Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:34

Ik betaal €1,09 voor een pakje en omdat ik de helft van de saus invries, kost de saus me zn €0,55 per maaltijd. Daarnaast vind ik eigenlijk alleen deze saus echt lekker. Ik compenseer bijvoorbeeld weer door brood van €0,80 per heel brood te eten.

Het gehakt zou ik er sowieso al bij doen en de soepgroente is 0,80 dus 0,40 per maaltijd.

MyWishMax

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:50

Sommige dingen vind ik zelf gemaakt lekkerder, maar er zijn ook dingen waarbij ik zakjes en pakjs lekkerder vind. Zoals lasagne, die maak ik met een zakje voor de saus, nog niks gevonden wat zelfgemaakt net zo lekker is.

Kan je lasagne ook invriezen? Pastasaus wist ik inderdaad, maar dat doe je zonder pasta. Bij lasagne zit de pasta er al in...

Ik moet eerst op zoek naar fijne diepvriesbakjes. Degene die ik nu heb sluiten niet meer goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:46

Ik maak bíjna alles zelf, en dat scheelt echt veel! Pakjes kosten idd al snel 50ct per maaltijd, maar als je je losse kruiden bv bij de turk koopt dan kost het je bijna niks om alles zelf te mengen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:53

mvdende schreef:
Ik betaal €1,09 voor een pakje en omdat ik de helft van de saus invries, kost de saus me zn €0,55 per maaltijd. Daarnaast vind ik eigenlijk alleen deze saus echt lekker. Ik compenseer bijvoorbeeld weer door brood van €0,80 per heel brood te eten.

Het gehakt zou ik er sowieso al bij doen en de soepgroente is 0,80 dus 0,40 per maaltijd.

Aaaah, ja mijn prijs was ook gedeeld door 2. Maar ik vind persoonlijk alleen de bertolli saus lekker op smaal (en dan zit je snel aan €2,50 voor een pakje). Nu ben ik vooral voor afvalredenen overgestapt om minder pakjes en zakjes gebruiken :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:01

Ik ga komende week eens kijken wat ik nog in de kast heb staan aan eten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:08

Pasta gaat hier de vriezer in, niet alleen de saus maar alles. Gaat heel goed. Wij eten dat weer met avonddiensten.
Wij hebben vrijdag flink bespaard, ben er nog helemaal happy van. We willen een keukenblokje in de garage maken. Vrijdag naar Ikea om te kijken wat we willen. Wat uitgezocht maar eigenlijk niet helemaal tevreden. Lopen we langs de koopjeshoek, liggen er heel veel paneeldeurtjes die uit de collectie zijn. Mat zwart, helemaal naar onze zin, voor 3 euro per stuk. Hebben nu voor 51 euro alle deurtjes en ladefrontjes. Binnenkort nog kastjes kopen. Maar normaal zijn het de deuren die duur zijn en de keuken de stijl geven. Ben dus helemaal gelukkig met die deal. :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:21

Ik kom hier ook eens meelezen als het mag, meekletsen weet ik niet hoe actief ik dat ga redden :P
Ik wil ook gaan bezuinigen op de boodschappen. Voor oktober en november berekend dat we bijna 400 euro per maand uitgegeven hebben voor 2 personen (incl HelloFresh 3 dagen per week, gemiddeld 2 per maand). Dat moet echt wel beter kunnen :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:37

Zo Neonlight, dat is mazzel hebben!

Ik had afgelopen week een meevaller bij de Xenos; daar liggen bij de kassa vaak bakken met etenswaren die bijna over de datum zijn. Nu waren dat tortilla's (tarwe en maïs) voor 15 cent per pak van 8 stuks. Die kosten normaal al snel € 1,50 per pak, dus ik heb er een stuk of 5 meegenomen.
Zijn altijd langer houdbaar dan wat de datum aangeeft. Dus mooi bijna 7 euro voordeel, want die koop ik ook regelmatig aan de normale prijs.

Erg lekker voor wraps, maar ik maak er ook kleine gevulde pizza's mee in de pan :9

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:43

Ontdooi je die wraps dan voor gebruik of doe je die bevroren in de oven?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:48

Ik haal ze uit de vriezer en zorg dat ze elkaar niet raken tijdens het ontdooien. Anders gaan ze plakken. Ik eet ze ontdooid zo op. Of heel even in de magnetron.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:29

Ik ga vanmiddag of vanavond naar de Jumbo in Uden de Drossaard. Het is dan familie en vrienden koopavond. Op alles 10% korting. (behalve babyvoeding, sigaretten, statiegeld etc) Van 16.00 tot 20.00 uur. Bij deze Jumbo heb je trouwens geen uitnodiging nodig, althans de afgelopen jaren niet. Ik heb evt nog uitnodigingen over voor als iemand die wil hebben. Zie de volgende link

https://www.jumbo.com/content/familie-e ... -koopavond

Om te kijken welke jumbo wel of niet mee doet en wanneer.
Let op, je hebt in principe wel een uitnodiging nodig. Deze worden verstrekt onder het personeel van Jumbo.

