[FOTO] show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [FOTO] show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:47

Ik heb in mijn auto 2 kratten staan. 1 met blikjes drinken, al drink ik ze niet meer gezien ik geen prik drink en in de andere alle schoonmaakspullen voor mijn auto haha, velgen reiniger, glasex, doekjes, anti fog etc. Verder is Mn auto gewoon leeg. Ja in dashboard kastje wat dingen en smintjes :+ ik maak morgen wel foto’s van Mn auto als ik evt Mn nieuwe velgen er onder heb gezet hihi

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:47

Emmaa_ schreef:
Hoe houden jullie je auto in godesnaam schoon? Ik zit regelmatig best lange stukken in de auto en het is ondertussen echt een rotzooi geworden. Leeg blikje hier, leeg flesje daar, lege verpakkingen.. Maar ook 100 boodschappentassen, drie kratten, twee dekbedovertrekken en een fonduepan. En ik me maar afvragen waarom er zo weinig in past.

Ik stofzuig en was de auto eens in de week. Dat helpt wel. Gooi toch een hoop weg dan.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:49

Lifaya, blikjes drinken in de auto!? Durf je dat?
Ik ken iemand die in de zomer een keer een blikje drinken heeft gehad wat geploft is door de hitte.. Heel je auto onder de plakzooi.
Nee, mij niet gezien :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:52

Jeetje Lena, elke week wassen?! Dure hobby dan haha, tientje per keer toch wel. Of was je thuis?

Haha Renee, ik had een klasgenote, die heette toevallig ook Renee trouwens, die moest een noodstop maken met een vol blikje in haar hand... Liep ook niet goed af :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 22:11

Renee1991 schreef:
Lifaya, blikjes drinken in de auto!? Durf je dat?
Ik ken iemand die in de zomer een keer een blikje drinken heeft gehad wat geploft is door de hitte.. Heel je auto onder de plakzooi.
Nee, mij niet gezien :n

Oh haha in achterbak is het nog nooit fout gegaan, ook niet in mijn zwarte Honda. Alles zit er nog goed in haha. Overweeg nog wel zon rubbere mat te kopen voor achterbak. Maar moet het sowieso in huis gaan halen gezien ik voorlopig niet zal carpoolen of rijden met andere in de auto haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 15:20

Vandaag mijn auto weer eff onder handen genomen. Wou mijn blauwe stoeprand-schade-beschermer randje om de velgen doen maar hij pakte niet helaas :( eff met extra lijm proberen.
Afbeelding

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:26

watchthesky schreef:
Jeetje Lena, elke week wassen?! Dure hobby dan haha, tientje per keer toch wel. Of was je thuis?

Haha Renee, ik had een klasgenote, die heette toevallig ook Renee trouwens, die moest een noodstop maken met een vol blikje in haar hand... Liep ook niet goed af :+

Ha ga inderdaad niet iedere week door de wasstraat maar als je dat bijhoudt is afspoelen vaak voldoende hoor. Dus inderdaad thuis.
Door de wasstraat ga ik vaak eens in de maand.
Verder kan ik hier bonnetjes sparen bij het tanken voor korting en heb je hier happy hour.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:28

Hier heb je ladies day, dan krijg je flink korting en een cadeautje/lekkernij/kortingsbon voor iets.
Soms ga ik met allebei de auto’s na elkaar, dan moeten de mannen daar wel eens lachen. Ik woon vlakbij, dus dan zit er ook echt maar vijf minuutjes tussen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 22:23

Oeh wat leuk! Hebben we hier geloof ik niet haha maar ik was Mn auto voor 3 euro totaal helemaal zelf incl stofzuigen hihi. Doe er ook nog hotwax enzo op. Ik was wekelijks ongeveer omdat ik niet tegen viezigheid kan in en op mijn auto :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:32

Ik was hem ook bijna elke twee weken hoor.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:43

Ik ongeveer eens in de maand/drie weken en ik heb zojuist van mijn collega’s te horen gekregen dat dat bovengemiddeld is :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:22

Mijn ouders wassen nooit de auto :+ heb het tijdens mijn lopende onderzoek een x met mijn moeder gedaan want het was net een varkensstal... hooi, blaadjes, zand, modder, alles overal... en dan hebben ze alleen maar katten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:34

Ik heb mijn auto sinds oktober en heb er ook nog nooit mee door de wasstraat gereden :o Het is zelfs zo erg dat ik niet eens weet hoe het zou moeten, zet je hem aan in zn neutraal van de handrem af of juist erop? Echt geen idee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:34

Gewoon neutraal en aan hahaha :P

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:37

Mijne word ook bijna nket gewassen helaas. Mn vriend wast meestal in t weekend zijn auto maar de mijne slaat ie over. Zelf vind ik dr niet zoveel aan eigenlijk. En hij is toch pok weer na een dag vies, pony staat op boerderij met prutpad haha.

Edit, de binnenkant is helemaal goor. Zit nog stof in van t spuiten laatst :=

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:54

Ik moet hem ook echt wassen, maar een krasstraat ga ik niet in :o

Ik krijg op dit moment nieuwe klepseals, hij verbruikte wat meer olie. Niet schrikbarend maar wil het voor zijn.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:54

lifaya schreef:
Gewoon neutraal en aan hahaha :P

Maar op de handrem dan? Of voet op de koppeling?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:02

Verschilt per wasstraat Emmaa. Bij de ene rijd je hem in een soort rail die je auto dan verder voorttrekt, dan moet ie dus in z'n vrij anders rolt ie niet.
Je hebt ook wasstraten waar je je auto stil in zet met de motor af, dan moet ie wel in z'n 1 of op de handrem staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 15:11

Ik ga zelden de wasstraat in maar tot nu toe altijd vrij en gewoon loslaten. Geen handrem of koppeling ingedrukt houden. Maar ik was liever gewoon zelf, veel makkelijker, veiliger en goedkoper haha.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:24

Bij mijn vorige auto heeft de wasstraat ooit de hele antennevoet uit het dak getrokken |o Dus ik durf ook niet meer, haha. Was hem nu ook liever zelf, komt ie er schoner uit dan uit de wasstraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:33

Je mag niet overal je auto op straat wassen.

Ik ga altijd naar de door-sleep wasstraat, die is heel grondig :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 15:48

Denk dat de meeste mensen naar een wasbox gaan met hoge druk spuit, althans daar ga ik heen haha

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:51

Ik ga naar een wasstraat met kettingbaan.
Als je niet zelf durft kun je het personeel vragen het voor je te doen. Dat is hier vrij gebruikelijk, vinden ze helemaal niet raar. Ze hebben dat liever dan dat je iets gestoords doet (ineens gas geven of remmen...) en hun peperdure apparatuur sloopt :P

Wasbox heb ik wel eens geprobeerd maar dat was een beetje net als een paard wassen... Zelf ben je drijfnat en hetgene wat je wilde wassen is nog steeds vies _O-
De Jumbo bezorger die in de box ernaast zijn busje stond te wassen heeft hartelijk gelachen zullen we maar zeggen :+

Leuke avatar Hans :D
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 21-02-19 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:52

Jup, wasbox inderdaad :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:54

In de wasstraat in zijn neutraal en niet de handrem of rem ingedrukt houden. Gewoon niks.