[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:35

Hanafubuki schreef:
Goede tip, huur een laminaatsnijder en ga niet zagen. Geeft veel strakker resultaat!

Ik zou kopen. Is net zo duur en heb je het voor jezelf. Desnoods verkoop je m weer voor de helft op marktplaats haha.

DubbelFun

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:45

Of je koopt hem voor de helft op MP :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:55

DubbelDun schreef:
Of je koopt hem voor de helft op MP :D

Dan moet je wel goed opletten dat hij scherp is.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:02

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 12:14

Dank jullie wel voor alle reacties! :D

Mijn opa heeft alle spullen in huis om laminaat te leggen. Hij komt ons ook tips geven maar is te oud om zelf nog op zijn knieën te gaan :+
Wij mogen een laminaatsnijder van iemand lenen.
We willen trouwens geen plinten op de vloer maar alleen tegen de muur. Onze timmerman die de vensterbanken komt maken zei dat dit laatste tijd heel veel gedaan wordt. De stukjes bij de deur kun je dan een mooi kit lijntje trekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:34

Ik ben sowieso niet van de plinten. Laminaat zet zeer weinig uit (mits de vloer droog is natuurlijk) en je hebt vaak problemen met kasten die net netjes tegen de muur kunnen staan.
Ik heb het laminaat wat strakker langs de muur gelegd (halve cm of minder) en de naad afgedicht met een stevige rand kit op sommige plekken gewoon helemaal niets :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 13:24

DubbelDun schreef:
Ik ben sowieso niet van de plinten. Laminaat zet zeer weinig uit (mits de vloer droog is natuurlijk) en je hebt vaak problemen met kasten die net netjes tegen de muur kunnen staan.
Ik heb het laminaat wat strakker langs de muur gelegd (halve cm of minder) en de naad afgedicht met een stevige rand kit op sommige plekken gewoon helemaal niets :)

Hmmm dat kunnen wij natuurlijk ook gewoon doen :+ Dat ik daar weer niet aan denk :')

Beneden moeten we alleen wel echt muurplinten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:21

DubbelDun schreef:

Nadeel is alleen dat je je muur snel kan beschadigen met stofzuigen enz. Waar wij kasten hebben staan, hebben we geen plinten zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:23

Dan zou een dunne aluminium rand voldoende zijn om dat te voorkomen (alhoewel ik denk dat het wel mee valt).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:47

Ik vind juist die hoge witte plinten prachtig! :=

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:49

DubbelDun schreef:

Eens - ik laat ook een stuk minder ruimte dan aangeraden.

Kitten zou ik persoonlijk dan ook weer niet doen. krijg je dan geen vuile plekken op de muur als je de vloer dwijlt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:32

FatCat schreef:
DubbelDun schreef:

Eens - ik laat ook een stuk minder ruimte dan aangeraden.

Kitten zou ik persoonlijk dan ook weer niet doen. krijg je dan geen vuile plekken op de muur als je de vloer dwijlt?

Wij hebben de hoge plinten onderlangs met transparante kit gedaan. Bovenlangs met witte, en de randjes van het laminaat bij de deurposten met grijze kit. Ziet er prima uit!

De transparante kit is gedaan zodat we ook gewoon kunnen dweilen zonder het risico te lopen dat de plinten op gaan zwellen/aangetast worden door het vocht/dweil water

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 22:00

Denk dat we boven toch ook wel muurplinten gaan zetten.

Volgend probleem :+
Zoals hier verteld hebben we veel stopcontacten verplaatst. Er zijn ook een aantal stopcontacten/schakelaars waarvan we alleen de kapjes hebben afgehaald/weg gegooid omdat het van die vieze gele dingen waren.
Was dus vandaag bij de hornbach voor onder andere nieuwe frontjes. Zeggen ze daar dat dat niet kan, en dat je ook een heel nieuw binnenwerk moet nemen? Klopt dit?

Voor dit bijvoorbeeld

Afbeelding

Afbeelding

Wordt een duur grapje dan :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:03

Helaas klopt dat....
Tenzij je weet welk merk en type erop zaten.

In ons vorige huis hadden wij goedkope van de gamma. Die zagen er prima uit.

Let met je stopcontacten even op of je opbouw, half opbouw of inbouw hebt/kwijt kan.... (vooral voor de geaarde stop contacten)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:08

Het kan zijn dat je bij half-opbouw uit komt, moet je de schroefafstand opmeten en dan kijken wat overeen komt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 14:56

Dinsdagavond komt de elektricien de stopcontacten/schakelaars aansluiten die ik wel heb kunnen vinden :+ Dan kijken we samen even naar de rest.

Deurkozijnen boven zijn ook geschilderd. Vanavond beginnen met de ondervloer leggen voor het laminaat, mijn man beneden verder met deuren en deurkozijnen schilderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:29

Jullie gaan als een speer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 11:50

Ik was van plan om het laminaat zo te leggen. Heb altijd geleerd dat je met de lichtinval mee moet leggen, zo dus. Nu was er van de week een kennis bij ons die vaker laminaat legt, en die zegt ik zou het juist andersom doen. Nu kom je bij de trap boven en dan ligt het in de breedte. Maar de trap wordt bekleed met hetzelfde laminaat, dus denk dat mijn optie het beste is :+ Maar nu twijfel ik weer..

Moet de ondervloer trouwens in de richting van het laminaat gelegd worden of juist de andere kant op?

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:54

De richting van je laminaat bepaald de optische grootte van je ruimte. Zoals jij ze wilt gaan de slaapkamers langer en smaller lijken. Andersom gaan ze breder maar korter lijken.

Meestal ga je inderdaad voor met het licht mee, of je kijkt naar de trap. In jouw geval zou ik ze leggen zoals jij ze wil. Hoe het aan de trap ligt zou me dan weinig uitmaken. Zeker omdat het ook op de trap komt en het dan gelijk in dezelfde richting ligt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:58

Ik zou leggen zoals jij hebt bedacht, met de lichtinval mee. Wat voor ondervloer heb je? Zo'n plastic laag met laagje demping kan gewoon in dezelfde richting als het laminaat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 12:29

We hebben zulke platen

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:32

Ik heb ze liggen zoals jij wil, dat wil zeggen een slaapkamer bij binnenkomst in de lengte en eentje in de breedte. Beide kamers ogen niet anders. Maar wellicht dat dit ook wat afhankelijk is van het motief in het laminaat en de kleur.

Ik zou ze iig in het verlengde van de trap leggen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 03:46

Een installatie bedrijf mannetje dat hier kwam zei dat de stopcontacten van de action echt meer dan prima waren, zelfs (veel) beter dan de dure van Gira die ik had.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 08:57

Prairy schreef:
Een installatie bedrijf mannetje dat hier kwam zei dat de stopcontacten van de action echt meer dan prima waren, zelfs (veel) beter dan de dure van Gira die ik had.

:wow:
Wist niet eens dat ze daar stopcontacten hadden :+ Heb deze week voor honderden euro’s aan Berker uitgegeven bij de Hornbach.

Ben inmiddels begonnen met het vloertje.. zal straks foto’s plaatsen. Nu eerst voor tuintegels kijken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:12

Prairy schreef:

Ik zou die van de Action wel even goed bekijken of daar de benodigde keuringseisen op staan. Het zou wel slordig zijn als er brand komt en je verzekering betaald niets omdat je wandcontactdozen niet aan de NL-standaard voldoet.