Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Bloodymary schreef:Heb je ook gekeken voor wie dit artikel geldt? Vaak gelden die alleen voor bedrijven.
Roodvos schreef:Bloodymary schreef:Heb je ook gekeken voor wie dit artikel geldt? Vaak gelden die alleen voor bedrijven.
Dit komt uit de APV van Nijmegen, zie mijn link, en geldt algemeen. Dus ook/juist voor de inwoners. Voor evenementen zijn aanvullende voorschriften opgenomen.
Voor bedrijven hebben we in NL het Activiteitenbesluit en de Wet Geluidhinder. Dat hoeft niet in de APV.
Indestal schreef:Hebben jullie hem dan al aangesproken?
Je vriend?
Ik denk zo, hij slaapt er dus wel doorheen en vind het dus moeilijk om voor zichzelf op te komen en schuift het voor zich uit.
Tipje....elke keer dat JIJ wakker wordt, maak je hem ook wakker en houd hem wakker....na een paar keer, staat vriend in boxer short naast je buum hoor!en dan zal het lieve vriendelijke gesprek wat hij in zijn hoofd heeft te gaan voeren, wel in een andere toon zijn...
MarjanB schreef:Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij. Die heb ik ook nog even gebeld en die man zegt ja in het huurcontract staat verwezen naar de algemene bepalingen en daar heeft hij zich aan te houden. Heel fijn dus allemaal. Zit ook geen hypotheek op dus het is puur een belegging voor iemand.
Baal zo hier van weet niet of we het huis hadden gekocht als we hadden geweten dat er een beleggingsmaatschappij achter zit. De verkopende makelaar is dus ook niet eerlijk daarin geweest.
MarjanB schreef:c_alsemgeest schreef:politie en eventuele wijkteams van je gemeente kunnen de eigenaar zo opzoeken via het GBA
Maar mogen ze die info ook doorgeven? Ik kan het via het kadaster opzoeken en bestellen. Vriend wil hem vandaag nog even een keer er op aanspreken (op een minder vriendelijke manier) en dan is dat de laatste keer en dan is t volgende keer politie.
Gaan vanmiddag ook even bij achterburen langs en daar gelijk even voorstellen en navraag doen.
beatje schreef:Wie de eigenaar van het huis is maakt ook niet uit,je moet al heel veel overlast veroorzaken en dan moeten er ook verschillende aangiftes en vastellingen door de politie zijn voor je een uitzettingsprocedure kan beginnen.Dus je moet toch de politie gaan bellen als je de overlast ervaart en die dat laten vaststellen wil je ook maar iets tegen je buur kunnen beginnen.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik de slaapkamer aan de voorkant nemen.
purny schreef:Hier ook weer overlast net. Morgenochtend even een briefje in z'n bus doen en een paar keer op de bel rammen![]()
[ [url=m/iSkzio.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik denk dat je misschien toch voor de optie van de politie moet gaan en moet accepteren dat er op dit moment weinig tot niets aan gedaan kan worden. Je zult ergens moeten beginnen in de procedure, hoewel ik natuurlijk liever had gezien dat het probleem voor jullie per direct was opgelost. Jolien87 schreef:purny schreef:Hier ook weer overlast net. Morgenochtend even een briefje in z'n bus doen en een paar keer op de bel rammen![]()
[ [url=m/iSkzio.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met alle respect, maar zullen we dit topic van de TS houden? Ik kan me herinneren dat jij zelf ook een topic hebt over deze kwestie.
TS, balen van de andere kamer.Ik denk dat je misschien toch voor de optie van de politie moet gaan en moet accepteren dat er op dit moment weinig tot niets aan gedaan kan worden. Je zult ergens moeten beginnen in de procedure, hoewel ik natuurlijk liever had gezien dat het probleem voor jullie per direct was opgelost.
MarjanB schreef:beatje schreef:Wie de eigenaar van het huis is maakt ook niet uit,je moet al heel veel overlast veroorzaken en dan moeten er ook verschillende aangiftes en vastellingen door de politie zijn voor je een uitzettingsprocedure kan beginnen.Dus je moet toch de politie gaan bellen als je de overlast ervaart en die dat laten vaststellen wil je ook maar iets tegen je buur kunnen beginnen.
Voor je eigen gemoedsrust zou ik de slaapkamer aan de voorkant nemen.
Ja hebben we ook naar gekeken helaas wordt dat wel echt passen en meten en zit de deur op 5cm van de bedrand. Dus het heeft niet onze voorkeur.
Zonnetje81 schreef:Overal kan je het treffen, dat blijkt nu ook wel....dit was ook niet voorzien, dus weglopen heeft geen zin.