Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:12

Fitzroy schreef:
Ik volg je niet, geloof ik. Zonder adres zou ik echt niet geïnteresseerd zijn. Ik wil in Google maps kunnen kijken hoe en waar iets gesitueerd is. Anders hoef ik al niet eens een makelaar te bellen.

Grinnik ga dan echt nooit zoeken voor een huis in Duitsland want hier staat er echt nergens een adres bij. Alleen maar woonplaats. En met oog op het dievengilde vind ik dat ook een hele goede zaak. Dat zouden ze echt in NL ook gewoon in moeten voeren. Ja is lastig voor ons die zoekt, maar je geeft het dievengilde een stuk minder kans om hun slag te slaan. En wat is nou een belletje naar een makelaar als je een huis ziet wat heel aardig in de buurt komt van jou wensen?? Heb ik ook echt wel al gedaan. Huis sprak aan, was overigens in Dld. grondstuk paste ook aardig, dus even een belletje wat het adres was, om dan idd te kijken op maps hoe en waar het precies lag en of dat paste.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:31

Dat gaat met de huidige markt in nl niet werken..

Myfairytale

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:51

Nou, dan bel je de makelaar en dan heb je het adres toch ook? Dat kan het dievengilde ook.

Ik heb echt ook honderden, misschien wel een duizend woningen bekeken, waar ze exact stonden. We hadden specifieke eisen en die komen niet altijd voldoende naar voren alleen uit de beschrijvingen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:03

Ik zoek ook niet in Duitsland, rina. ;)
Staan er dan ook geen borden in de tuin?

Ik zou het echt heel vermoeiend vinden om voor ieder huis waar je meer van wilt weten het adres op te vragen. Nu ik aan het zoeken ben, kijk ik van tientallen huizen hoe ze gelegen zijn. Ik moet er toch niet aan denken dat ik voor ieder huis de makelaar moet bellen. Denk dat makelaars er hier ook niet op zitten te wachten. Honderden telefoontjes op maandagochtend :=

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:51

Fitzroy schreef:
Ik zoek ook niet in Duitsland, rina. ;)
Staan er dan ook geen borden in de tuin?

Nee was ook alleen maar om aan te geven dat mijn huis wel in Dld staat en het hier normaal anders werkt. En nee borden zijn zeldzaam. Meestal als je er al 1 ziet staan is het van een Hollander die zijn huis wil verkopen.

Maar ik vind wel dat Funda naast de kopers ook een verplichting heeft naar de verkopers, en dat het wel veilig gaat met alle data en foto's die op het net staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:19

Tja, maar dat weet je nu eenmaal als je huis te koop staat. Ik word er ook niet echt blij van, mijn huis is al niet meer mijn huis maar een showroom ;)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:07

Fitzroy schreef:
Ik zou het echt heel vermoeiend vinden om voor ieder huis waar je meer van wilt weten het adres op te vragen. Nu ik aan het zoeken ben, kijk ik van tientallen huizen hoe ze gelegen zijn. Ik moet er toch niet aan denken dat ik voor ieder huis de makelaar moet bellen. Denk dat makelaars er hier ook niet op zitten te wachten. Honderden telefoontjes op maandagochtend :=

Precies. En als inbrekers meekijken dat is dan maar zo. Dan zou je ook overdag als aan het werk bent de gordijnen moeten sluiten want stel dat er iemand naar binnen kijkt.

Daarbij.... Ons huis stond vorig jaar ook in een prijsklasse van 2 ton. Als ik een inbreker was dan keek ik wel naar het duurdere segment, daar valt vast meer te halen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:10

Die hebben wel vaker een goede alarminstallatie ;)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:14

DubbelDun schreef:
Die hebben wel vaker een goede alarminstallatie ;)

:)* da's waar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:04

Fitzroy schreef:
Tja, maar dat weet je nu eenmaal als je huis te koop staat. Ik word er ook niet echt blij van, mijn huis is al niet meer mijn huis maar een showroom ;)

Nee dat is je door Funda door de strot geduwd. Omdat zij alles maar open en bloot op het net zetten. Er wordt overal en in alles gewaarschuwd niet te open met je gegevens te zijn. Denk aan dat reclamespotje van doe je deur op slot al ga je alleen maar even met de hond wandelen. En wat doet Funda, die lapt dat dus aan z'n laars.
Het is nu zo gewoon dat men niet anders meer weet. En dus zich daarop heeft ingesteld. Ik kan alles opzoeken voordat ik überhaupt een huis ga bekijken. Maar dat is voor de verkopende partij dus helemaal niet zo fijn.

Dit overigens helemaal los van het feit dat die van ons te koop staat en ik het adres eraf wil hebben. Maar in alles wordt je gewaarschuwd en wordt er super voorzichtig met je gegevens omgegaan (de nieuw AVG) alleen geld dat dus niet voor als je je huis te koop hebt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:15

Maar je hebt toch ook zelf zeggenschap over de foto's?

Zo stond de garage/schuur bijvoorbeeld van de binnenkant niet op de foto's van ons nieuwe huis.

Wij zijn nu bezig om ons huis te koop te zetten en de makelaar gaf aan dat we zelf bepalen welke foto's en wat er op de foto's komt te staan.

Zie dat overigens wel vaker, dat niet alle ruimtes er op staan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:21

Your missing the point Myfairytale. Ik heb het nu over het globale plaatje van Funda en alles maar open en bloot terwijl je in alles gewaarschuwd wordt niet te open te zijn.

Het hoe en wat van mijn eigen gaat gewoon worden opgelost. Anders heeft de makelaar echt een vervelende aan mij.
Overigens nee wij hadden niet vooraf de foto's allemaal gezien. Zoals gezegd zijn door een fotograaf gemaakt. En had dus ook geen zeggenschap in wat wel en niet het net op mocht. Maar hier is ook bij lange na niet alles op de foto gezet. Dan waren ze wel 100 foto's nodig geweest :') Iets met dat groot :+ en ruimtes die het op de foto niet goed deden. Al vind ik zelfs bij deze foto's een paar zitten die raar vertrokken zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:28

rina schreef:
superpony schreef:
Maar daar hoort het adres ook bij. Mensen komen echt niet als ze niet weten waar een huis staat.

Nope dat is iets wat de Nederlanders denken dat normaal is. Ga maar kijken op willekeurige Duitse site. Er staat nergens een precies adres, alleen maar de woonplaats. En zo stond hij bij de vorige makelaar ook erin, alleen dat het in Sustrum Moor was en met Sellingen als adres erin. Iemand die zoekt in Dld. pakt echt wel de telefoon en belt de makelaar. Omdat ze op de Duitse sites tegen precies hetzelfde aanlopen.
Ik vind het eerlijk ook van Funda geen goede zaak dat alle adressen maar zo op het net staan. Funda is zover ik weet van de NVM. En die zouden echt beter moeten weten.

Makelaar heeft overigens niet zelf die foto's gemaakt. Daar is speciaal een fotograaf voor gekomen. En nee een rij brommers kan ik niet zo even verplaatsen.

@Irine Mensen zijn echt gewoon te brutaal. Hier durven de meeste niet zomaar een erf op te rijden, ik heb 2 wandelende deurbellen :D (honden) die zich echt wel laten horen. En ik ben wel altijd thuis.

Dat weet ik, we hebben huizen in Dld bekeken. Maar daar zijn wel meer dingen anders.

Maar wij zijn Nederlanders en hier reageren ook de meeste mensen uit Nederland. Dan moet je je huis niet in Nederland aanbieden. Er zijn gewoon verschillen en hier is het wel normaal dat het adres erbij staat.

Makelaar maakt vrijwel nooit zelf de foto's.....In opdracht van dan.......

Gewoon de foto's met de brommers er tussenuit halen. Het leed is nu al geschiedt en de link is ook hier gedeeld, dus heeft al een groot bereik gehad als mensen echt kwaad willen.

Je kijkt zelf nu in Nederland, dus zal je ook weer de manier van handelen van Nederland moeten accepteren. Als ik mijn huis al zo lang te koop had en er graag vanaf wil, zou ik niet zo moeilijk doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:57

@rina: dat ligt dan aan je makelaar want wij hebben de hele presentatie gezien voordat deze online kwam en met de vraag of wij nog foto’s wilden verwijderen uit de presentatie. Dus daar hadden wij alle vrijheid in.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:35

rina schreef:
Your missing the point Myfairytale. Ik heb het nu over het globale plaatje van Funda en alles maar open en bloot terwijl je in alles gewaarschuwd wordt niet te open te zijn.

