Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:08

:):) geweldig, en nu volop genieten van de nieuwe stek ....
enne een goed begin is het halve werk := (dat het zo rustig en heerlijk slapen is)
maar dat kan ook komen dat het na gedane arbeid goed rusten is ..... met de verhuizing ....

<3 ik trof gister voor het eerst bij onze wetering een ijsvogel, heel apart om te zien

Groet Karin.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:12

Ik ben zo jaloers! Paarden aan huis is echt mijn grootste droom!

Geniet ervan <3

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:26

Heerlijk! Vooral dat uitzicht <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:45

Je leeft dé droom, TS. Gefeliciteerd met jullie eerste nacht naast de paarden! :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:38

Gaaf hoor....zo lekker op je terras met dit uitzicht!
Geniet ze....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:21

Bedankt allemaal :D

Nu alles uitpakken en installeren en dan beginnen de grote werken... paddock aanleggen, het hele huis moet nog gevoegd, stal gemetst... Nog werk genoeg :P

Ennn mijn ijslandse dame is thuis van training sinds gisteren *\o/* De heren waren blij dat ze terug was. Ze staat zich wel al van gisterenavond vol te proppen, dat wordt regimen op de paddock of een graasmasker :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het aquarium is ook verhuisd geraakt, we hebben even lang gedaan over één aquarium verhuizen als over de hele inboedel :')

De bewoners :P

Afbeelding

En zo ziet het huis eruit met meubels...soort van. Alles staat nog niet op z'n plek, hebben het maar snel snel neergezet. Meubels zijn een allegaartje van gekregen spullen dus niks past bij elkaar. Ooit komt er nog wel eens een "echt salon" ^^

Volgende week maar eens een tripje naar de Ikea maken voor decoratie dingetjes :D de katten verstoppen zich op de bovenverdieping en zijn zacht gezegd niet blij met de verhuisplannen :')

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:27

Het ziet er best knus uit, ja een beetje een allegaartje maar ik denk dat dat wel bij jullie past. Lekker genieten van huis en beestjes. Komt helemaal goed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:34

Allegaatje of niet, jullie wonen er nu :D en die katten zullen straks dankbaar zijn met alle muizen en andere kleine beestjes waar ze achteraan kunnen rennen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:55

Jullie zitten nog luxe ;) wij hadden in het begin alleen nog maar plastic tuinstoelen.

Fijn dat alles over is, kunnen jullie echt beginnen :P

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:01

Tof dat het nu 'echt' is en fijn dat je IJslander weer thuis is.
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar hoeveel m² is het hele gebeuren eigenlijk? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:09

Het ziet er superleuk uit!

Nog een tip van mijn boerenerven-cursus: koop een fluitje en hang dat bij de deur. Als je vriend ergens ver weg achter op het land is en het eten is klaar, dan werkt dat fluiten beter dan roepen. :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:23

Lekker hoor dat jullie spullen en dieren over zijn.
Niks mis met een allergaartje aan meubels.
Ik vind het wel charmant.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:05

Ik vind een allegaartje aan meubels vaak ook leuker dan een strakke set :o

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:37

Wie zijn de bewoners van het aquarium.... maar wat een werk om dat te verhuizen als dat net zo lang geduurd heeft als de overige inboedel :=

Ook benieuwd naar Mormel zijn nieuwe stekkie <3

En een allegaartje heeft ook wel wat, dan weet je straks precies wat je wel en niet wil en passend vindt.... en als er een klus geklaard is, kan je zo bij komen omdat het toch al oud en vervangen gaat worden. Want dat wil je dan niet op je nieuwe meubels met de "werkkleding" <<) ...

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 21:32

Leuk dat jullie het samenraapsel wel kunnen waarderen. Veel meubelstukken hebben wel emotionele waarde, de kasten en eettafel (staan niet op de foto) zijn nog van mijn overgrootmoeder geweest. Het salontafeltje was van mijn oma. Ik ben nogal een hoarder :+

Bewoners zijn axolotl's en nog een berg guppies :D De axo's zijn zelf vrij groot (28 cm lang kop tot staart) dus hebben een groot aquarium nodig.

Haha safina, het zal eerder omgekeerd zijn denk ik :+ Mijn vriend wil principieel niet teveel voor de paarden doen, hij is een computerman :P (hij helpt me wel super goed hoor)

SarahIlse: het huis of het geheel? Het huis geen flauw idee, moet 'k eens nakijken op de plannen. De grond is net geen twee hectare :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:09

Solleke_Noah schreef:
SarahIlse: het huis of het geheel? Het huis geen flauw idee, moet 'k eens nakijken op de plannen. De grond is net geen twee hectare :)

Ik bedoelde het geheel inderdaad, niet helemaal duidelijk gevraagd. Dat is best een flink stuk, gaaf hoor. :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:15

Dankje, ben heel blij met de ruimte. Voor ons is het ook fijn zo in de rust te zitten. Voor de paarden zalig dat ze een flink stuk kunnen rennen :D

