[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:09

Britt schreef:
Ik snap dat je graag een beetje schot in de verkoop zou willen Sym! Hopelijk blijft je droomhuis nog even beschikbaar.. Zou het geen optie zijn om met hen een koopgarantie aan te gaan? Dat je tegen een bepaalde prijs afspreekt dat je de kans krijgt om het huis te kopen zodra je eigen verkocht is; tenzij ze een hoger bod krijgen, dan moeten ze met jullie in overleg?

Ons huis is op de eerste dag op funda 277 keer bekeken en ruim 1000 keer gevonden, maar de eerste dag lijkt me erg weinig zeggen, vanaf nu zal het meer gaan betekenen neem ik aan. Merk(t)en jullie dat het verschil maakte; de hoeveelheid bekeken op funda vs een daadwerkelijke bezichtiging?

nee, totaal niet, haha. Op een gegeven moment veel bekeken, nauwelijks gevonden, toen hadden weh et idee dat er wel iets ging gebeuren (blijkbaar hadden mensen ons opgeslagen oid), maar helemaal niks. Zeker de eerste dagen zegt het helemaal niks, maar ook daarna niet is mijn ervaring.
Vanaf dat we tophuis zijn geworden gaat het echt gigantisch hard.

Vanmiddag zouden we 1 kijker krijgen, dat zijn er al minimaal 2 geworden en misschien 3 of 4, allemaal achter elkaar. Was ons nog niet helemaal duidelijk of hier ook die 2e bezichtiging bij zit van afgelopen dinsdag, dat horen we vanmiddag misschien. Ik heb echt hoop nu dat er iets gaat gebeuren...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:23

Ik heb echt de neiging om onze makelaar te bellen hoe het er voor staat :o heb nooit zoveel geduld :')

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:25

Goed nieuws sec! Hoop dat er kopers tussen zitten!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:27

Sym had je je weide etc er nu wel bij gezet op funda?
Lijkt me een stuk aantrekkelijker!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:27

Zaterdag voorlopige koopakte tekenen :D
Pff kan het nog niet geloven dat we gewoon een huis hebben gekocht :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:28

hier nog steeds (on) geduldig aan het wachten op verse huizen op de markt :roll:
tis hier echt rustig, ja duurder is er genoeg, maar dat willen we niet, de standaard woningen met postzegeltjes tuin ook, maar we willen toch minimaal 250m2 grond, liefst nog even 100 meer eigenlijk

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:55

fokfanaat schreef:
sunbeamy, zou je niet voor elkaar kunnen krijgen dat je huis ook gevonden wordt als ze zoeken op meer dan 5000m2 grond? Dat lijkt me toch de grootste doelgroep, en die missen nu je huis.

Ja, dat gaat binnenkort ook gebeuren maar we moeten nog even een afspraak met de makelaar plannen om het aan te passen en te bespreken hoe we dat precies gaan doen.
Bijvoorbeeld zoals deze:
http://www.funda.nl/koop/lettele/huis-4 ... oeksweg-6/

In eerste instantie vond ik dat een beetje misleidend, maar ja hij is wel verkocht ovb en heeft niet zo heel lang te koop gestaan. Misschien ook een idee om dat met ons huis ook zo te doen.

Zoekresultaten op Funda zeggen helemaal niets. Juist toen we een dag hadden dat het 'maar' iets van 50 keer bekeken was werden we gebeld voor een bezichtiging. Na delen op Facebook laatst een piekdag met meer dan 300 keer bekeken, maar geen bezichtiging.
Mijn vriend moet even met zijn werk kijken zodat we een afspraak met de makelaar kunnen maken.

Ik kreeg op de rijvereniging nog wel vragen over mijn huis, was iemand wel geïnteresseerd, maar 3 kinderen.... daar is het huis toch echt aan de kleine kant voor.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:04

Redelijk wat positieve dingen te lezen, altijd fijn!
Wij hebben, na 6 weken!!!, eindelijk een 1e akkoord. Het is nu wachten op finaal akkoord. Overdracht staat op 23 april.
Iemand idee hoelang het wachten is tussen 1e akkoord en finaal akkoord?

