[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:18

MarliesR schreef:
Prairy schreef:
Haha je handen :+

Die lampjes zien er leuk uit!

Ja lach maar :D :D
Gelukkig na ongeveer 10x wassen weer schoon en geurvrij :+

Heb echt enorm zin in maandag!

Handschoenen helpen niet altijd tegen geur, daarvoor kan je, je handen wassen met witte fluoride tandpasta,
dan ruik je nog even de tandpasta lucht en daarna weer "normaal" :j

En een goede taakverdeling voor de verhuizing van de spullen ;)

En aftellen naar maandag ... :))

Groet Karin.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:44

Toch heb ik ook goede ervaringen met die spiraalveren }:)

We hadden ooit een Fjord-veulen; heel leuk beest maar een dingetje: hij zette overal z'n tanden in en dan bedoel ik ook ECHT overal. Het hele opvoedkundige arsenaal is langs gekomen, niks hielp. Totdat we een weekend weg waren, ergens in Brabant, waar ze dus van die veren als weidesluiting hadden. We zetten hem op een gegeven moment weer in de wei na een wandeling en hij bedacht dat ie weleens lekker in de arm van de baas kon bijten. Helaas was hij zo onhandig om die veer erbij te pakken en daar stond een hele beste klap stroom op. Voordat we maar in de gaten hadden wat er nu eigenlijk gebeurde was hij tien meter terug gestoven en hij heeft ons wel vijf minuten lang aangekeken wat wij toch hadden dat zoveel pijn deed!

Maar hij heeft nooit meer z'n tanden ergens in gezet........

LukieBradley

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 02:34

Mijn paard ging ooit met zijn hele wei op stap nadat hij bedacht dat je die dingen wel van 2 naar 10 meter kon uitrekken en als ze dan klappen is net helemaal mooi en ga je met je vriendinnen en vrienden richting de bomen plantage naar het bos <<)
Ts goed werk geleverd ! Denk wel aan jezelf hoor :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:29

Zo'n opslagcontainer is eigenlijk best een goed idee!

Als je door het hele huis heen nog veel werk te doen hebt, wordt je het wel zat als je al je zooi op een gegeven moment voor de 10e keer vast hebt om het weer te verplaatsen.... want je zet het steeds in een ruimte waar het op dat moment niet in de weg staat....totdat je in die ruimte moet klussen :=

Of dat het daar beter weg kan omdat het anders onder het stof komt te zitten van slopen, zagen, slijpen, enz.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 18:40

Nou, het was een belachelijk lange dag gisteren, maar alle spullen zijn over! En zo'n opslagcontainer lijkt gelijk een stuk beter idee :+ Man man man, wat verzameld een mens toch een rotzooi... We hebben nu alles in de oude slaapkamer gezet en de deur dicht gegooid :+ Morgen de paarden halen ( *\o/* *\o/* *\o/* ) en dan eerst maar gewoon eens lekker genieten!

Vandaag alleen nog de laatste dingen voor de paarden klaar gezet. Waterbakken in de paddock gevuld, hooinetten klaargezet voor op de paddock morgen, stallen staan klaar! En heb gisteravond de blootliggende delen van de betonwapening in de primer gezet en vanochtend de tweede laag. Begin van de middag kon de laag lak er op zodat het nog even een goede tijd kan drogen tot de paarden er morgen overheen moeten.

Eindstand met alle losse toplaag verwijderd (en voor de tweede keer in de primer).
Afbeelding

En daarna lak er over. Het lijkt nu net of ik een gigantische gril in mijn stalvloer heb :+ . Als het goed is komen morgen de rubbermatten ook al binnen.
Afbeelding

En een ingerichte stal *\o/*
Dikke laag stropellets (EquiBedding). De hoeveelheid vertekend wat op de foto (lijkt veel minder zo), maar er zit een mooie verende laag in (knietest ruim doorstaan). Daarnaast een groot slowfeeder net met twee plakken hooi en twee plakken stro. En voor de eerste nacht ook even plakje los hooi zodat ze makkelijk wat kunnen knabbelen en beide twee plakken stro in een hoek losgeschud zodat ze ook daar makkelijk wat kunnen knabbelen indien gewenst. Stallen zijn ongeveer een 3,5 * 3,5. Ziet er al heel anders uit zo!
Afbeelding

Ze gaan straks in elk geval overdag lekker op de paddock. Als ze goed op elkaar reageren (en dat verwacht ik wel) kunnen ze na een paar dagen samen. En als dat ook goed gaat en ik heb de puzzelmatten gelegd (en die blijven stabiel liggen met er overheen lopen), krijgen ze de stalgang er dus eerst bij als inloopstal/schuilplek. En als ze écht heel erg goed samen gaan, zet ik de stallen er bij open.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:56

Het ziet er echt heel goed uit :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:36

Fijn dat de spullen over zijn!
En de stallen zien er prima uit ... laat de paardjes maar komen :j

Groet Karin.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:02

Leuk de paardjes erbij morgen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:14

Lekker morgen de paarden over, wij waren ook blij toen ze hier waren (al hebben wij ze laten brengen).