Het hoe en wat van mijn eigen gaat gewoon worden opgelost. Anders heeft de makelaar echt een vervelende aan mij.
Overigens nee wij hadden niet vooraf de foto's allemaal gezien. Zoals gezegd zijn door een fotograaf gemaakt. En had dus ook geen zeggenschap in wat wel en niet het net op mocht. Maar hier is ook bij lange na niet alles op de foto gezet. Dan waren ze wel 100 foto's nodig geweest :') Iets met dat groot :+ en ruimtes die het op de foto niet goed deden. Al vind ik zelfs bij deze foto's een paar zitten die raar vertrokken zijn.

Hier hebben wij dus wel de keuze met wat er wel of niet op de foto komt.

En verder: natuurlijk is het soms vervelend dat alles er op staat, inclusief plattegronden en adres. Maar zoals ik al aangaf; ik heb honderden huizen bekeken op funda, alleen al vanwege de ligging.
Het moet iemand trekken om te komen kijken of niet. Dan moet ik wel een precies adres weten en ik ga niet voor honderden huizen makelaars afbellen.

Bord in de tuin doen ze ook niet aan dan? Dan weten ze immers ook dat je gaat verhuizen.

Wat zou je er niet op willen hebben, wat meestal wél op Funda staat dan?

Inbrekers trekken zich niets aan van plattegronden bijvoorbeeld. Ze kunnen ook wachten totdat ze zien dat je vertrekt en dan de boel inspecteren of leeghalen. Of je juist volgen, als je een mooie, dure auto hebt.

Zolang je geen hele dure zaken open en bloot op de foto's en dus Funda zet, lijkt er volgens mij weinig aan de hand?
Ik denk dat ik inderdaad jouw punt dan mis rina. :o?

Edit: van de brommers snap ik dat het vervelend is en zou ik ook laten verwijderen. :j

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:28

De verkopers hebben het koopcontract ook getekend.

Donderdag en zaterdag zijn er 2 makelaars langs geweest om te kijken om het huis te verkopen, maar inmiddels hebben we het huis al zelf zonder makelaar verkocht *\o/*
Dus morgen zullen we met die partij het koopcontract even tekenen (en hopelijk is het gelijk goed, nu moeten we het zelf namelijk regelen :Y) ).
Dus alles loop bij ons nogal voorspoedig :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:31

rina schreef:
Fitzroy schreef:

Nee dat is je door Funda door de strot geduwd. Omdat zij alles maar open en bloot op het net zetten. Er wordt overal en in alles gewaarschuwd niet te open met je gegevens te zijn. Denk aan dat reclamespotje van doe je deur op slot al ga je alleen maar even met de hond wandelen. En wat doet Funda, die lapt dat dus aan z'n laars.
Het is nu zo gewoon dat men niet anders meer weet. En dus zich daarop heeft ingesteld. Ik kan alles opzoeken voordat ik überhaupt een huis ga bekijken. Maar dat is voor de verkopende partij dus helemaal niet zo fijn.

Dit overigens helemaal los van het feit dat die van ons te koop staat en ik het adres eraf wil hebben. Maar in alles wordt je gewaarschuwd en wordt er super voorzichtig met je gegevens omgegaan (de nieuw AVG) alleen geld dat dus niet voor als je je huis te koop hebt.

Dit zijn géén persoonsgegevens, dus geen AVG.
Bovendien was het vroeger ook al gebruikelijk om de advertenties in de krant te zetten van huizen die te koop stonden, heeft helemaal niks met Funda te maken.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:11

Hier ook eindelijk succes! we hebben een huisje gevonden en bij bezichtiging meteen getekend. Mijn vader was er meteen voor gevallen toen hij het op internet zag, en aangezien er nog wat wat werk aan is, een nieuwe keuken erinzetten, alle apparaten aankopen, overal schilderen hebben nog wat kunnen afbieden en tijd we gestrand op een mooi tegenbod van de makelaar zelf.

Alles is wat in een stroomversnelling geraakt, maar wat een opluchting om niet meer te moeten huren binnenkort.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:14

Onze kijkers van vandaag willen nog een derde keer komen bezichtigen.... -O- :Z nou ja, beter dan slecht nieuws denk ik dan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:55

Nou ja, ze zijn in ieder geval nog geinteresseerd! Misschien willen ze ook familie meenemen of iemand die er verstand van heeft om eventuele aandachtspunten na te kijken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:47

Ir1ne schreef:
Onze kijkers van vandaag willen nog een derde keer komen bezichtigen.... -O- :Z nou ja, beter dan slecht nieuws denk ik dan...