Symbeami, toevallig Ten Havesweg 3, Lettele niets voor jullie ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:14

Hoffie777 schreef:
Symbeami, toevallig Ten Havesweg 3, Lettele niets voor jullie ;)

Waar is het weiland? Ik heb nu 1.25 ha weiland, ik zoek zelf alleen maar huizen met meer dan 7500m2 grond. Maar ik heb al een paar leuke huizen op het oog, maar ja, heb de mijne nog steeds niet verkocht dus.......
Misschien zijn de goden me gunstig gezind en krijg ik voor mijn verjaardag echt kopers voor mijn huis :P

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:23

Ik hoop het voor je!
Ten Havesweg is ook 2-onder-1 kap. Lijkt me ook niet echt iets voor jullie.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:45

Nee inderdaad, wij willen echt vrijstaand met de buren bij voorkeur niet te dichtbij. Wel buren in de buurt, want helemaal afgelegen dat vind ik ook niet wat.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:18

Net nog gemeld dat we aan het wachten waren op finaal akkoord. Net gebeld dat we finaal akkoord hebben! Hoe blij kan een mens zijn :) :) :)
Uiterlijk 23 april overdracht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:45

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:49

Symbeami schreef:
fokfanaat schreef:
sunbeamy, zou je niet voor elkaar kunnen krijgen dat je huis ook gevonden wordt als ze zoeken op meer dan 5000m2 grond? Dat lijkt me toch de grootste doelgroep, en die missen nu je huis.

Ja, dat gaat binnenkort ook gebeuren maar we moeten nog even een afspraak met de makelaar plannen om het aan te passen en te bespreken hoe we dat precies gaan doen.
Bijvoorbeeld zoals deze:
http://www.funda.nl/koop/lettele/huis-4 ... oeksweg-6/

In eerste instantie vond ik dat een beetje misleidend, maar ja hij is wel verkocht ovb en heeft niet zo heel lang te koop gestaan. Misschien ook een idee om dat met ons huis ook zo te doen.

Zoekresultaten op Funda zeggen helemaal niets. Juist toen we een dag hadden dat het 'maar' iets van 50 keer bekeken was werden we gebeld voor een bezichtiging. Na delen op Facebook laatst een piekdag met meer dan 300 keer bekeken, maar geen bezichtiging.
Mijn vriend moet even met zijn werk kijken zodat we een afspraak met de makelaar kunnen maken.

Ik kreeg op de rijvereniging nog wel vragen over mijn huis, was iemand wel geïnteresseerd, maar 3 kinderen.... daar is het huis toch echt aan de kleine kant voor.

En twee adv. op funda 1 met de prijs inclusief grond en 1 met de prijs zonder grond.
Zelf word ik altijd heel pissig als ik denk iets gevonden te hebben voor de juiste prijs en de grond blijkt er niet bij te zitten.
Wij zijn ook al een eeuwigheid op zoek naar een boerderijtje met grond,Maar we zijn omgevingsgebonden en de huizen zijn hier zo stervensduur.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:12

Gefeliciteerd Hoffie!!

Haha, ja dat had ik dus ook een beetje met dat huis, ik vond dat wat misleidend, daarom wil ik dat ook even met de makelaar bespreken hoe we dat precies gaan dooen.

