Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stitchlover schreef:Gefeliciteerd aan de huizenkopers!
Bij ons is het nu niet zo veel. We gaan aanstaande vrijdag wel bij een woning kijken in een dorp in de buurt waar ik héél graag zou willen wonen. Ik durf er alleen niet te veel op te hopen.
Luxorvalkje schreef:Wat gaat het opeens rap hier.
Zojuist mijn eerste bezichtiging gepland.
Voldoet in principe aan alle eisen.
Er zijn wat dingen die ik zou willen veranderen, maar die zijn meer smaak dan noodzaak.
De VVE kosten zijn hoger dan gewenst.
Maar ik wil ook gewoon feeling krijgen met de verkoopmanieren van de makelaars hier.
Hoeveel er op een dergelijke woning wordt overboden en hoe het is om van station naar mijn mogelijk toekomstige woning te fietsen.
Menino schreef:stitchlover schreef:Gefeliciteerd aan de huizenkopers!
Bij ons is het nu niet zo veel. We gaan aanstaande vrijdag wel bij een woning kijken in een dorp in de buurt waar ik héél graag zou willen wonen. Ik durf er alleen niet te veel op te hopen.
Spannend!
Veel succes.
Wij hebben ook weer een stuk of 5 bezichtigingen staan. Probleem is dat hoe meer bezichtigingen, hoe meer eisen we krijgen. We hebben nu gezien dat een redelijke eensgezinswoning op loopafstand van het bos een optie is in ons budget
Dus alles wat op fietsafstand van het bos is valt nu ineens tegen, af wat het aanbod aanzienlijk doet slinken.
Maargoed. We hebben geen haastDie droomwoning aan het bos komt er wel op een dag
Oh en nog een vraag: we hebben een relaxte aankoopmakelaar gevonden tegen een fijn tarief. Zijn we blij mee. Maar onze zoekregio behelst zo'n 100 km hemelsbreed(we gaan onze eigen regio verlaten) . We hebben wel voorkeur voor een gebied wat allemaal in zijn werkregio valt. Maar iemand ervaring met wat je doet als het er ruim buitenvalt
? Voel me nu toch een beetje ongemakkelijk om buiten zijn werkgebied te zoeken, zegmaar.
Ladyson schreef:Herkenbare situatie. Wij hadden een makelaar die van Copaan gebruik maakte zodat je een groot gebied goed in de gaten kon houden. En afgesproken dat zij binnen hun werkgebied wel meegingen en buiten hun werkgebied we zelf voor dat gedeelte een andere makelaar zouden regelen. En ook 2 verschillende prijzen afgesproken dus. Het mee zoeken was dus los van de verdere aankoopbegeleiding.
linda2008 schreef:Ladyson schreef:Herkenbare situatie. Wij hadden een makelaar die van Copaan gebruik maakte zodat je een groot gebied goed in de gaten kon houden. En afgesproken dat zij binnen hun werkgebied wel meegingen en buiten hun werkgebied we zelf voor dat gedeelte een andere makelaar zouden regelen. En ook 2 verschillende prijzen afgesproken dus. Het mee zoeken was dus los van de verdere aankoopbegeleiding.
Dit was mijn plan ook (omdat ik in meerdere regio’s zocht) maar voor mij is dit een dure les geweest... ik had ook die afspraak met de aankoopmakelaar gemaakt, maar in de kleine lettertjes (die ik dus niet goed gelezen had omdat wij mondeling anders hadden afgesproken) stond dat ik wel de volle mep moest betalen als ik via een andere makelaar, of zonder makelaar, tot koop over zou gaan....
listiglistje schreef:Pfff echt medelijden met julliezou er moedeloos van worden.... en het aanbod is ook echt om te janken op Funda
![]()
Ik heb volgende week woensdag mijn 1e bezichtiging, boerderij "project"is wel mega... 260m2 woonoppervlakte en 9053m2 grond.
Ik werk bij een bouwbedrijf, dus genoeg collega's die willen helpen en overal korting op materialen.
Plus zelf ook handig en creatief aangelegd, dus dat durf ik wel aan!
Woensdag gaat er een bouwkundige collega mee, dan weet ik direct of dat ook goed zit.
Gefeliciteerd Gaucho!