Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yavanna schreef:Wij hebben op het schip heel luxe een ligbad met whirlpool en een aparte douchebak, heerlijk, en met harde wind, veel golven of grote schepen die opeens veel zuiging en golven veroorzaken totaal geen last. Goede Jabsco pomp erin en goede afvoerleidingen en alles gaat netjes naar buiten.
We hebben op de vloer epoxy gemengd met een soort grof schelpenzand met glitters, maar zijn dat enorm zat en gaan nu de vloer glad maken met 2 componentenverf en daarna aflakken.
Ideaal, blijft mooi en hoogglans...
Overigens, we zijn er echt uit.. Onze ligplaats is te koop en evt met het schip.. Dus gaan we op zoek naar een nieuwe uitdaging, wel op het water natuurlijk. Want op de wal, nah. dat gaat niet meer![]()
Eerst over 1.5 week het water uit voor een grote onderhoudsbeurt en CVO keuring ( certificaat van onderzoek, verplicht voor beroepsvaart en schepen > 20 meter.
Dus Annemiek, als je gaat voor eenvoud en toch een douchbak effect wil creeeren, denk dat eens over DD lak, dat is de 2 componenten lak.. Stinkt wel ff heerlijk.. ( ja, ik vind dat echt een lekkere lucht)
Leuk dat je nu in Goes moet werken. Dan kun je lekker gelijk genieten en ach, Kamperland is maar 20 minuutjes...
8nnemiek schreef:De nieuwe kit zou zeker 10 tot 20 jaar mee moeten kunnen. Na die tijd zou het best kunnen dat het teakdek afgeschreven is, dan is het 50 tot 60 jaar oud, en zal het vervangen moeten worden of helemaal eraf moeten.
Citaat:Bart is zondagavond naar huis gegaan, want die moet een of twee dagen naar zijn werk komende week, en ik ben aan boord gebleven. Ik kan vanaf hier lekker thuiswerken, en dan 's middags wat klussen doen waar ik normaal niet aan toe kom omdat Bart alles te precies wil doenNu kan ik lekker kliederen met lak
Citaat:Dan gaat de verwarming uit, want die vertrouwen we niet 100% als er niemand bij is.
8nnemiek schreef:Ik heb lekker veel kunnen doen vandaag![]()
Ik heb gekliederd met lak.. De raam ombouw, daar drupt veel condens op dus hopelijk beschermt dit het hout een beetje..
[ [url=m/y5WeQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
De trap, daar was de oude laklaag van aan het loslaten, waardoor het hout uiteindelijk vergrijst. [ [url=m/U3XJkN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gquRWO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen verder met de douchevloer.
Helaas bleek het te veel werk om het zitje helemaal kaal te schuren door de structuur die erop zit, maar de vloer zelf heb ik netjes geschuurd en weer een laag topcoat erop.
Hij blijft wel te transparant, dus daar baal ik een beetje van. Normaal zijn gelcoats en topcoats hartstikke dekkend. Dus waarschijnlijk moet er nóg een laag over.
Maar we zijn in ieder geval weer een stuk verder.
[ [url=m/wyqtEx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben wel enorm blij met mijn multitoolMocht je een boot hebben en veel klussen; koop een Fein multitool! Dat ding is geweldig!
En omdat Bart niet hier is, en niet zo van sushi houdt, heb ik mezelf daar eens op getrakteerd![]()
[ [url=m/koBkGv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L0VNKT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MvlUfN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu lekker genieten van de rust, want gisteren was het toch een kabaal buiten met die wind!