Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:51

chanicha schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik heb ze nu ook gekocht...

Trouwens even een update van mijn gemolesteerde wc bril :')
Tip van een vrouwtje van mijn stal:
Papje van groene zeep, citroensap en een klein beetje bakingsoda. Goed er in wrijven (niet schuren).
En even laten intrekken.

Daarna was hij echt weer een heel stuk witter.
Ga wel een nieuwe kopen, want spierwit is het nu niet... maar ik denk dat het nu niet eens op valt als je het niet weet.

Is maar één oplossing voor, een zwarte wc bril :j
Ik ben heel erg op de wc bril, vind het zo goor als die vies is!

Ik denk dat de zwarte ook wel verkleurd was van ruim een dag glorix er op :')

Urine vlekken oid hebben we nooit, ik maak normaal 2xdd de bril schoon. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:21

Ik vind zwarte toiletbrillen zo armoedig :o. Doet me denken aan sobere en goedkope schooltoiletten met scheve brillen :=.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:25

Dat heb ik ook. Of van die verouderde huizen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:28

_San87_ schreef:
Ik vind zwarte toiletbrillen zo armoedig :o. Doet me denken aan sobere en goedkope schooltoiletten met scheve brillen :=.

Ja dat idd en dan ruik ik meteen weer die typische geur die er altijd hing :r

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:39

Iemand dé tip om heel snel kookgeuren uit huis te verdrijven? Ik kook al met de afzuiging aan en zoveel mogelijk ramen open. En vaak alvast een geurkaars aan maar toch ruik ik het nog als ik de volgende ochtend beneden kom. Ik hoor goede verhalen over Lampe Berger, iemand ervaring mee?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:40

Zijn je filters in je kap nog goed/schoon?
Dat scheelt veel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:51

Ja die krijgen regelmatig een poetsbeurt. Misschien is het tijd voor een nieuwe afzuiging :+

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:04

Wij hebben een luchtreiniger van Philips, eigenlijk voor hooikoortskwaaltjes. Maar dat werkt wel goed.

Wij hebben dit huis nu 6 jaar en de wc bril nooit vervangen, denk dat hij 13 jaar oud is, maar hij is nog spierwit. Ik poets 2 x per week met cif en dagelijks zo'n doekje erover.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:27

Dieuwke_ schreef:
Iemand dé tip om heel snel kookgeuren uit huis te verdrijven? Ik kook al met de afzuiging aan en zoveel mogelijk ramen open. En vaak alvast een geurkaars aan maar toch ruik ik het nog als ik de volgende ochtend beneden kom. Ik hoor goede verhalen over Lampe Berger, iemand ervaring mee?

Pannetje met water en een scheutje wasverzachter opzetten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:53

Dieuwke_ schreef:

Ik ben heel positief over Lampe Berger, het werkt ideaal tegen kookgeurtjes en het is ook niet zo dat je huis vervolgens stijf staat van de parfumlucht. En als je de geuren echt niet lekker vindt van LB, dan hebben ze ook een neutrale geur zonder parfum.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:58

Hoe werken die action doeken precies?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:03

Dagahra schreef:

Ik weet niet of ik het goed doe, maar heb er eentje vochtig gemaakt en een droog gehouden. Eerst met vochtige doek ruitjes poetsen en daarna met de droge erover.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:06

Warm water? Ik heb ze van tupperware en nog nooit gebruikt... een rode en een groene. Maakt het niet uit welke je voor drogen en nat gebruikt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:14

_San87_ schreef:

Ik heb een echt mooie zwarte wc bril, met lederlook. Geen gladde kunststof in ieder geval.
Ik vind hem zelf wel mooi. Boven heb ik een houtlook grenen.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:23

Dieuwke_ schreef:

Ben gek op onze Lampe berger! <3

Ik ga vd week ook naar de action om die doeken te scoren. Ben heel benieuwd! Ik wil ook schone en streepvrije ramen :)

Bolsius heeft ook wel lekkere geurstokjes, ook dat huismerk van kruidvat bevalt goed. Ze hebben daar ook geurkaarsen van.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:25

Lampe Berger werkt heel goed maar is niet zuinig in gebruik vind ik. Dus eigenlijk gewoon heel duur. In aanschaf en in gebruik.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:54

Dieuwke_ schreef:

Beetje kaneel op de deksel van de pan tijdens het koken

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:14

fjordjes schreef:
Stofzuigen heb ik pas gedaan maar blijft muffig ruiken. Ik ga die geurkorrels eens proberen.

Wij hebben nu voor het eerst luchtjes van thecarparfum.com. Moet je 1x in de 4 dagen in de auto sprayen, moet zeggen dat deze tot nu toe goed bevalt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 06:11

madeliefw schreef:
Warm water? Ik heb ze van tupperware en nog nooit gebruikt... een rode en een groene. Maakt het niet uit welke je voor drogen en nat gebruikt?

Als het goed is heb je een kleine en een grote..
Hier dr kleine voor nat te gebruiken en de grote droog. Zijn ook andere materialen..
Heb je een foto?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 07:07

PSvanLot schreef:
Nee helaas. Nu weer andere meegenomen die naar niks ruiken.
Zag dat de AH vanaf maandag geurstokjes heeft 1+1. Van Airwick. Denk dat die wel oké zijn?

Die van airwick kocht ik bij de action. Perfect voor in toilet. Mijn hele gang ruikt er zelfs naar.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 07:32

Ik houd niet erg van huisparfum, maar de stokjes van lampe vond ik wel lekker op het toilet. Helaas erg duur en vrij snel vervlogen. Gisteren was ik bij de action en heb toen ook stokjes meegenomen van een vaag merk. Iets van €1,80, ik koos de blauwe ‘smaak’. Echt prima!
Voor de auto heb ik ooit op ali een houdertje gekocht waar een soort viltrondjes ingaan. Op dat vilt doe ik een paar druppels essentiële olie. Vooral citroengras en eucalyptus vind ik lekker.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:06

Ceetje_bokt schreef:
Dagahra schreef:

Ik weet niet of ik het goed doe, maar heb er eentje vochtig gemaakt en een droog gehouden. Eerst met vochtige doek ruitjes poetsen en daarna met de droge erover.

Ik doe met de doeken van de Action niet na drogen.

Nat maken, en dan heel goed uitwringen. Zo goed als al het water er uit, want als de doek te vochtig is, dan werkt het niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:07

IMJ schreef:
PSvanLot schreef:
Zag dat de AH vanaf maandag geurstokjes heeft 1+1. Van Airwick. Denk dat die wel oké zijn?

Die van airwick kocht ik bij de action. Perfect voor in toilet. Mijn hele gang ruikt er zelfs naar.

Ik ga ze morgen eens scoren!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:49

Ik zou zó graag lekkere geurstokjes oid neerzetten maar mijn man kan er niet tegen, slaat op zijn tanden :=
Heb weleens dingen verstopt, ik dacht wat niet weet wat niet deert maar gelijk heeft hij het in de gaten ^)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:10

IMJ schreef:
PSvanLot schreef:

Welke geur heb je? Ze hadden bij ons 'maar' 2 geurtjes en die leken me allebei niet erg lekker :o