Opzetzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:02

tjiftjaf schreef:
Wel jammer dat je hem opnieuw moet vullen. Koud ook. Water tikte vandaag bij mij de 30 graden aan. :D

Dat alleen zou al reden voor mij zijn een deel te verversen voor wat frisser water :D

ziezoziezo22

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:16

Ik heb ook vlokkenmiddel gebruikt.
Ook troebel water maar de pomp 2,5 dag aan gehad en nu is het helder .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:25

De pomp doet het hier ook fantastisch. Filter zat vandaag al aardig vol met troep. Chloorshock is onderweg dus dan moet het wel even goed komen. Hopelijk nog een hoop mooie dagen in het verschiet. Zal alleen wel mn pomp steeds binnen moeten halen aangezien ie niet droog kan staan.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:35

Kun je niet een emmer of kistje over de pomp zetten?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:42

Bij mij blijft ie nog steken op 26 graden. Ik wilde hem niet op mijn net ingezaaide gazon zetten (tis net weer groen) maar achteraf wel spijt van, hij staat nu niet de hele dag in de zon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:00

tjiftjaf schreef:
Kun je niet een emmer of kistje over de pomp zetten?

Is dat voldoende? Denk dat er altijd wel vocht bij komt of hebben jullie dat ook? Zit er niet heel erg op te wachten om m steeds weer opnieuw te koppelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:05

Ik heb er gewoon een tafeltje overheen staan.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:06

Ik heb er een emmer overheen gezet en de pomp heeft al een hoosbui overleeft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:10

Goed om te weten! Dan gaat ie mooi op een steen met een emmer over z'n hoofd. Bedankt!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:08

Het is een pomp voor water, dus die kan wel wat hebben. Hier staat ie al 4 jaar zomers buiten en hij doet t nog steeds

Mariska_28
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:32

Er zijn slechtere plekken om vandaag door te brengen.. :D

Nog steeds zo blij met ons zwembad, en dat we hem hebben ingegraven. Afbeelding

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:01

Wij hebben een intex staan van 200x300 echter moet het bad leeg vanavond. Helaas blijkt de steiger er net niet naast te passen en ze moeten dit weekend klussen.
Helaas is het water net lekker op temperatuur... aan de andere kant kunnen we wel opnieuw beginnen.

Bij ons blijft het water troebel. Volgens de strip is de ph goed en als wij chloor erin doen is deze ook voldoende. Alleen 's avonds geeft hij aan dat er geen chloor meer in zit. Ook als er niemand nog ingezeten heeft. Heb geen idee wat we fout doen/fout gedaan hebben. Misschien dat ik de ph toch niet goed afgelezen heb

We gaan van de week een elektronische meter halen.

Mariska_28
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:29

muzzy17 schreef:
Wij hebben een intex staan van 200x300 echter moet het bad leeg vanavond. Helaas blijkt de steiger er net niet naast te passen en ze moeten dit weekend klussen.
Helaas is het water net lekker op temperatuur... aan de andere kant kunnen we wel opnieuw beginnen.

Bij ons blijft het water troebel. Volgens de strip is de ph goed en als wij chloor erin doen is deze ook voldoende. Alleen 's avonds geeft hij aan dat er geen chloor meer in zit. Ook als er niemand nog ingezeten heeft. Heb geen idee wat we fout doen/fout gedaan hebben. Misschien dat ik de ph toch niet goed afgelezen heb

We gaan van de week een elektronische meter halen.

Ik weet niet welke je wilt gaan halen, maar deze is rommel :
https://www.sunpool.nl/product/interlin ... loormeter/

Dat wil zeggen, ik heb hem, gebruik hem niet, maar gebruik nog gewoon strips want die zijn preciezer..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:13

Maar met geleidbaarheid kun je ook geen pH meten, tenzij je er een kleine bibliotheek aan parameters in kwijt kunt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:17

Vorige week een mooi rond zwembad gekocht, 2e hands, maar helaas grote miskoop, rand lek en vannacht is het halve zwembad leeggelopen.
2 zwaar teleurgestelde kinderen.
Gelukkig heb ik na overleg mijn geld terug. De verkoper was ook niet eerlijk geweest, er klopte niks. Maat was te groot (366 ipv 306) rand lek, thermometer in chloordrijver stuk, ph staafjes allemaal nat. Erg jammer. Alleen de pomp doet het.