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:23

Super dat je nu over bent en wat hebben jullie onzettend veel gedaan in die tijd.
Ik kan helemaal lamgeslagen op de bank zitten als er zo veel gedaan moet worden. Dan zit ik voor me uit te staren en te bedenken wat ik allemaal moet gaan doen en verschuif de boel weer naar morgen en dan weer hetzelfde hahaha....
Mijn man heeft helemaal niets met klussen en buiten zijn en haalt daar ook zijn plezier niet uit. Gelukkig is hij wel een super hobbykok en doet veel in het huishouden.
Morgen komt een zoontje van een vriendin bij mij werken als zaterdag baantje. Ben reuze benieuwd of het wat is. Zodra ik samen met iemand ben gaat het prima. Dan overzie ik het wel en gaat alles sneller en ik vind het ook gezelliger.
Er is ook altijd zo veel te doen op en om het terrein. Ik heb 3 van de 6 boxen verkocht, ze stonden er toch nooit in, en heb nu een inloopstal van 40 m2 die morgen schoongespoten moet worden, riet moet uit de sloot getrokken worden en naar het grof vuil met een aanhanger zooi, de bak slepen , waterleiding opnieuw aansluiten.....en zo gaat het hier ieder weekend, vervelen is er niet bij :+

Die blauwe keuken <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 16:30

Hahaha, geweldig verslag, kan zo lezen wat ons ook allemaal te wachten staat :')

Wij waren de allereerste dag toen we de sleutel kregen ook behoorlijk lamgeslagen hoor. We wilden beginnen al het grofvuil en oud ijzer sorteren, maar er was gewoon zó veel. Uiteindelijk zijn we onkruid gaan trekken :+ dat was nog te overzien haha.

Vanavond vertrek 'k met mijn grote bonte paard voor een weekendje naar zee met vrienden (was al langer gepland, handige timing :P ) en vanaf volgende week de echt grote klussen beginnen inplannen. Kijk er echt naar uit :D

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:47

Wat gaaf zeg

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 20:19

Op dit eigenste moment wordt de achterste wei gehooid *\o/* ben benieuwd hoeveel balen eraf komen :D :D

Straks foto's als hij klaar is, de kodak was plat dus die is even aan het opladen. Wel leuk dat de loonwerker zich zelf kwam aanbieden, hij heeft koeien voor de hobby die er vroeger altijd graasden. Nu wil 'k het liever voor de paarden gebruiken en hebben we de afspraak gemaakt dat hij hooit voor de helft van de balen :) Misschien volgend jaar zijn koeien erop, maar eerst even zelf bekijken of we het gras niet nodig hebben voor de paarden...

Zee met Noah (mijn grote bonte) was erg leuk. We waren naar Zeeuws Vlaanderen geweest, op camping bij een super sympathieke vrouw, weides voor de paarden waren ook erg netjes in orde, aanrader :j De kust in Nederland is mooi zeg! Is ons zielige kustlijntje niks bij :')

Afbeelding

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:27

misschien wel handig om een compromis met de loonwerker en zijn koeien te sluiten, dan heb je de kosten voor het hooien ook niet, is er ander "gedoe" draagt hij waarschijnlijk ook wel bij... en heeft de juiste materialen
dan is een paddock paradise idee nog niet zo verkeerd, je paardjes buiten om de koeien in de binnenste stukken (& daarna je paardjes weer dan is het ook niet zo vol de wei en hoeven ze geen graas maskers op en komen er geen enorme grasbuiken
dus... een win/win situatie met /3 /3 & }:0 }:0 combi Succes +:)+ !

leuke foto aan zee en genoten ..... {:}

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 20:29

Ja, we hebben nu compromis met de loonwerker, hij hooit gratis en wij krijgen de helft van de balen die eraf komen en hij de andere helft :)

Wil zeker met hem meedenken voor de koeien, maar eerst maar eens alle vier de seizoenen (of toch het moessonseizoen ;) ) op deze locatie gehad hebben voor we echt afspraken maken :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:43

Solleke_Noah schreef:
Ja, we hebben nu compromis met de loonwerker, hij hooit gratis en wij krijgen de helft van de balen die eraf komen en hij de andere helft :)

Wil zeker met hem meedenken voor de koeien, maar eerst maar eens alle vier de seizoenen (of toch het moessonseizoen ;) ) op deze locatie gehad hebben voor we echt afspraken maken :D

:= het ligt er natuurlijk ook aan hoe GROOT zijn kudde koeien is, paar van die leuke Dexter koetjes is niet zo'n probleem
en je kan ook tijdelijke afspraken maken voor een 1/2 jaar of zo... want als hij een jaar lang zich op een andere manier heeft gered en dat bevalt, dan is hij "foetsie" :evaw:
inclusief de praktische handige dingen die je nu er bij kunt "krijgen" want gratis hooien is niet verkeerd!

Groet Karin.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:18

P.S gister bij heel holland bakt programma veel verschillende kleuren aanrecht kastjes
(kan je ook even een idee op doen wat je wel & niet mooi vindt ..... :)* )

Groet Karin.