Wij hebben ook getwijfeld om hier een container neer te zetten voor onze spullen maar waren toch bang dat het een groot muizen en ratten festijn zou worden. Voor nu fungeert ons oude huis in Nederland nog als opslagplaats maar dat wordt ook binnenkort verkocht hopen we. Dan kijken we wel weer wat we met die spullen doen.

We hebben wel bij de laatste grote opruiming ongeveer 2 ton spullen weggegooid :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 17:11

Muizen is ook mogelijk nog wel een ding ja. Nou ja, we gaan het wel zien. Voorlopig gaan we eerst de kleine dingen doen en wachten tot het dak vervangen is. En dan zien we vanaf daar wel verder en wat er dan nog over is!

De paarden zijn er *\o/*
Ik ben helemaal bekaf, maar zooooooo blij <3 <3 <3

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:18

Die zien er flink tevreden uit!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:24

Wat moet dat heerlijk zijn als je je paardjes kan halen en er zo bij kan zetten :+:
Je hebt echt flink werk geleverd sinds de laatste keer dat ik heb bijgelezen, wat super om te zien zeg!!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:25

Yes Marlies! Ben blij voor je, wat heerlijk voor jullie om morgen wakker te worden met uitzicht op die twee! Hoe reageren ze op elkaar?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:26

Heerlijk zeg dat de paarden er zijn, heb je daar geen “zorgen” meer om en kan je lekker van ze genieten bij jullie huis.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:38

wat een rijkdom zo die foto! wat zal jij genieten van dit uitzicht!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:53

Die hebben mooi de ruimte zo.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:05

Paardjes staan er mooi tevreden bij :):)
Nu er van genieten dat ze er zijn :j

Groet Karin.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:11

Wat heerlijk Marlies, geniet van de feestdagen met je eigen paarden op je eigen domein 8-) <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:16

Jaha, zo moet 't. Geniet er van!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:57

Wat een mooi begin van de kerst, wakker worden op eerste kerstdag en dan je paarden zien in je eigen tuin!!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:23

Leuke foto’s, geniet van de kerstdagen met de paarden lekker dichtbij!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:54

Wat heerlijk dat ze er staan! Wat zul je blij zijn, geniet er van!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:31

Heerlijk hoor <3 geniet ervan en hele fijne kerstdagen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 22:47

Wat een cadeautje zo'n eerste kerstdag <3 Schitterend weer en de paarden thuis *\o/*
Vanochtend toen ik om 06:00 wakker werd natuurlijk direct in de pyjama en badjas naar de stal :D En ze lagen beide te slapen! Zo fijn dat daar nu al de rust voor is!

Zodra het een klein beetje licht werd weer lekker naar buiten gezet. Ze reageren echt zo goed op elkaar! Zijn nu al grotendeels elkaars ritme aan het volgen ook. Samen eten, samen drinken, samen slapen. Echt super fijn!

Vanochtend vroeg genieten van de zonsopkomst bij de paarden
Afbeelding

Sprietjes zoeken
Afbeelding

Voor de honden de kennel weer in elkaar gezet. 4 * 2 meter lijkt hier echt heel klein :D :D
Wel heel handig om zo de handen weer wat meer vrij te hebben en voor hun een heel stuk leuker dan opgesloten te zijn in een stal. Al vonden ze er wel wat van dat ze gewoon daar moesten blijven terwijl ik even bezig op het terrein haha.
Afbeelding

Heb lekker in het zonnetje nog een eerste paar meter schapengaas van rond de wei verwijderd. Wordt nog wel een hele klus! Ga kijken of ik elke dag dat het redelijk weer is een stukje kan doen. Dan ben ik vanzelf een keer rond :D Het zou wel fijn voor de paarden zijn als ze straks in elk geval op een stukje ervan kunnen.

Tegen het einde van de middag nog de nieuwe puzzel rubbermatten gelegd, ziet er gelijk weer stuk netter uit! Wel handig spul ook zo. Aan elkaar leggen ging redelijk makkelijk, voor sommige matten even een hamer nodig. Zo is de vloer mooi wat extra beschermd en kan ik hopelijk binnen afzienbare tijd de stalgang gaan gebruiken als inloopstal.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:49

Elke dag een stukje werkt prima, je bent idd vanzelf een keer aan het eind. Tenzij het braamstruiken zijn, dan kun je gelijk weer overnieuw beginnen :+

Het stond vast ergens, maar waar heb je de matten vandaan? En als ik zo vrij mag zijn: kost dat? Mag ook in pb :)
Laatst bijgewerkt door Hilary op 25-12-18 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt