Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:23

karin1985 schreef:
Het raampje kan met het huis. De wijk is nautisch geïnspireerd (de namen tenminste )

Je kunt ook hele smalle (qua hoogte) ramen nemen langs het plafond richting een aangrenzende ruimte die wel (ruim voldoende) daglicht heeft. Op die manier kun je toch nog wat natuurijk licht in je badkamer krijgen zonder dat het je echt oppervlakte kost.

Ow, grappig. Ik dacht dat het rond in een vierkant zat en vroeg me af hoe dat van de buitenkant is.

Bij ons kan er geen daglicht binnen komen helaas. Dak zit erop en kijk nog naar een eventuele dakvenster, maar gaat daar precies van schuin, pannen dak naar platte dak over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:26

veerledec schreef:
Ik wil eigenlijk ook kasten tot de grond, maar dat zou een risico zijn voor het vocht?

De keukenkastjes van Ikea komen normaal ook met stel pootjes en doe je dan de plint voor. Zit klik systeem bij.
Ik denk dat je het beste naar een kunststof plint kan kijken dan elders of de plaint inkorten en net de grond niet laten raken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:24

superpony schreef:
karin1985 schreef:
Het raampje kan met het huis. De wijk is nautisch geïnspireerd (de namen tenminste )

Je kunt ook hele smalle (qua hoogte) ramen nemen langs het plafond richting een aangrenzende ruimte die wel (ruim voldoende) daglicht heeft. Op die manier kun je toch nog wat natuurijk licht in je badkamer krijgen zonder dat het je echt oppervlakte kost.

Ow, grappig. Ik dacht dat het rond in een vierkant zat en vroeg me af hoe dat van de buitenkant is.

Bij ons kan er geen daglicht binnen komen helaas. Dak zit erop en kijk nog naar een eventuele dakvenster, maar gaat daar precies van schuin, pannen dak naar platte dak over.

Het raamje is van buiten gewoon rond. Daar heeft het dat vierkante kader niet.

Ik bedoel dus niet rechtstreeks daglicht, maar daglicht van een aangrenzende ruimte.
Bij onderstaande foto moet je dan bedenken dat het raam wat je ziet bijvoorbeeld grenst aan de naastliggende slaapkamer, waar in dit geval wel veel lichtval is. Moet je uiteraard in jouw huis wel een aangrenzende ruimte hebben waar veel licht is overdag.

Dit is een voorbeeld. Dit raam zou iets subtieler mogen en nog wat verder naar het plafond.

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:12

Heeft iemand hier ledstrips in de badkamer?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:43

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de stand na dag 1. Er zit geen vloer meer in, maar nu isolatie. Daar komt morgen nieuw beton op. Terwijl dat droogt gaat de instalateur verder met de keuken want die doen we ook gelijk aangezien die grenst aan de badkamer

Edit, de laatste oude tegels worden eruit gehaald als de vloer droog is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:33

karin1985 schreef:

Ik bedoel dus niet rechtstreeks daglicht, maar daglicht van een aangrenzende ruimte.
Bij onderstaande foto moet je dan bedenken dat het raam wat je ziet bijvoorbeeld grenst aan de naastliggende slaapkamer, waar in dit geval wel veel lichtval is. Moet je uiteraard in jouw huis wel een aangrenzende ruimte hebben waar veel licht is overdag.

Dit is een voorbeeld. Dit raam zou iets subtieler mogen en nog wat verder naar het plafond.

[ Afbeelding ]

Ja, snap het, maar dat kan niet bij ons. We zijn aan het verbouwen en aanbouwen etc, dus het wordt echt een middelste ruimte.
Ik wilde per se een raam in de badkamer, maar daarvoor moesten we nog meer verbouwen en het is al een bouwput, dus water bij de wijn gedaan. Alleen op dit punt moeten toegevn, dus dan maar zo.

Ik wilde het meer voor zicht naar buiten en ventilatie. Niet zozeer voor het licht.

Had nu naar een dak koepeltje gekeken, maar werd wel gewaarschuwd dat het zomers erg heet kan worden.

Er komt sowieso goede ventilatie.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:59

Wat komen er hier een prachtige badkamers voorbij _/-\o_

Ik krijg eind volgende maand de sleutel van mijn nieuwe huis en aangezien alles al duur genoeg is wou ik de badkamer eerst laten voor wat ie is, maar toch besloten om hem zo budget proof mogelijk wat op te knappen met onder andere verf en een vinyl vloer.

