag word wil ik een kurken dop erop maken.

Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:06

Wat gaan jullie toch altijd hard :')
Ik zie super veel prachtige foto's voorbijkomen maar het zijn er zoveel dat ik niet persoonlijk kan reageren :+:

Ingiss: ik ben wel jaloers op dat glazen kastje, ik had hem nog zien voorbijkomen :+:

Mijn zebrina heeft een super schattig bloempje :+:
Het is de 1ste keer dat ik het zie, echt schattig!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:09

Eindelijk weer tijd voor de plantenhobby na de verhuizing. Wel veel meer plek nu, ik zoek ook nog een mooie grote plant. Hij komt te staan bij een raam op het zuiden en het liefst niks met gaten ivm mijn vriend :') Iemand ideeën?

De rest lijkt het goed overleefd te hebben en passen zich snel aan aan het nieuwe huis, helemaal blij

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:17

De zeebaars was lekker hè? :D Wij hadden die ook deze week hahaha.

In een vaas heb ik geen ervaring mee eigenlijk. Ja met mijn papyrus, maar die moet constant verzuipen dus daar doe je niet snel wat verkeerd mee.

Anke98 schreef:
Eindelijk weer tijd voor de plantenhobby na de verhuizing. Wel veel meer plek nu, ik zoek ook nog een mooie grote plant. Hij komt te staan bij een raam op het zuiden en het liefst niks met gaten ivm mijn vriend :') Iemand ideeën?

Strelizia nicolai of reginae? Die zijn dol op veel licht en warmte. En de nicolai wordt groooooot 8-)

Mijn enthousiasme wordt thuis niet gesnapt; mijn Aspidistra eliator is bezig maar liefst 5 blaadjes eruit te persen <3 Het zijn nogal trage groeiers dus ik ben heel blij.

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:19

tessyke - schattig een bloementje! Ik ben niet zo goed met die.. ze gaan altijd hangen en dan dood.
Kasje was niet zo duur, 20 euro meen ik bij de yisk. En vind het heel stevig voor die prijs. Glas kan je eruit halen.

black_kelpie - ja die was erg lekker! De recepten bevallen me zoiezo erg goed. Had ook de garnalen <3

Mijn vriend snapt mijn obsessie met nieuwe blaadjes ook niet :') ik heb ondertussen 13 planten die eindelijk allemaal beginnen met nieuwe blaadjes.

Binnenkort extra planken in huis en dan plantjes bij zoeken :Y)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:28

Igniss, ik denk niet dat je dit plantje het beter kunt geven dan je nu doet :+ klinkt als een ware planten spa bij jou thuis! Wat ern beauty trouwens, je nieuwe plant!

Strelitzia inderdaad Anke! Zie mijn vorige post voor een mooi voorbeeld. Hij is nu een anderhalf jaar oud en echt flink gegroeid nog! Houden van veel zon en water! Regelamtig de bladeren afnemen zodat ze goed kunnen zonnen, en af en toe wat voeding. Verder echt een makkelijke plant!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:28

Nieuwe blaadjes maken mij altijd zo entousiast :') Mijn vriend moet dan ook echt alles komen bekijken
Strelizia's vergeet ik altijd en vind ze zo enorm mooi. Het enige wat mij tegenhoud is dat ze licht giftig zijn en het is een plek waar de kat makkelijk aan kan komen

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:31

Anke98 schreef:
Nieuwe blaadjes maken mij altijd zo entousiast :') Mijn vriend moet dan ook echt alles komen bekijken
Strelizia's vergeet ik altijd en vind ze zo enorm mooi. Het enige wat mij tegenhoud is dat ze licht giftig zijn en het is een plek waar de kat makkelijk aan kan komen

Wij hebben ook twee monstertjes die gelukkig niet zulke knagers zijn. Onze staat op een krukje en is dus erg hoog, dus de bladeren komen ze niet bij. Misschien is dat een oplossing?

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:32

Anke98 schreef:

Hier ook. Dan zie ik een puntje van een nieuw blad en ga ik het heel happy aan mijn vriend laten zien. Die dan maar gewoon knikt en zegt dat die het leuk vind :') ach.

Ik ben ook heel happy met mijn zelfgemaakte kruidenrekje. Maar dat zijn geen kamerplanten haha

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:43

Ik heb nu ook fruitstruiken op ons grote dakterras staan en hij moest echt naar buiten om het blaadje te komen bekijken :j:

En een krukje is nog wel een goede! Nu ik weet dat je kattengras bijna moet verzuipen ga ik daar ook nogmaals een poging voor doen. Sinds we die hadden bleef ze overal vanaf

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:29

Igniss, van mij mag je het kruidenrekje laten zien hoor! Dat staat nog altijd op mijn wensenlijstje. Prachtig die calanthea trouwens!

Nieuwe knoppen en stekjes aan andere laten zien wordt hier ook vol enthousiasme gedaan :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:31

Bij de oudste kat van ons werkt kattengras ook enorm goed! Dat is echt 'haar' plant waar ze voor moet zorgen _O- Ik koop om de zoveel tijd dus een nieuwe, want die dingen in leven houden lukt niet. Moet zeggen dat er ook flink aan geknabbeld wordt altijd. Heb het ook eens geprobeerd door ze zelf te zaaien maar die was niet goed, die van de Hornbach is ze het meest gelukkig mee :')
Hoop dat ik die kleine ook zo ver krijg dat ze snapt dat ze aan kattengras mag zitten, en mijn hangplanten met rust moet laten.

Strelitzia op een krukje is een heel goed idee... Ik ben nog altijd aan het denken aan een hoge plant voor op mijn tafeltje in de hoek. Dat gaat toch een strelitzia worden denk ik <3 <3 Sansevieria is me net te laag, Kentia palm iets te breed en die wil naast een ander tafeltje :+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:12

Strelitzia <3 <3 Ik ben zo dol op die bloemen! Als ik ooit in een groot genoeg huis mag wonen dan komt er zeker 1!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:34

Igniss schreef:
Anke98 schreef:

Hier ook. Dan zie ik een puntje van een nieuw blad en ga ik het heel happy aan mijn vriend laten zien. Die dan maar gewoon knikt en zegt dat die het leuk vind :') ach.

Ik ben ook heel happy met mijn zelfgemaakte kruidenrekje. Maar dat zijn geen kamerplanten haha

Bij mij moet ook alles en iedereen komen kijken, blijkbaar is dat super irritant voor gewone mensen :')
Mijn moeder dacht eindelijk dat ze ervan af was omdat ze nu niet meer kan langskomen maar ze was vorige week aan de deur en ik heb heel mijn Monstera naar de voordeur gezeuld _O-
Arme moeder :')

Hier werkt kattengras niet, het is het enige wat ze laten staan.
De meest geviseerde ergens achter barricaderen of omhoog zetten zijn opties die hier werken :=
Mijn kleinste kat knaagt niet alleen als een koe maar hij denkt ook dat avocadopitten op water speelgoed is. (en hij speelt ook graag met water)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:49

Ik ben ook enorm enthousiast over mn planten, ik stuur ook altijd fotos naar mn ouders, ‘kijk een nieuw blad!’

Of net

‘Kijk lekker gedouchet’ (de planten van mn plank en salontafel, de rest heeft met de gieter gehad als het nodig was :') )

Afbeelding