Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:23

Wie weet woont TS wel niet in Nijmegen zelf. TS wil je mij je woonplaats PBen? Dan kan ik eens (zonder hem hier te noemen, de plaats) de APV voor je bekijken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:05

Bloodymary schreef:
Heb je ook gekeken voor wie dit artikel geldt? Vaak gelden die alleen voor bedrijven.

Dit komt uit de APV van Nijmegen, zie mijn link, en geldt algemeen. Dus ook/juist voor de inwoners. Voor evenementen zijn aanvullende voorschriften opgenomen.

Voor bedrijven hebben we in NL het Activiteitenbesluit en de Wet Geluidhinder. Dat hoeft niet in de APV.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:09

Elke gemeente is via internet te vinden waar ook de APV op staat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:46

Roodvos schreef:
Bloodymary schreef:
Heb je ook gekeken voor wie dit artikel geldt? Vaak gelden die alleen voor bedrijven.

Dit komt uit de APV van Nijmegen, zie mijn link, en geldt algemeen. Dus ook/juist voor de inwoners. Voor evenementen zijn aanvullende voorschriften opgenomen.

Voor bedrijven hebben we in NL het Activiteitenbesluit en de Wet Geluidhinder. Dat hoeft niet in de APV.

Is niet vanzelfsprekend hoor. In de APV voor mijn gemeente zijn de specifieke artikelen over geluidhinder juist van toepassing voor evenementen en exploitanten van terrassen (cafébedrijven dus). Dat staat per artikel bepaald. Voor burgers gelden daarin alleen de algemene artikelen.

Maar dat is wat juridisch, verder ook niet relevant hier.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:56

Indestal schreef:
Hebben jullie hem dan al aangesproken?
Je vriend?
Ik denk zo, hij slaapt er dus wel doorheen en vind het dus moeilijk om voor zichzelf op te komen en schuift het voor zich uit.

Tipje....elke keer dat JIJ wakker wordt, maak je hem ook wakker en houd hem wakker....na een paar keer, staat vriend in boxer short naast je buum hoor! :+ en dan zal het lieve vriendelijke gesprek wat hij in zijn hoofd heeft te gaan voeren, wel in een andere toon zijn...

Mijn man denkt er net zo over als de vriend van TS, eerst het in de lieve vrede proberen op te lossen, keer op keer, wat alleen bij zulke types niet gaat werken. Zij hebben er lak aan dat jij (en andere buren) de volgende dag wel moeten werken en niet uit kunnen slapen.
Ik moet bij mijn man ook echt aandringen dat hij er eens wat van gaat zeggen tegen onze buren, hij ervaart de overlast veel minder omdat hij voor werk buiten de deur is en ik heb kantoor aan huis en ervaar elke dag veel overlast van s ochtends vroeg tot s avonds laat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:00

MarjanB schreef:
Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij. Die heb ik ook nog even gebeld en die man zegt ja in het huurcontract staat verwezen naar de algemene bepalingen en daar heeft hij zich aan te houden. Heel fijn dus allemaal. Zit ook geen hypotheek op dus het is puur een belegging voor iemand.

Baal zo hier van weet niet of we het huis hadden gekocht als we hadden geweten dat er een beleggingsmaatschappij achter zit. De verkopende makelaar is dus ook niet eerlijk daarin geweest.

Op basis van wat je nu weet kan je dus bij de huurbaas niets uitrichten, blijf je dan zo aardig tegen je buurman? De buurman weet waarschijnlijk ook wel dat zijn huurbaas er niets aan zal doen en jullie zijn waarschijnlijk in zijn ogen de te vriendelijke buren waar hij lekker door kan blijven gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:26

MarjanB schreef:
c_alsemgeest schreef:
politie en eventuele wijkteams van je gemeente kunnen de eigenaar zo opzoeken via het GBA

Maar mogen ze die info ook doorgeven? Ik kan het via het kadaster opzoeken en bestellen. Vriend wil hem vandaag nog even een keer er op aanspreken (op een minder vriendelijke manier) en dan is dat de laatste keer en dan is t volgende keer politie.

Gaan vanmiddag ook even bij achterburen langs en daar gelijk even voorstellen en navraag doen.

Nee zeker niet, maar die kunnen dan eventueel contact opnemen met de eigenaar van het pand

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:56

Wie de eigenaar van het huis is maakt ook niet uit,je moet al heel veel overlast veroorzaken en dan moeten er ook verschillende aangiftes en vastellingen door de politie zijn voor je een uitzettingsprocedure kan beginnen.Dus je moet toch de politie gaan bellen als je de overlast ervaart en die dat laten vaststellen wil je ook maar iets tegen je buur kunnen beginnen.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik de slaapkamer aan de voorkant nemen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 22:04

beatje schreef:
Wie de eigenaar van het huis is maakt ook niet uit,je moet al heel veel overlast veroorzaken en dan moeten er ook verschillende aangiftes en vastellingen door de politie zijn voor je een uitzettingsprocedure kan beginnen.Dus je moet toch de politie gaan bellen als je de overlast ervaart en die dat laten vaststellen wil je ook maar iets tegen je buur kunnen beginnen.

Ja hebben we ook naar gekeken helaas wordt dat wel echt passen en meten en zit de deur op 5cm van de bedrand. Dus het heeft niet onze voorkeur.

