Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:We huren momenteel particulier (circa €1000/maand excl voor 50m2). Mijn vriend zijn studieschuld is iets hoger, maar verschilt niet gigantisch. Dat is opzich prettig, dan is het niet 1 persoon die drukt op de hypotheek. Zijn allebei langstudeerders, bij elkaar tikken we de 80K aan gok ik. Maar als ik ons salaris zie als starters, staat het wel in verhouding (gelukkig, had ook anders kunnen gaan tenslotte).
Maar ja, we houden dus beide zat over maandelijks. Dus het voelt zo vreemd dat we gekort zouden worden op een hypotheek. Een rijtjeshuis kunnen we hier prima betalen overigens. Maar we wonen nu vrijstaand, dus ik wil daar niet op achteruit gaan. En dan is het in deze regio en onze studieschuld wel weer hopeloos. Maar is meer een luxe probleem
idinn schreef:PSvanLot, hebben we wel over nagedacht. Maar ik zou echt gillend gek worden als we terug moeten naar een rijtjeshuis. En de buren van ons, want we hebben op dit moment 9 hennen en 3 hanen![]()
Ons huurhuis levert ook wel voordelen gelukkig. Zomers zijn we qua groente en fruit zelfvoorzienend. Huisbaas heeft een flinke moestuin, wij een stuk daarvan. Van zijn opbrengst eten we ook gratis mee. In dat seizoen hebben we amper uitgaven aan boodschappen, vooral wat brood en vleesvervanger.
Ghostattack schreef:Heb je een hoge studieschuld Idinn? Echt rot inderdaad! Een studieschuld gaat bijna x2 van je hypotheek af. Ik had gelukkig "maar" een schuld van 7k, maar dat is toch weer bijna 14k minder op je hypotheek.
Hier trouwens best aardig gedaan deze maand! Netjes gespaard en niks terug van de spaarrekening gehaaldMaar ik ga niet te vroeg juichen
PSvanLot schreef:Relaxed schreef:Mijn hypotheekadviseur heeft mijn studieschuld gewoon niet opgegeven, je kunt het toch betalen? Vroeg ieik ben wel mede daarom veel exyra ah aflossen nu
Dan is je financieel adviseur wel in gebreken gebleven, of zelfs tegen de wet gehandeld.