Welke regio zit jij Bianca?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:17

Hmm, zelf zou ik dat niet doen idd, of 2 advertenties. Inderdaad, als ik zou ontdekken dat het toch hiet zo mooi is als het lijkt zou ik ook niks meer willen overwegen.
Uiteindelijk hebben we 2 kijkers gehad. 1 belegger en een man die slecht nederlands sprak, maar dat wil hier niet heel veel zeggen. Belegger verwacht ik wel een bod van, maar is nog de vraag of het reeel is, bod van 70k vorige keer was ook een belegger. We gaan het zien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:19

@Hoffie: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Misschien idd twee keer d'r op zetten, met en zonder grond, hier is de grondprijs voor landbouwgrond zo'n 6-7 euro de vierkantenmeter, vind het dan ook wel meevallen als er dan zoals bij het voorbeeld nog geen 60.000 euro bij komt, is natuurlijk veel geld, maar goed te rechtvaardigen (hier waren er wat meer hectares, dat zijn natuurlijk flinke bedragen ineens).

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:58

Bij 1.25 ha zit je bij 6 euro al op 75000 en bij 7 op 87500 dat is wel de prijs wat grasland hier doet inderdaad 6 a 7 euro per m2. En dan ligt het aan de overkant van de weg. Is niet erg, is een mooi stuk met beschutting van een bosje.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:02

Hee ik heb even een vraagje aan jullie:

1 mei krijgen wij de sleutel van ons huis, maar we huren nu een deel van iemand zijn huis in een andere gemeente.

Ik sta nog bij mijn ouders ingeschreven en we willen 1 april uit ons huurhuis.
En dan voor 1 maand bij mijn ouders intrekken om geld te besparen wat we straks goed kunnen gebruiken voor de verbouwing.

Nu zaten we met de post..
Is dit veel werk om dat 2 keer in een maand om te zetten.
En gaat dat dan straks niet fout.

We zaten er eerst aan te denken om de post op het huur adres aan te laten komen maar we zijn bang dat de huurbaas geen contact met ons opneemt als er post is.

En kan mijn vriend zich zomaar bij ons inschrijven?
En dan naar een maand naar een andere woning?

Of zijn er kosten aan verbonden?

Kan eigenlijk nergens wat advies vinden. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:50

Je vriend kan zich bij je ouders inschrijven, er kunnen wel kosten aan verbonden zitten, gemeentelijke belastingen zijn afhankelijk van de gezinsgrootte. :)

2 keer een adreswijziging doorgeven, ik zou het wel doen. Geen risico lopen. Wij hebben dat ook gedaan, wel met 4 maanden er tussen. We laten ook de post 6 maanden doorsturen (tpg post service) naar waar wij nu zitten, maar dat is tegenover ons nieuwe huis, mocht er over 4 maanden nog het een en ander aan komen is dat ook zo opgehaald.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:27

Dat doorstuur service hoe heb je dat aangevragen?

Daar zaten wij eerst ook aan te denken maar weet niet hoe dat in zijn werk gaat?

Je mag me ook pb'en

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:55

Symbeami schreef:
Gefeliciteerd Hoffie!!

Haha, ja dat had ik dus ook een beetje met dat huis, ik vond dat wat misleidend, daarom wil ik dat ook even met de makelaar bespreken hoe we dat precies gaan dooen.

Antwerpen.Ik woon nu in het noorden van Antwerpen.We zijn zelfs al terug over de nederlandse grens aan het kijken,maar willen eigenlijk niet graag uit belgie weg.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:06

Neonlight schreef:
Het is de PostNL trouwens: link naar verhuisservice.

Dankjewel!!!
Heb het meteen voorgelegd aan me vriend!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:41

Bianca41 schreef:
Symbeami schreef:
Gefeliciteerd Hoffie!!

Antwerpen.Ik woon nu in het noorden van Antwerpen.We zijn zelfs al terug over de nederlandse grens aan het kijken,maar willen eigenlijk niet graag uit belgie weg.

Waarom niet? ;) Hebben wij ook gedaan, zijn 700 meter de grens over gaan wonen, werken beide nog in België maar het is hier zalig om te wonen! Zitten wel niet jouw kanten en het is even wat geregel, maar daar kom je wel uit :P