Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:21

De orchidee bouw ik nu, gister de pot en vandaag de plant. De Atari ga ik opzoeken, die naam heb ik vaker voorbij zien komen maar geen idee wat het precies is.

Ik zag gisteren trouwens in de pepper nieuwsbrief (de kortingen, niet de date site :)) ) dat er weer nieuwe gifts zijn bij Lego vanaf vandaag dus daar ga ik ook even een blik op werpen.

jen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:32

Ik heb de orchidee in een keer afgebouwd, was er zo mee klaar wat ik wel erg jammer vond want hij was leuk om te bouwen.

De Atari is een oude gameconsole. Die was nog van voor de Nintendo ;)
Hier de link naar de lego site:
https://www.lego.com/nl-nl/product/atari-2600-10306

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:38

Nog niet eerder gezien, nostalgie.
Door je link gelijk de mogelijkheid genomen om te kijken op de site :D

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:52

Altijd leuk om op de site rond te neuzen :D wel uitkijken dat er niks in je winkelwagen beland :))

Mijn vriend spaart allerlei oude gameconsoles, hebben hier echt van alles staan. Dus dan past de lego versie er goed bij.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:57

Gelukkig mag er wat in het mandje belanden anders is het heel verstandig om van de site weg te blijven :))
De Atari past er dan inderdaad perfect bij, leuk zo'n verzameling.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:37

Ik kom me ook melden in dit topic. Sinds corona tijd ook weer helemaal into lego. Het begon allemaal met Lego Masters waar we beide hier thuis toch wel weer enthousiast raakten. De eerste set die ik van mijn vriend kreeg was Central Perk van F.R.I.E.N.D.S. Daarna is het helemaal mis gegaan. :+

Inmiddels gebouwd:
- Hogwarts
- Diagon Alley
- The Burrow
- Sanctum Sanctorum
- Ninjago Stadstuinen
- Vrijheidsbeeld
- Central Perk
- F.R.I.E.N.D.S appartementen
- Queer Eye loft (puur voor de blokjes)

Wat we nog in dozen hebben staan:
- Alle Harry Potter boekjes
- Lighthouse
- DeLorean

Nu ben ik bezig met de Hedwig collectors set. Jullie begrijpen dat ons huis overvol staat. En ons huis heeft maar 1 slaapkamer, niets extra's. We hebben zojuist een kast gebouwd voor nog meer lego. :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:49

Leuke collectie heb je al :)

Nog een tip; Kruidvat heeft 2e halve prijs, ook op Lego en amazon.de heeft nu ook een aantal kortingen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:40

Net de orchidee in elkaar gezet. Ik heb nog een Lego city setje die ik hiernaar in elkaar ga zetten. En ik ga kijken naar de Lego bonsai boompje denk ik. Hoezo Lego is verslavend :))

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:46

Zag hier de Harry Potter huisjes voorbij komen, vond ze zo leuk dat ik die ook besteld heb *\%/* .

En op dit moment de land rover aan het maken. Begin stuk was niet echt leuk om te maken, kom nu pas bij het leuke stuk, de buitenkant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:58

Ik heb net op zolder gekeken omdat ik niet meer wist welke adventkalender mijn man vorig jaar had, maar niet normaal wat een lego dozen daar staan. :=
In 2014 toen we hier naar toe verhuisden hadden we al 1 aanhanger vol met lego, daar is alleen maar bij gekomen. :=

Afbeelding
Kleine impressie wat erbij gekomen is, stukje kantoor. Op en in andere kasten staat nog meer, op de logeerkamers staat ook het een en ander uitgestald en dan ligt er nog heel veel weer afgebroken in de dozen op zolder. Behalve de kerst edities, in het begin braken we die iedere keer af maar het werd teveel werk om alles op te bouwen met alle dozen die erbij kwamen. _O- Dat staat opgebouwd in dozen op zolder. :))

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:27

Supertof! Maar hoe houd je het schoon :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:36

Dat vroeg ik mij gelijk af :D Wel een toffe collectie!

Die huisjes zijn leuk D_akota, ik wil nog kijken naar lichtjes om erin te doen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:01

Zo cool! Maar iets met geen ruimte, teveel hobby's en te weinig centjes om deze hobby ook te gaan doen.. Dus ik geniet van harte mee met jullie creaties! Want dat is heerlijk om te zien!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:04

Mooi hoor al die dingen.