Afbeelding

Maar nu ben ik op zoek naar een nieuw rond zwembad, maar dan met een metalen rand. Liefst zonder pomp, maar de meeste zijn met pomp.

Iemand een goede aanbieding gezien?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:19

Heeft de action niets meer? Wel sneu voor de kids gelukkig dat je je geld terug hebt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:11

Gebruikt iemand hier een digitale pH/chloor meter en zo ja, welke?
Ik had er 1 van (dacht) interline maar die deed het niet. Las later erg slechte recensies en bij het terug brengen naar de winkel kreeg ik van de medewerker te horen dat deze vaak retour kwamen/slecht waren.

Iemand ervaring met tester van accucheck? Deze werkt volgens mij alsnog met stripjes begreep ik en test resultaten zijn redelijk.
Zag ook een scuba die met pilletjes werkt maar wel flink duurder. Wel hele goede recensies.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:17

ingedebruijn schreef:
De pomp doet het hier ook fantastisch. Filter zat vandaag al aardig vol met troep. Chloorshock is onderweg dus dan moet het wel even goed komen. Hopelijk nog een hoop mooie dagen in het verschiet. Zal alleen wel mn pomp steeds binnen moeten halen aangezien ie niet droog kan staan.

In principe hoeven De meeste filters niet droog te staan en kunnen in weer en wind buiten blijven. Op zowel m'n patroon filter als op m'n zandfilter staat dat hij tegen regen kan.

Maar ik deed over het patroon filter een emmer om ergste regen tegen te houden.
Zandfilter staat op 2 rubber tegels en dan rondom rubber tegels. Dus zijkant/achterkant/bovenkant en zo staat hij ingebouwd. Maar dat is meer ook tegen het geluid dat hij maakt. De stekker heb ik in een plastic bak zitten.

Zou de pomp niet op een steen zetten maar op iets dempends. Meestal maken die dingen wel wat lawaai en stenen verergeren het geluid.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:47

De filter zelf ben ik ook niet zo bang voor maar de stroom die er naartoe gaat wel. Ik heb m toch maar los gehaald omdat ik bang ben dat die kabels nat worden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:29

Storm schreef:
Vorige week een mooi rond zwembad gekocht, 2e hands, maar helaas grote miskoop, rand lek en vannacht is het halve zwembad leeggelopen.
2 zwaar teleurgestelde kinderen.
Gelukkig heb ik na overleg mijn geld terug. De verkoper was ook niet eerlijk geweest, er klopte niks. Maat was te groot (366 ipv 306) rand lek, thermometer in chloordrijver stuk, ph staafjes allemaal nat. Erg jammer. Alleen de pomp doet het.

[ [url=m/oFw736.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nu ben ik op zoek naar een nieuw rond zwembad, maar dan met een metalen rand. Liefst zonder pomp, maar de meeste zijn met pomp.

Iemand een goede aanbieding gezien?

Misschien bij de Welkoop?

Je bedoelt zoiets? Helaas wel uitverkocht

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/geni ... nd_1302164

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:50

Bedankt voor de tips!
Vandaag naar van Cranenbroek geweest en een gekocht, 305 cm met metalen frame voor 67,50! Zat ook zelfs een pomp bij.
Afbeelding

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:01

@Storm, en dat is waarschijnlijk niet eens zoveel duurder als wat die tweedehandse moest kosten.
Als ik af en toe zie wat mensen tweedehands nog te koop durven zetten, tot aan zwembaden toe waar je op de de foto's groen water in ziet staan :(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 01:23

Scheelde inderdaad nog geen 20 euro.
En ik heb ook zoveel troep voorbij zien komen. Ik koop nooit geen 2e hands zwembad meer, ben voorgoed genezen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:04

Wat goed dat je er eentje hebt gevonden Storm, voor een nette prijs. Zat laatst ons zwembad te googlen en die werd soms echt 3x zo duur verkocht. Blijkbaar is er vraag naar.
WEl zonde dat je 2e handsje zo slecht was. Nu vast meer geluk!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 22:09

Welke stofzuiger raden jullie aan voor een intex zwembad? Liefst niet eentje die je aan moet sluiten op de pomp want dat lijkt me zo'n gedoe... En als het kan niet al te duur, hij hoeft dan ook niet de beste van de beste te zijn.