Stuur een pb bij interesse.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:28

ik had mazzel. Mijn vriend had van zijn werk als kraamkado twee bonnen van vvv gekregen. Dus bij de kruidvat even wat luiers, doekjes en flesvoeding ingeslagen. Scheelt ook weer. Helemaal omdat de luiers in de aanbieding zijn daar op het moment.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:44

Ineke2 schreef:
Ontdooi je die wraps dan voor gebruik of doe je die bevroren in de oven?

Ik vries ze niet in. 8 tortilla’s gaan hier snel op, dus als ik een verpakking open maak dan bewaar ik de droge tortilla’s in de koelkast en maak de wraps vers klaar.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:21

Ik meld me ook! Ik probeer al een aantal maanden flink te besparen, en dat gaat behoorlijk goed, al zeg ik het zelf! :) Heb als stille meelezer veel gehad aan de tips uit dit topic, en inmiddels grote fan van Scoopy!

Ik besteed zo'n 70 euro per maand aan de boodschappen (voor mijzelf en ongeveer 2 keer per week ook voor mijn vriend), koop voornamelijk bij de Lidl en af en toe wat 'luxere' producten bij de Albert Heijn.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:22

Meteen een vraagje, heeft iemand ervaring met het invriezen van creme fresh?
Ik haal ongeveer 3 dagen uit 1 verpakking, maar zou het fijn vinden om die 3 dagen te kunnen verspreiden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:12

Dat zou ik nooit proberen en/of aandurven; zuivelproducten invriezen; creme fraiche dus ook niet.
Je hebt daar trouwens ook kleinere bekertjes van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:25

Das geen probleem hoor :n
Je hebt Alleen kans dat het wat gaat schiften bij het ontdooien , maar dat is wel weer op te lossen door even goed te roeren voor gebruik

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:23

Er zijn een paar nieuwe scoupys

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:53

JoyCiej007 schreef:
Dat zou ik nooit proberen en/of aandurven; zuivelproducten invriezen; creme fraiche dus ook niet.
Je hebt daar trouwens ook kleinere bekertjes van.

Kennisje van me vriest ook melk in. Gaat prima, alleen daarna niet zó lang houdbaar meer.

Creme fraiche is wel een goeie, dat ga ik onthouden!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:15

Melkproducten durf ik ook niet in te vriezen hoor....
Vorige keer wortelen ingevroren, maar dat vonden we hier niet zo lekker (smaakloos)...

Met het bezuinigen gaat het hier wat minder met de feestdagen. We krijgen eters (in totaal 9 man), dus dat tikt wel even aan, maar gelukkig wel veel dingen in de aanbieding gekocht.

Pastasaus e.d. vries ik wel in, maar de pasta zelf weer niet, dat vind ik "vers" lekkerder..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:24

Ik hoef dit jaar met kerst voor het eerst niet te koken. Normaal voor 4 tot 6 man een tig gangen diner, maar nu ben ik 3 dagen onder de pannen bij familie en vrienden. Aan de ene kant stom, want ik houd van het koken, maar qua bezuinigen wel heel fijn. ;)

Ik ga van de week eens voor wat recepten zitten die ik in kan vriezen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:43

Ik kook voor mezelf met kerst, dag 1 gourmetten en dag 2 kiprollade met kaas, aardappelkaasgratintaartje en boontjes in spek.
Hoef alleen nog een toetje te bedenken.
En met de jaarwisseling maak ik een schaal met hapjes, zorg voor wat borrelhapjes, koop oliebollen/appelbeignets/appelflappen en ik maak een pan soep voor de stevigere trek. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:06

Net een spaarplan gemaakt met onze wensen voor de komende 2 jaar. We hebben er nogal wat. (Huis, baby, vakantie, auto). wel fijn want mijn geld vloog eruit afgelopen jaar door omstandigheden. Vriendlief heeft eindelijk de studie klaar. dat betekend dat ook hij ook kan gaan sparen en ik minder voor 2 hoef te betalen. Nu lekker bewust bezig zijn.
Ik ben wel benieuwd. Zorgverzekering is weer duurder maar ook de boodschappen worden duurder in 2019(heb het idee dat een aantal producten al verhoogd zijn) wat het voor verschil gaat maken met de nieuwe aanpassingen in het belasting stelsel en uiteindelijk voor de bankrekening.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:22

Een aantal producten is zeker al in prijs verhoogd. De soepgroente van 69 naar 74 cent. De leverpastei ging van 1,09 naar 1,44 -:(- en dan is het nog geen 1 januari. Dan zullen ze er nog we wat bovenop gooien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:28

Boodschappen gaan altijd omhoog, zeker met de klimaatproblemen die je steeds vaker ziet. Met deze droogte zijn boeren gewoon heel veel oogst misgelopen, en dan is het niet vreemd dat soepgroenten duurder worden.
Groentes zullen buiten het seizoen om sowieso altijd duurder zijn door opslag in koeling en import uit andere landen.