Ik heb nog geen hoesje en die van mij is al een paar keer (hard) op de stenen gevallen. Er zitten een paar butsjes in de zijkant maar dat is het tot nu toe gelukkig *klopt ook af*
Ik heb de S6 overgeslagen omdat ik er geen SD kaartjes in kwijt kon en dacht niet weatherproof. Ik heb mijn S5+ aan mijn mams gegeven. Zij gaat van S3 mini naar S5+.
Hoe waterdicht is IP68 nou eigenlijk??? Een buitenritje zonder waterdichte case in de stromende regen of je Sammie laten vallen in de blubber terwijl je er tot je enkels in staat zou geen probleem moeten zijn voor de S7!
Maar alles kan kapot! Ook de S7. Let eens op wat de waterdichte case doet om de iPhone heen vs S7 zonder case...
Mja, de deep water test is dubbel, daarvoor is de S7 zonder case niet gemaakt natuurlijk. De 'licensie' dekt maar tot 10m geloof ik
Bagheera_206
Geplaatst: 29-07-16 08:30
Het is 30min tot 1m diep ofzo.
----- edit
Oh wacht dat is de IP67 van mijn oude S5. De S7 heeft IP68 en is geloof ik tot 1,5m waterdicht. Ik weet niet of er bij IP68 ook nog tijd aan gebonden is ipv de maximale 30 minuten van iP67.
Verder is de telefoon stofdicht. Dat maakt hem prima weatherproof om hem bij de paardjes en rond stal te gebruiken.
Volgens mij is het een uur tot een diepte van 1.5m. Voor normaal gebruik is dat prima natuurlijk. Maarja, je moet hem dan niet tot de bodem van een meer laten zakken
Tenzij je enorm bent aangekomen sinds de laatste keer dat ik je gezien heb
We dwalen wel een beetje af
Bagheera_206
Geplaatst: 29-07-16 10:48
Misschien een klein beetje.
Sorry...
Ga ik weer on-topic:
Blijkbaar kon het al met mijn S4 & S5+, maar heb nooit dat OTG tussenstukje gekocht. Bij de S7 wordt hij standaard geleverd. Je kunt dus van alles en nog niets aansluiten.
Welke niet-Samsung opladers voor thuis en in de auto gebruiken jullie om toch gebruik te kunnen maken van het snelladen?
leintje_
Geplaatst: 30-07-16 12:53
Bagheera_206 schreef:
Welke niet-Samsung opladers voor thuis en in de auto gebruiken jullie om toch gebruik te kunnen maken van het snelladen?
Voor thuis gebruik ik de adapter van Samsung met een kabel van de Hema voor het snelladen. In de auto gebruik ik mijn autolader met een kabel van de Action geloof ik, maar dan maakt hij geen gebruik van het snelladen. Ben ook wel benieuwd naar een oplossing voor het snelladen in de auto
chanicha
Geplaatst: 30-07-16 13:27
Snelladen?
Bagheera_206
Geplaatst: 30-07-16 13:49
chanicha schreef:
Snelladen?
Nooit opgevallen dat hij met de Samsung lader zegt snel laden ipv laden?
In de auto had ik een lader met 5V/2.4A. Daar doet hij ongeveer 10% laden met 20 rijden. Net met mijn nieuwe autolader naar stal gereden met Quick Charge 2.0 & 3.0. Ik had 30% voor kwartier rijden. Ik had wel scherm uit. Even kijken wat hij op terug weg doet als ik scherm aan laat staan.
Ik heb ook nog nooit gehoord over snel laden Benieuwd waar jullie die stekkers dan halen.. kan je foto maken Richard hoe die van jou eruit ziet? Ben wel erug benieuwd. Had er ooit 1 van de mediamarkt geloof ik maar die laad echt niet snel op!
Snelladen is iets van de laatste tijd. Vanaf de Sammiej S6. Binnen 90 minuten helemaal vol en vooral eerste stuk tot 80% gaat snel dan schakelen ze automatisch over tot gewoon laden.
De lader die bij de S7 zit is zo een speciale snellader.
Bagheera_206
Geplaatst: 30-07-16 16:25
Op de terugweg hing hij aan carkit, spotify aan en Google maps aan voor navigatie en flitsmeister aan. En het scherm dan natuurlijk aan. Op de terug weg maar 12% kunnen laden. Maar toch een betere score dan mijn andere lader.