Ruimtegebrek maakt dat ik deels ben overgestapt naar de kleine blokjes

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:22

Neonlight schreef:
Ik heb net op zolder gekeken omdat ik niet meer wist welke adventkalender mijn man vorig jaar had, maar niet normaal wat een lego dozen daar staan. :=
In 2014 toen we hier naar toe verhuisden hadden we al 1 aanhanger vol met lego, daar is alleen maar bij gekomen. :=

[ [url=m/mAddAG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleine impressie wat erbij gekomen is, stukje kantoor. Op en in andere kasten staat nog meer, op de logeerkamers staat ook het een en ander uitgestald en dan ligt er nog heel veel weer afgebroken in de dozen op zolder. Behalve de kerst edities, in het begin braken we die iedere keer af maar het werd teveel werk om alles op te bouwen met alle dozen die erbij kwamen. _O- Dat staat opgebouwd in dozen op zolder. :))

Ik ben jaloers. Ik zie het stadhuis en de bioscoop van de modulars :')

Die ninjago stadstuinen zou ik graag een keer bouwen. Maar hij past eigenlijk niet bij mijn collectie. Dus het zou echt om het bouwen gaan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:11

Is huren dan geen optie? Wel bouwen maar daarna weer retour.

Bewaren jullie trouwens alle dozen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:16

Bestaat dat, lego huren? :wow:

De stadstuinen zijn wel echt heel leuk om te bouwen. Een van mijn favorieten. Zoveel leuke elementen en allerlei verschillende kleurtjes en blokjes. Staat ook erg mooi nu als pronkstuk hier, maar inderdaad niet perse naast normale huisjes of ons Hogwarts kasteel haha.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:18

Er zijn verschillende websites die Lego verhuren :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:21

Alle dozen en boekjes worden hier zorgvuldig bewaard, dozen worden ook voorzichtig open gemaakt.

Wij hebben bijna alles van de modular huizen. Zijn begonnen met het stadhuis, eigenlijk vanwege onze bruiloft. Helaas waren de eerste 3 toen niet meer verkrijgbaar toen we besloten voor de serie te gaan. We hebben nog wel de brandweerkazerne kunnen kopen op marktplaats, maar de eerste 2 missen we, die waren ons toch echt te duur geworden. Was toen al 500 euro of zo, nu dik boven de 1000 euro. :=
Met die brandweerkazerne hebben we echt geluk gehad, verkoper had 3 gesealde dozen en geen geduld, waren maar 30 euro boven nieuwprijs.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:22

Ja huren zou misschien nog wel een optie zijn, maar nog niets gevonden in de buurt, zijn daar ook sites van dan ja?

*gaat googlen*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:54

C_arola schreef:
Is huren dan geen optie? Wel bouwen maar daarna weer retour.

Bewaren jullie trouwens alle dozen?

Ja tot flinke irritatie van mijn moeder :') enige reden waarom ik ze bewaar is omdat als ik uit huis ga alles uit elkaar haal en weer opnieuw op ga bouwen. Misschien de auto's laat ik wel in elkaar. Maar de rest gaat toch uit elkaar vallen. Daarna doe ik de dozen wel weg.

Tip: soms willen mensen ook wel lege dozen van je overkopen. Op catawiki stond laatst ook een partij werd op geboden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:38

wendy1987 schreef:
Ja huren zou misschien nog wel een optie zijn, maar nog niets gevonden in de buurt, zijn daar ook sites van dan ja?

*gaat googlen*

Een paar werden hier dacht ik eerder ook eens genoemd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:14

Lego heeft waarde als de dozen en de boekjes erbij zijn. Daarom zijn lege dozen gewild, kunnen ze doosloze Lego weer waardevol maken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:05

Neonlight schreef:
Lego heeft waarde als de dozen en de boekjes erbij zijn. Daarom zijn lege dozen gewild, kunnen ze doosloze Lego weer waardevol maken.

Als ik dan ooit verhuis ga ik een poging doen de dozen te verkopen :j

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:52

Leuk om al die lego te zien

Zijn er hier nog meer die de exclusieve BAM minifigs sparen uit de Build A Minifig bakken? Ik heb laatst bij de lego shop in Leidschendam deze minifigs meegenomen en kwam er pas toen ik ze op internet opzocht achter dat het exclusieve minifigs zijn die alleen in die bakken te vinden zijn

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb later La Cartrina ook gehaald omdat die er ook bij hoort. En omdat mijn ma de kerstboom heeft gekocht zaten we boven de €50 en kreeg ik deze erbij
Afbeelding