Nu ben ik wat aan het zoeken naar betaalbare badkamermeubels. Ik kwam deze tegen bij Badplaats.nl. Badkamermeubel met wastafel, spiegelkast en een hoge zijkast, samen voor 399 euro.

Afbeelding

Maar wellicht heeft iemand hier nog andere goede tips / suggesties? O:)

k_m

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:19

Das wel heel goedkoop. Ons meubel is €3590 exl btw...

Afbeelding

Is wel 170 lang..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:21

:oo Dat is de prijs van onze keukenverbouwing zo ongeveer, hahahahaha.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:41

Dan zal ik de prijs van de keuken maar niet noemen :+

Dit is wel een op maat gemaakt meubel. Alles super netjes goed afgewerkt en goede kwaliteit. Ook spiegel met lichtstrip zit erbij. :-)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:54

En tot de grond?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:55

Haha, nee, onze keuken is tweedehands, zou ook 10x zo duur zijn als we hem nieuw hadden gekocht. Maar ik vind badkamerkastjes altijd zo belachelijk duur :') .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:19

Wij gaan dat ook niet uitgeven. Zelf zie ik ook echt het verschil niet. Het totaal plaatje maakt het hem.

Familie had hele dure meubels en ik vond ze niet mooi, maar ook niet beter eruit zien dan wat wij hadden voor minder.
Maar kleur en uitstraling bepalen het wel een beetje.

Ik wil het meubel wel zwevend of op pootjes. Niet tot de grond. En het hoeft niet mega groot. Hoef niet zoveel spullen in de badkamer.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:27

Wasmeubels zijn duur... Je merkt ook echt verschrikkelijk veel verschil in kwaliteit. Wij waren zelf bij tegeldepot gaan kijken, ze hadden van hetzelfde merk een goedkope lijn en een duurdere lijn. Die goedkope lijn zou ik echt nooit in m'n badkamer hangen, als je de lade dichtdeed rammelde het aan alle kanten en het boog mee als je er spullen in legde. Wij zijn uiteindelijk voor de duurdere versie gegaan en waren voor 1100 euro klaar voor een wasmeubel van 120cm breed met 4 lades en de wastafel met 2 wasbakken en 2 kraangaten.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:47

veerledec schreef:
En tot de grond?

Is een ‘valse’ afwerking, schuiven zelf komen niet zo laag. Is allemaal waterdicht materiaal. :-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:54

ElSea schreef:
Wasmeubels zijn duur... Je merkt ook echt verschrikkelijk veel verschil in kwaliteit. Wij waren zelf bij tegeldepot gaan kijken, ze hadden van hetzelfde merk een goedkope lijn en een duurdere lijn. Die goedkope lijn zou ik echt nooit in m'n badkamer hangen, als je de lade dichtdeed rammelde het aan alle kanten en het boog mee als je er spullen in legde. Wij zijn uiteindelijk voor de duurdere versie gegaan en waren voor 1100 euro klaar voor een wasmeubel van 120cm breed met 4 lades en de wastafel met 2 wasbakken en 2 kraangaten.

Zegt niks hoor.

Ik was een keer in de Ikea en ging ook iets niet goed open en dicht. Maar is gewoon hele slechte montage geweest.

Keuken van mn moeder was 4x zo duur dan onze Ikea keuken en die deurtjes en lades waren nergens beter.

Ik heb nu wel naar op maat meubels gekeken van echt hout en dan ga je echte verschillen merken. Maar dan moet wel alles ook goed afgewerkt worden. Goed hang en sluitwerk erop etc.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:20

k_m schreef:
veerledec schreef:
En tot de grond?

Is een ‘valse’ afwerking, schuiven zelf komen niet zo laag. Is allemaal waterdicht materiaal. :-)

Ja, dat is wat ik ook wil denk ik inderdaad, een 'plint' onderaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:38

superpony schreef:
ElSea schreef:

Zegt niks hoor.

Ik was een keer in de Ikea en ging ook iets niet goed open en dicht. Maar is gewoon hele slechte montage geweest.

Keuken van mn moeder was 4x zo duur dan onze Ikea keuken en die deurtjes en lades waren nergens beter.

Ik heb nu wel naar op maat meubels gekeken van echt hout en dan ga je echte verschillen merken. Maar dan moet wel alles ook goed afgewerkt worden. Goed hang en sluitwerk erop etc.