Wij zijn vorige week naar een woning wezen kijken. En morgen gaan we met een aannemer kijken; er moet nl. behoorlijk verbouwd worden en ik heb een prijsindicatie nodig.
Daarna zullen wij zeker nog 1 keer gaan kijken. Wij zijn beiden niet technisch en kunnen niet klussen, dus ik moet echt deskundigen meenemen. :D
Wij willen zeker weten, dat we de juiste keuze maken; in ons geval zijn er geen andere gegadigden op dit moment, dus ik maak daarom geen haast.

Kruip weer onder mijn meeleessteen ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:10

Tja, wel lastig, maar anders had je misschien 3 verschillende kijkers gehad.....

Toen mijn familie 2jr terug verkochten, wilden de kopers nog een paar keer komen kijken en meten. Tja.....Ze waren blij er vanaf te zijn en waren aardige mensen. Maar zelf zit ik er ook niet zo op te wachten.

Wij moeten echt eerst een huis hebben voor we kunnen verkopen. Nu kom ik een huis tegen wat eigenlijk direct beschikbaar is en mensen blijkbaar snel vanaf willen.....Zit een beetje tegen onze max van budget aan, dus even zien....... Normaal konden we overbruggen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 00:44

Vanmiddag het tegenbod gedaan en begin avond te horen gekregen dat het geaccepteerd is *\o/* *\o/*

Morgen hypotheekadviseur bellen en alles gaan regelen.
En notitie voor mezelf, geen onnodige dingen meer kopen. Alleen voor het huis ( blij dat ik mijn pizzaoven al heb gekocht)

@DanielleB en Evelien_vp, gefeliciteerd. Heerlijk gevoel is het.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 00:48

superpony schreef:
Tja, wel lastig, maar anders had je misschien 3 verschillende kijkers gehad.....

Toen mijn familie 2jr terug verkochten, wilden de kopers nog een paar keer komen kijken en meten. Tja.....Ze waren blij er vanaf te zijn en waren aardige mensen. Maar zelf zit ik er ook niet zo op te wachten.

Wij moeten echt eerst een huis hebben voor we kunnen verkopen. Nu kom ik een huis tegen wat eigenlijk direct beschikbaar is en mensen blijkbaar snel vanaf willen.....Zit een beetje tegen onze max van budget aan, dus even zien....... Normaal konden we overbruggen.

Weet natuurlijk niet wat je voor je huis wilt hebben en wat voor soort huis het is maar volgens mij zit jij best wel in een gewilde regio.
Misschien dat die mensen toch wat kunnen en willen rekken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:13

rina schreef:
Evelien_vp schreef:
Ik vind wel dat huizen in Nederland waar ik al gekeken heb veeel goedkoper zijn dan in België, wij wonen nu net aan de grens als belg zijnde maar we zouden toch durven overwegen om naar Nederland te gaan verhuizen.

Ten opzichte van Duitsland is het net andersom. Dan zijn de huizen in Dld veel goedkoper :D

superpony schreef:
Het is zichtbaar als je er naar kijkt natuurlijk. Klinkt logisch, maar zo is het wel. Als mensen door een huis gejaagd worden, omdat er meerdere mensen komen kijken en mensen de druk voelen om ter plekke vrpr te bieden, vraag ik het me af.
Het is gewoon netjes als het verteld wordt. De 1 kan alles zelf en vindt het geen probleem, de ander moet iemand laten komen en is een som geld kwijt

Nee het is niet altijd zo zichtbaar. Wij hebben al huizen bekeken, boerderijen, waar je echt zo op zicht en zelf met wat voelwerk niet kon zien dat er bakken en dan ook bakken met asbest in het huis verwerkt waren. Het was alleen maar omdat wij wisten dat in zulke boerderijen in de jaren 70 en 80 asbest (eterniet-platen) werd gebruikt om op te knappen dat wij, en met echt wel behoorlijk zoekwerk in hoekjes en gaten, we hingen echt bijna compleet in de inbouwkasten :+ erachter kwamen dat er dus asbest in zat. Zelfs de makelaar wist het niet. En echt zo zag je er echt niets van.

Gaat nu verder stofzuigen. Zometeen een bezichtiging :D

Dat ligt dan ook weer aan waar je wilt wonen in Duitsland, ik keek eerst of de warmere regio van Duitsland wat voor ons zou zijn, maar dat is dan wel weer prijzig.