windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:34

Quad schreef:
Jikkeee schreef:
Quad, mijn kleine foto's laden niet meer in verkenner. Dus om het even simpel te zeggen, de RAW laadde nooit zichtbaar als voorbeeldje, maar de JPG nu ook niet. Als ik de map afbeeldingen opende in 8.1 via verkenner kreeg ik alle afbeeldingen als mini's te zien. Maar dat heb ik nu niet meer. Maakt niet uit of dat ik ze via picasa photoviewer of via de windows eigen viewer standaard laat openen. Is hier iets aan te doen? Want verder werkt ie echt heel fijn!
De mail hebben ze ook aangepast, die is ook nu veel handiger in gebruik :j

En als je in de verkenner kiest voor Beeld -> grote pictogrammen?

Nop, helaas nog steeds niks...
http://s1275.photobucket.com/user/JWH_/ ... h.jpg.html

Dit geeft ie dus ook weer als ik vanuit internet een afbeelding wil openen oid. Heel irritant

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:07

amado7 schreef:
Hier is hij inmiddels op 1 gedownload en bevalt echt super tot nu toe! Laptop heb ik nog geen melding binnen dus nog even afwachten.

Alleen HD, jij zei dat windows mediaplayer verdween? Hier staat hij er nog gewoon op! :)

Ik bedoelde media CENTER. (die kon je toen los installeren bij Win 8.0 gratis maar nu verdwijnt hij tijdens de install van win 10.)

Amado7

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:08

Ahaa oke :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:38

Vandaag heb ik me ook aan de upgrade naar Windows 10 gewaagd. Alles is perfect verlopen en het ging behoorlijk snel. Ik ben overigens niet de keuze tegengekomen voor installatie met of zonder databehoud en/of clean install?

Uiteraard had ik alle bestanden zoals foto's, apps, muziek etc. wel veilig gesteld maar alles stond er nog precies zo op als vóór de upgrade (zoals hier ook al gemeld is), tot de bureaublad-achtergrond aan toe. Maar een extra backup is nooit weg dus ik zou het sowieso even doen.

Tot nu toe werkt Windows 10 fijn. Ik vind dat bijvoorbeeld de instellingen makkelijker te vinden zijn. Al mijn programma's lijken tot nu toe prima te werken met deze nieuwe versie. Mijn foto's worden trouwens allemaal keurig weergegeven met een mini-afbeelding.

Dus van mij een dikke :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:03

OLÉÉÉÉÉ!!!! Eindelijk doet mijn TOETSENBORD het normaal ipv steeds weer CTRL/SHIFT te kiezen. Gewoon taal op Nederlands zetten en Amerikaans toetsenbord...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:23

Hier geen last van toetsenbord gehad hoor????

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:32

Bij mij gingen de letters maf doen...

Ik heb het nu zo ingesteld en nu werkt alles goed! Alle letters op hun plekkie... Afbeelding

(bij invoermethode stond ook eerst Nederlands met een hele rare toetsenbord indeling. zoals / werd . en ] werd *)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:32

Afbeelding

Afbeelding
Wat is dit nou? Bovenaan Privacy staat ineens in rode letters dat sommige instellingen worden beheerd door uw organisatie, Ook bij de geavanceerde instellingen van Windows Update...???

Bij iemand anders ook? En kan dit kwaad?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:50

Instellingen -> Privacy -> feedback en diagnose.
De diagnose van basis op uitgebreid zetten laat die melding verdwijnen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:55

Quad schreef:

Hoep foets en weg! *\o/*Maar wat was het nou?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:01

HorseyDude schreef:
Quad schreef:

Hoep foets en weg! *\o/*Maar wat was het nou?

Je hebt in de instellingen waarschijnlijk aangegeven (door aanpassen van privacy settings) dat de basis naar Microsoft gestuurd wordt. En dat geeft die melding dan weer aan.

Is een bugje want het klopt niet helemaal.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:02

Basis ja :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:29

Ik had in windows 7 rechtsonder een icoontje waarmee ik kon zoomen. Iemand enig idee hoe ik dat in windows 10 er weer krijg?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:35

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:44

Is niet wat ik bedoel maar daar lukt het ook mee

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:09

Hoe hebben jullie je privacy ingesteld? Heb wat dingen veranderd maar ik wil er echt zeker van zijn dat ik alles goed heb

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:59

Ik heb ook windows 10.
Alleen de taakbalk verdwijnt om de seconde en dan werkt de computer ook niet meer.. Kan ook mijn identiteit niet bevestigen.. Hoe los ik dit op? Kan helemaal niks meer op de pc zo..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:31

Wie heeft dat ook dat je spelletjes met XBOX live speelt bij Windows 10. Ik snap er niks van.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:47

Ik heb m vandaag geïnstalleerd! Eerste indruk is wel prima! Hij ziet alleen mijn 2e beeldscherm niet.. Kwam wel vaker voor had mijn man gezien. Paar keer opstarten en dan zou het weer goed moeten gaan.
En ik was erg bezorgd over mijn SSD.. Ik had nog maar 10 gig vrij.. Alles weggegooid wat ik weg kon gooien.
Nu na installatie van Windows 10 ineens nog 16 gig over! En als ik de oude Windows weggooi krijg ik er nog een paar gig bij! *\o/*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:25

Tilmar schreef:
Ik heb m vandaag geïnstalleerd! Eerste indruk is wel prima! Hij ziet alleen mijn 2e beeldscherm niet.. Kwam wel vaker voor had mijn man gezien. Paar keer opstarten en dan zou het weer goed moeten gaan.
En ik was erg bezorgd over mijn SSD.. Ik had nog maar 10 gig vrij.. Alles weggegooid wat ik weg kon gooien.
Nu na installatie van Windows 10 ineens nog 16 gig over! En als ik de oude Windows weggooi krijg ik er nog een paar gig bij! *\o/*

Ja, rond de 18 GB als het goed is want die van mij is ook al foets. Ben erg blij met 10 :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:19

Hoe weten jullie welke bestanden van windows 7 zijn. Wil die ook wel verwijderen. Maar ben dan bang dat ik straks de verkeerde documenten verwijder.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:26

FriesWytske schreef:
Hoe weten jullie welke bestanden van windows 7 zijn. Wil die ook wel verwijderen. Maar ben dan bang dat ik straks de verkeerde documenten verwijder.

Al je windows 7 bestanden staan na upgraden in windows.old. Je eigen bestanden etc staan daar buiten. Heel misschien nog even in dat mapje kijken of bij gebruikers Mijn documenten etc wel overgenomen is.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:50

Foto's en afbeeldingen niet zichtbaar in de verkenner.
Er zijn mensen waarbij foto's en andere afbeeldingen niet bekeken kunnen worden vanuit de verkenner.
Standaard gebruikt Windows 10 hier de app " Foto's" voor.
Door via "Alle instellingen" - "Systeem" - "Standaard Apps" een andere app te kiezen, bijvoorbeeld Windows Photo Viewer werkt het weer zoals vanouds. :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:02

Haunting schreef:
FriesWytske schreef:

Al je windows 7 bestanden staan na upgraden in windows.old. Je eigen bestanden etc staan daar buiten. Heel misschien nog even in dat mapje kijken of bij gebruikers Mijn documenten etc wel overgenomen is.

Oké, bedankt. Mijn documenten staan wel gewoon in windows10.
Hij geeft bij mij aan dat ik niet gerechtigd ben om deze mappen te verwijderen :?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:46

Ik kan 'm nog steeds niet downloaden op mijn laptop, heb 'm uiteraard gereserveerd maar ik kan niks ermee. Hoe krijg ik ook windows 10?