Ik baseer mijn mening helaas niet op slechts 1 stuk meubel, het was echt een hele wand vol. Ik vind het gewoon zonde als je toch al veel geld in een badkamer stopt, dat de afwerking en kwaliteit dan zo zo is.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:35

superpony schreef:
karin1985 schreef:

[ Afbeelding ]

Ja, snap het, maar dat kan niet bij ons. We zijn aan het verbouwen en aanbouwen etc, dus het wordt echt een middelste ruimte.
Ik wilde per se een raam in de badkamer, maar daarvoor moesten we nog meer verbouwen en het is al een bouwput, dus water bij de wijn gedaan. Alleen op dit punt moeten toegevn, dus dan maar zo.

Ik wilde het meer voor zicht naar buiten en ventilatie. Niet zozeer voor het licht.

Had nu naar een dak koepeltje gekeken, maar werd wel gewaarschuwd dat het zomers erg heet kan worden.

Er komt sowieso goede ventilatie.

Wij hadden een dakkoepel in de badkamer, was erg fijn voor het licht en zeker niet warm. Zat elektrische luxaflex-achtige zonwering op, maar dat gebruikten we zelden of nooit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 01:44

ElSea schreef:
Ik baseer mijn mening helaas niet op slechts 1 stuk meubel, het was echt een hele wand vol. Ik vind het gewoon zonde als je toch al veel geld in een badkamer stopt, dat de afwerking en kwaliteit dan zo zo is.

Nee, ik ook niet. Is slechts een voorbeeld.

We zijn niet voor de eerste keer aan het verbouwen en meerdere huizen gehad. Dan kom je van alles tegen.

Ik vind juist bij heel veel dure merken de kwaliteit enorm tegenvallen tegenover gemiddelde kwaliteit.

En mensen hebben veel vooroordelen over bepaalde winkels en merken. Dat is echt niet nodig.

Wij kochten een huis met kwalitatief goede keuken, maar totaal uitgewoond. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt.
Wij hadden laatste 8jr een Ikea keuken en ik ben alles behalve voorzichtig of van het poetsen, maar is verkocht als zgan.

Ik heb akkeen ooit spijt gehad van vloertegels van een partij en wandetegels voor badkamer. Maar daar tegenover kochten we tegelijk een tegelvloer voor de zaak tegen een zelfde prijs en die was na 12jr nog echt als nieuw.

veerledec schreef:
Wij hadden een dakkoepel in de badkamer, was erg fijn voor het licht en zeker niet warm. Zat elektrische luxaflex-achtige zonwering op, maar dat gebruikten we zelden of nooit.

Oke, wel doorzichtig raam?

Het platte dak van de aanbouw komt het huis een stukje in en dan zou het net kunnen. Maar dan komt het aan de zijkant van de badkamer.
Weet je jullie maten?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 06:14

Doorzichtig raam ja. Was ons vorige huis, maar ik schat 90 bij 90 of een meter bij een meter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:21

veerledec schreef:
Doorzichtig raam ja. Was ons vorige huis, maar ik schat 90 bij 90 of een meter bij een meter.

Nooit lekkage gehad?

Ik had 3 dakdekkers gevraagd. De eerste begon dat die dingen snel lekken en het erg warm wordt. Die heeft ons dak niet gedaan, maar toen twijfelde ik wel even.

Had je eentje die open en dicht kon?

Ik kan niet een hele brede hebben, maar wel een langere. Dakpannen beginnen dan al.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:45

Dit topic wil ik graag volgen. Wij hebben een mini badkamer en mini toilet, maar zijn toch bang dat dit aardig in de papieren kan gaan lopen als we eenmaal de beitel erin zetten. Daarbij twijfelen we enorm tussen twee stijlen. Dus hier kan ik misschien inspiratie opdoen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:09

superpony schreef:
veerledec schreef:

Nooit lekkage gehad?

Ik had 3 dakdekkers gevraagd. De eerste begon dat die dingen snel lekken en het erg warm wordt. Die heeft ons dak niet gedaan, maar toen twijfelde ik wel even.

Had je eentje die open en dicht kon?

Ik kan niet een hele brede hebben, maar wel een langere. Dakpannen beginnen dan al.

Nooit lekkage gehad. Hij kon open (elektrisch) maar dat deden we zelden. In de bijkeuken hadden we een daglichtspot, dat werkt ook wel voor daglicht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:41

veerledec schreef:
Nooit lekkage gehad. Hij kon open (elektrisch) maar dat deden we zelden. In de bijkeuken hadden we een daglichtspot, dat werkt ook wel voor daglicht.
'

Oke, gaat mij vooral om open kunnen zetten, lekker natuurlijk luchten en evt zicht naar buiten.

Ik had echt 100x zitten tekenen, we hebben gemeten en gepast, maar een badkamer met raam werd echt te lastig. Of het ging echt ten koste van dingen die we harder nodig hebben dan een raam.