En op basis van leegstand kan je huurder veel makkelijker uitzetten. Nu is t gewoon een verhuurder die alleen maar winst wil maken en verder niet.

We slapen nu op de kamer met de kast. En ons bed is 2.10 bij 1.80

Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:12

In geval van jacuzies, trampolines en complete speeltuinen in tuinen, koop ik niet en huur ik niet. Ik snap je helemaal hoor. 'S nachts moet het gewoon stil zijn :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:09

Hier ook weer overlast net. Morgenochtend even een briefje in z'n bus doen en een paar keer op de bel rammen :+
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:19

Is dat de regel? Volgens mij waren we er met z'n allen over uit dat het nergens is vastgelegd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:22

purny schreef:
Hier ook weer overlast net. Morgenochtend even een briefje in z'n bus doen en een paar keer op de bel rammen :+
[ [url=m/iSkzio.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met alle respect, maar zullen we dit topic van de TS houden? Ik kan me herinneren dat jij zelf ook een topic hebt over deze kwestie.

TS, balen van de andere kamer. -O- Ik denk dat je misschien toch voor de optie van de politie moet gaan en moet accepteren dat er op dit moment weinig tot niets aan gedaan kan worden. Je zult ergens moeten beginnen in de procedure, hoewel ik natuurlijk liever had gezien dat het probleem voor jullie per direct was opgelost.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:24

Jolien87 schreef:
purny schreef:
[ [url=m/iSkzio.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met alle respect, maar zullen we dit topic van de TS houden? Ik kan me herinneren dat jij zelf ook een topic hebt over deze kwestie.

TS, balen van de andere kamer. -O- Ik denk dat je misschien toch voor de optie van de politie moet gaan en moet accepteren dat er op dit moment weinig tot niets aan gedaan kan worden. Je zult ergens moeten beginnen in de procedure, hoewel ik natuurlijk liever had gezien dat het probleem voor jullie per direct was opgelost.

Je hebt gelijk sorry. Topic is trouwens al oud maar nog steeds niet opgelost

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:45

lieveli schreef:
Is dat de regel? Volgens mij waren we er met z'n allen over uit dat het nergens is vastgelegd.

Dat ligt dus aan je apv, in die van Almelo staat na 22 uur maximaal 35 decibel

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:51

En als je in een appartementencomplex woont, kan er heel goed in de regels staan dat er na 22:00 uur bepaalde geluiden niet meer toegestaan zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:24

Ik zou niet met briefjes werken, ga er langs! En bel aan vlak voor je naar je werk gaat, luid en duidelijk aan die bel net zo lang tot hij open doet.....laat je zien en horen...

Geef aan dat het al weken zo is en dat je het zat bent!! En als hij hiermee door gaat, je de politie in gaat schakelen.
De politie verwacht nl ook dat jij eerst aktie hebt genomen, eer zij dit gaan doen...

Laat je tanden zien, deze vent is niet zo snel over de koffie hoor, werkt in uitgaansleven met dronken torren..liefjes zijn werkt niet....hij aso, jij duidelijk!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:42

Nou Marjan je hebt wel pech he... met jullie vorige woning had
je toch zo'n last van afval ?

Ik weet niet zo goed wat ik zou doen, ik ben heel erg van geven en nemen, iedere nacht wakker liggen is inderdaad niet tof, maar voor de buurman is het ook weer niet tof als iemand anders voor hem gaat bepalen dat hij midden in de nacht niet mag genieten in zijn bubbelbad. Lastige kwesties altijd.

Ik zou het heft in eigen hand nemen, en van slaapkamer wisselen, het is niet anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:47

MarjanB schreef:
beatje schreef:

Ja hebben we ook naar gekeken helaas wordt dat wel echt passen en meten en zit de deur op 5cm van de bedrand. Dus het heeft niet onze voorkeur.

Je zou de deur natuurlijk kunnen vervangen door een schuifdeur. Ben je er wel wat aan kwijt, maar dan slaap je een stuk rustiger.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:49

Toch naar de andere slaapkamer verhuizen en je bed met het hoofdeinde onder het raam zetten? Dan hou je 65 cm over tussen voeteneind en deur.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:51

Ik zou voor de andere slaapkamer gaan, waarom zou dat geen optie zijn? Die is groot genoeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:57

En verhuizen? Ik zou hier echt geen zin in hebben, ik zou in staat zijn om ergens anders te gaan wonen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:58

Overal kan je het treffen, dat blijkt nu ook wel....dit was ook niet voorzien, dus weglopen heeft geen zin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:01

Suzanne F. schreef:
En verhuizen? Ik zou hier echt geen zin in hebben, ik zou in staat zijn om ergens anders te gaan wonen.

Straks kom je ergens terecht met buren die bijvoorbeeld tot 4 uur 's nachts loeiharde muziek draaien ofzo :=
Het blijft altijd een gok.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:03

Zonnetje81 schreef:
Overal kan je het treffen, dat blijkt nu ook wel....dit was ook niet voorzien, dus weglopen heeft geen zin.

Klopt, het is overal wel wat. Maar hier zou ik dus echt geen zin in hebben. En je kan bij de koop van een huis wel eerst inventariseren wat voor soort buren je hebt. Jonge kinderen of oude mensjes ofzo.
Maar inderdaad, ook buren kunnen verhuizen en dan kunnen er tokkies in komen.